![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() XJ Jeeppiin koneen alle suojaaTuossa kun revin Jeepin koneen alta sen alkuperäsen, huovasta vai mistä oudosta materiaalista tehdyn kuraantumis suojan pois. Niin katselin ja suunnittelin että mitenkä siihen väkertelis uuden, vähän metallisemman version. Ja nimen omaan sen kiinnittäminen järkevästi, helposti ja kestävästi mietityttää. viimeviikolla kattelin aiheesta tuhatmiljoonaa kuvaa netistä, mutta helvettiläinen kun en niin millään opilla saa sitä sanaa päähäni jota yankeet käyttää siitä. Opin sen jostain kysymyksestä, johon Timo L. oli vastannut, mutta en tietysti muista sitäkään, kuka kysyi ja mitä. Kun on viime aikoina tullut lueskeltua vanhoja tekniikka &jutustelu sivuja. Itse asiassa luin tästä taaksepäin vuoteen 2009 asti. Tuli muutamia juttuja luettua... (Elämä välillä VÄHÄN tylsää??). Niin että mitenkä sen levyn kiinnittäs sieltä takapäästä, ja mihin, ja kuinka se oli rakenneltava, ettei se estä ilmankiertoa, kun se lämpö nousee jo nyttenkin ihan riittävästi??
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itse itselleni vastaten. Se sana oli siis skid plate! mutta silti ois kokemukset siitä miten sen helpoiten ja kätevimmin saa kiinni, ois kivoja. Ja se, et miten se ilmojen kierto??
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei sillä koneen alla olevalla suojalla tee mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mutaränneissä varsin hyödyllinen paitsi jos haluaa laturin, syylärin, sähköliitokset täyteen sontaa
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niinkö?? Jotenkin ajattelin kun se urahihna ja flekti ja kaikki on niin paljaana siinä?
Ihan lunta ja pölyävää hiekkaa ja semmositahan mietin että jos se punkee se lumi sinne hihnoihin, ja suistaa ne poikkeen ja paskaksi. tosin eipä siitä rättisuojastakaan lie paljon iloa ollut, paitti sen pölyn suhteen, ehkä? Ja sitä kanssa ajattelin sillä suojalla että se niinkuin vähän työntäs sitä lunta edestä pois. Vaikkapas en kyllä oo koskaan jäänyt lumeen, muuta kuin phjasta johoinkin vanhaan moottorikelkan jälkeen kiinni. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muistin palstalla nähneeni rakentelutopicin, jossa sellainen suoja on ja tuolta mpartyn chedarin topicistahan se löytyi:
http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=177
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Kiitos, merci ja thanks.. Juurikin tuommonen auran ja miekan yhdistelmä suunnitelmissa miullakii. Tosin ehkä vähän kevyempänä versiona... aika julman näkönen tekele tuo, mutta varmaankin kestävä&pestävä!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kanssa yksi. Lähinnä raidetankoa suojelemaan tehty.
Ei vaikuta mudan jne. poistumiseen kyllä mitenkään. |
#10
|
||||
|
||||
![]() etupanssari
kyllä toi estää kaikkien keppien ja kantojen pääsyn moottoriin
ja jängässä toimii suksena ![]()
__________________
veli-matti |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän tuo suoja moottorin alle on ihan ehdoton, jos meinaa metässä enemmänkin ajella. On se vaan niin pirun paljon huolettomampaa ajella, kun ei tarvia jokaista vastaan sojottavaa tikkua väistellä. On jokunen safari tullu käytyä ja nähtyä kuinka se hihna lentää paikoiltaan, vaikka vähän korkeampikin porttaalikikotin olisi
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ilman suojaa meni pari laturia ja suojan kanssa ei yhtään. Laturi on siis kylmästöinnin kompuran paikalla. Tietysti riippuu kuinka syvälle ajaa
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt puhutaan siitä turhanpäiväisestä kumilerpakkeesta siellä konehuoneen alaosassa, sillä ei kyllä tee yhtään mitään. Jos ajaa syvemmässä mönjässä niin se ei suojaa mudalta tai vedeltä mitään, mutta tosiaan aiheuttaa sen poistumisessa ongelmia. En itse huomannut mitään eroa kummassakaan XJ:ssä laturin keston tai moniurahihnan hihnapyörien laakerointien kanssa oli sitä kumilerpaketta tai ei. Molemmilla tavoilla hajosi latureita, ja aivan yhtä helposti
![]() Mitä tulee taas tuollaiseen etupään viistoon teräslevystä tehtyyn "sukseen", niin siitä on hyötyä paljonkin, kuten tuossa ylempänä onkin jo todettu ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 03.11.2014 18:29 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
O.K. Tuo selvensikin mitä tarkoitit. Jäin vähän ihmettelemään minä kin. Tuommonen aurauslevy systeemi siihen tulee, tosin nyt ensi versio ihan jostain omituisesta materiaalista jota mulla on sopiva kappale. Omituista siks, kun en tunnista mitä helvettiä se on, kun se on peltiä, mut ei ruostu, se on amuliinia, mut ei kuitenkaan... Ehkä se on jostain ufosta jäänyt... mutta kovin kestävää se tuskin on, paitsi että se on ehkäpäs jotenki sitkeetä? Eli taidan tekasta jonkinlaisen tellingin, johon pulttaan sen levyn kiinni, ja sen telineen sitten Jeeppiin, tosin ehkä erijärjestyksessä. Kunhan saan rahat kasaan ostaa vinssin, niin sitten jos tekis tukevanpaa ihan vinssipuskuriteline linjalla.
Niin, ja tuo min auto ei ole offi, vaan sekakäyttöauto, jolla vaan pitää päästä sinne minne mieli tekee. Ja joskus se tekee vaikka hakemaan puuta metsästä. ja eniten miulla on aina ongelmia lumen kanssa, vaikka parit viimetalvet Jeeppi on aina talvet seissy, kun ajoaika on loppunut aina lokakuussa, ja sit ei oo jaksanut laitella leimalle, ennekuin keväällä. Tänä vuonna asiat on vissiin toisin, kun auto on nyt periaatteessa leimaa vailla, mut ei hei, uskalla tai muuten raatsi viedä arvuutettavaksi, ennenkuin joulukuun alussa. ![]() Se hyvä tässä on, että kun ei ole (henkistä) kiirettä niin ehtii ja ennenkaikkea viitsii tehdä hommat huolella. Kun monesti on niin "kiire" et pitää vähä oikoa/luistella hommissa et saa äkkiä auton liikenteeseen ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen suoja tuli aikoinaan MJ:hin tehtyä, Hyvin ajoi asiansa ja ei ollut 3mm paksumpi. Raidetangolle oli sitten oma suojansa.
Rusty's myy tuollaista koneen panssaria, Mun mielestä kerää kyllä liikaa mutaa ym......... http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=1067792
__________________
www.classicjeepparts.com Viimeksi muokannut Jeeper : 04.11.2014 08:40 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan xj jeeppiin nastarenkaat | igor | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.01.2014 12:36 |
Ostettu Safariteline XJ Jeeppiin | mikaelt | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 15.08.2011 13:28 |
O:Pajeron etummainen pohjapanssari koneen alle | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.10.2007 14:53 | |
Jeeppiin 33" renkaat alle? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.11.2006 16:03 |
O: Rankun alle suojaa | AVRO | O/M/V Muut | 0 | 27.10.2003 23:42 |