Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Qsuki sj410 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99860)

Pekkeri 01.08.2012 20:07

Qsuki sj410
 
Do dii!! Menihän siinä parisen vuotta ennen ku ensimmäisen 4wd kiipijän sain hankittua. Kauan katellu nettiautoa mihinkä rahat riittäs mut kuolaamiseksi mennyt, mut älähän huoli, kaveri kauppas Suzukia ja kaupat tuli tehtyä. Vilenin Suloa lainatakseni "no ku halavalla sain" :) . Tyypit tuli ajettua metässä ja hymy nousi korviin asti, "prkl täähä onku pikku orava" ja ketterä ku mikä.

No asiaan...
-vm -83
-isolohko 1.0l , kilometreistä ei tietoa
-ac toiminta riippuu kuskista :)

-leimalle tarvii helmat ja korikiinnike kohdat hitsailla
-jarrut on tehottomat ja nämä myös leimalle korjuutella

http://i1067.photobucket.com/albums/...i/Qsuki171.jpg

tää kylki jo hitsuutelta kuntohon
http://i1067.photobucket.com/albums/...i/Qsuki170.jpg



Ja semmosta vielä, 31" renkaat mielessä et laitan alle ja korotus tietty, mut mikä..soa, korinkorotus, ym..mikä näistä ois paras? Ja saako noita leimalle läpi?

elhapero 01.08.2012 21:00

Ymmärsin että näissä ei sais laillisesti koria korottaa rungolta,korjatkoon joku ken asiasta paremmin tietää,soalla pitäis saada leima,omaani ainakin tulee ja turvakaaret korin ulkopuolelle.

Palex 01.08.2012 21:00

Korinkorotusta et saa leimattua, mutta soa:n kyllä. Kolmeykköset tosin saat mahtumaan ilman korotuksiakin kun tarpeeksi avartaa kaaria. Tuossa vehkeessä näyttää olevan vähän kuoleentuneet jouset jo, joka soa:a ajatellen onkin ihan hyvä, mutta ryhdikkyyttä voit lisätä ku laitat uusia lateja pakkoihin vaikka jostain peräkärryn pakoista jos meinaat säilyttää jouset akseleiden alapuolella.

Itse en turhia korottelisi, vaan hyvät panssarit tankille ja jakikselle, sekä perämurikoitten kuoriin jotain vahviketta kun ovat niin ohutta peltiä, ja kaarien avarrus kolmeykkösiä varten. Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä, jakolaatikkoon välitykset niin alkaa maastoajo luonnistumaan ilman kytkimen käryä! Siinäpä se perusresepti etenemiskykyiselle suzukille jo onkin.;)

Takalukkoa ja muita varusteita voit sitten mietiskellä joskus myöhemmin kun on nuo perusasiat ensin kunnossa!:)

Pekkeri 02.08.2012 19:43

Ok eli soa systeemiä katellaan sit. Mistä pelistä noi vanteet on, ei taida olla suitsan omat? Mittailin et 8" ois vanteen leveys ja 31" mud terrainit vois noille pyöräyttää:)
Mites noi jousien puslat, kannattako laittaa old menut tilalle vai orkkikset? Päreinä puslat joka nurkassa.

Palex 02.08.2012 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pekkeri (Viesti 903170)
Mistä pelistä noi vanteet on, ei taida olla suitsan omat? Mittailin et 8" ois vanteen leveys ja 31" mud terrainit vois noille pyöräyttää:)

Ei hajua vanteista. Ei ainakaan suzukin orkkikset, mutta kyllä on sen näköiset ettei 31" rengas kyllä paljoa mahdu noiden kanssa kääntyilemään, joten kannattaa silmäillä jotain 8" vanteita -22 et:llä niin alkaa sopimaan jo jotenkin.

Olkku 02.08.2012 20:13

Daihatsu Rockyissä on tommosia vanteita. Muistaakseni 6,5" leveät

Pekkeri 08.08.2012 20:25

Hitsaus hommia tuli tehtyä. Apumiehen puolelta hitsailin ja kuskin puolella oli samanlaista. Mitä lie silikoonia vedelty sisäpuolelle ja pohja oli massaa täynnä. Sammuttelua vähän väliä :)


http://i1067.photobucket.com/albums/...i/Qsuki001.jpg


http://i1067.photobucket.com/albums/...i/Qsuki002.jpg


Työkalusta kans kuvatusta. Tolla hitsuu alumeeti ja rosteri myös.


http://i1067.photobucket.com/albums/...i/Qsuki003.jpg

Mika28 08.08.2012 20:40

onpa vain tutunnäköisissä paikoissa hitsattavaa :D
Lienee ominaisuus enempi ku vika.

mukava seurata miten suikka rojekti etenee :)

Pekkeri 21.08.2012 19:57

No niin! Auton alla jokunen ilta vietetty ja uutta peltiä hitsuuteltu. Massat vetäsin paikka kohtien päälle, ettei aivan heti korroosio iske :). Kuvia ei tullu otettua, ois meinaa sivu täyttyny jos joka kohdan oisin ladannu.

