Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2012, 22:15
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Volvo 850, tulppa ei kestä?! Öljyä menee 2l/1000


Kysäsen täältäkin..ja laitoin sit-sät osastoon kun ei oo maastokulkine vaan arkiautoksi just hommattu peli. Volvo 850 farkku, 2.4 bensa 10v automaatti -93, ajettu 233tkm.

Eli...viime viikolla alkoi nykiminen, kovan kiihdytyksen jälkee. Paheni ja lopuksi ei käynny enää kunnolla. 2. pytyn tulppa oli tukossa karstasta ja märkänä. Vaihdoin tulpat ja tänään taas kun polkaisi alkoi sama homma.

Ite aloin epäilemään suutin vikaa..eli 2 ei saa sumuna ainetta.

Tuossa volvolandiasta pidempänä sama juttu:
http://www.volvolandia.com/areena/in...p?topic=3559.0

Edit: korjaisin otsikkoa, kun toi öljynkulutus sen tulpan tappaa...kait!

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 12.01.2013 09:59
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 01:20
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onko tuossa erillinen kylmäkäyntisuutin?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 06:44
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

mitkä tulpat? kaveri joka on ollut volvolla huoltomiehenä rapiat 20 vuotta sanoi että tähän koneeseen on turha tarjota muuta kuin sitä orkkis kolmekärkistä. toukokuussa kun vaihdoin nokkahihnaa hänen kanssaan ja tehtiin pientä huoltoa omaan kesävolvoon, mulla oli uudet yksikärkiset varattuna ja rupesin niitä tökkimään paikalleen niin hän sanoi että jos et halua olla alle tuhannen kilometrin vaihtamassa niitä niin hae oikeat kolmikärkiset.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2012, 08:49
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Mulla on ollut asiakkaana ainakin 7 vuotta sellainen korjaamo joka tekee ihan hitosti Volvoja, pääasiassa 850 ja V70 ja aina on myyty Boschin tulppaa ja hyvin on kelvannut. Tohon kysyjän Volvoon - kuten ~kaikkiin ton kokoisella vaparilla oleviin - menee Boschin +23 ja tolle mainitulle korjaamolle noita on myyty viimeisen puolen vuoden aikana 22 settiä ja se tuskin niitä ostaisi jos ne eivät pelaisi. Joten Volvon omassa sytytystulppatehtaassa tehty tulppa tuskin on ainoa toimiva vaihtoehto.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2012, 09:07
Masi Masi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Hämeenlinna, .
Viestit: 440
Perusasetus

Ettei olis puola, eikös tässä ole oma puola joka pytylle
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2012, 11:14
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Boschin tulpat oli aikaisemmin, nyt NKG. Tosiaan viimenen rikko tuli alle 50km ajossa ja nimenomaa siinä kun antoi kenkää niin että kierrokset yli 5tonnin.
- Ei ole erillistä puolaa ja bensaruisku on "perinteinen" pumppu ja bensakisko systeemi.
- Erillistä lisäsuutinta ei ole, sähköinen tyhjäkäynnin säätö IAC venttiilillä, putsattu ja toimii.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 11:21
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Näin Volvoharrastajan näkökulmasta, niin ne alkuperäiset ei ole niin paljoa kalliimpia kuin "tarvike"tulpat, että siinä kannattas alkaa arpomaan. Ihan näin ottamatta kantaa eri tulppavalmistajien tulppien hyvyyteen/huonouteen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2012, 00:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Ei se volvo valmista itse sytytystulppia. Eikä mäntiä, laakereita, tiivisteitä yms. Eikä kukaan muukaan auton tai moottorin valmistaja. Kyllä ne osat tulee alihankkijoilta. Ylensä ne ovat tunnettuja valmistajia, ihan samoja kuin mitä tarvikkeenä myydään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2012, 20:19
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Tuskin tuohon tulppa on syyllinen jos tuo häikkä on ainoastaan 2 pytyssä.
Joku muu palamishäiriö kakkossylinterin tienoilla suutinvika,venttiilivika,ohivuotoa alakertaan yms.. Suuttimen tarkistuksella aloittaisin ja seuraavaks ohivuoto tai puristuspaine mittaus jos suutin on ehjä. Vois vaihtaa pari suutinta keskenään ristiin ja kattoa hyppääkkö vika toiseen sylinteriin.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2012, 20:29
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Samoilla linjoilla olen edellisen postaajan kanssa. 1. tulppahan oli musta, mutta ei märkä, loput 3-5 vaaleen harmaita. Jos 2-3 pytyn välissä on linjassa tukos niin se varmaa vois tuota häikkää aiheuttaa. bensalinjahan tulee sielttä 1. pytyn suunnasta.

