Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2005, 15:35
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

orbitrolille pumppu


minkäs kokonen hydrauliikka pumppu pitäs olla et toimii? et kuinka paljon tollanen orbitrooli tarvii painetta toimiakseen ja monta litraa pitää olla öljyn virtaus?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2005, 15:46
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Mistä orbitrooli on kotoisin?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2005, 15:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Normaali ohjaustehostimen pumppu riittää trukin orbille mainiosti, elä vain ota "liian" isoa menee liikkeet turhan nopeaksi.


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2005, 18:23
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Testi meneillään, mulla on joku 70-80:nen Orbitrooli. Ei toimi Tojotan tehostajan pumpulla, eikä toimi Volvo 740 ei-jenkkimallisella pumpulla. Tollasella lukemalla varustetussa Orbitroolissa pitäisi olla vähän enemmän kierroksia laidasta laitaan. Tämä koskee ns. kaksitoimisia sylinteritä. Lukemalla 150 varustetussa Orbitroolissa on n. kolme kierrosta laidasta laitaan, elikkäs vähän turhan nopea minulle. Tämän lukeman kasvaminen vaatii öljyvirtauksen kasvua. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Kantapään kautta olen tota hommaa yrittänyt ja ainoa järkevä asia, mitä olen aiheesta kuullut on se, että Orbitroolissa on jonkinlainen paineventtiili, joka avautuu vasta tietyssä paineessa(loogista, eikö vain). Aukeamispainetta en tietenkään muista, vaikka sen kuulinkin. Jos paineventtiili ei aukea, ei paluuletkusta heru ainetta ja koko laite menee sekaisin. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Minun virityksessä ohjaus suostui vaivoin kääntymään toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan ei lainkaan. Syy oli mielestäni se, että aine ei päässyt palautumaan kun paineventtiili on kiinni. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Isot pojat suostui paljastamaan, että Chevyn tehostimen pumppu kehittää riittävästi painetta, jotta Orbitrooli toimii. Chevyn pumpuissakin voi tulla tuoton kanssa ongelmaa, jolloin ohjaus alkaa ns. tökkimään kääntäessä. Tähän voi auttaa pumpun viritys, mutta siinä kannattaa noudattaa sen yhden jenkkisivun ohjeita. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Ja niinkun kirjoituksesta huomaa kaikki on todella epävarmalla pohjalla olevaa mutu-tietoa....

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2005, 19:05
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Testi meneillään, mulla on joku 70-80:nen Orbitrooli. Ei toimi Tojotan tehostajan pumpulla, eikä toimi Volvo 740 ei-jenkkimallisella pumpulla. Tollasella lukemalla varustetussa Orbitroolissa pitäisi olla vähän enemmän kierroksia laidasta laitaan. Tämä koskee ns. kaksitoimisia sylinteritä. Lukemalla 150 varustetussa Orbitroolissa on n. kolme kierrosta laidasta laitaan, elikkäs vähän turhan nopea minulle. Tämän lukeman kasvaminen vaatii öljyvirtauksen kasvua. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Kantapään kautta olen tota hommaa yrittänyt ja ainoa järkevä asia, mitä olen aiheesta kuullut on se, että Orbitroolissa on jonkinlainen paineventtiili, joka avautuu vasta tietyssä paineessa(loogista, eikö vain). Aukeamispainetta en tietenkään muista, vaikka sen kuulinkin. Jos paineventtiili ei aukea, ei paluuletkusta heru ainetta ja koko laite menee sekaisin. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Minun virityksessä ohjaus suostui vaivoin kääntymään toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan ei lainkaan. Syy oli mielestäni se, että aine ei päässyt palautumaan kun paineventtiili on kiinni. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Isot pojat suostui paljastamaan, että Chevyn tehostimen pumppu kehittää riittävästi painetta, jotta Orbitrooli toimii. Chevyn pumpuissakin voi tulla tuoton kanssa ongelmaa, jolloin ohjaus alkaa ns. tökkimään kääntäessä. Tähän voi auttaa pumpun viritys, mutta siinä kannattaa noudattaa sen yhden jenkkisivun ohjeita. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.

Ja niinkun kirjoituksesta huomaa kaikki on todella epävarmalla pohjalla olevaa mutu-tietoa....

www.alanmiehet.com #1
orbissa on ilmoitettu tilavuus jonka se sylkee per kierros; eli ohjaus kierrokset pitää laskea sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta.

orbeille on myös annettu tarvittava pumpun tuotto esim: 9l/min joka on yleensä minimi millä se toimii hyvin. ja jos ostatte kunnon pumpun niin muistakaa että niiden tuotto on ilmoitettu yleensä joko 1000 tai 1500 kierroksella.
eli orbi joka vatii 9l/min tarvii noin 20l/min olevan hytikka pumpun kun noi autot käy kuiteski siellä 500-800 tyhjäkäyntia.