Insa Saharat 235/75 tilailin ja pyöräytän nuo vakio valsseille, muuutos katastuksen noista joutuu varmaan tehä?

Perjantaina tarkoitus leimalle koittaa ja toivon mukaan meinee läpi. Hautajärven kisoihin tarkoitus mennä et kohta pukkaa kiirettä.

Mikähän tossa perämurikassa on, eteen ajaessa ei mitään ääntä, mut pakilla pitää ihme voblaus ääntä? Vai mistä johtuu.

cybress 21.08.2012 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pekkeri (Viesti 908425)
No niin! Auton alla jokunen ilta vietetty ja uutta peltiä hitsuuteltu. Massat vetäsin paikka kohtien päälle, ettei aivan heti korroosio iske :). Kuvia ei tullu otettua, ois meinaa sivu täyttyny jos joka kohdan oisin ladannu.

Insa Saharat 235/75 tilailin ja pyöräytän nuo vakio valsseille, muuutos katastuksen noista joutuu varmaan tehä?

Perjantaina tarkoitus leimalle koittaa ja toivon mukaan meinee läpi. Hautajärven kisoihin tarkoitus mennä et kohta pukkaa kiirettä.

Mikähän tossa perämurikassa on, eteen ajaessa ei mitään ääntä, mut pakilla pitää ihme voblaus ääntä? Vai mistä johtuu.


kuuluu tyyppi vikoihin,eli pakkipyörä ääntää,siirtäjä vääntynyt tai ratas kulunut...suikan loota ei kestä mahottomia pakki ykkösiä...

Heguli 23.08.2012 12:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pekkeri (Viesti 908425)
Insa Saharat 235/75 tilailin ja pyöräytän nuo vakio valsseille, muuutos katastuksen noista joutuu varmaan tehä?

Ajat ne alla seuraavaan vuosikatsastukseen ja pyydät katsuria kirjaamaan ne otteeseen. Ostoskanavia lainatakseni: "So simple and easy".

Pekkeri 25.08.2012 14:27

Konttorilla tuli käytyä ja leima tuli papereihin. Värkkäsin etujousiin peräkärryn latoista pulikat, 5cm keula nousi ylöspäin.

http://i1067.photobucket.com/albums/...Qsuki002-1.jpg

http://i1067.photobucket.com/albums/...Qsuki003-1.jpg

http://i1067.photobucket.com/albums/...i/Qsuki004.jpg


Takajousiin teen samanlaisen systeemin. Vanteet joutu pyöräyttää toisinpäin ku ropisi lehtiin kiinni.

hazzinen 25.08.2012 20:25

täytysköhää omaan suikeroon kans tehä tommotteet lisäjouset, jotkut pienet pannat ei varmaan ois pahitteeks sitomaan tuo uusi jousen pätkä wanhaan käppyrään kiinne ettei lähe jossahii vaiheessa karkailemaan.

Pekkeri 25.08.2012 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 909502)
täytysköhää omaan suikeroon kans tehä tommotteet lisäjouset, jotkut pienet pannat ei varmaan ois pahitteeks sitomaan tuo uusi jousen pätkä wanhaan käppyrään kiinne ettei lähe jossahii vaiheessa karkailemaan.


Juu pannat tekasen ku sopivaa lattaa käyn hakemassa. Nuo jouset mitkä laittelin on yks lehtiset 375kg kantavuus kärrin jouset, ikh:sta ostin. Kiinnitys pultin reijästä mittasin 30cm molemmille puolille ja rälläkällä poikki siit kohtaa.

hazzinen 26.08.2012 07:14

tossa kahtelin nuita kärrin jousien hintoja motonetistä, ostaa saman tien semmoset 3:n lehden jouset, maksaa saman verran kipaleelta ku yksi lehtiset, mutta ne purkamalla saa vielä taaksekkin lisä laput

hazzinen 26.08.2012 11:05

löytykii kaverin aarre-kätköistä 2 kipaletta täysin uuden verosia lava-mazdan lehtijousia ja täysin ilmatteeks, ens viikonloppuna ruuvataan niistä joka nurkkaan lisä-latia alle =0)##

PasMa 26.09.2013 20:25

Oliko nuo käännetyt vanteet katsastuksessa eli mites ne suhtautuu siihen. Itsellä sama ongelma että renkaat ottaa käännettäessä jousiin. Kun keula nousi sen 5 cm vaihdoitko iskareita, jos niin mitkä?


Sivu luotu: 02:20 (GMT +2).