Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   1 syl. diesel koneiden moottori guru. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=148543)

H_Nietu 09.01.2017 19:22

1 syl. diesel koneiden moottori guru.
 
Vastaa jos tiedät........

Kone käynyt noin 6v ilman mitään ogelmia......
Öjyjä ja suteja vaihdettu......niin ku pitää.....
Edellisestä käyttäjästä ei tietoo......:D :D :D
Tunnistakoon ken haluaa.......:D :D :D..........kaikki kun ei voi pelittää maailman tapppiin......:D :D :D auringon tarkkuudella........:D :D :D

Kipor KDE6500 merkkinen voimavirta generaattorin moottori katkoo imuventtiilin säätöpulttia keinuvivun ja tönärin välistä.......
Katkennut kakskertaa....orgis ekan kerran ja varosina tilattu toinen vaihdettu ja sillä pelas noin 3kk. Kun katkes toisen kerran.
Tönärin ja keinuvivun välissä myös venan päällä "hattu".......
Säätöpultin vaihdon jälkeen pelas ongelmitta........
Ja vaihdon jälkeen välykset säädetty oikein niin ettei "hattun" luulis aiheuttavan ongelmaa liaan ison välyksen muodos jotta pääsis väliin.

Mahdolliset syyt:
-Karstaa männän päällä että vena lyö mäntään.....Vaihdon jälkeen ei toimis..jos ei tiivis. Tämä epätodenäköinen.
-Vikaa venan ohjurissa.
-Geometriavikaa tönärin ja keinovivun välillä.....
-Kulumaa nokka.axulan laakereis ja pääsee heiluun niin että saa joskus pusun männältä. Niin pienen ettei näy tiiveydes.
-Kulunut nokka-axula. Mun mielestä tän ei pitäisi aiheuttaa tota vaurioo.
-Nokan ja tönärin välinen seuraaja?.....Tätä en oo koskaan pääsyyt näkeen. Ennen ku menee muttereix.
-Venan jousi katkennut/väsynyt. Tätä en ainakaan huomannut varaosaa vaihtessani....
-Retaineri. Tässä ei mun mielestä vikaa kun luokot kiinni ja vena välissä. Mut voihan sekin olla kulunut että kartio syvemmällä.
-Venttillin lukkourat tai lukot kuluneet että päsee poukkoileen.
-Liian suuri välys männän tapissa.
-Liian suuri välys KK laalereissa...Ei kolise.....Tosin sitä ei varmaan kuule kun 1 syl. diesel kone käy kun luurangot nussis peltikatolla....:D :D
-Mäntä väljä sylinteriin että pääsee korkeemmalla imuvenan puolelta. Tiivistyy silti.
-Nokka-axulaa pyörittävä ketju/hammasratas tms. tsydeemi pieles.... jos on hampaalla hypännyt niin voihan se olla et on liian aikases tai myöhäs.....
Tää voi johtuu vain liian pienitä tai suurista välyksistä jossain.....Ylhäällä tai alhaalla.....
-Liian tiheetä ilmaa ja seosta......:D :D :D
-Pakoputkenkannatinlaakerivika......:D :D :D
-Kiertokanki venähtänyt.....:D :D :D
-Kaikki mahdollista kun on kiinalaisesta moottorista kysymys......:D :D :D
-Jotain muuta.

Rekkula odottaa tallissa työpöydällä purkua......
Ja menee totaaliseti muttereix.....
Vinkit tervetulleita.......
Ja niitä varaosia mitä ei löydy niin ne on piiloitettuna rautaan.....Eli omavalmiste.......:D :D :D
Eikä mitään kiireitä..........
Kunhan kevääksi tullee korjattua tai uus hankittua.....:D :D :D

Laittakaa parhaita arvauxia.......
Vastaus tulee remontin jälkeen......:D :D :D
ps.
Ja vastauksex ei kelpaa että säädä imuventtiilin välystä suuremmax......:D :D :D

AlluK 09.01.2017 22:53

Onkos siinä jotain puolipuristin systeemiä, venttiiliin vaikuttavaa?

Vormula77 10.01.2017 06:59

Oliskohan vaan se uuden pultin laatu liian heikko?

Nikuzai 10.01.2017 21:32

Ite ensimmäisenä ottaisin keinut irti ja kattoisin ettei ole kartioksi tai epäsymmetriseksi kulunut se kuppi johon säätöpultti nojaa

Sehän voi toimia pitkäänkin, kunnes tönäri pyörähtää ja napsauttaa näpistäessään säätöpultin poikki

smgt 10.01.2017 22:34

eiköhän sieltä purkaessa löydy vika. joku kuluma tullu tai välys mikä aiheuttaa vääränsuuntasen liikkeen.

H_Nietu 11.01.2017 23:18

Jos ei ylläolevista vioista löydy....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 (Viesti 1331872)
Oliskohan vaan se uuden pultin laatu liian heikko?

Eikä keinuvipuaxulan laakeroinnista tai tönäreiden suoruudestakaan löydy.
Tönäri aikaisemmin todettu lasilla suoraksi.

Tässä vois olla hivenen perää......eli löytyy pultin heikkoudesta......
eli väärästä karkaisusta ts. liiallisesta kovuudesta.....eli ei kestä iskuja ja tykyttävää käyntiä kun on läpitönkkö.
Kiinalaisen suunnitelun kukkanen ts. kopiointi materiaalinkäsittelyä ymmärtämättä.........tai jäykkäreitä ymmärtämättä.....
Ja näitähän on nähty monissa rauta/ym. rakenteissa isoista pieniin kopioiduissa keksinnöissä.
Esimerkkinä max. kuormanalle luhistuva satamanosturi...........
Halvalla ei saa hyvää......

Todellinen vian syy tulee kun se löydetään.
Saattaa joutuu purkaa, kasaan ja kokeileen useamman kerran.......:D :D :D
Silti harmittaa kun vian esiintyminen vaatii kohtuu paljon käyttötunteja.
Kuitenkin ekassa purussa kaikki on tarkastettava.


Sivu luotu: 18:20 (GMT +2).