![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() XJ 4.0 pätkii yläkierroksillaMikähän mahtaa riivata kaverin XJ:tä kun lappu lattiassa kone alkaa pätkimään 3800rpm:n kohdalla aivan kuin kierrosten rajoitin pätkisi sytytystä. Joka kiihdytyksessä sama homma ja kun kaasua hellittää hieman menee seuraava pykälä sisään ja taas mennään sinne 3800 saakka. Itse en ole asiaa vielä tutkinut yhtään, aattelin päästä helpolla jos olisi ennakkotapauksia kyseisestä ongelmasta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aloitetaan helpoimmasta, eli minkä ikäinen auto? edit: ..ja tämänkin voisi toki laittaa tuonne kysy- ja vastaa xj- osioon..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin no juu, jotain unohtuu aina! elikkäs -91 4.0 H.O.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
pensapumppu sökö
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Bensansyöttöpuolta itsekin veikkaisin. Koskas siitä on bensansuodatin viimeksi vaihdettu? Jos on huono läpivirtaus, niin voisi juurikin suurilla kierroksilla oireilla. Toinen huonompi vaihtoehto on, että sulla on jotain ruostetta tai roskaa päässy suodattimen ohi linjastoon ja jumittaa nyt jossain mutkassa. Tankissakin se ongelma voi toki olla, mutta suodattimesta kannattaa aloittaa.
Tarkista myös, että suutintukin päässä olevaan bensapainesäätimeen tulee alipaineet, ettei ole letku siitä irti. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itse veikkaisin moottorin ohjaus/sytytys puolelle murhetta. Pätkiminen on niin tasaista ja terävää ja aina samalla kierrosluvulla, myös ilman kuormaa vaihde vapaalla. Toki täytyy polttoainepaineet tarkistaa kun vikaa aletaan etsimään tosissaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Saattaisi olla vika tulpanjohdoissa ja virranjakajan kansi pyörijä suunnalla, lähinnä nuissa tulpankaapeleissa. Ottaako radioon häiriötä käynnissä ollessa, suhteessa sammuksissa oloon?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Menee OT:n puolelle, mutta käynnissä olessa radio ottaa kyllä häiriötä. Mitähän tällä on tekemistä tulpanjohtojen kanssa? Muuten käy ja kiekuu normaalisti ylös asti....
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tää on nyt melkein kokonaan asian vierestä mutta
- roverin v8:n kanssa tappelin vastaavan ongelman kanssa, pätki pirusti tietyllä kierroksilla riippumatta kuormasta. Homma ratkesi kun vaihdoin jakajassa vahvistinyksikön. - etsisin tässä vikaa sytkästä, mun kokemuksen mukaan pensapuolen vian aiheuttama pätkimen muuttuu kuormituksen alla. T/P |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jos tulpanjohdot paskana, niin useasti antaa radioon häikkää. Rätisee surisee vinkuu??
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Justiinsa näin. Ainakin oma jeeppi aikanaan teki noin. En osannut yhdistää asioita ennen kun vaihdoin uudet kaapelit ja radio rupesi kuulumaan kerralla kunnolla. Samalla loppui pätkiminen suunnilleen samalla kierrosalueella, kun ketjun aloittajan ongelmassa. Silloin aikanaan kyselinkin siitä täällä jossakin ketjussa. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Vinkuu kierrosten mukaan... Täytyy pistää johdot vaihtoon, josko se siitä hellittäis.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikas montakertaa vinkuminen tulee laturista,jos muuttuu kierrosten mukaan
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa vaihtaa kaik. pyörijä jakajan kansi tulpanjohdot, puolanjohto. Ei o Jeepissä kalliita, ja halvimmalla Mikkelissä sai paikalliselta merkkiliikkeeltä..
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
*tuplat*
Viimeksi muokannut piippu : 31.01.2013 15:20 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta vinkuminen kierrosten mukaan johtuu myös useimmin kuin usein huonosti toteutetuista äänen parannusyrityksistä ![]() ![]() Eli tuo sytytysjohto-ongelma pätee vain jos äänentoisto on muuten kunnossa....tai jopa alkuperäinen. ps. ei herneitä ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkoitin tuolla lähinnä radiokanavien kuuluvuus eroa, en niinkään "laturivinkunaa". Sen latauksen häiriön olen usein saanut pois maadoittamalla mankan suoraan kulkuneuvon runkoon. Tuossa kun kerran sotkitta "hifistelyt" keskusteluun, muistin että silloin aikanaan supparin vahvistin häröili napsunana ja pätkimisenä kyläpyörityksessä, ennen kun vaihdoin ne em. syttö osat. Sen jälkeen ei vahvistin enää temppuillut ja radion kanavat kuului samalla tavalla auton käydessä jotta sammutettuna. Tietysti voihan se vika olla muuallakin, kuten yleisesti maadoituksissa, mutta halvimmasta tai ainakin helpoimmasta päästä aloittaa nuo sytytyskaapelit ja vj-osat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitara 8v ei toimi yläkierroksilla | kosman76 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.09.2012 15:51 |
Mönkkäri pätkii | markkuh | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.04.2012 17:30 |
Jeeppi pätkii | JEEPV8 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 18.12.2011 23:24 |
hj61 pätkii | Oxide | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 02.06.2011 23:37 |
Pätkii pätkii... | Teme_76 | Vuosimallit 1984-1996 | 14 | 05.03.2004 07:45 |