Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.06.2013, 15:41
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Hilux 2.4TD pumpun säätö


Mitähän ruuvia pitää kääntää että saa lisää jerkkua ei paljoo mut vähän. Pakoputki alkuperäinen ja ei siis paljoo voikkaan laittaa lisää.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pumppu 001.jpg‎
Views:	2273
Size:	98,2 Kt
ID:	38175  
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.06.2013, 16:43
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm tuolta löytyy ohojeet.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.06.2013, 16:55
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Juu kyl volkkareitten pumppuja on säädetty, toi hilun on muukuin bosch ja siksi kysyinkin mitä ruuvia käännetään. Ne kun tuppaa olemaan eripaikoissa
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2013, 18:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karisa Näytä viesti
Mitähän ruuvia pitää kääntää että saa lisää jerkkua ei paljoo mut vähän. Pakoputki alkuperäinen ja ei siis paljoo voikkaan laittaa lisää.
"Sama" ruuvi kun kuvassa, sijaitsee vaan v-mäisessä paikassa.
On tuon kaasuvivuston puolella pumpun alla, siinä kuskin jalkotilaa vastapäätä.
12mm avain on lukkomutterissa ja sopparuuviin käy 6mm avain, tuon 12mm lenkin joudut varmaan vääntämään että saat kiinni tuosta lukkomutterista.
Siittä sitten vaan kiinnipäin ruuvamaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.06.2013, 20:58
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Nyt kannattaa ottaa olut ja miettiä uudelleen. On hankalassa paikassa, eikä hommalla saavuta kuin savua. Itse suuntaisin katseen hukkaportin suuntaan ja miettisin josko sinne kiinnitysruuvien alle pari prikkaa heittäisi. Ja jos oikein tekisi mieli hifistellä, niin syöttöpumppua hitusen aikaisemmalle, mutta sekin homma on aika työmaa...toinen pultti kun on piilossa pumpun takana.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.06.2013, 23:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Nyt kannattaa ottaa olut ja miettiä uudelleen. On hankalassa paikassa, eikä hommalla saavuta kuin savua. Itse suuntaisin katseen hukkaportin suuntaan ja miettisin josko sinne kiinnitysruuvien alle pari prikkaa heittäisi. Ja jos oikein tekisi mieli hifistellä, niin syöttöpumppua hitusen aikaisemmalle, mutta sekin homma on aika työmaa...toinen pultti kun on piilossa pumpun takana.
Nyt kannattaa miettiä joo, vakio kuristin pois putkesta ja turbo tilalle, pumppu ehkä 0,5 astetta aikaisemmalle jos ei ala kuulostaa volkkarille, ja syöttöruuvia 0,5 kiekkaa kiinni. Jos ei riitä niin pumppu pajalle suihkujen kanssa. Ja jos ei riitä niin kansi pajalle, pumppuun isompi nestepää, välijäähy keulalle etc...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.06.2013, 00:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis "jerkkua-" tarkoittaa tehoa? mulla tuli ensiksi mieleen kierrokset...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karisa Näytä viesti
Mitähän ruuvia pitää kääntää että saa lisää jerkkua ei paljoo mut vähän. Pakoputki alkuperäinen ja ei siis paljoo voikkaan laittaa lisää.
Tuossahan ohjeet jo tulikin, seuraavaksi pistetään isompaa konetta.... mutta jos pientä parannusta haluat suorituskykyyn, niin käännä syöttäruuvia hieman.... ja tuossa turbon hukkaportissa on myös varaa pikkasen "asemoida", jos samaa reseptiä noudattaa vanhan läjän kanssa.

Minä pistäisin ahtopaineelle mittarin heti alussa, jos ei pysyvästi, niin väliaikaisesti; ja hukkaportin toimintaa voi seurata kotitekoisella patentilla; hukkaportin kellon varteen esim. sinitarraa peltilipareeseen; siis jää jälki jos yhtään avautuu... Milli on jo paljon....
Ja mikä on oikea "viritys määrä": kaikki turbokoneet saa rikki reseptillä: Kaasu pohjassa kylmällä koneella, ja sammutetaan kuuma kone heti moottoritien levähdyspaikalla.
Ja jos "järjellä" ajetaan, niin aika suuria ahtopaineita/syöttöjä voi käyttää, kestävyyden siitä romahtamatta, ainakin noissa vanhoissa, siis esim. täys teho ohituksessa 10 sekunttia on pitkä aika?

He, joilla k.o koneesta kokemuksia, toivottavasti täsmentää...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.06.2013, 02:40
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Jos kyseessä on kasari tai alkuysäri Hilux niin siinä voisi olla se ahdonalaisen syötön karan kääntömahdollisuus eli samat pätee virivirit kuin noihin VW:n pumppuihin. Eli perussyöttöä lisää se aiemmin mainittu puoli kierrosta ja sitten kalvonkansi auki, muovinen rajoitinprikka pois ja sitten karan kääntöä maun mukaan ja systeemi pakettiin--->testaamaan. Toki tälläkin keinolla pitää huolehtia niistä pakopaineista/lämmöistä ja se orggisturpo onkin sitten seuraava tulppa kuten myös aiemmin mainittiin.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.06.2013, 07:46
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Mittari on juu, on vaan tullut turattua enenpi volkkarin pumpun kanssa ja siksi kyselin. Tarkoitus ei ole ottaa mitään hirveitä tehoja, vaan vähän lisää kun kärryä vedettäessä tuntuu nahkeelta.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bosch VE-pumpun säätö? kippo86 Tekniikka & Jutustelu 8 18.11.2013 10:56
BOSCH VE -pumpun ajoituksen säätö solihull Tekniikka & Jutustelu 21 25.02.2013 20:59
12-HT Pumpun säätö? tkomulainen Tekniikka & Jutustelu 29 29.08.2011 20:06
Lj-70 pumpun säätö jukos Tekniikka & Jutustelu 9 11.05.2009 22:58
Pajeron diesel-pumpun ajotus-säätö? Dunkel Tekniikka & Jutustelu 2 09.05.2006 21:53


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).