Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.03.2016, 22:40
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Unhappy

stihl moposaha apuja


Ois tollanen stihl 034 av joka ei käy

Kipinän antaa tosi hyvän (uusi puola) ..
Mänänrenkaat uudet ..
Kaasari putsattu mutta kastelee tulpan ,, ei vaan käy ..

RAATI ,, AUTTAKAA ,,NEUVOKAA

missä vika ???

Kaasarin uusiminen ??

__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2016, 22:57
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Uusi tulppa ehkä sovinnolla entä ne kampiakselin akselintiivisteet (stefoistakin puhutaan).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2016, 23:01
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Eikö lupaakkan, kun koitat käynnistää?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.03.2016, 23:06
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-poraus Näytä viesti
Eikö lupaakkan, kun koitat käynnistää?
Ei puhu mitää ..

Ja tulppa on uusi ..
Kaiki tossa käyneet tulpat toimii pikku sahas
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2016, 23:12
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Näillä mä lähtisin kokeileen!
Voiko olla kampikammio täynnä bensaa? Tulppa irti, saha ylösalaisin ja narusta nykimällä pitäis kai tyhjentyä. sitten kokeilemaan kuivalla tulpalla!
Säätöruuvit H ja L kiinni ja molempia kierros auki, ja nykimistä.
Pakoputki/äänenvaimennin usein tukkeeutuu, ei ehkä tässä tapauksessa, ilmenee yleensä tehottomuutena ja käynti alkaa "mokeltaa" kun antaa kaasua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2016, 09:47
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-poraus Näytä viesti
Näillä mä lähtisin kokeileen!
Voiko olla kampikammio täynnä bensaa? Tulppa irti, saha ylösalaisin ja narusta nykimällä pitäis kai tyhjentyä. sitten kokeilemaan kuivalla tulpalla!
Säätöruuvit H ja L kiinni ja molempia kierros auki, ja nykimistä.
Pakoputki/äänenvaimennin usein tukkeeutuu, ei ehkä tässä tapauksessa, ilmenee yleensä tehottomuutena ja käynti alkaa "mokeltaa" kun antaa kaasua.
Kampikammio on kuivattu moneenkertaan ,, kuivui jopa 3 pvä ja sit uusi tulppa ja nykimään ..
Säätoruuvit ovat 1-1.5 auki ,, en muista tarkkaan mutta säädöisså on ..
Ja tälläkinhetkellä pakoputki on pois ..

Tullut ajatus et kaasari ois"kulunut " ja sen takii uittaa
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2016, 10:09
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Kalvot kovettunu?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.03.2016, 10:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tankki tyhjäks ja vetelet kaasarin tyhjäks ja kokeile lähteekö pilotilla käyntiin??
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.03.2016, 10:29
f250 f250 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 244
Perusasetus

Lumilinko teki mulla samaa ja kaasarin purin ja putsasin spray liuotin aineela ja sen jälkee on toiminut hyvin.
Kasteli tulpan ja sai kipinää mut ei lähteny käyntii
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.03.2016, 10:48
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tankki tyhjäks ja vetelet kaasarin tyhjäks ja kokeile lähteekö pilotilla käyntiin??
Eipä lähteny pilotil ..
Koittanu jopa jarru cleaneril ..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.03.2016, 11:02
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
Eipä lähteny pilotil ..
Koittanu jopa jarru cleaneril ..
No sitten ei oo tulppa kyllä kunnossa tai ei tule kipinää...

Ei lähteny mullakaan Husu lauantaina käyntiin, kasteli... Tulppa pois ja kuivausta ja kaasu pohjassa ilman tulppaa nykimistä ja tulppa takaisin ja vetoa ilman huikkaa---lähti...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.03.2016, 11:14
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
No sitten ei oo tulppa kyllä kunnossa tai ei tule kipinää...

