![]() |
XJ 4.0 pätkii yläkierroksilla
Mikähän mahtaa riivata kaverin XJ:tä kun lappu lattiassa kone alkaa pätkimään 3800rpm:n kohdalla aivan kuin kierrosten rajoitin pätkisi sytytystä. Joka kiihdytyksessä sama homma ja kun kaasua hellittää hieman menee seuraava pykälä sisään ja taas mennään sinne 3800 saakka.
Itse en ole asiaa vielä tutkinut yhtään, aattelin päästä helpolla jos olisi ennakkotapauksia kyseisestä ongelmasta. |
Aloitetaan helpoimmasta, eli minkä ikäinen auto? edit: ..ja tämänkin voisi toki laittaa tuonne kysy- ja vastaa xj- osioon..
|
Niin no juu, jotain unohtuu aina! elikkäs -91 4.0 H.O.
|
pensapumppu sökö
|
Bensansyöttöpuolta itsekin veikkaisin. Koskas siitä on bensansuodatin viimeksi vaihdettu? Jos on huono läpivirtaus, niin voisi juurikin suurilla kierroksilla oireilla. Toinen huonompi vaihtoehto on, että sulla on jotain ruostetta tai roskaa päässy suodattimen ohi linjastoon ja jumittaa nyt jossain mutkassa. Tankissakin se ongelma voi toki olla, mutta suodattimesta kannattaa aloittaa.
Tarkista myös, että suutintukin päässä olevaan bensapainesäätimeen tulee alipaineet, ettei ole letku siitä irti. |
Itse veikkaisin moottorin ohjaus/sytytys puolelle murhetta. Pätkiminen on niin tasaista ja terävää ja aina samalla kierrosluvulla, myös ilman kuormaa vaihde vapaalla. Toki täytyy polttoainepaineet tarkistaa kun vikaa aletaan etsimään tosissaan.
|
Saattaisi olla vika tulpanjohdoissa ja virranjakajan kansi pyörijä suunnalla, lähinnä nuissa tulpankaapeleissa. Ottaako radioon häiriötä käynnissä ollessa, suhteessa sammuksissa oloon?
|
Lainaus:
|
Tää on nyt melkein kokonaan asian vierestä mutta
- roverin v8:n kanssa tappelin vastaavan ongelman kanssa, pätki pirusti tietyllä kierroksilla riippumatta kuormasta. Homma ratkesi kun vaihdoin jakajassa vahvistinyksikön. - etsisin tässä vikaa sytkästä, mun kokemuksen mukaan pensapuolen vian aiheuttama pätkimen muuttuu kuormituksen alla. T/P |
Lainaus:
|
Lainaus:
Justiinsa näin. Ainakin oma jeeppi aikanaan teki noin. En osannut yhdistää asioita ennen kun vaihdoin uudet kaapelit ja radio rupesi kuulumaan kerralla kunnolla. Samalla loppui pätkiminen suunnilleen samalla kierrosalueella, kun ketjun aloittajan ongelmassa. Silloin aikanaan kyselinkin siitä täällä jossakin ketjussa. |
Vinkuu kierrosten mukaan... Täytyy pistää johdot vaihtoon, josko se siitä hellittäis.
|
Lainaus:
Aikas montakertaa vinkuminen tulee laturista,jos muuttuu kierrosten mukaan |
Kannattaa vaihtaa kaik. pyörijä jakajan kansi tulpanjohdot, puolanjohto. Ei o Jeepissä kalliita, ja halvimmalla Mikkelissä sai paikalliselta merkkiliikkeeltä..
|
*tuplat*
|
Lainaus:
Mutta vinkuminen kierrosten mukaan johtuu myös useimmin kuin usein huonosti toteutetuista äänen parannusyrityksistä ;) Eli jos auto täynnä subbaria, diskanttia, vahvistimia ja vaikka mitä ja johdot mitä sattuu + asennus vähän sinneppäin tai ilman mitään ajatusta on vinkumien taattu :D Eli tuo sytytysjohto-ongelma pätee vain jos äänentoisto on muuten kunnossa....tai jopa alkuperäinen. ps. ei herneitä :p |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tarkoitin tuolla lähinnä radiokanavien kuuluvuus eroa, en niinkään "laturivinkunaa". Sen latauksen häiriön olen usein saanut pois maadoittamalla mankan suoraan kulkuneuvon runkoon. Tuossa kun kerran sotkitta "hifistelyt" keskusteluun, muistin että silloin aikanaan supparin vahvistin häröili napsunana ja pätkimisenä kyläpyörityksessä, ennen kun vaihdoin ne em. syttö osat. Sen jälkeen ei vahvistin enää temppuillut ja radion kanavat kuului samalla tavalla auton käydessä jotta sammutettuna. Tietysti voihan se vika olla muuallakin, kuten yleisesti maadoituksissa, mutta halvimmasta tai ainakin helpoimmasta päästä aloittaa nuo sytytyskaapelit ja vj-osat. |
Sivu luotu: 21:24 (GMT +2). |