Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   BMW 520 turbo intercooler penkitys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117113)

VonLeka 08.11.2013 13:38

BMW 520 turbo intercooler penkitys
 
http://www.youtube.com/watch?v=4XsmPfFXgXQ

nyt on penkitetty. ihan hyvä pyhä auto...

jyrden 08.11.2013 16:40

Onko Kalajoella tuo penkitys suoritettu tuossa?

VonLeka 08.11.2013 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 1063621)
Onko Kalajoella tuo penkitys suoritettu tuossa?

ei oo ku iisalmessa.

tässä on sit video jääralli autosta: lukollinen etuveto 300+hv nissan sunny http://www.youtube.com/watch?v=Sk6bFda8oKU

joo kyllä etuvedolla ei tee mitään se tiedetään,mut vetää aika hyvin ku on kevyt...

0ltzi 08.11.2013 18:45

bemarin tulos 220hv?

VonLeka 08.11.2013 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1063656)
bemarin tulos 220hv?

318hv

mut tuo on penkki tulos. penkistähän voi ottaa hetkellisesti mitä tahansa tuloksia ja niillä leijutaan mut niillä tehoilla harvoin auto toimii ja kestää ajaa sata nolla kun tehot tuplataan.

todelliset tehot, jotta kestää ajaa kaasu pohjassa rallia rajotin paukkuen reilu 2 tuntia putkeen jää just ehkä tuohon 220-240hv välille

tuo bemarin myllyhän on paska ei sitä pysty järki budjetilla turbottamaan jotta olisi oikeasti hyötyä helpompi ja kannattavampi on ostaa suoraan tehdas turbo auto kuin jälki turbottaa.

JiiPee 08.11.2013 21:00

Kun olisi bentsiinikone, niin ei tarttisi noihin tehoihin olla sitä fööniä... ;)

VonLeka 08.11.2013 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 1063735)
Kun olisi bentsiinikone, niin ei tarttisi noihin tehoihin olla sitä fööniä... ;)

nyt meni ohi johtuen varmasti humala tilasta, mut tuossa bmw:ssä on bensa kone ja muistaakseni vakio tehot jotain 140hv?

JiiPee 08.11.2013 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 1063740)
nyt meni ohi johtuen varmasti humala tilasta, mut tuossa bmw:ssä on bensa kone ja muistaakseni vakio tehot jotain 140hv?

Jaa sorry, nyt meni kyllä minulla sitten ohi. Näytti ihan öljymoottorilta, johtuen varmasti humalatilasta ;)

Ei ole päässyt näitä juuri ajamaan, lähinnä korjaamaan. Joku bentsiini-vapari, mutta venttiilikoppa näytti erilaiselta, siinä luki ...POWER. Kai se siksi tuntui kulkevan ihan liiankin kanssa, ainakin omaan makuun.

BJ-40/76 08.11.2013 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 1063732)
318hv

mut tuo on penkki tulos. penkistähän voi ottaa hetkellisesti mitä tahansa tuloksia ja niillä leijutaan mut niillä tehoilla harvoin auto toimii ja kestää ajaa sata nolla kun tehot tuplataan.

todelliset tehot, jotta kestää ajaa kaasu pohjassa rallia rajotin paukkuen reilu 2 tuntia putkeen jää just ehkä tuohon 220-240hv välille

tuo bemarin myllyhän on paska ei sitä pysty järki budjetilla turbottamaan jotta olisi oikeasti hyötyä helpompi ja kannattavampi on ostaa suoraan tehdas turbo auto kuin jälki turbottaa.

Ei taida onnistua tuo bensakoneen tehojen nostaminen turbolla aivan helposti 140 hv -> 318hv vaatii joko aika rajua puristusten pudotusta JA kanavien avarrusta yms. perinteisten coolerin ja avaran putkiston lisäksi, MIKÄLI käytetään pumppubensaa. Jos käytetään RE85 tai jopa jotain eksootisempaa, niin helpottaa kummasti. Ja vaikka hetkellisestikin kone kestää nakutusta, niin silloin kärsii teho.... Ja tuo 2 tuntia lappu lattiassa 220hv:lla on aivan mahdollista kestää, vaatii vaan kunnollisen jäähdytyksen sekä öljylle että vedelle.
p.s oikein tehtynä tuo reipas 150 hv litratehoa ei ole mikään suuri, yli 200 hv ei ole mikään harvinaisuus, kun lähtökohtana on 4-venttiili rakenne...
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä:D:D

Nikuzai 09.11.2013 00:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1063755)
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä:D:D


Mitkäs muuten oli prosentit sellaisella käyrällä noista voimansiirto hävikeistä?

sisua45 09.11.2013 00:15

Bemari antoi 60-70 luvulla voiman siirron hävikiksi 20%. Uudemmista ei oo mulla tietoa.

VonLeka 09.11.2013 02:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1063755)
Ei taida onnistua tuo bensakoneen tehojen nostaminen turbolla aivan helposti 140 hv -> 318hv vaatii joko aika rajua puristusten pudotusta JA kanavien avarrusta yms. perinteisten coolerin ja avaran putkiston lisäksi, MIKÄLI käytetään pumppubensaa. Jos käytetään RE85 tai jopa jotain eksootisempaa, niin helpottaa kummasti. Ja vaikka hetkellisestikin kone kestää nakutusta, niin silloin kärsii teho.... Ja tuo 2 tuntia lappu lattiassa 220hv:lla on aivan mahdollista kestää, vaatii vaan kunnollisen jäähdytyksen sekä öljylle että vedelle.
p.s oikein tehtynä tuo reipas 150 hv litratehoa ei ole mikään suuri, yli 200 hv ei ole mikään harvinaisuus, kun lähtökohtana on 4-venttiili rakenne...
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä:D:D

edit. juu


Sivu luotu: 10:21 (GMT +2).