![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() orbitrolille pumppuminkäs kokonen hydrauliikka pumppu pitäs olla et toimii? et kuinka paljon tollanen orbitrooli tarvii painetta toimiakseen ja monta litraa pitää olla öljyn virtaus?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Normaali ohjaustehostimen pumppu riittää trukin orbille mainiosti, elä vain ota "liian" isoa menee liikkeet turhan nopeaksi.
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Testi meneillään, mulla on joku 70-80:nen Orbitrooli. Ei toimi Tojotan tehostajan pumpulla, eikä toimi Volvo 740 ei-jenkkimallisella pumpulla. Tollasella lukemalla varustetussa Orbitroolissa pitäisi olla vähän enemmän kierroksia laidasta laitaan. Tämä koskee ns. kaksitoimisia sylinteritä. Lukemalla 150 varustetussa Orbitroolissa on n. kolme kierrosta laidasta laitaan, elikkäs vähän turhan nopea minulle. Tämän lukeman kasvaminen vaatii öljyvirtauksen kasvua. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN.
Kantapään kautta olen tota hommaa yrittänyt ja ainoa järkevä asia, mitä olen aiheesta kuullut on se, että Orbitroolissa on jonkinlainen paineventtiili, joka avautuu vasta tietyssä paineessa(loogista, eikö vain). Aukeamispainetta en tietenkään muista, vaikka sen kuulinkin. Jos paineventtiili ei aukea, ei paluuletkusta heru ainetta ja koko laite menee sekaisin. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN. Minun virityksessä ohjaus suostui vaivoin kääntymään toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan ei lainkaan. Syy oli mielestäni se, että aine ei päässyt palautumaan kun paineventtiili on kiinni. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN. Isot pojat suostui paljastamaan, että Chevyn tehostimen pumppu kehittää riittävästi painetta, jotta Orbitrooli toimii. Chevyn pumpuissakin voi tulla tuoton kanssa ongelmaa, jolloin ohjaus alkaa ns. tökkimään kääntäessä. Tähän voi auttaa pumpun viritys, mutta siinä kannattaa noudattaa sen yhden jenkkisivun ohjeita. KERTOKAA NYT IHMEESSÄ, JOS SE EI MENE NIIN. Ja niinkun kirjoituksesta huomaa kaikki on todella epävarmalla pohjalla olevaa mutu-tietoa.... www.alanmiehet.com #1 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
orbeille on myös annettu tarvittava pumpun tuotto esim: 9l/min joka on yleensä minimi millä se toimii hyvin. ja jos ostatte kunnon pumpun niin muistakaa että niiden tuotto on ilmoitettu yleensä joko 1000 tai 1500 kierroksella. eli orbi joka vatii 9l/min tarvii noin 20l/min olevan hytikka pumpun kun noi autot käy kuiteski siellä 500-800 tyhjäkäyntia. orbitroolihan toimii 0 painellakin mutta se ei tehosta yhtään. paine sais olla siellä 100-150 bar välillä. paine tekke voiman ja tuotto nopeuden!!! saginavan pumppu kyllä toimii orbin kanssa mut ne kumenee ja kavitoi aikapahasti. eron huomaa ylensä vasta ku heittaa sen saginavan hevonv..... ja laitta niikus ihan oikeen ja oikein mitoitetun hytikka pumpun tilalle. ja sun virityksessä oli varmaa syy se kun sylinterissä toiseen suuntaan männän pinta-ala on männänvarren verran pienenpi..ynay.......pienenpi tilavuus=nopeampi ohjaus , pienenpi pinta-ala=vähemmän voimaa. ja edellen muista että ratin kierroksent lasketaan sylinterin tilavuudesta ja orbin kierros tilavuudesta........ g-69 Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
tuolt sit lukemaa hytikka ohjauksesta jos ymmärrät newejorkkia
http://www.pirate4x4.com/tech/billav...ng/index2.html Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta tollai vian määrityksen kannalta, niin minkäs takia se Orbitrooli ei halua kääntää lainkaan toiseen suuntaan? Ei käynnissä, ei täyskaasulla, eikä sammutettuna? Sammutettuna saa väkisin vääntämällä ratin pyörimään ns. heikompaan suuntaan, mutta rengas ei seuraa. Renkaasta kääntämällä liikkuu pyörityksen jälkeen. Käynnissä ei jaksa vääntää rattia niin lujaa, että kääntyisi. Ainoa, mitä ite keksin oli se, että järjestelmässä on ilmaa ja se ei pääse ulos. Orbitrooli ei ole rikki kun kaksi laitetta tekee saman oireen. www.alanmiehet.com #1 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
www.alanmiehet.com #1 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
------------------------- considerably bigger engine |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eli L = Vasen, R = Oikea, P = Paine, T = Paluu eli säiliölle. Ja rattiakseli tulee L ja R kirjainten väliin tuolta ylhäältä minun kytkennässä. Menikö väärin? www.alanmiehet.com #1 |
#13
|
|||
|
|||
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ------------------------- considerably bigger engine |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
www.alanmiehet.com #1 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
eli pumpun pitäs tyhjä käynnillä tuottaa vähintää 9L/min ni toimii hyvin. minkäs laista pumppu g-69 on käyttäny tai muut laittaneet orbitrolille.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
öljykannu/-pumppu | kesämies | Chit-Chat | 6 | 07.09.2007 22:26 |
O:BJ-42 pa-pumppu | oltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.03.2007 20:24 |
m:hj60 pumppu! | kävikökipiäää | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.02.2007 11:51 |
Ohjaustehostajan pumppu | swamber | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.07.2006 08:51 |
o:ohjaustehostajan pumppu | O/M/V Muut | 0 | 21.05.2004 10:46 |