Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2014, 16:33
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

Ford F350 vm84


Päivää, onkohan kellään tietoa että onko F350 maastokuorma-autoon mahdollista laittaa 40/17 r16.5 renkaat laillisesti, katsastusmiehen mukaan ei saa laittaa vaan pitää jostain fordin maahantuojalta saada vertailu laput että minkälaiset renkaat alkujaan on ollut kun tehtaalta tullut ja myös korotuksiin katsuri puuttu kun takana lehtijousen ja akselin välissä on 120mm palaset ja niistä pitäis kanssa saada selvitys, turbo myös lisätty niin siitä pitää saada helvetinmoiset selvitykset. Kun oon alkujaan ymmärtänyt että maastokuorma-autossa on vähän vapaammat säännökset mutta kuulemma noudatetaan paketti ja henkilöautojen säännöksiä. Että mitä mieltä olette asiasta? Pitääkö vaihtaa konttoria vai mitä tehä? Auto on määräaikaiskatsastettu ennempää suomessa kyseisillä romppeilla mutta otteeseen niitä ei oo merkitty ja nyt auto hylättiin niitten takia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2014, 17:53
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Vaihda konttoria Eikai, samat säännöt muissakin paikoissa on Eikai ton ikäisen turbottaminen ole mikään ongelma, ainakin kun kyselin 89 mallisen vastaavan turbottamista ei ongelmia pitänyt olla, solmu paikalle ja penkityksen kautta muutoskatsastamaan (oiskohan se jopa onnistunut ilman penkitystä??) Eikös se mennyt niin että jos teho nousee alle 20% niin muita toimenpiteitä ei tarvita. Tehokkain motti tohon on ollut 460cid 225hp/495nm ja vakio 6.9dsl tekee 170hp/427nm, joten varaa on ja vakio idi dieseliin ei suuria paineita kannata laittaakaan. Konttori setä saattaa vaatia jarruista jne kilppeistä todistuksia vaikka ovat samat lähes kaikissa F350:sissä.

Miten auto on muuten korotettu, jousien ja akselin välissä saattaa palikka olla jo tehtaalta. Onko siinä palikassa pohjaanlyöntikumille "parveke" kyljessä?

Isoimmat renkaat on varmaan ollut 235/85r16, 31,7" korkeat, joten yli 33" pyöriä tuskin saat muutoskatsastettua En tiedä onko tuohon aikaan ollut jotain esim army malleja korkeammilla 16.5" renkailla.

Viimeksi muokannut Mase : 01.01.2014 17:56
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2014, 18:00
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti

Isoimmat renkaat on varmaan ollut 235/85r16, 31,7" korkeat, joten yli 33" pyöriä tuskin saat muutoskatsastettua En tiedä onko tuohon aikaan ollut jotain esim army malleja korkeammilla 16.5" renkailla.

Toi sun tulkinta koskee varmaankin henkilö- ja pakettiautoja? Kuorma-autot on sitten ihan eri juttu. Esim. tossa on sitä asiaa käsitelty:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85336
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2014, 18:01
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Toiselle konttorille niin saatta helpommin selvitä


Muistelisin et joku konttori olikohan peräti tampereella niin mikään ei käy sit kun toiselle menivät niin kelpasi
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2014, 18:08
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Toi sun tulkinta koskee varmaankin henkilö- ja pakettiautoja? Kuorma-autot on sitten ihan eri juttu. Esim. tossa on sitä asiaa käsitelty:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85336
Ikävä kyllä ei mee enää noin, trafin mukaan kuorma-autoihin sovelletaan henkilöautojen muutos säädöksiä Tuo yksi tapaus onkin todellinen lottovoitto joka ei hevillä vissiin enää toistu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2014, 20:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

Renkaat pistät katsastuksen jälkeen.
Vaihdat konttorii ja turbosta et puhu mitään
Niihin koro palikkoihin kirjotat valkosella tussilla E-Hyväksytty.

