Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2012, 05:58
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Polttoainemittari ja turbon hukkaportti


Dodiin.. Pajero ostettu ja pihassa odottamassa toimenpiteitä

Viikonloppuna alkaa tarkempi tarkastelu, mitä tulikaan ostettua..
Tällä hetkellä on tiedossa ostohetkellä olleet viat:

turbon hukkaportti:
Vika ilmenee autossa siten että jos vedättää kaasu pohjassa isommilla vaihteilla tai kierrokset nousee jonnekkin tuonne lähelle 3000 rpm kiihdyttäessä niin konetta suojaava venttiili päästää ylimääräiset turbopaineet pihalle -> ei täysiä tehoja.
Turbohommat on aika vieraita itselle, mutta jospa tämä kuntoon saataisiin? Vinkkejä kenelläkään tähän?

polttoainemittari:
Näyttää aina nollia, mutta itse mittari on kunnossa, joten vika on tankin anturissa? Viikonloppuna alan tutkia mistä se löytyy, mutta onko joku tuollaista rassannut? vinkkejä?

EDIT:

Pientä päivitystä mitä tapahtunut oston jälkeen.

- polttoainemittari laitettu kuntoon
- hukkaportin kello vaihdettu
- polttoaineputket vaihdettu
- tankin laippa vaihdettu
- runko hitsattu
- jakopää laitettu
- lohkolämmitin vaihdettu


Viimeksi muokannut Machist : 19.01.2013 17:34 Perustelu: päivitystä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2012, 06:02
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

Taitaa koneessa olla ns pop off venttiili imusarjassa mikä aukeaa kun paine on liian kova.
Äkkiä vois tulla mieleen hukkaportti olis jumissa ja ei aukea.eli ahtaisi tappiin saakka.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2012, 06:22
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Ahtopainemittari asennus.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2012, 07:06
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
polttoainemittari:
Näyttää aina nollia, mutta itse mittari on kunnossa, joten vika on tankin anturissa? Viikonloppuna alan tutkia mistä se löytyy, mutta onko joku tuollaista rassannut? vinkkejä?


Anturi löytyy luukun alta tankinpäältä. Takatilassa on toinen luukku jonka alta pääsee tankkiin käsiksi.

Tutki samalla tankin lähdöt tarkkaan, niiden hapettuminen ja siitä seuraavat ilmavaivat ovat pajeroiden yleisvikoja. Ainakin diisseleissä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2012, 09:25
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaltonen Näytä viesti
Taitaa koneessa olla ns pop off venttiili imusarjassa mikä aukeaa kun paine on liian kova.
Äkkiä vois tulla mieleen hukkaportti olis jumissa ja ei aukea.eli ahtaisi tappiin saakka.
Tällä annan kans ääneni,eli tuo paskaventtiili vaan pois,vesijohto liittimistä sokea tulppa tilalle ja kovaa ajoa. Mutten usko että hukkis olisi jumissa,nuo saattaa vanhemmuuttaan aukeilla miten sattuu. On muuten todella huono keksintö virityksen kannalta jossei tuota satu hoksaamaan,äkkiä särkee ahtimen tuolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2012, 22:23
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tällä annan kans ääneni,eli tuo paskaventtiili vaan pois,vesijohto liittimistä sokea tulppa tilalle ja kovaa ajoa. Mutten usko että hukkis olisi jumissa,nuo saattaa vanhemmuuttaan aukeilla miten sattuu. On muuten todella huono keksintö virityksen kannalta jossei tuota satu hoksaamaan,äkkiä särkee ahtimen tuolla.
Osaatteko rautalangasta vääntää, kun ei ole oikein hirveästi vielä kokemusta turboista? Tänään ajelin lenkkiä tuolla ja kyllä se vaan suhisee kun vähäkin kovemmin polkee

Tankkia alan tutkia huomenna jos sen anturin jostain löytäisin.

Onko tuossa auton keskikohdalla jakolaatikko vai mikä?
Nyt huomasin että sieltä on öljyä vuotanut (märkänä + muutama öljytippa), mutta ei kuitenkaan aamulla lammikkoa ollut alla. Kone näyttää suht kuivalle ja peräkään ei taida vuotaa..

Täytyy varmaan tässä öljyt laittaa ja nivelet rasvailla ihan ensitöikseen.

Rungossa on pehmeää taka-akselin kohdalla ja hitsata täytyy jossain vaiheessa, mutta auto on just leimattu joten ei kiirettä vielä
Yllättävän siisti peli ikäisekseen, mutta katotaan nyt mitä siitä löytyy kun tutkitaan.

