Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   stihl moposaha apuja (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=142609)

mäksä 14.03.2016 22:40

stihl moposaha apuja
 
Ois tollanen stihl 034 av joka ei käy :mad::mad:

Kipinän antaa tosi hyvän (uusi puola) ..
Mänänrenkaat uudet ..
Kaasari putsattu mutta kastelee tulpan ,, ei vaan käy ..

RAATI ,, AUTTAKAA ,,NEUVOKAA :eek::eek:

missä vika ??? :confused::eek::(:confused:

Kaasarin uusiminen ??

eilhik 14.03.2016 22:57

Uusi tulppa ehkä sovinnolla entä ne kampiakselin akselintiivisteet (stefoistakin puhutaan).

AH 14.03.2016 23:01

Eikö lupaakkan, kun koitat käynnistää?

mäksä 14.03.2016 23:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AH-poraus (Viesti 1289544)
Eikö lupaakkan, kun koitat käynnistää?

Ei puhu mitää ..

Ja tulppa on uusi ..
Kaiki tossa käyneet tulpat toimii pikku sahas

AH 14.03.2016 23:12

Näillä mä lähtisin kokeileen!
Voiko olla kampikammio täynnä bensaa? Tulppa irti, saha ylösalaisin ja narusta nykimällä pitäis kai tyhjentyä. sitten kokeilemaan kuivalla tulpalla!
Säätöruuvit H ja L kiinni ja molempia kierros auki, ja nykimistä.
Pakoputki/äänenvaimennin usein tukkeeutuu, ei ehkä tässä tapauksessa, ilmenee yleensä tehottomuutena ja käynti alkaa "mokeltaa" kun antaa kaasua.

mäksä 15.03.2016 09:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AH-poraus (Viesti 1289548)
Näillä mä lähtisin kokeileen!
Voiko olla kampikammio täynnä bensaa? Tulppa irti, saha ylösalaisin ja narusta nykimällä pitäis kai tyhjentyä. sitten kokeilemaan kuivalla tulpalla!
Säätöruuvit H ja L kiinni ja molempia kierros auki, ja nykimistä.
Pakoputki/äänenvaimennin usein tukkeeutuu, ei ehkä tässä tapauksessa, ilmenee yleensä tehottomuutena ja käynti alkaa "mokeltaa" kun antaa kaasua.

Kampikammio on kuivattu moneenkertaan ,, kuivui jopa 3 pvä ja sit uusi tulppa ja nykimään ..
Säätoruuvit ovat 1-1.5 auki ,, en muista tarkkaan mutta säädöisså on ..
Ja tälläkinhetkellä pakoputki on pois ..

Tullut ajatus et kaasari ois"kulunut " ja sen takii uittaa :eek:

AH 15.03.2016 10:09

Kalvot kovettunu?

JAMANT 15.03.2016 10:11

Tankki tyhjäks ja vetelet kaasarin tyhjäks ja kokeile lähteekö pilotilla käyntiin??

f250 15.03.2016 10:29

Lumilinko teki mulla samaa ja kaasarin purin ja putsasin spray liuotin aineela ja sen jälkee on toiminut hyvin.
Kasteli tulpan ja sai kipinää mut ei lähteny käyntii

mäksä 15.03.2016 10:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1289591)
Tankki tyhjäks ja vetelet kaasarin tyhjäks ja kokeile lähteekö pilotilla käyntiin??

Eipä lähteny pilotil ..
Koittanu jopa jarru cleaneril ..

JAMANT 15.03.2016 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1289595)
Eipä lähteny pilotil ..
Koittanu jopa jarru cleaneril ..

No sitten ei oo tulppa kyllä kunnossa tai ei tule kipinää...

Ei lähteny mullakaan Husu lauantaina käyntiin, kasteli... Tulppa pois ja kuivausta ja kaasu pohjassa ilman tulppaa nykimistä ja tulppa takaisin ja vetoa ilman huikkaa---lähti...

piippu 15.03.2016 11:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1289600)
No sitten ei oo tulppa kyllä kunnossa tai ei tule kipinää...

Ei lähteny mullakaan Husu lauantaina käyntiin, kasteli... Tulppa pois ja kuivausta ja kaasu pohjassa ilman tulppaa nykimistä ja tulppa takaisin ja vetoa ilman huikkaa---lähti...