Jos nyt pääsis lämpimään halliin joulunvälipäivinä niin tarkotus oli mitata puristukset ja tutkia suuttimet + linjasto. Öljyistä savutusta ei tule kylmänä eikä kuumana.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2012, 21:39
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mitkä tulpat? kaveri joka on ollut volvolla huoltomiehenä rapiat 20 vuotta sanoi että tähän koneeseen on turha tarjota muuta kuin sitä orkkis kolmekärkistä. toukokuussa kun vaihdoin nokkahihnaa hänen kanssaan ja tehtiin pientä huoltoa omaan kesävolvoon, mulla oli uudet yksikärkiset varattuna ja rupesin niitä tökkimään paikalleen niin hän sanoi että jos et halua olla alle tuhannen kilometrin vaihtamassa niitä niin hae oikeat kolmikärkiset.
Se on jännä juttu kuin monta nykimis ongelmaa on korjattu niillä Volvon omilla tulpilla, vaikka autossa on ollut jo uudehkot tulpat ja vielä oikeanlaiset... Vanhempi Volvo mekaanikko sanoi heti niistä mulle, kun näki että ruuvasin NGK:n tulppia omaan 940 Turboon töissä Kumma juttu kun kaikki niistä paasaa aina, vaikka valmistaja voi olla melko tuttu muutenkin En väitä että auttaisi tässä tilanteessa...
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.12.2012, 00:48
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

NGK:st saap kivoja joulukuusen koristeita, sopiiko muuhun?

Paljon muuttolaatikolla metrejä takana? Mitä kuuluu jakajalle?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.12.2012, 14:42
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

No joo...öljyt vaihdoin n. 400km sitten ja nyt sai lorotella toista litraa ainetta lisää! Taitaa kone olla horo. Oliskohan mahdollista että on samaten käynny kun kaverin ooppelissa. Kone oli harva, mutta öljyt paloi bensan kanssa niin hyvin ettei edes päästömittauksissa huomattu?!

Pärjäis nyt ees kevääseen tuolla pa...la! Ei oo varaa ostella autoja joka kuukausi. Koneremontin voisin tehdä ite...jos ei pihalla tarvis ruuvailla!
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.12.2012, 16:39
<Antsa>:n Avatar
<Antsa> <Antsa> ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 76
Perusasetus

Eikös näissä joissain n-sarjan moottoreissa oo ollu sitä ongelmaa että sylinterit on soikeat, siksi syö öljyä. Ei ole omakohtaista kokemusta, muistelisin lukeneeni joskus volvofoorumilta.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.12.2012, 00:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

850 volvoissa on mennyt ilmanputsarin letkuja hajalle. Olleet huonoa kumi (muovi) seosta. Silloin kone vetää ilmaa putsarin ohi. Sitä ei sitten tiedä jeesuskaan, paljonko kone on syönyt santaa. Ostettaessa voi olla uusi ehjä letku jo paikoillaan...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.12.2012, 08:17
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Nois 10 tappisis vitosis on sitä vikaa, että rupeavat syömään öljyä, männänrenkaat kuluu ja onpa noita soikeita pyttyjäkin nähty.

Kuvan perusteella näyttäis, että aloittajan autossa on paha öljyvuoto kakkosessa ja kolmosessakin jo alkavavaa vikaa. Luultavasti öljyrengas aivan loppu tai sylinteri soikee. Liian rikas seos ei tuommoista paskavuorta kerää, ihan selvää öljykuraa tulppa täynnä. Koneremppa tai uuden alakerran metsästys luvassa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.12.2012, 11:29
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Selvennykseksi tuossa kuvalinkki tulppiin:
https://www.box.com/s/px9y54tl09e03hjjz50a

Tais olla nii että 3 ja 1 vaihtoi paikkaa ja uusilla tulpilla ykköspytyn tulppa oli mustana.

Vähän tässä pistää v..tamaan! Auto ei onneksi kauheen kallis ollut. Koeajossa oli just saman verran ajettu samanlainen vekotin, jossa ilmeisesti samaa vikaa! Pitää nyt yrittää vain lisätä öljyjä ja odotella että saa rahaa jostain yllättäen...Periaatteessa lohko+männät vois riittää. Kokonaiset koneet purkaamoilla näkyy olevan tonnin luokkaa!!! Muutama laakeri tai kansivikainen näkyi olevan.
- Oliskos mitää vinkkiä tai kokemusta mitkä öljyt pysyis sisällä harvassakin koneessa, joskus olen käyttäny Valvoline Racing 20w-60 harvassa ooppelissa.
- Sopiikos 20v ja 10v alakerrat kuitenkin keskenään?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.12.2012, 15:02
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Kokonaiset koneet purkaamoilla näkyy olevan tonnin luokkaa!!! Muutama laakeri tai kansivikainen näkyi olevan.