Viimeksi muokannut Machist : 30.03.2012 22:25
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2012, 10:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Osaatteko rautalangasta vääntää, kun ei ole oikein hirveästi vielä kokemusta turboista? Tänään ajelin lenkkiä tuolla ja kyllä se vaan suhisee kun vähäkin kovemmin polkee

Tankkia alan tutkia huomenna jos sen anturin jostain löytäisin.

Onko tuossa auton keskikohdalla jakolaatikko vai mikä?
Nyt huomasin että sieltä on öljyä vuotanut (märkänä + muutama öljytippa), mutta ei kuitenkaan aamulla lammikkoa ollut alla. Kone näyttää suht kuivalle ja peräkään ei taida vuotaa..

Täytyy varmaan tässä öljyt laittaa ja nivelet rasvailla ihan ensitöikseen.

Rungossa on pehmeää taka-akselin kohdalla ja hitsata täytyy jossain vaiheessa, mutta auto on just leimattu joten ei kiirettä vielä
Yllättävän siisti peli ikäisekseen, mutta katotaan nyt mitä siitä löytyy kun tutkitaan.
Siinä on imusarjan päässä sellainen popoff venttiili joka päästää yleensä +0,8bar paineet ulos,tämä taas aiheuttaa sen että turbo puhaltaa vapaaseen ne paineet joka aiheuttaa sen että ahdin menee nopeasti ylikierroksille ja tämä voi aiheuttaa akselin vääntymisen. Tämän takia siihen kannattaa laittaa sokea tulppa tilalle.
Tuossa kuva moisesta venttiilistä,yleensä kun se aukeaa yhden kerran niin "mäntä" menee vähän kieroon ja venttiili fuskaa koko ajan hieman läpi,sehän venttiili on siellä imusarjan rintapellin puoleisessa päässä.

Venttiili


Sokeointi tilalla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.03.2012, 14:21
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Kuvat selvittivät asiaa paljon. Kiitos!
Eipä sattunut sopivaa avainta löytymään että olisin saanut tuon mokkulan irti väännettyä.. Täytyy jossain välissä käydä tuossa pajalla ja katsoa jos tulppa tuohon keksittäisiin.

Tankin anturiin pääsin käsiksi, mutta en nyt vielä uskaltanut sitä irroittaa ennen kuin saan jostain uuden tilalle:


Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 14:30
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2012, 14:43
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Tankin anturiin pääsin käsiksi, mutta en nyt vielä uskaltanut sitä irroittaa ennen kuin saan jostain uuden tilalle
Tutki tuo liitin ensin. Voi olla hapettunnut.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.03.2012, 14:51
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Tuskin tuo anturi on rikki. Tutki ensin että anturille menevä johto on ehjä, ettei ole poikki sieltä auton alta mistä johtonippu tulee ulos, katso tuo anturin liitin, ettei ole hapettunut, kuten edellinen kirjoittaja ehdotti ja sitten katso mittarin taakse, että siellä on kaikki liittimet kunnolla paikallaan, ettei ole irronneet.

Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.03.2012, 15:04
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
Edellinen omistaja oli testannut juuri näin ja mittari oli noussut.
Eli tuon saman luukun avannut ja maadoittanut tuosta liittimestä.

Tuossa on ehkä pahin hapantunut kohta noin silmämääräisesti katsottuna: http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=102139

EDIT:

Kävin tuossa pajalla pyörähtää ja tultiin siihen tulokseen että ostan motonetistä mittarin ja katsotaan että paineet ok.
Silloinhan sen tietää sitten onko tuo venttiili rikki.
Ehkä tällainen riittää? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-2171
Haarottimen ja letkua vain hommaa.

Jakolaatikko on tosiaan öljyinen ja se katsotaan ensitilassa että yleensä on öljyä ja mistä vuotaa.

Täytyy ehkä samalla koneeseen laittaa uudet öljyt ja suodatin.

Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 17:09
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.03.2012, 17:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo anturin pultit ovat yleensä ruostunut niin pahasti, että katkeavat irrotettaessa

Jos minun pitäs irroittaa tuo anturi, niin liottasin ruosteenirrottimella oikein kunnolla:

Minä tekisin tuohon anturin ympärille "altaan" seuraavasti:

-puhdistaisin ruosteet kunnolla pois tuosta tankista, ja noista muttereiden kannoista.
-leikkaisin esim. mehupullon kaulasta sen kokoisen tratin, että koko anturi mahtuu sen alle, ja tratti tiivistetään myöhemmin tankin ylä peltiin, ota tratti pois.
-sitten sivellään sormella hieroen polyuretaani massaa (esim sikafleks 11fc) tuohon tartin ja tankin yhtymäkohtaan noin 1-2cm leveä tartuntanauha.
-hiero trattiin smanlainen tartuntanauha. odota että tartunnat kuivuu, noin 15min
-levitä tankin päälle massaa noin parin millin kerros, ja pistä tratti siihen,ja paina toisella kädellä paikoilleen, ja anna kuivua päivä.
-seuraavana päivänä lisää massaa saumaan, ja hiero sormella varmistaen että saumasta tulee ilmatiivis.
-ja parin päivän päästä ruiskuta ruosteen irroitinta tuohon trattiin niin paljon, että pulttien kannat reilusti piilossa. parin kolmen päivän koluttua tratti mäkeen ja mutterit auki.

