Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2012, 12:36
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

Jeep Wrangler ei käynnisty


Wrange TJ jätti motarin varteen. Tankki täyteen ja noin 10km ajon jälkeen auto sammui ja jäi tielle. ennen sammumista mittarit heitti häränpyllyä ja auto nytkytti. Kun tankkasin autoa ja laitoin pistoolin täyttöreikään, kuului pitkä tuhaus tankista eli siellä oli paine, ei vissiin ihan normaalia? onko jotain huohotusongelimia vai mikä avuksi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2012, 13:19
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Jätä tankin korkki auki ja kato mitä tapahtuu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2012, 13:58
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Jätä tankin korkki auki ja kato mitä tapahtuu.
Kokeiltu on, starttaa mutta ei käynnisty.
Mites nuo mittariston varoitusvalot muuten menee, kun käännän virrat päälle niin kaikki valot palaa ja vähän ajan päästä kaikki sammuu, ja sitten taas syttyy keltainen valo josssa avaimen kuva ympyrän sisällä, jossa puolittain viiva päällä, ajonesto?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2012, 14:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tankissa ei pitäisi kauheasti olla alipainetta vaikka olisi imuroinut tankin ihan tyhjilleen, pieni suhaus avatessa on kyllä ihan ok. Minkä ikäinen TJ ja millä tekniikalla (nelonen vai kuutonen, manuaali, 3- vai 4-pykäläinen automaatti?), ne on sieltä oleellisesta päästä vikadiagnooseja miettiessä..

Kaikki valot pitää syttyä kun virrat lyö päälle (valojen tarkistus), ajoneston valolta tuo kovasti vaikuttaa ja jos se on päällä niin ei auto luonnollisesti pelitä.. edit: muistaakseni toi avaimenkuva taitaa itse asiassa viitata siihen "sentry key"- systeemiin, eli ovia avatessa aktivoidaan/deaktivoidaan ajonesto. Valo numero 4 mittaristossa mikä jää palamaan?

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 24.06.2012 14:18
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2012, 14:42
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

4.0 koneella ja 5-manuaali, eikai niitä muita jeeppejä olekaan..=) ja vuosimalli 2000.

ja juurikin tuo numero 4 kuvaamasi merkkivalo. Tuo kyllä on syttynyt joskus ajonaikanakin palaamaan, mutta ei ole vaikuttanut ajamiseen..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2012, 15:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jos nyt en ihan väärin muista niin vaikka olisi ajonesto päällä, pitäisi tuonikäisenkin silti käynnistyä mutta sammuu jokseenkin välittömästi. Jos se on sentry- valoa vilkutellut aiemminkin niin voisi hyvin olla jotain kontaktivikaa sentry- moduulin johdon/ liittimen ja PCM:n välillä?

Mittarit ei pitäisi heitellä häränpyllyä sentryn takia, se kuulostaa enemmän mittariston kontaktivialta tjsp.. Lukeeko mittaristossa mitään tekstejä? Jonkin verran on XJ:ssä ainakin ollut uudemmissa "No bus"- vikoja missä kontaktit on huonona, vilkaisin TJ:stä ja kyllä niissäkin on satunnaisesti vastaavaa ollut. Toisaalta ei pitäisi vaikuttaa moottoriin eikä käynnistymiseen.

Sammuiko auto tyyliin vapaalla rullatessa, veto päällä vai miten?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2012, 15:58
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

Mitään tekstejä en ole ainakaan huomannut, tai ei ainakaan enää jää palamaan kun yrittää käynnistää.. ja kun auto sammui, saattoi check engine palaa, mutta en ole aivan varma.
Auto sammui vetopäällä motarilla kiihdytyksessä, ohituskaistalla 4-vaihde silmässä ja kaasu melkeen pohjassa.=) ja sitten nolona tien sivuun..

