![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() TyösuhdeautoKokemuksia ja mielipiteitä kaivataan. Kupletin juoni seuraava. Vuodenvaihteen jälkeen pitäisi päättää uusi kulkine. Tällä hetkellä Subaru Forester 2.0 bensa. Kokemuksen tästä: * Aivan liian laiska kone * Huonohko ajaa maantiellä * Nelikko hyvä * Tilaa tarpeeksi Ihmettelen jos mitään isompaa ei hajoa ennen kun on 150tkm täynnä. ![]() Uuden auton raja-arvot seuraavat: * Hinta noin 42k€ * Päästöt 140 tai alle * Diesel Mietinnässä tällä hetkellä seuraavat: * Mitsun Outlander * Seat Leon x-perience 184hv DSG * Skoda Superb Combi 170hv 4x4 DSG * Opel Insignia farkku bi-turbo Start-Stop. Pirteempi peli siis hakusessa. Ajo kuitenkin pelkkää maantietä niin matalampikin vehjes toimii. Tilaa tarvitaan kahdelle aikuidelle ja kahdelle muksulle. Jonkin verran reissuja tulee autolla tehtyä. Onko siis heittää jotain hyviä vaihtoehtoja tuohon lisää?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onks mersut pois suljettu vaihtoehto?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ollut viimesimpänä liisarina Skoda Octavia Scout 4x4 sen 4 vuotta, pitäis vaihtaa uuteen mut sitä uutta mallia ei vielä ole kaiten ihan vielä saatavilla Suomessa(?), jatkoin vuodella eteenpäin nykyistä.
Ollut todella kätsy peli ilman ongelmia, tosin ajettukin vaan reilu 50 donaa...rivakkuutta ja vääntöä löytyy 2 litrasesta turpokiisselistä.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 15.10.2014 23:32 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hinnan puolesta taitaa olla vähän ulkona.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eiks 40k€:llä muka saa mitään? Ovat vaan niin mukavia ajella ja kohtuu ripeitä kulkemaankin.. kuhan ei vaan siihen 200d:hen sorru.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Koukku ja lämmitin pitää myös mahtua tuohon budjettiin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miten olis varmatoiminen Avensis tai Rav4?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerran firma maksaa eli itse ei tarvi huolehtia huolto ja remppakustannuksista niin 300 sarjan bemaria lähtisin kokeilleen. X-driveä on saanut hyvin maltillisella lisähinnalla myös, mutta en tiedä löytyykö budjetin mukaisissa raameissa (taitaa mennä 43000 päälle). Jopa voisin miettiä 1-sarjan bimmeriä...184hv disukka + X-drive menis kirkkaasti budjettiin, kulkee sukkamehulla, varmasti mahtuu arkiajoissa 2 aikuista ja 2 lasta (akseliväli 2690 = ihan OK jalkatilat), lomareissuja varten tarvii tieten boksin katolle...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ehottomasti tuo Superb Combi 4x4, viel jos sais ilman DSG:tä ehkäpä?
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ykkössarjalainen bemu aivan liian pieni. Superb pitää kyllä käydä koeponnistamassa. Edellinen seat leon fr oli tuolla dsg laatikolla ja toimi ku unelma. 150tkm ja aika kovaakin sai välillä runtua.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on Vokkelo tolla 2.0 TDIllä eli 125 kW BMR-mosalla, DSG:ssä kaikki paikat ei tahdo kestää jos jatkuvasti antaa monoa. Isovääntöinen kone on lootan edessä olevalle tekniikalle vagipalstojen mukaan vähän myrkkyä. Itekkin tykkään DSG:stä ihan oikeasti, mutta mecatroniikka oli sekaisin jo ostettaessa ja kuulemma jotkut pienet tefloniset venttiilin osat tykkää lämmetä liikaa kun loota saa kunnolla voimaa. Meikäläisen ajossa tekniika nyt kestänyt kyllä yli satkun ilman huolia. Mahtuukos noista volsukonsernin isommista 4x4:stä mikään budjettiin? Golffissa jouduin istuun 184 cm kuskin kohdalla takana ja mulla 182 senttisen jaloille ei tila enää kunnolla riittänyt. Ongelmaa tulee tosin pidemmällä matkalla ja isompien poikien porukalla
