![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Koeajettu Sisu 8x8tänään ollaan täpinöissä. Pääsin koeajamaan uuden SISU 8x8:n maastotestiradalla. Kyllä jukolauta oli pehmeäkyyti verrattuna BJ:hin ![]() ![]() Meinasi usko loppua nousuissa, lasista kun ei näkynyt muutakuin taivasta, puunlatvuksia ja satelliittejä, mutta kyllä se alamäkikin tuli vastaan. Mieletön etenemisakyky kyllä tollaisella järkäleellä. 8x8 lumiketjuilla ja lukotpäällä, ei paljoa hanki pidättänyt. Välillä töissä on näemmä hemmetin kivaa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() Onneksi olkoon ![]() Kyseessä lienee ollut tälläinen lievästi panssaroitu malli? Rellu koppista Eemeliä ei taideta enää tehdä?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
akselit on samat kun osassa dakari autoja
eli kai ne jotain kestää kun me niitä tonnekin tehdään! esim Kamazin Dakarauto: ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan varusmies aikana tuli ajeltua jonkin verran Rasilla, ja sekin tuntui kiipeevän puuhun kun ketjut heitti pyöriin. Millanen vaihteisto tuossa uudessa 8x8 sisussa oli? Omasta mielestä se momentin muunnin vaihteisto toimi ihan hienosti tuossa vanhemmassa painoksessa, tosin kestävyydestä ei kokemusta tullu.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta Kamazilla ei ole luottoa omiin moottoreihinsa, kun ajavat YaMZin koneilla. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
joo, just tollanen uusi Sisu defencen 8x8.
Osoittautui automaatti hemmetin hyväksi noissa nousuissa ja alamäissä, pystyi hyvin pysäyttään jyrkkäänkin nousuun, ja jatkaan pelkällä kaasun polkasulla. Kitkaa piisaa kyllä noilla tonneilla. (no ketjut ja lukot tietenkin auttaa) Oli todella miellyttävä kulkine ajaa maastossa, vaikka pituutta riittää. Ja just sen takia ojien ylitykset oli aika naurettavaa hommaa. Ihan kuin junalla olis matkustanut ![]() Pikkasen kyllä suu käänty korviin startatessa ja lyödessä lattaa pohjaan, kun CAT murisee ja turbo viheltää vieressä. Ihan sairaan siistiä. Tuntu siinä oma Volvo c70 aika kipolta kotia lähtiessä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tulee jotenkin muurahaisen pää mieleen tosta hytistä.
Mut hieno on. Kiva ois päästä kokeilemaan. 2002 viimeks ajanu eemeli sisulla. A-45.lla vuosittain kun res.yhdityksellä sellainen ![]()
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kamaz taitaa olla ainoita joitten autot dakar;in maaliin joka kerta tulevat
![]() ![]() Mihin hintaan lie ne vanhemman mallin 8x8 vai oliko ne 6x6 sisut menee poistoon? Olisi meinaan jollekkin maatilalle oivallinen koukkulava auto ![]() Saisi samalla katottua paljonko sisussa runko kestää kun päälle hilaisi 30 kuution tankin ja pellon reunaan lähtisi ajelemaan pönttö kakkaa täynnä ja mettää pitkin tietenkin ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mie ajelin intissä muuteman kerran sillä 8x8 eemelillä ja kyllähän se etenemiskyky oli kesällä ketjutettunajjotain ihan järkyttävää
![]()
__________________
Emmie tiiä |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Että vielä saadaan odottaa... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Poika pääsi noita isoja sammakkojakin ajamaan intissä viime vuonna. Kalustona oli yleensä nelikko-SK:ta, Masia, Rasia ja Eemeliä. Syventävä koulutus annettiin Eemeliin polttoainekontilla. Säiliö-ADR tuli siinä suoritettua. Elvistelee nyt minulle, kun on kortissa CE kun isäpapalla on vaan C...
![]()
__________________
Jukka |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Hirvein laite heti defenderin jälkeen jolla joutui inttiaikoina ajelemaan.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse vaan MASI:a, RASI:a ja maasto SK:ta ajaneena... Ainakin noilla ainoat ongelmapaikat tuli ahtaissa paikoissa ja sulalla maalla pehmeällä. Ketjuilla talvikelissä meinasi usko välillä loppua, mutta aina ne vaan meni. Jos tuollainen 8x8 vielä paremmin menee, niin sitten varmaan usko loppuisikin.
