![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() BÄD PajeroJospa nyt itsekkin laittas tänne jotain omasta laitoksesta. Eli auto on pätkä mallinen ´87 2.5td manuaalilla. 4 vaihteinen kun vitos vaihde on paskana tällä hetkellä ![]() Autoon tehty erinnäisiä parannuksia. Tällä hetkellä mennään vaparina mutta keulille tulee lähiaikoina eaton M90 remmiahdin. Renkaina on 32x11.5" (jotka on muuten otteessa...) Valoa omiksi tarpeiksi ym.ym. Myös maastokäyttäytymistä paranneltu taka-akselin SOA:lla, iskareiden paremmalla sijoituksella, edessä pitämmät iskarit, etupäässä kaikkea muutakin pikku modia... etuperää laskettu, vakaajat poistettu, napalukot purettu liikkuvista osista ja hitsattu kiinteiksi, takaperässä kemppi, pisempi takakardaani ym.ym. Tuloillaan uusi vinssi, polttoainetankki, snorkkeli, leveämmät renkaat/vanteet, eturipustuksiin lisää muutoksia (keulaa korkeemmaks sekä joustoa enemmän), paineilmalukko etuperään. Kuvia löytyy http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Offi+pajero/ ![]() ![]() ![]() ![]() Kiitos ja anteeksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mielenkiintoista kuulla, paljonko antaa paineita, ja millä kierroksilla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta etupään ratkaisusta haluaisin nähdä kuvia ja lukeakkin vähän enemmän että kuinka on toteutettu,oli mainittavaa hyötyä yms.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja ennenkaikkea kiinnostaa leimasedän arviot asiasta, kilpipeli kun näkyis olevan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta joustothan riippuu hyvin paljon akselivälistä ja -leveydestä, sekä jousitustyypistä. Eiköhän Jimnykin ala joustamaan sen 90senttiä kunhan vaihtaa pidemmät tukivarret ja poistaa vakaajan. Pätkä pajerossa taitaa tuo akseliväli olla samoilla hujakoilla kuin tuossa Jimnyssäkin.
__________________
-Pauli- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Noniin. eilinen metsäreissu ohi ja tuhoa taas tuli tuttuun tapaan. Vasen etuvetari, takakardaanin taaempi nivel, tankki painu (lisää) ja nyt kunnolla kasaan ja konekkin alko välillä vinkumaan jotain. Vinkuminen kuulu koneen takaosasta?
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Millaisia paineita kaavailet tuosta eatonista ottavasi?
Meinasitko rajoittaa paineita tyhjäkäynnillä ja jos meinasit niin millä tavoin? Itelläni on nuo remmi visiot pyöriny kans päässä jo pitkän aikaa. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tarkotus on nyt menetellä ahtimen kanssa niin että kun saadaan se kiinni ja pyörimään koneen kans samaan aikaan katsotaan mitä se tuo tullessaan. Jos paineita on liiaksi tyhjäkäynnillä niin sorvailen dumppia muistuttavan mäntäventtiilin jota ohjataan paineilla ja mikä toimii periaatteessa juuri päinvastoin perinteistä puhaltavaa dumppia. Maximipaineitakin tulee just sen verta kun tulee. Niitäkun ei voi ikinään tietää ennenkuin ahdin pyörii.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
No mitä teillä on hihnapyörien välitys suhde?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
2.8 laskin jos nyt ihan oikein muistan. Hihnapyörät teetätän vasta tossa muutaman viikon kuluttua
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Sanokaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni tollanen eaton puskee karkeesti 1,5L/kierros ja jos sulla on välitys 2,8 ja pajeron pata on 2,5L niin eikös tuosta tule 2,36bar noilla arvoilla? vai laskeskelinko näin äkkiseltään jotai päin persettä?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Miten minä sain nuilla kierros määrillä ja tilavuuksilla noin 0.7bar. Tai no hieman korkeampi ilman lämpenemisen takia, mutta tuon koon coolerilla ja ilman pakokaasujen tuomaa lämpöä ei kauas heitä. Voi olla tietenkin metäs toikin... edit! Eiku laskut uusiks ja siis 1,4bar tuli vastaukseksi, kun tovin paperia tutki.
