![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Qsuki sj410Do dii!! Menihän siinä parisen vuotta ennen ku ensimmäisen 4wd kiipijän sain hankittua. Kauan katellu nettiautoa mihinkä rahat riittäs mut kuolaamiseksi mennyt, mut älähän huoli, kaveri kauppas Suzukia ja kaupat tuli tehtyä. Vilenin Suloa lainatakseni "no ku halavalla sain" ![]() No asiaan... -vm -83 -isolohko 1.0l , kilometreistä ei tietoa -ac toiminta riippuu kuskista ![]() -leimalle tarvii helmat ja korikiinnike kohdat hitsailla -jarrut on tehottomat ja nämä myös leimalle korjuutella ![]() tää kylki jo hitsuutelta kuntohon ![]() Ja semmosta vielä, 31" renkaat mielessä et laitan alle ja korotus tietty, mut mikä..soa, korinkorotus, ym..mikä näistä ois paras? Ja saako noita leimalle läpi?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ymmärsin että näissä ei sais laillisesti koria korottaa rungolta,korjatkoon joku ken asiasta paremmin tietää,soalla pitäis saada leima,omaani ainakin tulee ja turvakaaret korin ulkopuolelle.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Korinkorotusta et saa leimattua, mutta soa:n kyllä. Kolmeykköset tosin saat mahtumaan ilman korotuksiakin kun tarpeeksi avartaa kaaria. Tuossa vehkeessä näyttää olevan vähän kuoleentuneet jouset jo, joka soa:a ajatellen onkin ihan hyvä, mutta ryhdikkyyttä voit lisätä ku laitat uusia lateja pakkoihin vaikka jostain peräkärryn pakoista jos meinaat säilyttää jouset akseleiden alapuolella.
Itse en turhia korottelisi, vaan hyvät panssarit tankille ja jakikselle, sekä perämurikoitten kuoriin jotain vahviketta kun ovat niin ohutta peltiä, ja kaarien avarrus kolmeykkösiä varten. Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä, jakolaatikkoon välitykset niin alkaa maastoajo luonnistumaan ilman kytkimen käryä! Siinäpä se perusresepti etenemiskykyiselle suzukille jo onkin. ![]() Takalukkoa ja muita varusteita voit sitten mietiskellä joskus myöhemmin kun on nuo perusasiat ensin kunnossa! ![]()
__________________
-Pauli- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ok eli soa systeemiä katellaan sit. Mistä pelistä noi vanteet on, ei taida olla suitsan omat? Mittailin et 8" ois vanteen leveys ja 31" mud terrainit vois noille pyöräyttää
![]() Mites noi jousien puslat, kannattako laittaa old menut tilalle vai orkkikset? Päreinä puslat joka nurkassa. Viimeksi muokannut Pekkeri : 02.08.2012 19:47 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei hajua vanteista. Ei ainakaan suzukin orkkikset, mutta kyllä on sen näköiset ettei 31" rengas kyllä paljoa mahdu noiden kanssa kääntyilemään, joten kannattaa silmäillä jotain 8" vanteita -22 et:llä niin alkaa sopimaan jo jotenkin.
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Daihatsu Rockyissä on tommosia vanteita. Muistaakseni 6,5" leveät
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hitsaus hommia tuli tehtyä. Apumiehen puolelta hitsailin ja kuskin puolella oli samanlaista. Mitä lie silikoonia vedelty sisäpuolelle ja pohja oli massaa täynnä. Sammuttelua vähän väliä
![]() ![]() ![]() Työkalusta kans kuvatusta. Tolla hitsuu alumeeti ja rosteri myös. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
onpa vain tutunnäköisissä paikoissa hitsattavaa
![]() Lienee ominaisuus enempi ku vika. mukava seurata miten suikka rojekti etenee ![]()
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No niin! Auton alla jokunen ilta vietetty ja uutta peltiä hitsuuteltu. Massat vetäsin paikka kohtien päälle, ettei aivan heti korroosio iske
![]() Insa Saharat 235/75 tilailin ja pyöräytän nuo vakio valsseille, muuutos katastuksen noista joutuu varmaan tehä? Perjantaina tarkoitus leimalle koittaa ja toivon mukaan meinee läpi. Hautajärven kisoihin tarkoitus mennä et kohta pukkaa kiirettä. Mikähän tossa perämurikassa on, eteen ajaessa ei mitään ääntä, mut pakilla pitää ihme voblaus ääntä? Vai mistä johtuu. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kuuluu tyyppi vikoihin,eli pakkipyörä ääntää,siirtäjä vääntynyt tai ratas kulunut...suikan loota ei kestä mahottomia pakki ykkösiä...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ajat ne alla seuraavaan vuosikatsastukseen ja pyydät katsuria kirjaamaan ne otteeseen. Ostoskanavia lainatakseni: "So simple and easy".
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Konttorilla tuli käytyä ja leima tuli papereihin. Värkkäsin etujousiin peräkärryn latoista pulikat, 5cm keula nousi ylöspäin.
![]() ![]() ![]() Takajousiin teen samanlaisen systeemin. Vanteet joutu pyöräyttää toisinpäin ku ropisi lehtiin kiinni. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
täytysköhää omaan suikeroon kans tehä tommotteet lisäjouset, jotkut pienet pannat ei varmaan ois pahitteeks sitomaan tuo uusi jousen pätkä wanhaan käppyrään kiinne ettei lähe jossahii vaiheessa karkailemaan.
__________________
kötköttimet on kivoja |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juu pannat tekasen ku sopivaa lattaa käyn hakemassa. Nuo jouset mitkä laittelin on yks lehtiset 375kg kantavuus kärrin jouset, ikh:sta ostin. Kiinnitys pultin reijästä mittasin 30cm molemmille puolille ja rälläkällä poikki siit kohtaa. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
tossa kahtelin nuita kärrin jousien hintoja motonetistä, ostaa saman tien semmoset 3:n lehden jouset, maksaa saman verran kipaleelta ku yksi lehtiset, mutta ne purkamalla saa vielä taaksekkin lisä laput
__________________
kötköttimet on kivoja |
#16
|
||||
|
||||
![]()
löytykii kaverin aarre-kätköistä 2 kipaletta täysin uuden verosia lava-mazdan lehtijousia ja täysin ilmatteeks, ens viikonloppuna ruuvataan niistä joka nurkkaan lisä-latia alle =0)##
__________________
kötköttimet on kivoja |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Oliko nuo käännetyt vanteet katsastuksessa eli mites ne suhtautuu siihen. Itsellä sama ongelma että renkaat ottaa käännettäessä jousiin. Kun keula nousi sen 5 cm vaihdoitko iskareita, jos niin mitkä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ410 ei käy... | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 14.02.2013 16:42 |
sj410 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.04.2007 20:11 | |
M:sj410 | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 28.11.2006 11:06 | |
Sj410/413? | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.01.2006 20:56 |
M:SJ410 Avo | Tepa | O/M/V Muut | 0 | 28.12.2003 17:18 |