![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeep Wrangler ei käynnistyWrange TJ jätti motarin varteen. Tankki täyteen ja noin 10km ajon jälkeen auto sammui ja jäi tielle. ennen sammumista mittarit heitti häränpyllyä ja auto nytkytti. Kun tankkasin autoa ja laitoin pistoolin täyttöreikään, kuului pitkä tuhaus tankista eli siellä oli paine, ei vissiin ihan normaalia? onko jotain huohotusongelimia vai mikä avuksi?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jätä tankin korkki auki ja kato mitä tapahtuu.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kokeiltu on, starttaa mutta ei käynnisty.
Mites nuo mittariston varoitusvalot muuten menee, kun käännän virrat päälle niin kaikki valot palaa ja vähän ajan päästä kaikki sammuu, ja sitten taas syttyy keltainen valo josssa avaimen kuva ympyrän sisällä, jossa puolittain viiva päällä, ajonesto? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tankissa ei pitäisi kauheasti olla alipainetta vaikka olisi imuroinut tankin ihan tyhjilleen, pieni suhaus avatessa on kyllä ihan ok. Minkä ikäinen TJ ja millä tekniikalla (nelonen vai kuutonen, manuaali, 3- vai 4-pykäläinen automaatti?), ne on sieltä oleellisesta päästä vikadiagnooseja miettiessä..
Kaikki valot pitää syttyä kun virrat lyö päälle (valojen tarkistus), ajoneston valolta tuo kovasti vaikuttaa ja jos se on päällä niin ei auto luonnollisesti pelitä.. edit: muistaakseni toi avaimenkuva taitaa itse asiassa viitata siihen "sentry key"- systeemiin, eli ovia avatessa aktivoidaan/deaktivoidaan ajonesto. Valo numero 4 mittaristossa mikä jää palamaan? ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 24.06.2012 14:18 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
4.0 koneella ja 5-manuaali, eikai niitä muita jeeppejä olekaan..=) ja vuosimalli 2000.
ja juurikin tuo numero 4 kuvaamasi merkkivalo. Tuo kyllä on syttynyt joskus ajonaikanakin palaamaan, mutta ei ole vaikuttanut ajamiseen.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt en ihan väärin muista niin vaikka olisi ajonesto päällä, pitäisi tuonikäisenkin silti käynnistyä mutta sammuu jokseenkin välittömästi. Jos se on sentry- valoa vilkutellut aiemminkin niin voisi hyvin olla jotain kontaktivikaa sentry- moduulin johdon/ liittimen ja PCM:n välillä?
Mittarit ei pitäisi heitellä häränpyllyä sentryn takia, se kuulostaa enemmän mittariston kontaktivialta tjsp.. Lukeeko mittaristossa mitään tekstejä? Jonkin verran on XJ:ssä ainakin ollut uudemmissa "No bus"- vikoja missä kontaktit on huonona, vilkaisin TJ:stä ja kyllä niissäkin on satunnaisesti vastaavaa ollut. Toisaalta ei pitäisi vaikuttaa moottoriin eikä käynnistymiseen. Sammuiko auto tyyliin vapaalla rullatessa, veto päällä vai miten?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mitään tekstejä en ole ainakaan huomannut, tai ei ainakaan enää jää palamaan kun yrittää käynnistää.. ja kun auto sammui, saattoi check engine palaa, mutta en ole aivan varma.
Auto sammui vetopäällä motarilla kiihdytyksessä, ohituskaistalla 4-vaihde silmässä ja kaasu melkeen pohjassa.=) ja sitten nolona tien sivuun.. ..joo ja tosiaan se avaimen kuva on palanut siinä varmaan vuoden päivät, silloin tällöin.. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos kaikki mittarit hyppelee niin kuulostaa että jännite on liian matala. Minulla on muistaakseni tehnyt saman tapaista kun akun napa ei ole ollut kunnolla kiinni. Voisiko esim. maadotus olla huonossa kunnosa ja käynti pysähtynyt sen vuoksi?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
sanooks bensapumppu mitään kun kääntää virtaset päälle ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mistä tuota pumppua pitäis lähteä kuulostelemaan?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Takaosasta tankin läheltä ainakin omassa kuuluu selvä "hurina", kun laittaa virrat päälle.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko akussa tarpeeksi virtaa ettei vaan laturi on antanut periksi ja sen takia virta ei riitä ylläpitämään jännitetason. (On käynyt mulla kerran kun vaan pysähtyi ajossa) Hiilet lyhyet tai didodisilta on mennyt mutta antaa tarpeeksi virtaa että latausvalon sammuu. Jos nyt varoitus valo on vikkunut ennenkin niin se on yksi mahdollisuus. Viimeksi muokannut Sten : 01.07.2012 08:48 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Pumppu on tankissa tai välttömässä läheisyydessä...
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tsekkaa tekeekö se pumppu painetta jos et ääntä kuule. Koneen päällä on sellainen venttiili bensaputkissa, ja kun siitä painat niin näät tuleeko painetta vai ei.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rele ilmeisesti kunnossa, koska töötille samanmoinen ja sitä kokeilemalla ei tahtunu muutosta.. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä tuo nyt kuulostaa pumppuvialta ja pumppu sijaitsee tankissa, ensin kannattaa mitata pumpun liittimeltä, tuleeko sinne edes sähköä, sitten jos tulee, tankki irti...
__________________
Killing time is not murder |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo enää etuvastusta vuosimallin 1993 jälkeen!!
__________________
Killing time is not murder |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Moro!
Uutena foorumilla ja painin samanlaisen "ei käynnisty" ongelman parissa. Oma peli myös 4.0 manuaali ja vuosikertaa 1999. Selvisikö se Fujille mikä oli Wranglerissa vikana? Sen verran olen omaani tutkinut että bensapumppu ei hurise-> syystä ettei bensapumpun johdoille tule tankille jännitettä, konehuoneeseen kylläkin (uusi alkuperäinen bensapumppu vaihdettu pari vuotta sitten). Ja bensapumpun rele ei myöskään pidä sitä ääntä mitä pitäisi ( releen toiminta testattu töötillä). Ja itsellä samoin jää palamaan se keltainen "No key" merkkivalo. Sen PCM boxin käytin myös irti ja kuivasin, koska siellä oli vettä! Itse boxin sisältö ei kuitenkaan silmämääräisesti näytä hapettuneelta.. Meneekö "käynnistys" tämän boxin kautta?? Olisko antaa vinkkejä kuinka edetä, ennenkuin vie auton valohoitoon? Kiitoksia jo etukäteen! ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta voiko olla niin huono säkä, että ainoastaan se komponentti joka ohjaa sytytystä jne. on ainoastaan boxissa sökönä? Voiko tuolle boxille nyt sitten enää tehdä mitään vai onko uuden osto edessä? Entä jos joltain löytyisi käytetty boxi, niin onko vain lyödä paikalleen ja lähteä ajelemaan vai vaatiiko jotain koodauksia? Mitähän lie uusi boxi kustantaa.. ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan jeep wrangler -92 | fordisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.04.2012 08:41 |
Myyty Jeep Wrangler | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 08.08.2011 17:23 |
Myydään Jeep wrangler -90 | Pexi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.11.2008 19:26 |
Myydään jeep wrangler tj | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.11.2008 11:01 |
Jeep Grand Cherokee (02): Ei käynnisty pakkasella | eikka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 29.11.2007 00:47 |