![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hyundai H1/Mitsu asiantuntijat huom!Mulla on Hyundai H-1 paku 2.5 TD vuosimallia -02 pelannut muuten hienosti, mutta nyt kylmäkäynnistys ongelma. Elikkä sahaa vaan perkuleesti ja savuttaa samalla kitkerää palamatonta tiisseliä ja yskii kokoajana eli yrittää kyllä käyntiin, sittenkun vihdoin ja viimein käynnistyy kun jaksaa sahata niin savuttaa ja yskii hetken. Sitten alkaa käymään hienosti ja pelaa normaalisti! Hehkut uudet ja toimii yms. Ei jos jollain olisi kokemusta niin apu olisi tarpeen, kiitos etukäteen!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olet siis jotenkin varmistanut, että hehkuille tulee virtaa ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu hehkut on mitattu ja niihin virta tulee niinkuin pitääkin
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hehkut ovat kyllä oikeat. Vian alkaessa hehkut vaihdoinkin koska ajattelin vian olevan niissä, mutta ei auttanut. vika on tullut pikkuhiljaa päälle eli pahentunut vaan kokoajan ja tällä hetkellä alkaa käynnistys olemaan niin vaikeaa kylmänä, että auto seisoo hallissa ja odottaa tuomiota. ei pitäisi olla väljä kone, voiko pumpun ajoitus mennä itsestään pieleen?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vetää ilmaa jostakin polttoainejärjestelmään.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos on lohkolämppäri, niin lähteekö sen avulla paremmin käymään?
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]()
on lohkolämppäri mutta enpä ole sen kanssa kyllä koittanutkaan? ( huono käynnistymään +10 alaspäin) Eli jo plussa keleillä teki samaa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tämä kannattais kyllä tutkia seuraavaks. Kirkasta letkua väliin ja starttaamaan. Eihän siellä pumppu pysy tahdissa jos ei kama riitä.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli C5:ssa täsmälleen sama ongelma. Toimi hienosti kun oli + asteita, mut heti kun tuli pakkasta niin johan alkoi ongelmat. Sai sahaa niin helvetin kauan käyntiin ja sittenkin lähti rykimällä. Jos auto oli tolpassa niin sit ei ollut ongelmia. Mutta ennen kuin kerkisin ongelmaa ratkoa niin patongin nanoteknologia korjas itse vian. Hehkut kerkisin kyllä vaihtaa, mutta niissä vika ei ollut. Veikkaisin jotain lämpötila-anturia. Koska samainen ongelma tuli tuohon ralli Mitsuun. Se on kuitenkin bensakoneellinen. Sekin lähtee rykimällä lopulta käyntiin. Käy vajailla pytyillä. Mitään ongelmaa jos on plus asteita, mut heti pakkasella tulee ongelmat. Tosin tänään se kyllä käynnistyi ilman mitään ongelmaa, kunnes ajoin 180km mökille ja siellä siitä laukesi jarruputki
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
sen verran kokeilin tuossa että 2h lohkossa olon jälkeen lähti näköjään hyvin käymään ilman mitään ylimääräistä sahausta tai rököttämistä?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eli lämpötila-anturi. Antaa väärää tietoa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ai se voisi tehdä tuota. Onko tietoa kellään missä tuo lämpötila anturi sijaitsee huihaissa?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
perustelu?
miten hehkujen toiminta on tarkistettu?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
siis hehkut mitattu yksitellen mittarilla ja sähkö kynällä. Myös mitattu että "yhdystankoon" tulee virta hyvin..
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs suuttimet? Neki vaikuttaa käynnistykseen.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Paljoko ne ottaa sitä virtaa?
Yleensä tiisseli autoissa käynnistysviat ei johdu antureista. Paitsi commonraileissa mutta ne alkaaki olla jo toiminnaltaan lähempänä bensa moottoria. ![]() Perinteisissä syöttöpumppu tiisselissä käynnistykseen ei ole muita antureita ku hehkujen ohjaukseen ja korkeintaan ennakon säätöön.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Hehkut antoi suunnillee 11voltin luokan lukemia, kaikki vähän yläpuolella muistaakseni. Eikös sen pitäisi riittää?
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Päätellen siitä että lohkon myötä auto käynnistyy ok, ongelmaa ei myöskään ole lämpimällä säällä niin minä etsisin vikaa lämpötila-anturista. Ei hajuakaan missä se hyndaikkelissa sijaitsee. Mutta ensimmäisenä irroittaisin kaikilta antureilta piuhat ja tuikkaisin niihin jotain crc:tä tms.
Käytetäänköhän tuossa H1:ssä samaa moottoria kuin Pajerossa/Galloperissa? Mitsupohjainen moottori. Olettaisin jos se on kerran 2.5TD. Mikäli käytetään niin mulla on siihen moottoriin korjaamokäsikirja. Sähkökaaviota löytyy myös. Tosin ne on Terracaniin, mutta sama motti se on. Siinä nuo antureiden sijainnit pitäisi olla kerrottu. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Juu siitä meinasin lähteä vian etsintää jatkamaan. Juu pajeron/ mitsun konehan siinä on. Kaaviot ja käsikirja auttaisivat varmasti asiaa huomattavasti. Pitääpi koitella ottaa liittimet irti ja putsailla!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Hyundai H1 van vm.-03 | xxpowellxx | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.11.2012 22:07 |
Chevy asiantuntijat ? | pee | Chit-Chat | 1 | 23.08.2008 11:43 |
Jeep asiantuntijat | jeepH.O | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 03.11.2006 14:52 |
M:Pakettiauto Hyundai H1 2,5 Tdi -01 | Ipe64 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2006 16:35 |
Auttakaa asiantuntijat | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.09.2004 08:28 |