Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Hyundai H1/Mitsu asiantuntijat huom! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130785)

pekkajjj 21.12.2014 09:17

Hyundai H1/Mitsu asiantuntijat huom!
 
Mulla on Hyundai H-1 paku 2.5 TD vuosimallia -02 pelannut muuten hienosti, mutta nyt kylmäkäynnistys ongelma. Elikkä sahaa vaan perkuleesti ja savuttaa samalla kitkerää palamatonta tiisseliä ja yskii kokoajana eli yrittää kyllä käyntiin, sittenkun vihdoin ja viimein käynnistyy kun jaksaa sahata niin savuttaa ja yskii hetken. Sitten alkaa käymään hienosti ja pelaa normaalisti! Hehkut uudet ja toimii yms. Ei jos jollain olisi kokemusta niin apu olisi tarpeen, kiitos etukäteen!

Heguli 21.12.2014 09:55

Olet siis jotenkin varmistanut, että hehkuille tulee virtaa ?

pekkajjj 21.12.2014 10:14

Juu hehkut on mitattu ja niihin virta tulee niinkuin pitääkin

-MaTTi- 21.12.2014 10:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pekkajjj (Viesti 1187528)
Juu hehkut on mitattu ja niihin virta tulee niinkuin pitääkin

Eikä sattunu alkuperäisiä lyhyempiä paikoilleen? Onko pumpun ajoitus paikallaan? Vai muuten vaan väljä horo kone? ;)

pekkajjj 21.12.2014 10:38

Hehkut ovat kyllä oikeat. Vian alkaessa hehkut vaihdoinkin koska ajattelin vian olevan niissä, mutta ei auttanut. vika on tullut pikkuhiljaa päälle eli pahentunut vaan kokoajan ja tällä hetkellä alkaa käynnistys olemaan niin vaikeaa kylmänä, että auto seisoo hallissa ja odottaa tuomiota. ei pitäisi olla väljä kone, voiko pumpun ajoitus mennä itsestään pieleen?

astalo 21.12.2014 10:58

Vetää ilmaa jostakin polttoainejärjestelmään.

baxxter 21.12.2014 11:26

Jos on lohkolämppäri, niin lähteekö sen avulla paremmin käymään?

pekkajjj 21.12.2014 11:33

on lohkolämppäri mutta enpä ole sen kanssa kyllä koittanutkaan? ( huono käynnistymään +10 alaspäin) Eli jo plussa keleillä teki samaa.

-MaTTi- 21.12.2014 12:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja astalo (Viesti 1187544)
Vetää ilmaa jostakin polttoainejärjestelmään.

Tämä kannattais kyllä tutkia seuraavaks. Kirkasta letkua väliin ja starttaamaan. Eihän siellä pumppu pysy tahdissa jos ei kama riitä.

Nerd-O 21.12.2014 20:15

Mulla oli C5:ssa täsmälleen sama ongelma. Toimi hienosti kun oli + asteita, mut heti kun tuli pakkasta niin johan alkoi ongelmat. Sai sahaa niin helvetin kauan käyntiin ja sittenkin lähti rykimällä. Jos auto oli tolpassa niin sit ei ollut ongelmia. Mutta ennen kuin kerkisin ongelmaa ratkoa niin patongin nanoteknologia korjas itse vian. Hehkut kerkisin kyllä vaihtaa, mutta niissä vika ei ollut. Veikkaisin jotain lämpötila-anturia. Koska samainen ongelma tuli tuohon ralli Mitsuun. Se on kuitenkin bensakoneellinen. Sekin lähtee rykimällä lopulta käyntiin. Käy vajailla pytyillä. Mitään ongelmaa jos on plus asteita, mut heti pakkasella tulee ongelmat. Tosin tänään se kyllä käynnistyi ilman mitään ongelmaa, kunnes ajoin 180km mökille ja siellä siitä laukesi jarruputki :D Onneksi ei lauennut matkalle.

pekkajjj 22.12.2014 11:17

sen verran kokeilin tuossa että 2h lohkossa olon jälkeen lähti näköjään hyvin käymään ilman mitään ylimääräistä sahausta tai rököttämistä?

Nerd-O 22.12.2014 11:30

Eli lämpötila-anturi. Antaa väärää tietoa.

pekkajjj 22.12.2014 12:10

Ai se voisi tehdä tuota. Onko tietoa kellään missä tuo lämpötila anturi sijaitsee huihaissa?

smgt 22.12.2014 19:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1187859)
Eli lämpötila-anturi. Antaa väärää tietoa.

perustelu?

miten hehkujen toiminta on tarkistettu?

pekkajjj 22.12.2014 20:11

siis hehkut mitattu yksitellen mittarilla ja sähkö kynällä. Myös mitattu että "yhdystankoon" tulee virta hyvin..

Bazeeba 22.12.2014 20:21

Mitenkäs suuttimet? Neki vaikuttaa käynnistykseen.

smgt 22.12.2014 21:37

Paljoko ne ottaa sitä virtaa?

Yleensä tiisseli autoissa käynnistysviat ei johdu antureista. Paitsi commonraileissa mutta ne alkaaki olla jo toiminnaltaan lähempänä bensa moottoria. :D

Perinteisissä syöttöpumppu tiisselissä käynnistykseen ei ole muita antureita ku hehkujen ohjaukseen ja korkeintaan ennakon säätöön.

pekkajjj 22.12.2014 22:12

Hehkut antoi suunnillee 11voltin luokan lukemia, kaikki vähän yläpuolella muistaakseni. Eikös sen pitäisi riittää?

Nerd-O 23.12.2014 09:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1187936)
perustelu?

miten hehkujen toiminta on tarkistettu?

Päätellen siitä että lohkon myötä auto käynnistyy ok, ongelmaa ei myöskään ole lämpimällä säällä niin minä etsisin vikaa lämpötila-anturista. Ei hajuakaan missä se hyndaikkelissa sijaitsee. Mutta ensimmäisenä irroittaisin kaikilta antureilta piuhat ja tuikkaisin niihin jotain crc:tä tms.

Käytetäänköhän tuossa H1:ssä samaa moottoria kuin Pajerossa/Galloperissa? Mitsupohjainen moottori. Olettaisin jos se on kerran 2.5TD. Mikäli käytetään niin mulla on siihen moottoriin korjaamokäsikirja. Sähkökaaviota löytyy myös. Tosin ne on Terracaniin, mutta sama motti se on. Siinä nuo antureiden sijainnit pitäisi olla kerrottu.

pekkajjj 23.12.2014 14:21

Juu siitä meinasin lähteä vian etsintää jatkamaan. Juu pajeron/ mitsun konehan siinä on. Kaaviot ja käsikirja auttaisivat varmasti asiaa huomattavasti. Pitääpi koitella ottaa liittimet irti ja putsailla!


Sivu luotu: 03:25 (GMT +2).