Jos autolla ei ajeta, niin tuo allas kannattaa tehdä suorilla reunoilla, ei tratti-malliseksi, sillä silloin noita muttereita voi yrittää aukaista varovasti, vaikka allas täynnä ruosteen irroitinta
Ja jos autolla ajetaan päivittäin, niin tuo tratti on parempi, siihen saa väännettyä korkin rapa/paska suojaksi, muista jättää pikkusen auki, ettei tee painetta

Ja nuo tankin lähtö/paluu putket näyttää olevan siinä kunnossa, että voit juotua tekemään 2 allasta, toki voi onnistua pelastaa vielä...

Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta?
On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.03.2012, 18:24
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Kattelin tossa että Rovaniemellä olisi hajottamolla anturi 45€. Pitäisikkö siitä vai saakohan noita uutena järkihintaan?

Hyvä idea tuo "allas". Taidanpa tuollaisen väsäillä ja auto seisoo nyt toistaiseksi kun nuo pakolliset rempat ja tarkastukset on ensin tehty.
Katselinkin että saattaa napsahtaa pultit, kun niin ruosteiset on

Nuo putketkin on hieman huonon näköiset.. saattaa kestää vielä pitkäänkin mutta voisi jossain vaiheessa uusia nekin. Osaako joku sanoa mistä tuollaiset löytää?

Mites jos ja kun nuo pultit katkeaa saadaan uusi anturi/ putket pysymään kiinni? vai onko ne helposti vaihdettavissa?

Kiittelen jo etukäteen hemmetin asiallisista kommenteista mitä täällä on tullut
Tässä kun ollaan vasta tämän autoharrastuksen polulle lähdetty niin joutuu kyselemäään enemmän ja vähemmän
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.03.2012, 18:35
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.03.2012, 19:25
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti

Nuo putketkin on hieman huonon näköiset.. saattaa kestää vielä pitkäänkin mutta voisi jossain vaiheessa uusia nekin. Osaako joku sanoa mistä tuollaiset löytää?
Otat irti tuon laipan missä putket on ja viet vaikka jäähdytin korjaamo korhoselle ruskoon nuo niin poijat juottelee sulle uudet putket tohon laippaan.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.03.2012, 19:36
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..
Pajan äijjän mukaan mukana tuleva letku on aika syvältä, joten suositteli ottamaan metritavarana saatavaa letkua.

Lainaus:
Otat irti tuon laipan missä putket on ja viet vaikka jäähdytin korjaamo korhoselle ruskoon nuo niin poijat juottelee sulle uudet putket tohon laippaan.
No niin.. hemmetin hyvä idea
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.03.2012, 20:49
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Tuo tulppa löytyy ihan perus vesijohto liikkeestä,piru kun oma tulppa on 60km päässä hallilla, olisit muuten saanut sen itsellesi. Ja ahtopaine mittarin letkuun kannattaa asentaa sellainen letkuun tuleva polttoaine suodatin niin viisari ei tärise ja muutenkin neulan liikkeet on paljon rauhallisemmat.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.04.2012, 00:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ja ahtopaine mittarin letkuun kannattaa asentaa sellainen letkuun tuleva polttoaine suodatin niin viisari ei tärise ja muutenkin neulan liikkeet on paljon rauhallisemmat.
Jos esiintyy tärinää&värinää neulassa, muuten ei kannata.

Monikin tarvikemittari omaa jopa turhan paljon vaimennusta, kerran tuli ihmeteltyä pitkät tovit miksi ahdot nousee hitaasti. Ei nousseet, vaan mittari oli hidas...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.04.2012, 12:13
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos esiintyy tärinää&värinää neulassa, muuten ei kannata.

Monikin tarvikemittari omaa jopa turhan paljon vaimennusta, kerran tuli ihmeteltyä pitkät tovit miksi ahdot nousee hitaasti. Ei nousseet, vaan mittari oli hidas...
Ainakin oma entinen autogauge oli sellainen soutaja että oikein vitutti. Mutta joo siis turhaa sitä siihen laittaa jossei neula huopaa yhtään. Nykyinen triscocin vaatii sen suodattimen,toimii tosi jouheasti nyt mittari.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.04.2012, 14:15
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Voiko sen mittarin haarotuksen laittaa esim tuohon kellolle menevään letkuun?