- Sopiikos 20v ja 10v alakerrat kuitenkin keskenään?
AVK:lla kokonaiset autot satasia. Nytkin yksi 20v yksilö. Osina myymällä saa sitte omiaan pois.
Tuohon alempaan kysymykseen en arvaile vastausta. Mutta volvolandian uudempi versio/jatkaa vrcf.fi vois tarjoilla vastauksia, keskustelu huomattavasti vilkkaampaa kuin landian puolella. Ja ihan pitkän linjan asentajiakin linjoilla, joten yleensä faktaa löytyy.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 27.12.2012, 15:25
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Mjaahas saman suuntaista mitä omassa 20v oli aikoinaan, lopulta räpsähti niin pahasti että pikatiellä näkyi taustapeilistä pelkkää harmaata. Nelosen pakoaukosta tuli norona öljyä. Kuulemma sen verran mielenkiintoinen rempattava että nostin vanhan pois ja uudemman tilalle, 900e maksoi silloin.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.12.2012, 15:58
kami:n Avatar
kami kami ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.12.07
Sijainti: pielavesi
Viestit: 1.512
Perusasetus

itellä oli venttiilin ohjurin kumit pomppinu irti , riitti tukkimaan 3sen tulpan jatkuvasti , 10v kone mullakin. pöläyttelikin kyllä käynnistellessä siihen malliin , ja söi öljyä jonnin verran kans. mutta voipihan olla sulla joku muukin vika.
jos alakerta rikki niin mulla 2.4 5syl koneen alakerta pajan lattialla , 100e/lotto. hooni jälet näkyy , kansi viety...
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi..

Viimeksi muokannut kami : 27.12.2012 17:59
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 27.12.2012, 19:56
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kami Näytä viesti
jos alakerta rikki niin mulla 2.4 5syl koneen alakerta pajan lattialla , 100e/lotto. hooni jälet näkyy , kansi viety...
Haa! tuohan kiinnostais! Pitää selvitellä tässä viikonloppuna puristukset ja sitten mahdollisestitehdä tähystys...
- Onkos ihan kokonainen alakerta mäntineen veivineen ym? Niin ja 10venttiilisestä?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.12.2012, 20:29
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Mulla on se b5254s 20v kokonainen motti ylimääräisenä, en edes avannut sen enempää sitä. Kinder yllätysmuna, ei tiedä mitä sisältä löytyy Ajettu siinä 350tkm.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.12.2012, 21:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

pari vuotta sitten tehtiin talkoomielessä kamun vaimon tuommoseen 20 venttiiliseen palaneen kannentiivisteen ansiosta pikku remppa

- hoonaus lohkopaikallaan + männänrenkaat
- kannen oikaisu + venttiilityöt koneistmolla
- vesipumppu, jakopää, jotain muita tilkkeitä

osat löyty muistaakseni kaikki motonetistä, työtä ottaa aika monta yksikköä mutta tehtävissä ihan kotikonstein, MUTTA: kannen liimaus paikalleen on tarkka homma, ja jos saa oikeat puristimet lainaan niin auttaa paljon, on kahessa siivussa ja ihmeliima välissä


( jos tuommonen homma ois oma, myisin osina tai hakisin osakasan AVK lta, ja koko patti vaihtaen ... )
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.12.2012, 10:50
kami:n Avatar
kami kami ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.12.07
Sijainti: pielavesi
Viestit: 1.512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Haa! tuohan kiinnostais! Pitää selvitellä tässä viikonloppuna puristukset ja sitten mahdollisestitehdä tähystys...
- Onkos ihan kokonainen alakerta mäntineen veivineen ym? Niin ja 10venttiilisestä?
10 venttiilisestä 2.4 5syl , muut hilut paikallaan , mutta myin kannen. ajamalla tuo auto nuille sijoilleen tuli. kuntoa en voi vannoa mutta saane tuosta vaikka kampiakselin yms jos on jotain vikaa lohkossa tms , kansivika tässä oli.
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi..
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.12.2012, 18:03
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Nyt on puristukset mitattu,
1: 11,5
2: 12,2
3: 11,8
4: 12,7
5: 12

Nuo desimaalit arvioita, ei sentää nii tarkka mittari ollut. Kone oli tyhjäkäyntilämmin, eli 15min kävi ladaten akkua. Mittaukset tein vain yhteen kertaan. Kun olin pistäny tulpat ja vermeet takas niin tajusin että olis vielä voinnu kokeilla uusiksi, ainakin tuon 2. pytyn jossa sitä vikaa epäilin.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kartaanit ei kestä. opelah Tekniikka & Jutustelu 25 03.03.2011 16:37
Ei voorti kestä.... Uazmies Linkit 2 16.12.2010 06:11
Ei kestä moggilaiset JiiPee Linkit 3 15.02.2010 20:52
Läjän etuperä ei kestä toytoy Tekniikka & Jutustelu 13 13.04.2005 12:13
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40


Sivu luotu: 20:44 (GMT +2).