..joo ja tosiaan se avaimen kuva on palanut siinä varmaan vuoden päivät, silloin tällöin..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.06.2012, 21:20
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Jos kaikki mittarit hyppelee niin kuulostaa että jännite on liian matala. Minulla on muistaakseni tehnyt saman tapaista kun akun napa ei ole ollut kunnolla kiinni. Voisiko esim. maadotus olla huonossa kunnosa ja käynti pysähtynyt sen vuoksi?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.06.2012, 21:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

sanooks bensapumppu mitään kun kääntää virtaset päälle ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.06.2012, 15:28
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
sanooks bensapumppu mitään kun kääntää virtaset päälle ?
Mistä tuota pumppua pitäis lähteä kuulostelemaan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.06.2012, 15:38
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fuji Näytä viesti
Mistä tuota pumppua pitäis lähteä kuulostelemaan?
Takaosasta tankin läheltä ainakin omassa kuuluu selvä "hurina", kun laittaa virrat päälle.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.07.2012, 08:38
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Takaosasta tankin läheltä ainakin omassa kuuluu selvä "hurina", kun laittaa virrat päälle.
...ja se kestää vaan muutama sekunti kunnes käyttöpaine on saavutettu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Jos kaikki mittarit hyppelee niin kuulostaa että jännite on liian matala. Minulla on muistaakseni tehnyt saman tapaista kun akun napa ei ole ollut kunnolla kiinni. Voisiko esim. maadotus olla huonossa kunnosa ja käynti pysähtynyt sen vuoksi?
Onko akussa tarpeeksi virtaa ettei vaan laturi on antanut periksi ja sen takia virta ei riitä ylläpitämään jännitetason. (On käynyt mulla kerran kun vaan pysähtyi ajossa) Hiilet lyhyet tai didodisilta on mennyt mutta antaa tarpeeksi virtaa että latausvalon sammuu. Jos nyt varoitus valo on vikkunut ennenkin niin se on yksi mahdollisuus.

Viimeksi muokannut Sten : 01.07.2012 08:48
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.07.2012, 17:26
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
...ja se kestää vaan muutama sekunti kunnes käyttöpaine on saavutettu.
juu eipä kuulu surinoita eli oiskos se pumppu tullu tiensä päähän! eli missä se nytsitten fyysisesti sijaitsee? vai oiskos sitten johdoissa jotain häikkää..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
Onko akussa tarpeeksi virtaa ettei vaan laturi on antanut periksi ja sen takia virta ei riitä ylläpitämään jännitetason. (On käynyt mulla kerran kun vaan pysähtyi ajossa) Hiilet lyhyet tai didodisilta on mennyt mutta antaa tarpeeksi virtaa että latausvalon sammuu. Jos nyt varoitus valo on vikkunut ennenkin niin se on yksi mahdollisuus.
Niin ei ole vilkkunut latauksen valo vaan se avaimen kuva..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.07.2012, 17:42
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Pumppu on tankissa tai välttömässä läheisyydessä...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.07.2012, 17:47
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tutki bensapumpun rele myös......

http://www.scribd.com/doc/79237446/2...LAY-PCM-OUTPUT
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.07.2012, 20:47
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Tsekkaa tekeekö se pumppu painetta jos et ääntä kuule. Koneen päällä on sellainen venttiili bensaputkissa, ja kun siitä painat niin näät tuleeko painetta vai ei.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.07.2012, 14:11
Fuji Fuji ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.06.12
Sijainti: Fin/HML
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tsekkaa tekeekö se pumppu painetta jos et ääntä kuule. Koneen päällä on sellainen venttiili bensaputkissa, ja kun siitä painat niin näät tuleeko painetta vai ei.
Kiersin korkin auki siitä venttiilist ja painoin sitä venttiiliä jolloin bensa lensi. sen jälkeen käänsin virtaset päälle ja yritin käynnistää. sitten kiersin taas korkin auki ja kokeilin samaa uudelleen venttiiliä painamalla jolloin ei enää bensa lentäny.. eli ei ilmeisesti sitä painetta tuu?

