Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2013, 18:19
SAMURAI SUSUKI SAMURAI SUSUKI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 86
Perusasetus

Patrollin kääntymisen vika?


Kertokaa joku viisampi, mikä on patukassa, kun ei käänny toiseen suuntaan kuin vain puoli pyörää ja toiseen suuntaan kääntyy kaikki????????? Jatkoin apusimpukasta tulevaa tankoa 5cm kun olen laskenut apusimpukkaa alaspäin ja auto pelasi vähänaikaa ja nyt ei sitten käänny toiselle puolelle. oisko se tehostajassa vika vai antaako joku poori läpi, mutta ei ratissa ainakaan tunnu, että antaisi läpi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2013, 21:42
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Patrolleista mitään tietämättä mutta...

Sektorivarsi väärällä boorilla(poorilla)??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2013, 21:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Onko tässä nyt tilanne että ratti kääntyy normaalimäärän keskiasennosta reunasta reunaan, vai että rattikaan ei käänny koko matkaa toiseen suuntaan? Puhuit apusimpukasta, kaikesta päätellen siis risukeula kun eihän jäykkäakselisissa sellaisia ole.. Selkeästihän tuossa on vikaa joko ohjausgeometriassa, tai sitten kuten jo yllä mainittiin niin sektorivarsi on väärässä asennossa. Noh, ohjausgeometriaan sekin jossain määrin liittyy

Tässä saattaisi auttaa pari kuvaa keulasta missä näkyy ohjaushilppeet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2013, 21:55
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SAMURAI SUSUKI Näytä viesti
ja auto pelasi vähänaikaa ja nyt ei sitten käänny toiselle puolelle.
Eli alkuun kääntyi ihan normaalisti kumpaankin suuntaan? Voisko olla olkalaakeri niin paskana, tai peräti murros?
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2013, 22:16
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.934
Perusasetus

Miksi ja miten apusimpukkaa on laskettu? Mitä tankoa on jatkettu ja miten?

Muutama kuva vois tosiaan selventää tilannetta aika paljonkin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2013, 22:21
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Vanhemmissa patrolleissa on tollanen ns:apusimpukka siellä kiusaamassa.

http://i62.photobucket.com/albums/h1...-Patrol160.jpg
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2013, 22:23
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

jos on soattu niin varsi simpukasta irti, käännät renkaat suoraan ja pyörität ratin keskelle, sitten ammut varren takas kiinni niin on niin hyvä kun olla ja voi, patukassa on aina vähän kääntynis ongelmaa jos on soattu... toitten tankojen jatkaminen kuulostaa aika pelottavalta...
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2013, 01:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Vanhemmissa patrolleissa on tollanen ns:apusimpukka siellä kiusaamassa.

http://i62.photobucket.com/albums/h1...-Patrol160.jpg
Jos tuosta on kyse, niin mäkeen vain apusimpukka ja suora välivarsi tilalle. ...jos vain siis kotomaan pykälät sen sallii. Eihän tuolla hässäkällä tee mitään jäykkäakselisessa kun on hommat muuten oikein tehty.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2013, 01:17
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Sen jälkeen vekkulit ilmiöt monttuun ajaessa lisääntyy, mutta kuinka paljon ?
Katastusimmeiset ei ymmärtäne mittään, sojotti ne tangot mite tahojaan, kuha ei kiillä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2013, 09:17
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Jos ennen kääntynyt niin kokeiles vaikka ottaa apusimpukalta raidetankoon menevä varsi irti,nosta eturenkaat ilmaan ja kokeile kääntyykö sitten molempiin suuntiin toppareihin asti.

Jos ei käänny niin vika jommassakummassa kääntöpäässä. (murros esim )
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.02.2013, 10:30
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ja niitä ohjausosia ei jumalauta hitsaamalla jatketa tai muutella!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.02.2013, 15:25
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ja niitä ohjausosia ei jumalauta hitsaamalla jatketa tai muutella!
Ja niitähän jatkellaan ja muutellaan MUTTA AINOASTAAN ammattilaisen tekeminä eikä tieliikennekäyttöön
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.02.2013, 18:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Sen jälkeen vekkulit ilmiöt monttuun ajaessa lisääntyy, mutta kuinka paljon ?
Eikö tuossa ole panhardia sitten? Kun asemoi panhard- tangon ja välivarren samaan kulmaan, ja panhardi luonnollisesti mahdollisimman pitkäksi ettei akselin sivusuuntainen siirtymä monttuun ajaessa ole liiallinen, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia bumpsteeristä

Toimisikohan Watt- linkki etuakselilla, näppärä mies kyhäisi sellaisen tonne



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ja niitä ohjausosia ei jumalauta hitsaamalla jatketa tai muutella!
Jeps, ei kannata hitsailla ei. Toki asiantunteva pystyy silleenkin tekemään kestävän ja oikeista matskuista, mutta kyllähän se laadukkaasta tangosta koneistettu ja kierteytetty on aina paras vaihtoehto
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.02.2013, 19:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikö tuossa ole panhardia sitten? Kun asemoi panhard- tangon ja välivarren samaan kulmaan, ja panhardi luonnollisesti mahdollisimman pitkäksi ettei akselin sivusuuntainen siirtymä monttuun ajaessa ole liiallinen, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia bumpsteeristä

Toimisikohan Watt- linkki etuakselilla, näppärä mies kyhäisi sellaisen tonne
Lehtijousellisissa autoissa ei yleensä oo panhardeja tullu vastaan. Paitsi ite kyllä kokeilin HJ:ssa, kun ei mikään tuntunu auttavan woblaukseen. Eikä se panhardikaan auttanu, meni vaan joustot vituiksi. Lopulta piti laittaa vaan hydroassistentti.

Vähän aikaa kun ajelee sillä autolla, niin oppii sen ohjausgeometrian liikkeet tuntemaan ja töyssyissä osaa rattia vähän kääntää samalla, kun alusta joustaa. Kyllä se siitä.

Ja hyvin noi ohjausosat on kasassa kestäneet hitsaamallakin, kun hitsaa vaan tanakasti ja laittaa vielä jotain lisävahviketta kylkeen tai sisään. Ittellä on katkeillu vaan alkuperäiset, kierteytetyt systeemit, mutta sitten ite hitsatut tangot on kyllä kestäneet.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.02.2013, 15:19
SAMURAI SUSUKI SAMURAI SUSUKI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 86
Perusasetus

vika löytyi piti apusimpukalta tulevaa tankoa lyhentää 2 cm niin rupes kääntymään. kiitos kaikista vinkeistä kaikille
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrollin vika SAMURAI SUSUKI Tekniikka & Jutustelu 13 25.07.2012 20:34
patrollin sähkö vika? Jape_R Tekniikka & Jutustelu 1 03.07.2011 12:13
Patrollin pauke jatkuu missä vika??? tessu Tekniikka & Jutustelu 3 19.06.2010 11:32
Patrollin kansipahvi vika?!? Rolpatti Tekniikka & Jutustelu 2 27.03.2009 17:41
patrollin outo kytkin vika mikkoimp Tekniikka & Jutustelu 8 13.07.2007 15:59


Sivu luotu: 06:28 (GMT +2).