BJ-40/76 |
08.11.2013 21:35 |
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka
(Viesti 1063732)
318hv
mut tuo on penkki tulos. penkistähän voi ottaa hetkellisesti mitä tahansa tuloksia ja niillä leijutaan mut niillä tehoilla harvoin auto toimii ja kestää ajaa sata nolla kun tehot tuplataan.
todelliset tehot, jotta kestää ajaa kaasu pohjassa rallia rajotin paukkuen reilu 2 tuntia putkeen jää just ehkä tuohon 220-240hv välille
tuo bemarin myllyhän on paska ei sitä pysty järki budjetilla turbottamaan jotta olisi oikeasti hyötyä helpompi ja kannattavampi on ostaa suoraan tehdas turbo auto kuin jälki turbottaa.
|
Ei taida onnistua tuo bensakoneen tehojen nostaminen turbolla aivan helposti 140 hv -> 318hv vaatii joko aika rajua puristusten pudotusta JA kanavien avarrusta yms. perinteisten coolerin ja avaran putkiston lisäksi, MIKÄLI käytetään pumppubensaa. Jos käytetään RE85 tai jopa jotain eksootisempaa, niin helpottaa kummasti. Ja vaikka hetkellisestikin kone kestää nakutusta, niin silloin kärsii teho.... Ja tuo 2 tuntia lappu lattiassa 220hv:lla on aivan mahdollista kestää, vaatii vaan kunnollisen jäähdytyksen sekä öljylle että vedelle.
p.s oikein tehtynä tuo reipas 150 hv litratehoa ei ole mikään suuri, yli 200 hv ei ole mikään harvinaisuus, kun lähtökohtana on 4-venttiili rakenne...
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä:D:D
|