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. Viimeksi muokannut Kala92 : 17.08.2012 18:09 Perustelu: laskut uusiks |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Joo no toi noin puolitoista baaria ois se "tavote" mutta menee liian fyysikon hommiks laskee tommosia kun on kuitenkin melko monta muuttujaa. Sanotaanko että 0.5 baria on liian vähän ja 3 baria yläraja, jos siihen väliin ahtopaineet rajottuu ollaan oikeilla jäljillä
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tolle coolerille joku tunneli takapuolella mistä virtaa ilma läpi auton alle vai nouseeko konehuoneen kuuma ilma sen läpi? Kovassa nopeudessa saattaa pysyä vilposana ihan ilmankin mutta entäs hitaissa metsässä?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
1,5L x 2,8 = 4,2 litraa / kampiakselin kierros.
4,2/1,25= 3,36 4,2 tulee tuosta aijemmasta laskusta ja 1,25 on moottorin tilavuus/kampiakselin kierros. 3,36 luvusta eikös pidä vähentää ilman paine ja silloin jää jäljelle 2,36? Miten hakoteillä liene olen? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EDIT: EIkös tän voi ajatella et 1:1 välityksellä 1,5L/r painetaan 1,25l/r --> joka kierroksella menee 0,25l liikaa ilmaa eli 20% "ylimääräistä". 120% ilmatilassa ilmaa on 0.20 bar, eli kasvattamalla välitys suhdetta kaksinkertaiseksi ilmaa on 240% ilmatilassa, jolloin paine on 1.4 bar. Jos välitysyhdetta muuttaa 3:1, ilmaa on taas 360% eli 2.6 bar..... Eli kyl siitä pitää näemmä vähentää ilmanpaine vastaava ilma.....käsittämätöntä..... ![]() EDIT2: Periaatteessahan sitä vähennetään moottoriin synytvä "tyhjiö" kierroksella, joka on sama määrä kuin ilmanpaine ? Viimeksi muokannut mki : 18.08.2012 07:19 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Tällä hetkellä ei oo mitään tunnelia mutta semmoselle on kyllä tilaa ja ajatuksena on ollutkin tehdä alumiinista sellanen ohjuri pelti joka ohjaa ilman aivan koneen taakse / tulipellin ja koneen väliin.
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Päivitetääs tätäkin. Nyt on remmiahdin asennettu ja hyvin pelittää. Jazin 30L turvatankin asensin "takapenkin" tilalle kardaanin päälle ja samalla tuli uus takalattia. Takaakselille on asennettu 14" pitkät kynäjouset jäykkyyssäädettävillä bilsteinin iskareilla. Myös pakoputkisto on tehty pakosarjalta asti 2,5" putkella ja yhdellä raptorin vaimentajalla, loppupää putkesta on 3".
Nyt seuraava rojekti ois jarrujen ja nivelien läpikäynti tyyliin kaikki uusiks. Mielenpäällä pyörii myös 10" leveet bedlockit. Teholappukin pitäs hakea leimaa varten. Etupäähän pitäs kans jotasin keksiä. Nykyisellään ei kestä nivelet eikä vetarit yhtään. Luultavammin tukivarsien uus sijoittelu sekä vääntösauvojen tilalle kynätolpat tulee testattua. Niin ja pitää sitä etuperää tiputtaa lisää vielä. Päivitellään taas kun alkaa tapahtuu ja muistani ottaa kuvia. ![]() Ainiin ja onhan tässä rättikattokin nyt. Jäi tollanen twingon haitari ylimääräseks niin asentelin sen sit pajeroon. Eli ton näkönen luukku http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf/DSCF2926.JPG Tossa ylemmässä kuvassa sitä ei näy kun on kuvan oton jälkeen laiteltu paikalleen. Viimeksi muokannut Jan13 : 03.08.2013 07:31 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pajero 3.0 ecu | Joupa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.02.2012 22:49 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
M/V Pajero | JaAa | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 21.02.2008 00:19 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
V: Pajero vm. -90 | amis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.06.2005 17:10 |