Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2013, 18:38
pete-1980 pete-1980 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.02.13
Sijainti: sastamala
Viestit: 24
Perusasetus

hj60 ristinivel mistä?


juu elikkäs autoon väsäiltiin soa ja ei tullut käännettyä napoja ja perämurikkaa ja ongelma on varmasti tuttu elikkä millasta ristiniveltä kannattaisi kokeilla sovitella jotta ei jyristäisi ajossa? auto siis on ihan mettäpeli ja ei tieliikenteessä mutta siirtymät joutuisi ajeleen siirtokilvillä ja pitäisi löytää nivel minkä voi sovitella etuperään kun alkuperäinen tulee liian jyrkkään kulmaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2013, 19:06
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ei kai se pintakaasulla jyristä?
Silloin voisi laittaa uuden ristikon, rälläköidä sille lisää tilaa ja tractionbarilla pakottaa perää parempaan asentoon, joustoja sellainen tietty vastustaa mutta toisaalta estää pinionin katkaisun nivelen liikevaran loputtua.

Miksei niitä periä vielä kääntäisi? Eihän siinä pitäisi isoa vaivaa olla..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2013, 19:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oletko avartanut ristikon liikerataa?

Jos ristikko pohjaa, varsinkin jos herkästi, niin pinjoniakselin elinikä lyhyt! -> siis katkeaa hyvin helposti. -> rälläkkää/pirraa, että saa tilaa noille kupin ympärillä oleville lenkeille tilaa laipan/putken kainalo kohtiin, noita lenkkejä ei kannata paljon ohentaa.

Jos kaikki muu kunnossa, niin ei pitäisi jyristää.

Toki tuo napojen kääntö olisi se paras tapa, omassa SOA bj:ssä takakardaani ja pinjoniakseli saman suuntaisia, ja laatikon päässä aika julma kulma, joku herkkä on tuntevinaan jotain pientä wibraamista, mutta itse en ole huomannut, ja on tullut ajettua paljon maantieajoa (ollut ajoautona noin, 35" alterrainit ja 4,88 perävälitykset)
Jännä juttu, kun yksikin kyytiläinen tiesi varmana, että tulee juurikin takakardaanin ristikon kulmien eroista, mutta wibra ei hävinnyt, vaikka takakardaani oli tallilla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2013, 10:35
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

hiluksin kääntyy enemmän. ja kardaanin laippa käy suoraan hojon murikkaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ413 Ristinivel arrtturi Tekniikka & Jutustelu 2 17.09.2012 17:14
RISTINIVEL HUGE88 Tekniikka & Jutustelu 1 03.09.2010 07:01
Mistä hj60 iskarit? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 16.07.2010 07:31
bj ristinivel Tekniikka & Jutustelu 5 04.04.2008 18:53
mistä hj60 uusia ruiskutus suuttimia/korj:sarja syrkki Tekniikka & Jutustelu 2 04.06.2007 08:05


Sivu luotu: 04:36 (GMT +2).