Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2012, 15:27
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

BÄD Pajero


Jospa nyt itsekkin laittas tänne jotain omasta laitoksesta. Eli auto on pätkä mallinen ´87 2.5td manuaalilla. 4 vaihteinen kun vitos vaihde on paskana tällä hetkellä

Autoon tehty erinnäisiä parannuksia. Tällä hetkellä mennään vaparina mutta keulille tulee lähiaikoina eaton M90 remmiahdin. Renkaina on 32x11.5" (jotka on muuten otteessa...) Valoa omiksi tarpeiksi ym.ym. Myös maastokäyttäytymistä paranneltu taka-akselin SOA:lla, iskareiden paremmalla sijoituksella, edessä pitämmät iskarit, etupäässä kaikkea muutakin pikku modia... etuperää laskettu, vakaajat poistettu, napalukot purettu liikkuvista osista ja hitsattu kiinteiksi, takaperässä kemppi, pisempi takakardaani ym.ym.

Tuloillaan uusi vinssi, polttoainetankki, snorkkeli, leveämmät renkaat/vanteet, eturipustuksiin lisää muutoksia (keulaa korkeemmaks sekä joustoa enemmän), paineilmalukko etuperään.

Kuvia löytyy http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Offi+pajero/










Kiitos ja anteeksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2012, 15:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.320
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
Tällä hetkellä mennään vaparina mutta keulille tulee lähiaikoina eaton M90 remmiahdin.
Remmiahdettu pajero, sellasta ei oo monella.

Mielenkiintoista kuulla, paljonko antaa paineita, ja millä kierroksilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2012, 13:46
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Tuosta etupään ratkaisusta haluaisin nähdä kuvia ja lukeakkin vähän enemmän että kuinka on toteutettu,oli mainittavaa hyötyä yms.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2012, 16:58
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tuosta etupään ratkaisusta haluaisin nähdä kuvia ja lukeakkin vähän enemmän että kuinka on toteutettu,oli mainittavaa hyötyä yms.
Ja ennenkaikkea kiinnostaa leimasedän arviot asiasta, kilpipeli kun näkyis olevan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2012, 17:06
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ja ennenkaikkea kiinnostaa leimasedän arviot asiasta, kilpipeli kun näkyis olevan.
Ei tuonne keulaan mitään laitonta ole tehty lukuunottamatta vakaajan poistoa.

Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2012, 17:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.265
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla.
Mulla Jimny joustaa tuon suunnilleen puoli metriä vakaajan ollessa paikoillaan.

Mutta joustothan riippuu hyvin paljon akselivälistä ja -leveydestä, sekä jousitustyypistä. Eiköhän Jimnykin ala joustamaan sen 90senttiä kunhan vaihtaa pidemmät tukivarret ja poistaa vakaajan. Pätkä pajerossa taitaa tuo akseliväli olla samoilla hujakoilla kuin tuossa Jimnyssäkin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2012, 10:07
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
Ei tuonne keulaan mitään laitonta ole tehty lukuunottamatta vakaajan poistoa.

Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla.
Omassa pitkässä saa nostettua ~50cm ja silloin takanen nousee irti kun iskarit rajoittaa ulos joustoa,tai siis kivelle kiipeämällä kokeiltu moinen. Pitäis ottaa iskarit irti ja kokeilla että miten sitten joustaa niin osais hankkia pidemmät iskarit.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.08.2012, 20:30
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Noniin. eilinen metsäreissu ohi ja tuhoa taas tuli tuttuun tapaan. Vasen etuvetari, takakardaanin taaempi nivel, tankki painu (lisää) ja nyt kunnolla kasaan ja konekkin alko välillä vinkumaan jotain. Vinkuminen kuulu koneen takaosasta? aivan kun ois vaimeasti puhaltanut pilliin konehuoneessa ja ääni voimistu kierrosten mukaan. Kyseinen ääni loppukin välillä yleensä kun sammutti koneen mutta alkoi kun oli vähän aikaa käynyt. Melko varmuudella voisin sanoa että laturista se ei tullut. Noo eiköhän sitä taas ensviikolla oo pajero kunnossa koitoksia varten
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.08.2012, 20:54
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Millaisia paineita kaavailet tuosta eatonista ottavasi?
Meinasitko rajoittaa paineita tyhjäkäynnillä ja jos meinasit niin millä tavoin?
Itelläni on nuo remmi visiot pyöriny kans päässä jo pitkän aikaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.08.2012, 22:11
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Tarkotus on nyt menetellä ahtimen kanssa niin että kun saadaan se kiinni ja pyörimään koneen kans samaan aikaan katsotaan mitä se tuo tullessaan. Jos paineita on liiaksi tyhjäkäynnillä niin sorvailen dumppia muistuttavan mäntäventtiilin jota ohjataan paineilla ja mikä toimii periaatteessa juuri päinvastoin perinteistä puhaltavaa dumppia. Maximipaineitakin tulee just sen verta kun tulee. Niitäkun ei voi ikinään tietää ennenkuin ahdin pyörii.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2012, 05:42
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