Ite (autolla) maastoajon alkeet kun noilla oppinut, niin polte on maastokuorkkiin ollut piiitkään. "Proto" taas ei ole ollut vaihtoehto, kun se silloin näytti niin hassulle noihin isompiin verrattuna. ![]() Vielä tuohon MASI:en poistamiseen vahvuudesta. Ite olin -96 armeijassa ja silloinkin niitä jo säästeltiin. Esim. Helsinki - Kajaani väli kuskattiin lastattuna junassa ja ja ite ajeltiin jollain relluilla perässä. Perustelu oli se, että niihin ei niin paljon tulisi kilometrejä. Osa oli kuitenkin aika uusia, joten varmaan oli jo silloin tiedossa, että ne on vahvuudessa piiiiitkääään vielä. Ja taas anteeksi aiheen sivusta kirjoittelusta. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
||||
|
||||
![]()
toivottavasti joskus pääsis tuollaisella ajamaan itsekkin.. inttiaikaan itsellä oli kuitti-autoina ensin a-45, sen jälkeen rasi joka tuli upotettua rovajärvellä suohon huolella kun harakka edellä juosten ajatti sinne
![]() ![]() ![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Etenikö Tatra hyvin maastossa?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#18
|
||||
|
||||
![]()
tatralla en päässyt maastossa ajamaan ollenkaan kun käytin sitä oulun suurmessuilla ja muissa armeijan pr-tapahtumissa ainoastaan.. ei muut suostunu ajamaan sillä ollenkaan
![]() ![]() ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olin joulukuussa kertaamassa, meillä oli polttoainehuoltoautona 8x8 E- Sisu, ketjut taka- akseleilla se ei tullut jyrkkää lumista metsäautotien mäkeä ylös. Tai tuli se puoleenväliin, sen jälkeen kuski luisteli perä edellä ojaan kyljelleen. VM- kuljettaja oli puikoissa, ja ajokokemusta puolen vuoden verran. VW:n vanhahko syncro- portteri tuli nastarenkailla saman paikan ihan hyvin ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Talvella(kin) ku piti ketjusulkeiset nii kyllä sillä suomen olosuhteissa menee minne vaan..
__________________
Emmie tiiä |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Jonain päivänä rasien ja masien korvaaminen uuteen kalustoon tulee ajankohtaiseksi niin ehdottomasti fiksuin ratkaisu olisi aloittaa näiden laitteiden uudelleentuotanto täysin samalla kaavalla kuin ennenkin. Varaosiakin vaikka kuinka. Suomen olosuhteisiin lähes täydellisiä miehistön ja kevyen tavaran kuljetukseen maastossa. Hyvin yksinkertaista tekniikkaa joten korjaukset onnistuu vaikka maastossakin, samaa ei voi sanoa näistä uusista sisuista (man) joihin sähköä on upotettu aivan liikaa...
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikun uusinta sähkötekniikkaa, että vihollinen voi kaukosäätimellä sammuttaa ajoneuvon, kuten kuulemma pietarissa tekevät kun auton liikenne valoista varastavat ![]() ![]() Suomalaiset on varmasti ANTANUT lisenssit sisun myynnin yhteydessä, et ei enää ilman rojaltien maksamista sisuja saa suomessa tehdä. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Sisu yhtiötä ei ole myyty ulkomaille, se on edelleen suomalainen yritys.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
masi = SA-150 sk masi = SK-181 4x4 MIL rasi = SA-240 sk rasi = SK-250 6x6 MIL Kaikissa 14.00R20 nokiat alla, ja jokapyörä veto.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
8x8 Asuntoauto | TeamEetu | Chit-Chat | 14 | 10.03.2011 23:06 |
Volvo 8x8 | AH-64D | Linkit | 2 | 18.01.2011 21:46 |
Myyty Sisu Kontio, Sisu A-45, Volvo C304 | farmari | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 19.03.2010 19:49 |
Myydään Kardaanin osia Proto- Sisu ja muu Sisu kalusto | PikkuMyy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.10.2009 18:50 |
M: Sisu ja 2 Jeeppiä (Sisu myyty) | ypjp | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.08.2007 20:55 |