![]() |
hj60 ristinivel mistä?
juu elikkäs autoon väsäiltiin soa ja ei tullut käännettyä napoja ja perämurikkaa ja ongelma on varmasti tuttu:D elikkä millasta ristiniveltä kannattaisi kokeilla sovitella jotta ei jyristäisi ajossa? auto siis on ihan mettäpeli ja ei tieliikenteessä mutta siirtymät joutuisi ajeleen siirtokilvillä ja pitäisi löytää nivel minkä voi sovitella etuperään kun alkuperäinen tulee liian jyrkkään kulmaan.
|
Ei kai se pintakaasulla jyristä?
Silloin voisi laittaa uuden ristikon, rälläköidä sille lisää tilaa ja tractionbarilla pakottaa perää parempaan asentoon, joustoja sellainen tietty vastustaa mutta toisaalta estää pinionin katkaisun nivelen liikevaran loputtua. Miksei niitä periä vielä kääntäisi? Eihän siinä pitäisi isoa vaivaa olla.. |
Oletko avartanut ristikon liikerataa?
Jos ristikko pohjaa, varsinkin jos herkästi, niin pinjoniakselin elinikä lyhyt! -> siis katkeaa hyvin helposti. -> rälläkkää/pirraa, että saa tilaa noille kupin ympärillä oleville lenkeille tilaa laipan/putken kainalo kohtiin, noita lenkkejä ei kannata paljon ohentaa. Jos kaikki muu kunnossa, niin ei pitäisi jyristää. Toki tuo napojen kääntö olisi se paras tapa, omassa SOA bj:ssä takakardaani ja pinjoniakseli saman suuntaisia, ja laatikon päässä aika julma kulma, joku herkkä on tuntevinaan jotain pientä wibraamista, mutta itse en ole huomannut, ja on tullut ajettua paljon maantieajoa (ollut ajoautona noin, 35" alterrainit ja 4,88 perävälitykset) Jännä juttu, kun yksikin kyytiläinen tiesi varmana, että tulee juurikin takakardaanin ristikon kulmien eroista, mutta wibra ei hävinnyt, vaikka takakardaani oli tallilla:cool: |
hiluksin kääntyy enemmän. ja kardaanin laippa käy suoraan hojon murikkaa
|
Sivu luotu: 21:26 (GMT +2). |