![]() |
Suikan koneen vaihto (Toyota 4k kone + laatikko)
No niin taas läjä tyhmiä kysymyksiä, mutta mulla on nyt läjässä tollanen 4k moottori ja laatikko läpikäytynä.
Mutta nyt sitten pitäs ryhtyä tota settiä Suikan keulalle istuttaa. Olisiko jollain kuvia vastaavasta asennuksesta tai sitten tuollainen toteus jossain päin nähtävänä. Infoa kaivataan lähinnä seuraavista: - koneen korvakkeiden toteutus - laatikon kannattimen toteutus - välikardaanin toteutus - jäähdyttimen sijoitus (onko suikin oma vai toyotan) Infoa kaipaillaan KIITOS!!! |
Mulla on moinen viritys, Suzukin omalla syylärillä. Nähvissä Nokialla, kuviakin voin koittaa kaivaa jostain.
Elämä ilman riskejä on tylsää eikä tylsä elämä ole elämisen arvoista! |
Voin ottaa myös kuvia, kun olen menossa vaihtamaan iskareita...
|
koneen korvakot voi hitsailla kasaan jostain n 6-8 mm. lattaraudasta. itse tein aikoinaan näin ja katsastus setä oikein kehui niitä:) -laatikon kannatin kannatta vaihtaa alkuperäisestä hieman jämerämpään ja samalla ehkä siirtää jakolaatikkoa hieman taaksepäin. (tojon laatikko on sen verran pitkä, että muuten välikardaanin kanssa tulee ongelmia) ja tosiaan. se laatikoiden väli niin suureksi, että siihen välikardaaniin saa mahdutettua 2 ristikkoa. ja resonointien vähentämiseksi siihen välijordaaniin kannattais laittaa vielä sellanen kumi niinkuin takaveto henkilöautoissa on. (esim. MB, volvo, lada, tms.)-Syylärinä ittelläni oli vanhan fiestan kenno kahdella sähköpuhaltimella. Se on ekä vähän turhan pieni mutta mahtuu pellin alle kyllä näppärästi.
Note! This message was posted anonymously! |
Tuossa iskareita ropatessa yritin ottaa pari kuvaa, mutta oli sen verran pimeää ja kamera ei muutenkaan tarkentanut kauhean lähelle. Pitää ottaa uusi kierros valosalla ja taidan lainata toisen kameran vähän paremmalla makrolla...
Enivei, tässä on kuitenkin kuva ihmeteltäväksi oman kulkineen K50 laatikon kytkennästä: http://www.ultimatevw.com/tmp/suzuki...kolaatikko.jpg Ei mikään jären pitkä, eikä todellakaan yhtä "hifi" kun herra anonyymi antoi ymmärtää ;). Tuo ristinivel on pirun väljä ja laatikon akselissa havaittavissa pitkittäis liikettä (normaalia?). Täristää siis merkillisen paljon ;). Pitäisikö alkaa itsekkin jakolaatikon siirto hommiin? Mistä saisi sitten kätevästi uudet kardaanit? Onko kukaan miettinyt/laittanut L50 laatikkoa jostain 4x4 toyosta (ilmeisesti sopii K-sarjan koneisiin)? Onko yhtään lyhyempi? |
itse värkkäsin veto nivelestä sen väli kardaanin.ei täristä juuri ollenkaan.ennen oli
yhdellä ristikolla varustettu väli kardaani täristi niin helvetisti http://www.petrisimolin.net/gallery/...i-P7040001.jpg http://www.petrisimolin.net/gallery/...i-P7040002.jpg niin ja suikassa on toyotan 4k motti ja toyotan laatikko |
Yksi ristikko ei oo hyvä. Pitäs olla ihan just linjassa.
Ite jouduin viemää konetta ihan eteen että sai menee 2 ristikkoa. Jäähdyttäjän sijottaminen vaikeaa ja painopiste edessä.. Passatin jäähdyttäjä oli hyvä mutta meni paskaks, nyt on purkkaviritelty kenttiescortin syyläri. Välikardaani on toyotan liuku, kaks toyotan ristikkoa ja toyotan laippa. Lisäks sitte sorvattu vielä sovite että toyotan ja suzukin laipat käy toisiinsa. Nähtävillä heinolassa. ************** Jussi ja Suzuki |
Sivu luotu: 22:15 (GMT +2). |