Ei lähteny mullakaan Husu lauantaina käyntiin, kasteli... Tulppa pois ja kuivausta ja kaasu pohjassa ilman tulppaa nykimistä ja tulppa takaisin ja vetoa ilman huikkaa---lähti...
Lähestytään vielä nurinperisesti ongelmaa ....eli miksi puola on vaihdettu? Toiminut vaihdon jälkeen? Meinaan että voiko syy käymättömyyteen jäädä, vaikka puola on vaihdettu (ei ollutkaan siinä vika) ?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.03.2016, 13:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.03.2016, 15:35
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?
Jos magneettosyttyiseen pienkoneeseen ostaa uuden puolan, niin eikös se vauhtipyörän jommalla kummalla puolen oleva kela silloin myydä? Se, josta tulpanjohto lähtee.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.03.2016, 16:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Jos magneettosyttyiseen pienkoneeseen ostaa uuden puolan, niin eikös se vauhtipyörän jommalla kummalla puolen oleva kela silloin myydä? Se, josta tulpanjohto lähtee.
Juu, näin olen itselleni antanut kertoa, ja vauhtipyörä pitää irroittaa ja kai se pitää jotenkin asemoida paikoilleen (onko kiilaa ja jos on, onko se nyt sitten paikoillaan/ehjä??), paha sanoa, kun en ole yhtään magneettoa joutunut avaamaan , enkä toivottavasti joudukkaan...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.03.2016, 21:59
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Menin sit ja purin koko sahan

Mun mielestä poskilaakerit laaha/jumittaa ..
Tulppa irtihän tuo anto hyvän kipinän ,, oisko prkl mahdollist et laakerit ois narahtanu ja narusta nypätessä ei pyörähdä tarpeex paineen alla et sytyttäs ?
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.03.2016, 22:01
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?
Nii onhan suzuki pv:ssä magneetto ja puola
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.03.2016, 22:35
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

No oliko se vauhtipyörän kiila ehyt ja palijo ne puristukset?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.03.2016, 23:21
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva Näytä viesti
No oliko se vauhtipyörän kiila ehyt ja palijo ne puristukset?
Kiila oli täysin ehjä ja rutut muistaakseni n,8bar kun nyppäs narusta 3krt
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 15.03.2016, 23:25
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Lähestytään vielä nurinperisesti ongelmaa ....eli miksi puola on vaihdettu? Toiminut vaihdon jälkeen? Meinaan että voiko syy käymättömyyteen jäädä, vaikka puola on vaihdettu (ei ollutkaan siinä vika) ?
Siis juu ,, puolan vaihdon jälkeen en ole saanut käymään ..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 15.03.2016, 23:29
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Nii ja ennenko sanotte että oon ajanut laimeella bensalla niin prosentit olleet n,2,2

Eli on ollu öljyä
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.03.2016, 09:02
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.681
Perusasetus

Osta husqvarna...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.03.2016, 10:42
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Minkä verran jätit ilmarakoa puolan ja vauhtipyörän väliin?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 16.03.2016, 10:55
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Vähän myöhässä tämä kysymys, kun laitoit sen jo osiksi...

Kai siinä syttypuola on vauhtipyörän ulkopuolella? Vauhtipyörä on niin pieni, että tuskin sopii kela sinne sisäpuolelle.

Minkälainen välys puolan ja vauhtipyörän välillä on? Jotkut koneet on tarkkoja siitä niin, että jos kela on vähänkin liian kaukana, niin alkaa syttyvaivoja olemaan. Jostakin ulkomaan palstalta kerran luin, että sahassa n. 0.008"-0.1" olisi sopiva välys. Neljä normalia kopiokonepaperia päälekkäin on kai jotakin sitä luokkaa? Tai rakotulkilla 20 satkua?

Ulkopuolisen kelan kanssa se välys on helpompi mitata ja tutkia. Vaihdoin viime kesänä perämoottorin magneettoon keloja sinne limpun sisäpuolelle. Siinäkin tulee katkoja syttyyn, jos välystä on liikaa, mutta joutuu vähän sokkona laittaman kelat kiinni. Vasta kun vauhtipyörän mutterin veti momenttiin, sai sitten konetta pyöritellen todeta, että josakin kohdassa hankaa... ja ei kun uudestaan auki. Muutamalla kokeilulla tuli ainakin toimiva.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.03.2016, 10:56
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Kah, paavojaelvis ehti ensin
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan stihl moposaha mäksä O/M/V Muut 3 04.01.2016 11:45
stihll moposaha apua mäksä Chit-Chat 5 10.11.2014 14:49
Stihl raivaussaha, apuja.. Ambula Chit-Chat 7 30.08.2013 22:36
Stihl -lehtipuhaltimet AtteL Chit-Chat 4 11.07.2012 21:32
Myyty Stihl 025 liippari O/M/V Muut 7 24.04.2010 15:22


Sivu luotu: 11:55 (GMT +2).