Lähestytään vielä nurinperisesti ongelmaa :) ....eli miksi puola on vaihdettu? Toiminut vaihdon jälkeen? Meinaan että voiko syy käymättömyyteen jäädä, vaikka puola on vaihdettu (ei ollutkaan siinä vika) ?

JAMANT 15.03.2016 13:58

Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?

JiiPee 15.03.2016 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1289632)
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?

Jos magneettosyttyiseen pienkoneeseen ostaa uuden puolan, niin eikös se vauhtipyörän jommalla kummalla puolen oleva kela silloin myydä? Se, josta tulpanjohto lähtee.

JAMANT 15.03.2016 16:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 1289652)
Jos magneettosyttyiseen pienkoneeseen ostaa uuden puolan, niin eikös se vauhtipyörän jommalla kummalla puolen oleva kela silloin myydä? Se, josta tulpanjohto lähtee.

Juu, näin olen itselleni antanut kertoa, ja vauhtipyörä pitää irroittaa ja kai se pitää jotenkin asemoida paikoilleen (onko kiilaa ja jos on, onko se nyt sitten paikoillaan/ehjä??), paha sanoa, kun en ole yhtään magneettoa joutunut avaamaan ;) ;) , enkä toivottavasti joudukkaan...

mäksä 15.03.2016 21:59

Menin sit ja purin koko sahan :eek:

Mun mielestä poskilaakerit laaha/jumittaa ..
Tulppa irtihän tuo anto hyvän kipinän ,, oisko prkl mahdollist et laakerit ois narahtanu ja narusta nypätessä ei pyörähdä tarpeex paineen alla et sytyttäs ? :eek::eek:

mäksä 15.03.2016 22:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1289632)
Siis mikä puola?? Noissahan on käsittääkseni magneettosytytys, vai eikö enää ole sitäkään?

Nii onhan suzuki pv:ssä magneetto ja puola :rolleyes:

Jjurva 15.03.2016 22:35

No oliko se vauhtipyörän kiila ehyt ja palijo ne puristukset?

mäksä 15.03.2016 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 1289775)
No oliko se vauhtipyörän kiila ehyt ja palijo ne puristukset?

Kiila oli täysin ehjä ja rutut muistaakseni n,8bar kun nyppäs narusta 3krt

mäksä 15.03.2016 23:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu (Viesti 1289602)
Lähestytään vielä nurinperisesti ongelmaa :) ....eli miksi puola on vaihdettu? Toiminut vaihdon jälkeen? Meinaan että voiko syy käymättömyyteen jäädä, vaikka puola on vaihdettu (ei ollutkaan siinä vika) ?

Siis juu ,, puolan vaihdon jälkeen en ole saanut käymään ..

mäksä 15.03.2016 23:29

Nii ja ennenko sanotte että oon ajanut laimeella bensalla niin prosentit olleet n,2,2

Eli on ollu öljyä

hj 60/61 16.03.2016 09:02

Osta husqvarna...:cool:

paavojaelvis 16.03.2016 10:42

Minkä verran jätit ilmarakoa puolan ja vauhtipyörän väliin?

JiiPee 16.03.2016 10:55

Vähän myöhässä tämä kysymys, kun laitoit sen jo osiksi...

Kai siinä syttypuola on vauhtipyörän ulkopuolella? Vauhtipyörä on niin pieni, että tuskin sopii kela sinne sisäpuolelle.

Minkälainen välys puolan ja vauhtipyörän välillä on? Jotkut koneet on tarkkoja siitä niin, että jos kela on vähänkin liian kaukana, niin alkaa syttyvaivoja olemaan. Jostakin ulkomaan palstalta kerran luin, että sahassa n. 0.008"-0.1" olisi sopiva välys. Neljä normalia kopiokonepaperia päälekkäin on kai jotakin sitä luokkaa? Tai rakotulkilla 20 satkua?

Ulkopuolisen kelan kanssa se välys on helpompi mitata ja tutkia. Vaihdoin viime kesänä perämoottorin magneettoon keloja sinne limpun sisäpuolelle. Siinäkin tulee katkoja syttyyn, jos välystä on liikaa, mutta joutuu vähän sokkona laittaman kelat kiinni. Vasta kun vauhtipyörän mutterin veti momenttiin, sai sitten konetta pyöritellen todeta, että josakin kohdassa hankaa... :( ja ei kun uudestaan auki. Muutamalla kokeilulla tuli ainakin toimiva.

JiiPee 16.03.2016 10:56

Kah, paavojaelvis ehti ensin ;)


Sivu luotu: 01:18 (GMT +2).