Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2013, 19:08
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

savuttaa


Kun tää ei nyt offiin liity niin pistetään tänne Mikähän lie Volvossa ku on ruvennu työntämään mustaa savua kovasti kiihdyttäessä...? Auto Volvo s 60 2.4D D5 (isompi turbo ja lastutettu) Kerran kun on puhaltanu savut niin sit voi kiihdytellä ilman savuja kunnes taas ajelee rauhallisesti jonkun aikaa niin sit taas kiihdyttäessä savuttaa.. ihan kun jostai tihkus oljyä jonnekkin turboon ja se sit päästäis ne savut.. Öljyt ja ilman suodattimet vaihdettu vast ikään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.07.2013, 22:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Arvaus:


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Kun tää ei nyt offiin liity niin pistetään tänne Mikähän lie Volvossa ku on ruvennu työntämään mustaa savua kovasti kiihdyttäessä...? Auto Volvo s 60 2.4D D5 (isompi turbo ja lastutettu) Kerran kun on puhaltanu savut niin sit voi kiihdytellä ilman savuja kunnes taas ajelee rauhallisesti jonkun aikaa niin sit taas kiihdyttäessä savuttaa.. ihan kun jostai tihkus oljyä jonnekkin turboon ja se sit päästäis ne savut.. Öljyt ja ilman suodattimet vaihdettu vast ikään.
Turbo vuotaa öljyä imupuolelle, ja tuo öljy lähtee liikkeelle välijäähdyttimestä yms, kohti konetta, silloin kun ilmavirtaus on suurimmillaan? ja onko automaatti? (manuaalilla olis varmaankin kirkassut uuden huohottimen kampikammioon?)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2013, 22:29
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

veikkaisin kans tota turbon öljy vuotoa
mut mikä ahdin kyseessä ja oikeesti kuinka vanha ..

melkei uskaltasin veikata et pakopesä halki
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2013, 22:29
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Musta savu ei varmaankaan ole öljysavua vaan nokea. Veikkaan ahtoputkiston tai välijäähyn vuotoa. Neljää 2001-2006 v70 d5 olen käynyt koeajamassa ostotarkoituksella ja kaikissa ahtopuolen ilmalinjassa vika. Noilla oli kaikilla ajettu yli 250tkm. Vain yksi meni vikatilaan, siinä oli nyrkin kokoinen reikä välijäähyssä, muut vinkui ja tuhisi vähän.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2013, 15:07
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Turbon merkistä ei tietoo kun ei oo auto nyt pihassa.. mut käsitykseni mukaan ei pitäisi olla kovin vanha.. autolla kylläkin ajettu 300tkm.. lieköhän miten kalliita remontteja noi edellä mainitut...?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2013, 18:14
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Cooleri on varmaan sen 200-300 euroa merkkiliikkeestä. Melko varmasti cooleri on sökähtänyt kun ne ei tahdo kestää etes vakio tehoja. Yks sitten kans että ilmanpuhdistajalta turbolle menevä putki pehmenee ajan myötä (moottorin ja tulipellin välissä juuri ennen turboa). Imuputkistoa katsellessa kannattaa katsoa miten tukossa EGR on (se L-muotoinen putki moottorin kyljessä) Jollei ole puhdistettu kertaakaan voi olla tukossa kun itsellä S80 D5:nen keräsi vuoden aikana puolen sentin kerroksen öljytöhkää tuohon L-mutkaan ja seuraavaan letkuun.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2013, 20:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

savu mustaa vai sinistä ?

onks ahti mallia juuttuvasiipinen kuten alkup ?

paljonko ahtopaine ?

millä ahtopainetta ohjataan - vakio TCV llä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2013, 11:47
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
savu mustaa vai sinistä ?

onks ahti mallia juuttuvasiipinen kuten alkup ?

paljonko ahtopaine ?

millä ahtopainetta ohjataan - vakio TCV llä ?
Hitto ku on vaikeita kysymyksiä savu on ainakin mustaa ja ahtopaineet selvii illasta ku emäntä tuo auton.. mut mistä sen tietää onko muuttuva siipinen vai mikä..? TCV??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.07.2013, 14:32
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Eikös näissä ole tuo TCV (turbo control valve) ohjaamassa pelkästään moottorintukikumeja ja TCG:llä (turbo control governor) ohjataan ahtopainetta. TCV löytyy vissiin ilmanputsarinkotelon kupeesta ja tuo TCG on lohkon kyljessä kiinni ohjeita kuvien kans jälkimmäiseen http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=122032

Onkos sulla ahtopainemittaria valmiiks paikallaan? Koska jos ei ole jo asennettuna ja ahtopaineen säätö muuttuvasiipisessä ahtimessa tapahtuu alkuperäisellä konfiguraatiolla niin painetietoa ei saa mittarille turbolle menevistä letkuista vaan se pitää ottaa jostain turbon ja imusarjan väliltä. Suosittu paikka on ollut tuo alumiinimutka josta EGR työntää möhnää imuputkistoon, siinä on johtonipulle kiinnike jossa on M8 pultti. Pultti pois ja poraa reikä siihen, sitten siihen saa 8millin kierteellä olevan rasvanipan josta on poistettu kuula. Sit siihen päähän letku ja mittari letkun päähän.

