Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2015, 11:39
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Question

Poistaisitko tiivisteen toyotan vaihdelaatikon laakerista?


Alkuperäisessä laakerissa ei tiivistettä toisella puolella, vaihteistoöljy voitelee. Uudessa marmoritilskiltä haetussa tiivisteet molemilla puolilla. Marmoritiskin myyjä oli sitä mieltä ettei tarvi poistaa tiivistettä. Alkoi mietityttää pitäisikö sittenkin poistaa? Toisaalta Alkuperäinen laakeri väljä ja kuulien pidäkemuovi jo yhdestä kohtaa poikki alle 150 tkm (ollu itellä uudesta asti) laakerissa lukee england uudessa laakerissa japan. Kyseessä farmari corolla 1.4 d4d 2005 turkissa tehty.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20150103_004.jpg‎
Views:	561
Size:	105,1 Kt
ID:	55874   Click image for larger version

Name:	WP_20150103_006.jpg‎
Views:	601
Size:	105,9 Kt
ID:	55875  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2015, 11:51
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

Kyllä Se öljy sinne ajan mittaan menee, moskat ei. Ainaki hdj laatikossa vastaavat suojat kii, ja öljyä oli vanhoihin menny.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2015, 11:58
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Itse ainakin ottaisin pois ja laittaisin lisäksi vaihteistoöljyn poistoropuksi sellaisen magneetillisen version. (ainakaan -06 mallisessa ei ollut magneettia propussa) Ja noissa ei japanissa valmistetuissa versioissa ollut noita 5- vaihteen laakerivikoja. Ilmeisesti laatu laskenut, kun valmistus euroopan markkinoille(tietyissä malleissa) siirtyi turkkiin ja englantiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2015, 14:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mä en korjais ite enempää päivitettyä versiota, jonka tehdas lienee tuollaiseks tarkottanut, etenkin jos on made in Japonia ja alkup Toyo osa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2015, 01:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jospa olisi päivitetty paremmaksi, kun ei kestänyt "sisäänajoa"


Siis minäkin asentaisin tuon laakerin merkkiliikkeen ohjeiden mukaan.
Siis tuo "sisäistäminen EU-alueelle, siis turkkiin tms." on aiheuttanut ongelmia? ja jos noita "aivopieruja" "parsitaan kasaan" esim. laakereilla joissa voiteluaineet on sisällä, niin tuo voiteluaine lienee aika hyvää....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2015, 09:44
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Asensin tiivisteineen


Tilasin myös magneetillisen öljytulpan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2015, 11:06
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

No mie olisin ottanu öljytilan puolelta suojan pois.
Öljy toki pääsee laakeriin ajan myötä,vaikka suojat olis paikoillaan,mutta laakerista kulumisen myötä irtoava metalli ei pääse huuhtoutumaan öljyn mukana pois,vaan pyörii jatkuvasti laakerin sisällä ja nopeuttaa kulumista.
Normaalisti suurin osa laakereista ja rattaista irtoavasta metallista poistuu esim.vaihteistosta öljynvaihdon yhteydessä,paitsi nyt tuosta kyseisestä laakerista.
Ei toki tässä tapauksessa juurikaan vaikuta laitteen käyttöikään,koska eihän nykyautojen vaihtestoöljyjä ole monessakaan merkissä tarkoitettu vaihdettaviksi.
Samat öljyt menettelee koko auton laskennallisen käyttöiän. Ei vaan välttämättä toimi meikäläisittäin,ku autojen käyttöikä on hiukan jotain muuta mitä valmistaja on kaavaillu.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2015, 11:21
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Pölysuoja pois vaan sisäpuolelta, jotta öljy pääsee sisälle.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2015, 11:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA Näytä viesti
Tilasin myös magneetillisen öljytulpan.
Ehkä turhaan. Laatikossa lienee jossainpäin sisällä pultattuna magneetti kiinni, jos orkkispropussa ei magneettia ole.

Mikäs laakeri se tuo porsinut oli? Olitko vaihtanu lootaöljyjä koskaan?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2015, 13:35
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Kuvan alempi laakeri


Vaihdoin samalla myös ylemmän vaikka ei välystä ollutkaan. Tosiaan öljy on laakerin molemmilla puolilla. Tiiviste on vielä helppo poistaa ulkopuolelta, josta alkuperäinenkin laakeri oli avoin. Kuva tämän hetken tilanteesta. Mitään muuta oiretta ei ollut kun kevyessä vedätyksessä ja moottorijarrutuksessa ylimääräinen ääni, jota esim. vaimo ei kuullut vaikka käskin kuunnella. Ääni kuului n. 2000 km ajan hieman voimistuen. Öljyt vaihdoin vasta 120tkm huollossa, koska huolto-ohjelman mukaan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan. Kun olin lukenut nämä jutut http://www.frasersoft.net/toyota/ toinen vastaava http://keskustelu.suomi24.fi/node/11311909 Kuva edellisestä http://kuvapilvi.fi/k/YbOV.jpg alkoi pelottaa että laatikko menee jumiin. Kiva yllätys varsinkin talvikelillä jos vastaan tulija sopivasti. Vaihdelaatikonpääty helppo irroittaa ja kokeilla onko alemmassa akselissa välystä. Minulla välys oli selvästi havaittava. Laakeritkin löytyi toyota liikkeen hyllystä, joten ilmeisesti yleinen vaiva. Tuossa suomi24 jutussa epäiltiin että muovinen kuulien pidike särkyy ja rikkoo laakerin. Omasta tapauksesta päättelisin että väljä laakeri rikkoo muovisen kuulien pidäkkeen, koska laakeri hieman väljä ja muovi vasta yhdestä kohtaa poikki ja kuulat vielä paikoillaan. Toivotaan että ylimääräinen ääni häviää laakerien vaihdolla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20150106_001.jpg‎
Views:	653
Size:	82,6 Kt
ID:	55960  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron laatikon häntäpään laakerista rewas Tekniikka & Jutustelu 4 11.06.2014 21:37
suuttimen tiivisteen irrotus ongelma hopeahuoli Tekniikka & Jutustelu 12 27.01.2014 22:41
Toyotan vaihdelaatikon tunnistusta pjtk Tekniikka & Jutustelu 6 01.07.2013 13:03
Suzukin taka-akselin laakerista sako Tekniikka & Jutustelu 6 13.03.2009 13:27
samurain kingpin laakerista? -teemu Tekniikka & Jutustelu 6 04.05.2005 20:24


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).