No mitä teillä on hihnapyörien välitys suhde?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.08.2012, 07:27
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

2.8 laskin jos nyt ihan oikein muistan. Hihnapyörät teetätän vasta tossa muutaman viikon kuluttua
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.08.2012, 14:54
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
2.8 laskin jos nyt ihan oikein muistan. Hihnapyörät teetätän vasta tossa muutaman viikon kuluttua
Sanokaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni tollanen eaton puskee karkeesti 1,5L/kierros ja jos sulla on välitys 2,8 ja pajeron pata on 2,5L niin eikös tuosta tule 2,36bar noilla arvoilla? vai laskeskelinko näin äkkiseltään jotai päin persettä?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.08.2012, 17:59
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Miten minä sain nuilla kierros määrillä ja tilavuuksilla noin 0.7bar. Tai no hieman korkeampi ilman lämpenemisen takia, mutta tuon koon coolerilla ja ilman pakokaasujen tuomaa lämpöä ei kauas heitä. Voi olla tietenkin metäs toikin... edit! Eiku laskut uusiks ja siis 1,4bar tuli vastaukseksi, kun tovin paperia tutki.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.

Viimeksi muokannut Kala92 : 17.08.2012 18:09 Perustelu: laskut uusiks
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.08.2012, 18:34
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Joo no toi noin puolitoista baaria ois se "tavote" mutta menee liian fyysikon hommiks laskee tommosia kun on kuitenkin melko monta muuttujaa. Sanotaanko että 0.5 baria on liian vähän ja 3 baria yläraja, jos siihen väliin ahtopaineet rajottuu ollaan oikeilla jäljillä
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.08.2012, 00:27
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Onkos tolle coolerille joku tunneli takapuolella mistä virtaa ilma läpi auton alle vai nouseeko konehuoneen kuuma ilma sen läpi? Kovassa nopeudessa saattaa pysyä vilposana ihan ilmankin mutta entäs hitaissa metsässä?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.08.2012, 06:42
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

1,5L x 2,8 = 4,2 litraa / kampiakselin kierros.
4,2/1,25= 3,36
4,2 tulee tuosta aijemmasta laskusta ja 1,25 on moottorin tilavuus/kampiakselin kierros.
3,36 luvusta eikös pidä vähentää ilman paine ja silloin jää jäljelle 2,36?

Miten hakoteillä liene olen?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.08.2012, 06:56
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
1,5L x 2,8 = 4,2 litraa / kampiakselin kierros.
4,2/1,25= 3,36
4,2 tulee tuosta aijemmasta laskusta ja 1,25 on moottorin tilavuus/kampiakselin kierros.
3,36 luvusta eikös pidä vähentää ilman paine ja silloin jää jäljelle 2,36?

Miten hakoteillä liene olen?
miks siitä pitää vähentää ilmanpaine?

EDIT:
EIkös tän voi ajatella et 1:1 välityksellä 1,5L/r painetaan 1,25l/r --> joka kierroksella menee 0,25l liikaa ilmaa eli 20% "ylimääräistä". 120% ilmatilassa ilmaa on 0.20 bar, eli kasvattamalla välitys suhdetta kaksinkertaiseksi ilmaa on 240% ilmatilassa, jolloin paine on 1.4 bar. Jos välitysyhdetta muuttaa 3:1, ilmaa on taas 360% eli 2.6 bar..... Eli kyl siitä pitää näemmä vähentää ilmanpaine vastaava ilma.....käsittämätöntä.....

