Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2017, 19:22
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

1 syl. diesel koneiden moottori guru.


Vastaa jos tiedät........

Kone käynyt noin 6v ilman mitään ogelmia......
Öjyjä ja suteja vaihdettu......niin ku pitää.....
Edellisestä käyttäjästä ei tietoo......
Tunnistakoon ken haluaa....... ..........kaikki kun ei voi pelittää maailman tapppiin...... auringon tarkkuudella........

Kipor KDE6500 merkkinen voimavirta generaattorin moottori katkoo imuventtiilin säätöpulttia keinuvivun ja tönärin välistä.......
Katkennut kakskertaa....orgis ekan kerran ja varosina tilattu toinen vaihdettu ja sillä pelas noin 3kk. Kun katkes toisen kerran.
Tönärin ja keinuvivun välissä myös venan päällä "hattu".......
Säätöpultin vaihdon jälkeen pelas ongelmitta........
Ja vaihdon jälkeen välykset säädetty oikein niin ettei "hattun" luulis aiheuttavan ongelmaa liaan ison välyksen muodos jotta pääsis väliin.

Mahdolliset syyt:
-Karstaa männän päällä että vena lyö mäntään.....Vaihdon jälkeen ei toimis..jos ei tiivis. Tämä epätodenäköinen.
-Vikaa venan ohjurissa.
-Geometriavikaa tönärin ja keinovivun välillä.....
-Kulumaa nokka.axulan laakereis ja pääsee heiluun niin että saa joskus pusun männältä. Niin pienen ettei näy tiiveydes.
-Kulunut nokka-axula. Mun mielestä tän ei pitäisi aiheuttaa tota vaurioo.
-Nokan ja tönärin välinen seuraaja?.....Tätä en oo koskaan pääsyyt näkeen. Ennen ku menee muttereix.
-Venan jousi katkennut/väsynyt. Tätä en ainakaan huomannut varaosaa vaihtessani....
-Retaineri. Tässä ei mun mielestä vikaa kun luokot kiinni ja vena välissä. Mut voihan sekin olla kulunut että kartio syvemmällä.
-Venttillin lukkourat tai lukot kuluneet että päsee poukkoileen.
-Liian suuri välys männän tapissa.
-Liian suuri välys KK laalereissa...Ei kolise.....Tosin sitä ei varmaan kuule kun 1 syl. diesel kone käy kun luurangot nussis peltikatolla....
-Mäntä väljä sylinteriin että pääsee korkeemmalla imuvenan puolelta. Tiivistyy silti.
-Nokka-axulaa pyörittävä ketju/hammasratas tms. tsydeemi pieles.... jos on hampaalla hypännyt niin voihan se olla et on liian aikases tai myöhäs.....
Tää voi johtuu vain liian pienitä tai suurista välyksistä jossain.....Ylhäällä tai alhaalla.....
-Liian tiheetä ilmaa ja seosta......
-Pakoputkenkannatinlaakerivika......
-Kiertokanki venähtänyt.....
-Kaikki mahdollista kun on kiinalaisesta moottorista kysymys......
-Jotain muuta.

Rekkula odottaa tallissa työpöydällä purkua......
Ja menee totaaliseti muttereix.....
Vinkit tervetulleita.......
Ja niitä varaosia mitä ei löydy niin ne on piiloitettuna rautaan.....Eli omavalmiste.......
Eikä mitään kiireitä..........
Kunhan kevääksi tullee korjattua tai uus hankittua.....

Laittakaa parhaita arvauxia.......
Vastaus tulee remontin jälkeen......
ps.
Ja vastauksex ei kelpaa että säädä imuventtiilin välystä suuremmax......


Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.01.2017 21:18
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
7 syl. sisu diesel Profi Linkit 7 10.03.2018 05:45
Ostettu Kubota 3 syl. diesel Vit*ra O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2015 23:12
Ostetaan 3-syl diesel moottori kubota tai perkins tms american O/M/V Muut 0 13.07.2013 13:57
Ostetaan SJ410 moottori (4-syl.) juzaaster O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.07.2013 12:24
Myyty Paikallismoottori 1.syl diesel Lister-Petter AC-1 Ozzyy O/M/V Muut 0 10.03.2013 11:48


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).