Rele ilmeisesti kunnossa, koska töötille samanmoinen ja sitä kokeilemalla ei tahtunu muutosta..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.07.2012, 17:12
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.956
Perusasetus

Ajonesto päällä,oli jossain autossa samanlainen vika joskus,koodattiin ajonesto ja toimi.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.07.2012, 17:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
Ajonesto päällä,oli jossain autossa samanlainen vika joskus,koodattiin ajonesto ja toimi.
Ajonesto ei estä autoa käynnistymästä!! Jeepit käynnistyy kyllä, mutta sammuu kahden sekunnin käynnin jälkeen!!! Ei pysty ajamaan, on siis ajonesto!!

Kyllä tuo nyt kuulostaa pumppuvialta ja pumppu sijaitsee tankissa, ensin kannattaa mitata pumpun liittimeltä, tuleeko sinne edes sähköä, sitten jos tulee, tankki irti...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 03.07.2012, 18:37
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ajonesto ei estä autoa käynnistymästä!! Jeepit käynnistyy kyllä, mutta sammuu kahden sekunnin käynnin jälkeen!!! Ei pysty ajamaan, on siis ajonesto!!

Kyllä tuo nyt kuulostaa pumppuvialta ja pumppu sijaitsee tankissa, ensin kannattaa mitata pumpun liittimeltä, tuleeko sinne edes sähköä, sitten jos tulee, tankki irti...
Mielestäni omituisinta tässä on se, että sammumisen jälkeen polttoainelnjassa on painetta, mutta uusi startti ei saa siä aikaseksi... Eikös wranglerissa ollut etuvastus pumpulle? Onko se kaput?1
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.07.2012, 19:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Mielestäni omituisinta tässä on se, että sammumisen jälkeen polttoainelnjassa on painetta, mutta uusi startti ei saa siä aikaseksi... Eikös wranglerissa ollut etuvastus pumpulle? Onko se kaput?1
Ei oo enää etuvastusta vuosimallin 1993 jälkeen!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.07.2012, 12:05
Ataka Ataka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.12
Sijainti: Lapland
Viestit: 2
Perusasetus

Moro!
Uutena foorumilla ja painin samanlaisen "ei käynnisty" ongelman parissa. Oma peli myös 4.0 manuaali ja vuosikertaa 1999.
Selvisikö se Fujille mikä oli Wranglerissa vikana?

Sen verran olen omaani tutkinut että bensapumppu ei hurise-> syystä ettei bensapumpun johdoille tule tankille jännitettä, konehuoneeseen kylläkin (uusi alkuperäinen bensapumppu vaihdettu pari vuotta sitten). Ja bensapumpun rele ei myöskään pidä sitä ääntä mitä pitäisi ( releen toiminta testattu töötillä).

Ja itsellä samoin jää palamaan se keltainen "No key" merkkivalo.

Sen PCM boxin käytin myös irti ja kuivasin, koska siellä oli vettä! Itse boxin sisältö ei kuitenkaan silmämääräisesti näytä hapettuneelta.. Meneekö "käynnistys" tämän boxin kautta??

Olisko antaa vinkkejä kuinka edetä, ennenkuin vie auton valohoitoon? Kiitoksia jo etukäteen!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 23.07.2012, 13:05
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ataka Näytä viesti
Moro!
Uutena foorumilla ja painin samanlaisen "ei käynnisty" ongelman parissa. Oma peli myös 4.0 manuaali ja vuosikertaa 1999.
Selvisikö se Fujille mikä oli Wranglerissa vikana?

Sen verran olen omaani tutkinut että bensapumppu ei hurise-> syystä ettei bensapumpun johdoille tule tankille jännitettä, konehuoneeseen kylläkin (uusi alkuperäinen bensapumppu vaihdettu pari vuotta sitten). Ja bensapumpun rele ei myöskään pidä sitä ääntä mitä pitäisi ( releen toiminta testattu töötillä).

Ja itsellä samoin jää palamaan se keltainen "No key" merkkivalo.

Sen PCM boxin käytin myös irti ja kuivasin, koska siellä oli vettä! Itse boxin sisältö ei kuitenkaan silmämääräisesti näytä hapettuneelta.. Meneekö "käynnistys" tämän boxin kautta??