Mulla on muutes BSR:n vikakoodilukija jolla pääsee aika hyvin kiinni noihin Volvon ohjainyksiköihin niin jos kiinnostaa niin voitas katella antaako se mitään vikakoodeja.
Ja ois tarpeet tuohon mittarin asennukseen mittaria myöten...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.07.2013, 18:11
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Eikös näissä ole tuo TCV (turbo control valve) ohjaamassa pelkästään moottorintukikumeja ja TCG:llä (turbo control governor) ohjataan ahtopainetta. TCV löytyy vissiin ilmanputsarinkotelon kupeesta ja tuo TCG on lohkon kyljessä kiinni ohjeita kuvien kans jälkimmäiseen http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=122032

Onkos sulla ahtopainemittaria valmiiks paikallaan? Koska jos ei ole jo asennettuna ja ahtopaineen säätö muuttuvasiipisessä ahtimessa tapahtuu alkuperäisellä konfiguraatiolla niin painetietoa ei saa mittarille turbolle menevistä letkuista vaan se pitää ottaa jostain turbon ja imusarjan väliltä. Suosittu paikka on ollut tuo alumiinimutka josta EGR työntää möhnää imuputkistoon, siinä on johtonipulle kiinnike jossa on M8 pultti. Pultti pois ja poraa reikä siihen, sitten siihen saa 8millin kierteellä olevan rasvanipan josta on poistettu kuula. Sit siihen päähän letku ja mittari letkun päähän.

Mulla on muutes BSR:n vikakoodilukija jolla pääsee aika hyvin kiinni noihin Volvon ohjainyksiköihin niin jos kiinnostaa niin voitas katella antaako se mitään vikakoodeja.
Ja ois tarpeet tuohon mittarin asennukseen mittaria myöten...
Joo,kyllä siinä mittari on ja näyttää kiihdytellessä 1.7. voishan sitä ajella joskus ja katella nuo vika koodit.. Kyllä se ainakin ajotietokoneeseen ilmoittelee välillä jotain koodia mut en muista mikä se oli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.07.2013, 18:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

^^^

ei TCV vaan TCG dieseleissä

eli just noin !


... ja kun erehtyy sen TCG tutkinnan yhteydessä irrottamaan ahtoputken, tulee paha mieli - maailma pelastuu ja muuttuu vihreäks, mutta autonomistaja maksaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 20.07.2013 18:53
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.07.2013, 12:04
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Joo, toissa talvena käytin omasta n.400tuhatta ajettuna EGR:n jälkeisiä letkuja irti niin olihan siellä semmonen n.2-3cm kerros öljymöhnää melkein yltäänsä. Ei ollu vissiin aikasemmin puhdistettuna.

Mutta kellukka pistä yv:tä kun ois tarvetta koodin luvulle niin katellaan aikatauluja tarkemmin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.08.2013, 20:15
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Kun tää ei nyt offiin liity niin pistetään tänne Mikähän lie Volvossa ku on ruvennu työntämään mustaa savua kovasti kiihdyttäessä...? Auto Volvo s 60 2.4D D5 (isompi turbo ja lastutettu) Kerran kun on puhaltanu savut niin sit voi kiihdytellä ilman savuja kunnes taas ajelee rauhallisesti jonkun aikaa niin sit taas kiihdyttäessä savuttaa.. ihan kun jostai tihkus oljyä jonnekkin turboon ja se sit päästäis ne savut.. Öljyt ja ilman suodattimet vaihdettu vast ikään.
Ongelma korjattu.. en kyllä ymmärrä miten voi olla mahdollista mut käytin polttoaine suodattimen irti ja puhalsin vähän paine ilmalla ja uudet diisselit sisään niin loppui melkein kokonaan savuttamasta.... mysteeri...?!?!?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.08.2013, 20:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Ongelma korjattu.. en kyllä ymmärrä miten voi olla mahdollista mut käytin polttoaine suodattimen irti ja puhalsin vähän paine ilmalla ja uudet diisselit sisään niin loppui melkein kokonaan savuttamasta.... mysteeri...?!?!?

ilmavuoto ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.08.2013, 10:16
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ilmavuoto ?
Se kävi mullakin mielessä.. Mut aiheuttaako savuttamista..no pää asia että loppu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
webasto savuttaa kellukka Tekniikka & Jutustelu 9 01.02.2013 17:09
hj61 savuttaa Leca Tekniikka & Jutustelu 2 12.05.2012 16:17
savuttaa.... juakko Tekniikka & Jutustelu 8 11.05.2012 23:50
Patrol savuttaa? HojoAna Tekniikka & Jutustelu 14 24.07.2010 19:08
hj savuttaa Tekniikka & Jutustelu 15 22.09.2004 19:34


Sivu luotu: 00:05 (GMT +2).