Kuinka usein perään/laatikkoon pitää vaihtaa öljyt?
2009 on vaihdettu kaikki öljyt ja pistetty viimeksi rasvat niveliin. Sen jälkeen on ajettu noin 20 tkm. Öljysuosituksia?

Varmaan koneeseen jotain 5W-40 teboilia tai jotain motonetin litkua? taitaa jotain 6-7l pintaan olla öljytilavuuus.
Normaalisti olen 2 kertaa vuodessa vähintään autoihin öljyt vaihtanu ja noin 10tkm välein.

Nyt opin muuten senkin että Defan ja Calixin lohkolämmittimen pistoke on erilainen
Yritin tunkasta pajeroon aamulla Defan johtoa, mutta ei se sinne uponnu millään

Löysin muuten hitsattavaakin etulokarista akun vierestä.. sormella tökkäsin sellaseen kohti mikä näytti pehmeälle ja reikähän siihen tuli.. no helppo korjata

EDIT:
Löytyipä tällainen keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com...;topic=23476.0
Eli voisi kuitenkin tuollaisen varoventtiilin laitta varmuudenvuoksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 01.04.2012 14:37
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.04.2012, 14:39
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Juu voi ottaa tuosta se paineen mittarille. Laatikkoöljyjä en ole vaihtanut kuin silloin jos ne on pitänyt tiputtaa pois sisästä,tosin nyt kun on uus laatikko niin vaihdan sisäänajo öljyt pois parin tonnin jälkeen. Itse olen ajanut Teboilin Gold S öljyllä ja hyvin on toiminut,tuntuu että syö vähemmän tuota kuin entistä mobilin lirua. 6,5l on ainakin 1gen pajeron 2,5TD öljytilavuus,näin muistin varasta kun laskettelen.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.04.2012, 11:28
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Pajan äijjän mukaan mukana tuleva letku on aika syvältä, joten suositteli ottamaan metritavarana saatavaa letkua.
No, se letku ajaa asiansa ihan hyvin, ja siinä haaroittimessakin on kuristus valmiina vaimentamassa värinää.

Nopiasti nuo öljyt vaihtoon. Ja ihan kaikki öljyt..
Laatikkoon mobilin vs200, on kallista mutta näille synkronivikasille rohjoille tosihyvää ja pikkunen ylitäyttö niin on viimesen päälle.
Jakolaatikkoon joku gl4 halpis, ei oo niin nuukaa kunhan öljyä on.
Moottoriin pistäisin Teboilin diamond dieselit, kestää ton 10000km ja 2krt vuosi ihan hyvin, jossei se sun kaara ihan horo ole. Halvemmilla öljyillä sitten se 5000-7500km vaihtoväliksi.
Takaperästä ja etuperästä en osaa tarkemmin sanoa, vissiin siinä sähkölukko on takana? Sillon vaikka sama liru mitä jakolaatikkoon.
Suosittelen hommaamaan kunnon öljyruutan vaihtoa varten, ettei pala hermo.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 02.04.2012, 12:08
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Ok.. Kokeillaan mukana tulevalla letkulla jos sillä pärjätään

Öljyt menee vaihtoon ja käyn ammattimiehen luona että tarkistellaan kaikki voimansiirrosta jne.. Eikä pala hermot tuhratessa kun ei ole itsellä tallia täällä Oulussa ja kotipaikan tallille en viitsi noilla öljyillä ajaa (300km).

Polttoainetankin anturia ei ollut purkaamolla ja Deltalla maksaa uusi alkuperäinen 96.60e
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.04.2012, 19:09
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

50000km on ohjekirjan suositus laatikko ja peräöljy vaihtoväliks. Teboilin tuotteista hypoid 75w90 jakolaatikkoon ja takaperään. Päälaatikkoon ep 75w90 ja etuperään hypoid 80w90. Moottoriin esim diamond diesel 5w40 ja 6.7l suodattimen kanssa. Nämä siis ohjekirjan mukaisia suosituksia. Enkä ole mikään teboilin mainosmies noi vaan luraitin omaani. Niin ja moottoriöljyn vaihtoväli 10000km.määrät oli muistaakseni etuperä 1.8l , takaperä 2.5l , jakolaatikko 2.3l ja päälaatikkoon kannattaa laittaa jj90 mainitsemaa ylitäyttöä vähän eli joku vajaa 3l.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 02.04.2012, 21:12
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta?
On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin)[/QUOTE]

Anteeks nyt kun tuun hyppäävät tänne silmille, mutta pisti toi bentex silimään. Ootko kokeillu wd-40:stä? Itse en oo nimittäin parempaa "rustoffia" käyttäny!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 08:27 (GMT +2).