Viimeksi muokannut tdi : 01.01.2014 20:54
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2014, 12:37
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

Rengas laki pätee nykyään kaikkiin kalustoon mutta tolle korotukselle ei ole rajaa kun selvitin asioita. Nyt vaan pitäis selvittää alkuperäinen rengaskoko mitä on saanut tehtaalta tullessaan ja verrata siihen sitten. Ei vaan huvittais viedä tota vehjettä penkkiin mutta kai se on pakko ellei sitten jotenkin kepulikonstilla sitä yritä saada läpi. En tiedä piisaisko sitten selvitys turbosarjasta että mitä se lupaa tehonlisäystä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2014, 15:45
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ton ikäsissä vehkeissä ei pitäs tarvita todistella mitenkään, vaikka onkin jälkiasennus, kun ei oo mitään käryä, millon se on sinne laitettu.
Esim. Korpivaaran jälkiturbottamissa HJ:ssa ei ole mitään merkintää ahtimesta, mutta kummasti ne kelpaa leimalle sellaisenaan vuodesta toiseen.
Väittäsin, että vuonna -85 ei oo tarvinnu muutoskatsastaa kuorma-autojakaan, jos ne on jälkiahdettu esim. maahantuojan toimesta. Näin ollen niistä ei oo jääny otteisiinkaan merkintöjä.
Sama juttu jousikorotusten kanssa: 80-luvulla jousikorotuksia ei tarvinnu muutoskatsastaa. Joten ne kelpaa sellasenaan. Ja todennäkösesti ne korotuspalikat on vieläpä alkuperäset.

Viimeksi muokannut Viipo : 02.01.2014 15:47
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2014, 17:39
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

On niin itsepäinen katsastaja että jos uusintanäyttöön sen vien sinne takasin niin ei kelpaa selitykseksi ettei tiedä koska se ahdin sinne on laitettu. Mistäköhän ton muutoskatsastus homman sais selvitettyä noin vanhan vehkeen osalta? En ainakaan äkkiseltään löytänyt mistään tietoa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2014, 18:25
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

Ja toi auto on tosiaan tullut ahvenanmaalta 2012 ja rekisteröintikatsastettu silloin ja mitään ei ole nähtävästi sanottu, mutta tosiaan mitään muuta tietoja autosta ei ole muutakuin että otteeseen on merkitty 77mm korin korotus ja levikkeet.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2014, 19:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tuntuu taas kerran että katsastaja on ihan täysin kuutamolla niistä asioista, mitä ko. henkilön pitäisi työnsä puolesta tietää ja osata. Vaihda konttoria, tuskin on ainoa tampereella?


Kuten jo sanottua, monissa tuon ikäisissä (kuten on vielä nykyisissäkin!) jenkki pick-upeissa on tehtaalta vakiona korotuspalikat akselin ja jousen välissä, usein se on jopa 10cm paksu. Ei niistä ole mitään mainintaa otteessa, eikä tarvitsekaan. Edessä ei yleensä korotusblokkeja tehtaalta lähtiessä ole, mutta ei sekään ole aivan mahdotonta.


Rengaskokoasia on tosiaankin niin vittumainen, että näihin täyskokoisiin pickuppeihin sovelletaan Trafin käsittämättömästä tulkinnasta johtuen henkilöautosäännöksiä, vaikka lakikirja ja/tai asetukset ei mitään sellaisesta puhukaan. Se mitä turboista puhutaan, niin en usko että tuon ikäisessä kuorma- autoksi rekisteröidyssä jälkikäteen asennettu ahdin aiheuttaisi mitään toimenpiteitä; jos ei muuta niin nykypäivänä ehkä merkinnän otteeseen. Ei sille ahtamiselle kuitenkaan pitäisi olla mitään esteitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2014, 19:27
esco_73 esco_73 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 6
Perusasetus

Noilla korotuksilla ei ole mitään virkaa tohon autoon vaikka katsastusmies niin väittikin, korotuksista ei ole mitään mainitaa kuorma-auto puolella. Toi rengas asia on tosiaan vittumainen mutta täytyy laittaa toiset pyörät katsastuksen ajaksi. Ei tossa turbo asiassa oo muuten mitään muttakun täällä toi penkityspaikan oviaukko on sen verta matala ettei taida auto mahtua niin vituttaa lähteä viemään se jonnekin helvetin kauas.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ford f350 -84 6,9 turbo big j O/M/V Ajoneuvot 5 12.10.2013 16:19
Myydään M: Ford F350 4x4 Dualie Powerstroke -99 samiharju O/M/V Ajoneuvot 6 27.09.2012 23:38
Ostetaan 1984 ford f350 takalehdet big j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.09.2012 20:57
ford f350 dana80 blazeriin toyman2005 Tekniikka & Jutustelu 7 02.07.2009 19:31
Myydään Ford F350 7.3d 6hengen kevyt-KA paripyörillä Mose O/M/V Ajoneuvot 3 03.02.2009 16:02


Sivu luotu: 11:53 (GMT +2).