Olisko antaa vinkkejä kuinka edetä, ennenkuin vie auton valohoitoon? Kiitoksia jo etukäteen!
Sulla on todennäköisesti se PCM pimeenä, jos siellä on vettä, ei siellä välttämättä edes näy yhtään mitään vikaa, kun ei niistä pintaliitoskomponenteista pysty silmällä näkemään, onko ne kunnossa vai ei... Mutta jos ei PCM ohjaa relettä, on todennäköisesti PCM pimeänä (on noita ennenkin tullut vastaan)!!! Ja starttaus ei mee PCM:n kautta, mutta sytytys ja polttoaineensyöttö menee... PCM:lle tulee kyllä tieto virtalukolta, että nyt startataan, mutta sama tieto menee sitten myös solenoidille...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.07.2012, 13:41
Ataka Ataka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.12
Sijainti: Lapland
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Sulla on todennäköisesti se PCM pimeenä, jos siellä on vettä, ei siellä välttämättä edes näy yhtään mitään vikaa, kun ei niistä pintaliitoskomponenteista pysty silmällä näkemään, onko ne kunnossa vai ei... Mutta jos ei PCM ohjaa relettä, on todennäköisesti PCM pimeänä (on noita ennenkin tullut vastaan)!!! Ja starttaus ei mee PCM:n kautta, mutta sytytys ja polttoaineensyöttö menee... PCM:lle tulee kyllä tieto virtalukolta, että nyt startataan, mutta sama tieto menee sitten myös solenoidille...
Siinä boxissahan on sellainen lokerorakenne ja sitä vettä oli siellä takaosassa ei siis varsinaisesti komponenttiosastolla.. Boxissa näkyi selviä jälkiä, että sitä on jostain syystä käytetty aikaisemminkin auki.
Mutta voiko olla niin huono säkä, että ainoastaan se komponentti joka ohjaa sytytystä jne. on ainoastaan boxissa sökönä? Voiko tuolle boxille nyt sitten enää tehdä mitään vai onko uuden osto edessä? Entä jos joltain löytyisi käytetty boxi, niin onko vain lyödä paikalleen ja lähteä ajelemaan vai vaatiiko jotain koodauksia? Mitähän lie uusi boxi kustantaa..
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 23.07.2012, 13:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ataka Näytä viesti
Siinä boxissahan on sellainen lokerorakenne ja sitä vettä oli siellä takaosassa ei siis varsinaisesti komponenttiosastolla.. Boxissa näkyi selviä jälkiä, että sitä on jostain syystä käytetty aikaisemminkin auki.
Mutta voiko olla niin huono säkä, että ainoastaan se komponentti joka ohjaa sytytystä jne. on ainoastaan boxissa sökönä? Voiko tuolle boxille nyt sitten enää tehdä mitään vai onko uuden osto edessä? Entä jos joltain löytyisi käytetty boxi, niin onko vain lyödä paikalleen ja lähteä ajelemaan vai vaatiiko jotain koodauksia? Mitähän lie uusi boxi kustantaa..
-96 lähtien vaatii aina koodauksen!! Mutta ainakin vois kokeilla ehjäksi tiedetyllä, että lähteekö käyntiin!! Meiltä lähtee noin kerran vuoteen jenkkeihin korjattavaksi erä boxeja, osan pystyy korjaamaan, kaikkia ei, mutta silloin tulee korvaava tuote tilalle...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan jeep wrangler -92 fordisti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.04.2012 08:41
Myyty Jeep Wrangler KooPee O/M/V Ajoneuvot 5 08.08.2011 17:23
Myydään Jeep wrangler -90 Pexi O/M/V Ajoneuvot 0 20.11.2008 19:26
Myydään jeep wrangler tj Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 17.11.2008 11:01
Jeep Grand Cherokee (02): Ei käynnisty pakkasella eikka Tekniikka & Jutustelu 12 29.11.2007 00:47


Sivu luotu: 05:35 (GMT +2).