Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2004, 20:55
Nico_de_Nirvi Nico_de_Nirvi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.03
Sijainti: Muurame, Finland.
Viestit: 40
Perusasetus

Suikan koneen vaihto (Toyota 4k kone + laatikko)


No niin taas läjä tyhmiä kysymyksiä, mutta mulla on nyt läjässä tollanen 4k moottori ja laatikko läpikäytynä.
Mutta nyt sitten pitäs ryhtyä tota settiä Suikan keulalle istuttaa.

Olisiko jollain kuvia vastaavasta asennuksesta tai sitten tuollainen toteus jossain päin nähtävänä.

Infoa kaivataan lähinnä seuraavista:

- koneen korvakkeiden toteutus
- laatikon kannattimen toteutus
- välikardaanin toteutus
- jäähdyttimen sijoitus (onko suikin oma vai toyotan)

Infoa kaipaillaan KIITOS!!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2004, 23:38
Rabarberg Rabarberg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.03
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

Mulla on moinen viritys, Suzukin omalla syylärillä. Nähvissä Nokialla, kuviakin voin koittaa kaivaa jostain.

Elämä ilman riskejä on tylsää eikä tylsä elämä ole elämisen arvoista!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.12.2004, 12:00
MrShit:n Avatar
MrShit MrShit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 134
Perusasetus

Voin ottaa myös kuvia, kun olen menossa vaihtamaan iskareita...

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.12.2004, 12:25
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

koneen korvakot voi hitsailla kasaan jostain n 6-8 mm. lattaraudasta. itse tein aikoinaan näin ja katsastus setä oikein kehui niitä -laatikon kannatin kannatta vaihtaa alkuperäisestä hieman jämerämpään ja samalla ehkä siirtää jakolaatikkoa hieman taaksepäin. (tojon laatikko on sen verran pitkä, että muuten välikardaanin kanssa tulee ongelmia) ja tosiaan. se laatikoiden väli niin suureksi, että siihen välikardaaniin saa mahdutettua 2 ristikkoa. ja resonointien vähentämiseksi siihen välijordaaniin kannattais laittaa vielä sellanen kumi niinkuin takaveto henkilöautoissa on. (esim. MB, volvo, lada, tms.)-Syylärinä ittelläni oli vanhan fiestan kenno kahdella sähköpuhaltimella. Se on ekä vähän turhan pieni mutta mahtuu pellin alle kyllä näppärästi.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2004, 01:07
MrShit:n Avatar
MrShit MrShit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 134
Perusasetus

Tuossa iskareita ropatessa yritin ottaa pari kuvaa, mutta oli sen verran pimeää ja kamera ei muutenkaan tarkentanut kauhean lähelle. Pitää ottaa uusi kierros valosalla ja taidan lainata toisen kameran vähän paremmalla makrolla...

Enivei, tässä on kuitenkin kuva ihmeteltäväksi oman kulkineen K50 laatikon kytkennästä:



Ei mikään jären pitkä, eikä todellakaan yhtä "hifi" kun herra anonyymi antoi ymmärtää . Tuo ristinivel on pirun väljä ja laatikon akselissa havaittavissa pitkittäis liikettä (normaalia?). Täristää siis merkillisen paljon .

Pitäisikö alkaa itsekkin jakolaatikon siirto hommiin? Mistä saisi sitten kätevästi uudet kardaanit? Onko kukaan miettinyt/laittanut L50 laatikkoa jostain 4x4 toyosta (ilmeisesti sopii K-sarjan koneisiin)? Onko yhtään lyhyempi?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2005, 23:04
saukki saukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.05
Sijainti: hakokylä,tyrnävä Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

itse värkkäsin veto nivelestä sen väli kardaanin.ei täristä juuri ollenkaan.ennen oli
yhdellä ristikolla varustettu väli kardaani täristi niin helvetisti



niin ja suikassa on toyotan 4k motti ja toyotan laatikko

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.07.2005, 23:49
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Yksi ristikko ei oo hyvä. Pitäs olla ihan just linjassa.

Ite jouduin viemää konetta ihan eteen että sai menee 2 ristikkoa. Jäähdyttäjän sijottaminen vaikeaa ja painopiste edessä.. Passatin jäähdyttäjä oli hyvä mutta meni paskaks, nyt on purkkaviritelty kenttiescortin syyläri.

Välikardaani on toyotan liuku, kaks toyotan ristikkoa ja toyotan laippa. Lisäks sitte sorvattu vielä sovite että toyotan ja suzukin laipat käy toisiinsa.

Nähtävillä heinolassa.


**************
Jussi ja Suzuki
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:n laatikko ja eri kone vaihto ehdot? Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 0 29.01.2007 22:26
Suikan kardaanien ristikoiden vaihto Hessu_Hopo Tekniikka & Jutustelu 5 25.09.2005 14:41
GMC s15 koneen vaihto Tekniikka & Jutustelu 4 11.02.2005 16:45
Suzuki ja koneen vaihto jyenin Tekniikka & Jutustelu 1 18.01.2005 08:30
lj:n koneen vaihto arska4x4 Tekniikka & Jutustelu 3 27.10.2003 19:45


Sivu luotu: 18:24 (GMT +2).