Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2013, 13:38
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

BMW 520 turbo intercooler penkitys


http://www.youtube.com/watch?v=4XsmPfFXgXQ

nyt on penkitetty. ihan hyvä pyhä auto...

__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2013, 16:40
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Onko Kalajoella tuo penkitys suoritettu tuossa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2013, 17:23
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Onko Kalajoella tuo penkitys suoritettu tuossa?
ei oo ku iisalmessa.

tässä on sit video jääralli autosta: lukollinen etuveto 300+hv nissan sunny http://www.youtube.com/watch?v=Sk6bFda8oKU

joo kyllä etuvedolla ei tee mitään se tiedetään,mut vetää aika hyvin ku on kevyt...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2013, 18:45
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

bemarin tulos 220hv?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2013, 20:55
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
bemarin tulos 220hv?
318hv

mut tuo on penkki tulos. penkistähän voi ottaa hetkellisesti mitä tahansa tuloksia ja niillä leijutaan mut niillä tehoilla harvoin auto toimii ja kestää ajaa sata nolla kun tehot tuplataan.

todelliset tehot, jotta kestää ajaa kaasu pohjassa rallia rajotin paukkuen reilu 2 tuntia putkeen jää just ehkä tuohon 220-240hv välille

tuo bemarin myllyhän on paska ei sitä pysty järki budjetilla turbottamaan jotta olisi oikeasti hyötyä helpompi ja kannattavampi on ostaa suoraan tehdas turbo auto kuin jälki turbottaa.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 08.11.2013 21:00
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2013, 21:00
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Kun olisi bentsiinikone, niin ei tarttisi noihin tehoihin olla sitä fööniä...
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2013, 21:04
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Kun olisi bentsiinikone, niin ei tarttisi noihin tehoihin olla sitä fööniä...
nyt meni ohi johtuen varmasti humala tilasta, mut tuossa bmw:ssä on bensa kone ja muistaakseni vakio tehot jotain 140hv?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 08.11.2013 21:20
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.11.2013, 21:20
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
nyt meni ohi johtuen varmasti humala tilasta, mut tuossa bmw:ssä on bensa kone ja muistaakseni vakio tehot jotain 140hv?
Jaa sorry, nyt meni kyllä minulla sitten ohi. Näytti ihan öljymoottorilta, johtuen varmasti humalatilasta

Ei ole päässyt näitä juuri ajamaan, lähinnä korjaamaan. Joku bentsiini-vapari, mutta venttiilikoppa näytti erilaiselta, siinä luki ...POWER. Kai se siksi tuntui kulkevan ihan liiankin kanssa, ainakin omaan makuun.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.11.2013, 21:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
318hv

mut tuo on penkki tulos. penkistähän voi ottaa hetkellisesti mitä tahansa tuloksia ja niillä leijutaan mut niillä tehoilla harvoin auto toimii ja kestää ajaa sata nolla kun tehot tuplataan.

todelliset tehot, jotta kestää ajaa kaasu pohjassa rallia rajotin paukkuen reilu 2 tuntia putkeen jää just ehkä tuohon 220-240hv välille

tuo bemarin myllyhän on paska ei sitä pysty järki budjetilla turbottamaan jotta olisi oikeasti hyötyä helpompi ja kannattavampi on ostaa suoraan tehdas turbo auto kuin jälki turbottaa.
Ei taida onnistua tuo bensakoneen tehojen nostaminen turbolla aivan helposti 140 hv -> 318hv vaatii joko aika rajua puristusten pudotusta JA kanavien avarrusta yms. perinteisten coolerin ja avaran putkiston lisäksi, MIKÄLI käytetään pumppubensaa. Jos käytetään RE85 tai jopa jotain eksootisempaa, niin helpottaa kummasti. Ja vaikka hetkellisestikin kone kestää nakutusta, niin silloin kärsii teho.... Ja tuo 2 tuntia lappu lattiassa 220hv:lla on aivan mahdollista kestää, vaatii vaan kunnollisen jäähdytyksen sekä öljylle että vedelle.
p.s oikein tehtynä tuo reipas 150 hv litratehoa ei ole mikään suuri, yli 200 hv ei ole mikään harvinaisuus, kun lähtökohtana on 4-venttiili rakenne...
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.11.2013, 00:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä

Mitkäs muuten oli prosentit sellaisella käyrällä noista voimansiirto hävikeistä?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.11.2013, 00:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Bemari antoi 60-70 luvulla voiman siirron hävikiksi 20%. Uudemmista ei oo mulla tietoa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.11.2013, 02:00
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ei taida onnistua tuo bensakoneen tehojen nostaminen turbolla aivan helposti 140 hv -> 318hv vaatii joko aika rajua puristusten pudotusta JA kanavien avarrusta yms. perinteisten coolerin ja avaran putkiston lisäksi, MIKÄLI käytetään pumppubensaa. Jos käytetään RE85 tai jopa jotain eksootisempaa, niin helpottaa kummasti. Ja vaikka hetkellisestikin kone kestää nakutusta, niin silloin kärsii teho.... Ja tuo 2 tuntia lappu lattiassa 220hv:lla on aivan mahdollista kestää, vaatii vaan kunnollisen jäähdytyksen sekä öljylle että vedelle.
p.s oikein tehtynä tuo reipas 150 hv litratehoa ei ole mikään suuri, yli 200 hv ei ole mikään harvinaisuus, kun lähtökohtana on 4-venttiili rakenne...
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä
edit. juu
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 09.11.2013 14:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään BMW 520 -96 hyvä kuntoinen ja hyvät varusteet! KEMPELE Joakimh O/M/V Ajoneuvot 4 22.08.2013 21:17
M:HDJ80 Turbo Intercooler O/M/V Ajoneuvot 0 14.08.2007 15:16
m/v bmw -89 520 ia haapala O/M/V Ajoneuvot 0 05.02.2007 11:07
M: OT BMW 520 -99 Killman O/M/V Muut 0 26.10.2005 00:03
M: Volvo 740 Turbo Intercooler Turbo O/M/V Muut 0 09.04.2004 18:41


Sivu luotu: 06:40 (GMT +2).