EDIT2: Periaatteessahan sitä vähennetään moottoriin synytvä "tyhjiö" kierroksella, joka on sama määrä kuin ilmanpaine ?

Viimeksi muokannut mki : 18.08.2012 07:19
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.08.2012, 23:08
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
miks siitä pitää vähentää ilmanpaine?

EDIT:
EIkös tän voi ajatella et 1:1 välityksellä 1,5L/r painetaan 1,25l/r --> joka kierroksella menee 0,25l liikaa ilmaa eli 20% "ylimääräistä". 120% ilmatilassa ilmaa on 0.20 bar, eli kasvattamalla välitys suhdetta kaksinkertaiseksi ilmaa on 240% ilmatilassa, jolloin paine on 1.4 bar. Jos välitysyhdetta muuttaa 3:1, ilmaa on taas 360% eli 2.6 bar..... Eli kyl siitä pitää näemmä vähentää ilmanpaine vastaava ilma.....käsittämätöntä.....

EDIT2: Periaatteessahan sitä vähennetään moottoriin synytvä "tyhjiö" kierroksella, joka on sama määrä kuin ilmanpaine ?
Juu näin minä sen ainakin ajattelin. Nämä kaavat ei oo mitää virallisia. Pää vaan saneli että jotai tohon suuntaan sen pitäs varmaan ehkä olla.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.08.2012, 23:20
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja projuzi Näytä viesti
Onkos tolle coolerille joku tunneli takapuolella mistä virtaa ilma läpi auton alle vai nouseeko konehuoneen kuuma ilma sen läpi? Kovassa nopeudessa saattaa pysyä vilposana ihan ilmankin mutta entäs hitaissa metsässä?
Tällä hetkellä ei oo mitään tunnelia mutta semmoselle on kyllä tilaa ja ajatuksena on ollutkin tehdä alumiinista sellanen ohjuri pelti joka ohjaa ilman aivan koneen taakse / tulipellin ja koneen väliin.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.08.2013, 07:24
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Talking

Päivitetääs tätäkin. Nyt on remmiahdin asennettu ja hyvin pelittää. Jazin 30L turvatankin asensin "takapenkin" tilalle kardaanin päälle ja samalla tuli uus takalattia. Takaakselille on asennettu 14" pitkät kynäjouset jäykkyyssäädettävillä bilsteinin iskareilla. Myös pakoputkisto on tehty pakosarjalta asti 2,5" putkella ja yhdellä raptorin vaimentajalla, loppupää putkesta on 3".

Nyt seuraava rojekti ois jarrujen ja nivelien läpikäynti tyyliin kaikki uusiks. Mielenpäällä pyörii myös 10" leveet bedlockit. Teholappukin pitäs hakea leimaa varten.

Etupäähän pitäs kans jotasin keksiä. Nykyisellään ei kestä nivelet eikä vetarit yhtään. Luultavammin tukivarsien uus sijoittelu sekä vääntösauvojen tilalle kynätolpat tulee testattua. Niin ja pitää sitä etuperää tiputtaa lisää vielä.

Päivitellään taas kun alkaa tapahtuu ja muistani ottaa kuvia.



Ainiin ja onhan tässä rättikattokin nyt. Jäi tollanen twingon haitari ylimääräseks niin asentelin sen sit pajeroon. Eli ton näkönen luukku http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf/DSCF2926.JPG

Tossa ylemmässä kuvassa sitä ei näy kun on kuvan oton jälkeen laiteltu paikalleen.

Viimeksi muokannut Jan13 : 03.08.2013 07:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Pajero 3.0 ecu Joupa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.02.2012 22:49
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
M/V Pajero JaAa O/M/V Ajoneuvot 6 21.02.2008 00:19
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
V: Pajero vm. -90 amis O/M/V Ajoneuvot 0 02.06.2005 17:10


Sivu luotu: 02:05 (GMT +2).