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Superb 4x4 dsg 125kW meneekin päästöistä yli on siis 141. Etuvetona tuotakin toki sais. Pitää melkeen tässä joku päivä mennä koeajamaan. Eikös muita merkkejä ole kellään mielessä? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ite olisin valinnut skoodan mutta jos tuo päästöarvo on noin tarkka. Kaverilla on kolmas dsg-suberbi taksissa alla eli puolisen miljoonaa kilsaa takana ja on ollut tyytyväinen. Hyvä ajaa.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Minkäslaisia uudet Voortit olis? Uus 2015 vuosmallin Kuga 2.0 TDCi 132 kW(180 hv)/400 Nm PowerShift-Automatik AWD päästelee just 140 g/km ja listahinta 43t€ hujakoilla, Laakkosella alessa: http://ford.laakkonen.fi/erikoistarj....aspx?oid=1252
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.10.2014 19:03 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Fordistakin vois löytyäLainaus:
![]() http://www.mynewsdesk.com/fi/oy-ford...kuussa-1057744 http://www.autokeskus.fi/ford/mondeo...DCi+#_20_tdci_ http://www.autokeskus.fi/ford/galaxy...TDCi+#20_tdci_ http://www.autokeskus.fi/ford/kuga/?...0TDCi+#20tdci_ |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Miten paljon on päästöt Subarun Legacyssä? Siinä on ainakin tilaa ja niiden diesel kone on tietääkseni ihan hyvä. Itse en noita VAG tuotteita kyllä uskaltaisi ostaa. Tosin jos ne menee firmalle leasing autoiksi niin mikäs siinä. Kaveri yritti päästä eroon TSi DSG Golfistaan ja oli kyllä melko hankalaa. Ei sitä tahdottu ottaa edes autoliikkeeseen. TSi koneet ja DSG lootat aiheuttaa kuulemma niin suuria korjauskuluja etteivät halua oikein ottaa vaihdossa niitä ellei saa todella halvalla. Yhdessä liikkeessä sille sanottiin ettei sillä ole mitään väliä vaikka on huollettu auto kun se DSG hajoo siitä kuitenkin. Eikä nuo tuoreemmat TDi pannut ole yhtään sen parempia. Serkulla meni sen Audi A3:seen vajaa 20k€ hilloa vuoden aikana kun sitä piti vähän korjailla. Eikä ollut kuin reilu 100tkm ajettu. Tosin osa korjauskuluista meni maahantuojan piikkiin. Siitä laukesi mm. moottori, mitä ennen suuttimet oli lauennut. Sitä hieman vitutti kun just oli suuttimet saanut kuntoon ja kone laukee sen jälkeen. On kyllä VAG laatu vähän laskenut.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() SubaruLainaus:
http://www.subaru.fi/lineup/outback http://www.subaru.fi/lineup/legacy/v...cy_20d_station http://www.subaru.fi/media/pricelist...3_2014_fin.pdf |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Nissan X-trail?
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Mazda 6, 175hv disukka...on sulavalinjainen ja makea vehje. Jos nelikkoa tarvii niin Mazdan cx-5 menis budjettiin ja 150hv koneella myös päästörajaan...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/ford/mondeo/105186 Tässä lista kriteerit täyttävistä uusista diesel farkuista ![]() http://www.nettiauto.com/listVehicle....php?id=335728 ja tässä lista jossa mukana myös pienemmän tehon laitteet. http://www.nettiauto.com/uudet-autot..._show_search=1 Viimeksi muokannut Byrocrat : 09.10.2014 22:23 |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Subaru+Boxer+Diesel= Kuka kehtaa kehua (muuta kun paskaksi)..Perustuu siis vain ja ainoastaan "kuulin kaverilta" juttuihin, kuulemma melko murheellisia kapistuksia.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Kannattais vähän päivittää tietoa ennekuin alkaa moittimaan. Ensimmäisissä Suben dieseleissä oli valmistusvikaa (2008-2009), tehdas on korjannut kaikki rikki menneet takuuseen ja nostanut ko. sukupolven moottorien takuut 200.000km (vertaa vaikka VAG:n suhtautumiseen takuuasioissa). Niistä ajoista on siis kulunut jo 5-6v ja nykyiset koneet on jo toisen sukupolven malleja. Ketjukone, pieni polttoaineenkulutus, kierrosherkkä dieseliksi....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#25
|
|||
|
|||
![]()
En oikein löytänyt tästä keskustelusta aasinsiltaakaan alkuperäiseen aihealueeseen "Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen" jos kyseessä on "Ajo kuitenkin pelkkää maantietä" eikä maasturia olla haikailemassakaan.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |