Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2005, 17:07
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Suzuki sj413 venttiilivarsienkumit vaihtoon?



Eli sj413 savuttaa käynnistyksessä. Pidemmän seisonnan jälkeen enemmän. Käynnistyy ja käy hyvin. Savutus vähenee/häviää n 10km ajolla. Puristuksia en ole vielä mitannut. Öljyä kuluu se. sitä joutuu lisäilemään (litra pari kuussa / <400km). Auto ei merkkaa alleen paikallaan seisoessaan, vaikka myös öljyvuotoa on.

Tuumin syyksi venttiilivarsien kumeja. Olisikohan oikeilla jäljillä?

Voiko kumit vaihtaa ottamatta kantta irti? Esim paineilmaa sylinteriin pitämään venttiilejä ylhäällä jne. Kelpaako motonetin kumit?

Kone on alta ja edestä öljynen. Veikkaisin kampiakselin etustefaa. Olisikohan oikeilla jäljillä?

Onko vaikea vaihtaa?







Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2005, 17:43
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Kampuran stefa on helppo nakki,samalla kannattaa vaihtaa nokkaremmi ja kiristäjä.

#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# Saunalahti rules
SLCK Member #51

cruiser60@luukku.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2005, 12:25
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ilmeisesti kukaan ei ole vaihtanut ko kumeja.

Kannattaisikohan vaihtaa myös vesipumppu jos nokkaremmin vaihtaa. Onko suuri homma?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2005, 14:57
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 192
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Eli sj413 savuttaa käynnistyksessä. Pidemmän seisonnan jälkeen enemmän. Käynnistyy ja käy hyvin. Savutus vähenee/häviää n 10km ajolla. Puristuksia en ole vielä mitannut. Öljyä kuluu se. sitä joutuu lisäilemään (litra pari kuussa / <400km). Auto ei merkkaa alleen paikallaan seisoessaan, vaikka myös öljyvuotoa on.

Tuumin syyksi venttiilivarsien kumeja. Olisikohan oikeilla jäljillä?

Voiko kumit vaihtaa ottamatta kantta irti? Esim paineilmaa sylinteriin pitämään venttiilejä ylhäällä jne. Kelpaako motonetin kumit?

Kone on alta ja edestä öljynen. Veikkaisin kampiakselin etustefaa. Olisikohan oikeilla jäljillä?

Onko vaikea vaihtaa?







Note! This message was posted anonymously!
Mä vaihdoin 410 noi kyseiset kumit, ja siitä joutu ainakin irrottamaan kannen... En oo nähny tota 413 konetta, mutta voisin äkkiseltään veikata että jos siinä on vähänkin samallainen kansi - ni joutuu ottaa pois...

Jos ei mee... ni haetaan vauhtia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.09.2005, 18:19
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:

Eli sj413 savuttaa käynnistyksessä. Pidemmän seisonnan jälkeen enemmän. Käynnistyy ja käy hyvin. Savutus vähenee/häviää n 10km ajolla. Puristuksia en ole vielä mitannut. Öljyä kuluu se. sitä joutuu lisäilemään (litra pari kuussa / <400km). Auto ei merkkaa alleen paikallaan seisoessaan, vaikka myös öljyvuotoa on.

Tuumin syyksi venttiilivarsien kumeja. Olisikohan oikeilla jäljillä?

Voiko kumit vaihtaa ottamatta kantta irti? Esim paineilmaa sylinteriin pitämään venttiilejä ylhäällä jne. Kelpaako motonetin kumit?

Kone on alta ja edestä öljynen. Veikkaisin kampiakselin etustefaa. Olisikohan oikeilla jäljillä?

Onko vaikea vaihtaa?







Note! This message was posted anonymously!
Mä vaihdoin 410 noi kyseiset kumit, ja siitä joutu ainakin irrottamaan kannen... En oo nähny tota 413 konetta, mutta voisin äkkiseltään veikata että jos siinä on vähänkin samallainen kansi - ni joutuu ottaa pois...

Jos ei mee... ni haetaan vauhtia
Nyt en tiedä mutta mikä tekee rakenteesta sellaisen että pitää ottaa kansi pois??
Motonetissä on varmaankin suisaankin kahdenmallisia kumeja (voortin oli)eli sellaisia kumisia "hattuja" ja sitten sellaisia stefa tyylisiä kumeja?! Nyt en tiedä onko näin mutta nou stefa tyyliset on hyviä noi kumihatut rupee vuotamaan tosi helposti...
Joku joka tietää faktaa varmaan korjaa

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki sj413 pohjoisenpoika Tekniikka & Jutustelu 1 14.05.2008 18:17
m:suzuki sj413 Jukkis O/M/V Ajoneuvot 3 14.05.2008 10:33
M:Suzuki SJ413 AVO Trisi O/M/V Ajoneuvot 3 02.02.2008 20:19
O: Napalukot Suzuki sj413 iko O/M/V Muut 1 06.08.2005 16:28
M:Suzuki Sj413 LWB Jyki O/M/V Muut 0 03.08.2005 08:04


Sivu luotu: 05:30 (GMT +2).