orbitroolihan toimii 0 painellakin mutta se ei tehosta yhtään.

paine sais olla siellä 100-150 bar välillä. paine tekke voiman ja tuotto nopeuden!!!

saginavan pumppu kyllä toimii orbin kanssa mut ne kumenee ja kavitoi aikapahasti.
eron huomaa ylensä vasta ku heittaa sen saginavan hevonv..... ja laitta niikus ihan oikeen ja oikein mitoitetun hytikka pumpun tilalle.

ja sun virityksessä oli varmaa syy se kun sylinterissä toiseen suuntaan männän pinta-ala on männänvarren verran pienenpi..ynay.......pienenpi tilavuus=nopeampi ohjaus ,
pienenpi pinta-ala=vähemmän voimaa.

ja edellen muista että ratin kierroksent lasketaan sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta........

g-69

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.09.2005, 19:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tuolt sit lukemaa hytikka ohjauksesta jos ymmärrät newejorkkia

http://www.pirate4x4.com/tech/billav...ng/index2.html

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.09.2005, 19:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
tuolt sit lukemaa hytikka ohjauksesta jos ymmärrät newejorkkia

http://www.pirate4x4.com/tech/billav...ng/index2.html

g-69

Note! This message was posted anonymously!


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.09.2005, 19:40
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
quote:
orbissa on ilmoitettu tilavuus jonka se sylkee per kierros; eli ohjaus kierrokset pitää laskea sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta.

orbeille on myös annettu tarvittava pumpun tuotto esim: 9l/min joka on yleensä minimi millä se toimii hyvin. ja jos ostatte kunnon pumpun niin muistakaa että niiden tuotto on ilmoitettu yleensä joko 1000 tai 1500 kierroksella.
eli orbi joka vatii 9l/min tarvii noin 20l/min olevan hytikka pumpun kun noi autot käy kuiteski siellä 500-800 tyhjäkäyntia.

orbitroolihan toimii 0 painellakin mutta se ei tehosta yhtään.

paine sais olla siellä 100-150 bar välillä. paine tekke voiman ja tuotto nopeuden!!!

saginavan pumppu kyllä toimii orbin kanssa mut ne kumenee ja kavitoi aikapahasti.
eron huomaa ylensä vasta ku heittaa sen saginavan hevonv..... ja laitta niikus ihan oikeen ja oikein mitoitetun hytikka pumpun tilalle.

ja sun virityksessä oli varmaa syy se kun sylinterissä toiseen suuntaan männän pinta-ala on männänvarren verran pienenpi..ynay.......pienenpi tilavuus=nopeampi ohjaus ,
pienenpi pinta-ala=vähemmän voimaa.

ja edellen muista että ratin kierroksent lasketaan sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta........

g-69

Note! This message was posted anonymously!
Kiitti linkistä, ihan kaikkea en vielä lukenu, mutta aika täydelliseltä paketilta näytti. Huomenissa kahlaan kokonaan läpi.

Mutta tollai vian määrityksen kannalta, niin minkäs takia se Orbitrooli ei halua kääntää lainkaan toiseen suuntaan? Ei käynnissä, ei täyskaasulla, eikä sammutettuna?

Sammutettuna saa väkisin vääntämällä ratin pyörimään ns. heikompaan suuntaan, mutta rengas ei seuraa. Renkaasta kääntämällä liikkuu pyörityksen jälkeen. Käynnissä ei jaksa vääntää rattia niin lujaa, että kääntyisi. Ainoa, mitä ite keksin oli se, että järjestelmässä on ilmaa ja se ei pääse ulos. Orbitrooli ei ole rikki kun kaksi laitetta tekee saman oireen.



www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.09.2005, 19:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
orbissa on ilmoitettu tilavuus jonka se sylkee per kierros; eli ohjaus kierrokset pitää laskea sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta.

orbeille on myös annettu tarvittava pumpun tuotto esim: 9l/min joka on yleensä minimi millä se toimii hyvin. ja jos ostatte kunnon pumpun niin muistakaa että niiden tuotto on ilmoitettu yleensä joko 1000 tai 1500 kierroksella.
eli orbi joka vatii 9l/min tarvii noin 20l/min olevan hytikka pumpun kun noi autot käy kuiteski siellä 500-800 tyhjäkäyntia.

orbitroolihan toimii 0 painellakin mutta se ei tehosta yhtään.

paine sais olla siellä 100-150 bar välillä. paine tekke voiman ja tuotto nopeuden!!!

saginavan pumppu kyllä toimii orbin kanssa mut ne kumenee ja kavitoi aikapahasti.
eron huomaa ylensä vasta ku heittaa sen saginavan hevonv..... ja laitta niikus ihan oikeen ja oikein mitoitetun hytikka pumpun tilalle.

ja sun virityksessä oli varmaa syy se kun sylinterissä toiseen suuntaan männän pinta-ala on männänvarren verran pienenpi..ynay.......pienenpi tilavuus=nopeampi ohjaus ,
pienenpi pinta-ala=vähemmän voimaa.

ja edellen muista että ratin kierroksent lasketaan sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta........

g-69

Note! This message was posted anonymously!
Kiitti linkistä, ihan kaikkea en vielä lukenu, mutta aika täydelliseltä paketilta näytti. Huomenissa kahlaan kokonaan läpi.

Mutta tollai vian määrityksen kannalta, niin minkäs takia se Orbitrooli ei halua kääntää lainkaan toiseen suuntaan? Ei käynnissä, ei täyskaasulla, eikä sammutettuna?

Sammutettuna saa väkisin vääntämällä ratin pyörimään ns. heikompaan suuntaan, mutta rengas ei seuraa. Renkaasta kääntämällä liikkuu pyörityksen jälkeen. Käynnissä ei jaksa vääntää rattia niin lujaa, että kääntyisi. Ainoa, mitä ite keksin oli se, että järjestelmässä on ilmaa ja se ei pääse ulos. Orbitrooli ei ole rikki kun kaksi laitetta tekee saman oireen.



www.alanmiehet.com #1
onks letkut oikeissa reijissä. jos siel ois ilmaa sen pitäs kääntyy herkästi...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.09.2005, 07:26
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
quote:

onks letkut oikeissa reijissä. jos siel ois ilmaa sen pitäs kääntyy herkästi...

Note! This message was posted anonymously!
Jos sulla on neljä letkua ja Orbitroolin päässä on kytkentäkaavio, niin...

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.09.2005, 18:01
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:

onks letkut oikeissa reijissä. jos siel ois ilmaa sen pitäs kääntyy herkästi...

Note! This message was posted anonymously!
Jos sulla on neljä letkua ja Orbitroolin päässä on kytkentäkaavio, niin...

www.alanmiehet.com #1
niin mut onks ne oikein silti. toi sun ratin jäykkys viittais siihen et oot laittanu letkut ristiin rastiin.....

-------------------------
considerably bigger engine
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.09.2005, 18:54
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
quote:


niin mut onks ne oikein silti. toi sun ratin jäykkys viittais siihen et oot laittanu letkut ristiin rastiin.....

-------------------------
considerably bigger engine
Joo, katotaas se sitten, on sitä helpommissakin asioissa menny vituuks. Eli alla olevan kuvan kaltainen kytkentäkaavio löytyy Orbitroolin päästä.



Eli L = Vasen, R = Oikea, P = Paine, T = Paluu eli säiliölle.

Ja rattiakseli tulee L ja R kirjainten väliin tuolta ylhäältä minun kytkennässä. Menikö väärin?

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.09.2005, 20:18
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Mitens se saksa taipu:
links, rechts...



www.alanmiehet.com #2
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.09.2005, 21:12
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:


niin mut onks ne oikein silti. toi sun ratin jäykkys viittais siihen et oot laittanu letkut ristiin rastiin.....

-------------------------
considerably bigger engine
Joo, katotaas se sitten, on sitä helpommissakin asioissa menny vituuks. Eli alla olevan kuvan kaltainen kytkentäkaavio löytyy Orbitroolin päästä.



Eli L = Vasen, R = Oikea, P = Paine, T = Paluu eli säiliölle.

Ja rattiakseli tulee L ja R kirjainten väliin tuolta ylhäältä minun kytkennässä. Menikö väärin?

www.alanmiehet.com #1
se rattiakseli pitäs olla kyllä L ja T kirjasimien väliin ......niin kus jonkunlainen standardi muistaakseni noissa sivulle lähtevissä venukoissa.........mut täs ois kuva selvenntämään.....



-------------------------
considerably bigger engine
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.09.2005, 07:50
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
quote:


se rattiakseli pitäs olla kyllä L ja T kirjasimien väliin ......niin kus jonkunlainen standardi muistaakseni noissa sivulle lähtevissä venukoissa.........mut täs ois kuva selvenntämään.....



-------------------------
considerably bigger engine
Täytyy sanoa, että toi selittäis aika paljon. Kiitti vinkistä.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.09.2005, 13:52
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

eli pumpun pitäs tyhjä käynnillä tuottaa vähintää 9L/min ni toimii hyvin. minkäs laista pumppu g-69 on käyttäny tai muut laittaneet orbitrolille.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
öljykannu/-pumppu kesämies Chit-Chat 6 07.09.2007 22:26
O:BJ-42 pa-pumppu oltzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.03.2007 20:24
m:hj60 pumppu! kävikökipiäää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.02.2007 11:51
Ohjaustehostajan pumppu swamber Tekniikka & Jutustelu 7 09.07.2006 08:51
o:ohjaustehostajan pumppu O/M/V Muut 0 21.05.2004 10:46


Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).