Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2013, 09:00
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Sukisuki "Irmeli" MYYTY...


Hei
Joulu vaihtarina saatu "Irmeli" saakon jatkoa palstalla. Iski puuhastelu inspiraatio ja saikin Suzukin tekohenkitettyä katsastuksesta läpi. Samalla muutoskatsastin korinkorotuksen. Autohan on palsatalaisille entuudestaan tuttu. Auton mukana tuli vaihtotekniikka , mutta halusin kokeilla susukin omaa konetta, josko se pelaisi uudella kannentiivisteellä, mutta nyt näyttää siltä ettei toimi. Linkki edelliseen topikkiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83850

No, niin jatkoa varmaan nyt seuraa tekniikan vaihdon tai uuden oman ehjän koneen hankitana. Olisi ahdin sarja ylimääräinen, jos tähän saisi jostain siksi aikaa ehjän suitzan 1000 koneen... ei ole inspiraatiota laittaa vielä Mazdan 1300 ohc konetta paikalleen, koska sekin täytynee ainakin avata tai koekäyttää.
Turbon voisi soveltaa tähän suskin omaan koneseen, kun ei tule varmaan tehojenpuolesta muutoskatsastus ongelmia.


Jos palstalaisilla olisi kohtuu hintaista suitsan ehjää konetta saisi mazdan tekniikan vaihtarina.

Skeptinen kun olen niin purin jakopään ja otin irti vesipumpun varmistaakseni vain, että se toimii, hyvät nesteet oli, se pieni paine jäähdytysverkossa taitaa ollakin ihan normaalia näissä susukeissa? Ei tämä kylläkään lämpöjä nosta vaan pysyy tasaisena, niin katellaan vielä.



Tässä tuli katsastusmiehen hylätessä öljyvuodosta vasen etuakselin stefa korjattua, ei maksanut kuin 3,70 € Mätänetistä. Että tämä on asentajaystävällinen auto.



Heilahduksenvaimmenin vaatisi hiekkapuhaluksen ja uudet maalit.

__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 02.02.2013 21:00 Perustelu: Kuva
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2013, 16:39
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Olisi Suzuki tietäjille kysymys, onko mahdollisesti perät tässä yksilössä välitetty tiheämäksi kun 60 km/h ajelee 4:sella, niin 3000 rpm/min on kierroksia ja tosiaan hidas on sitten kans hidas, ei vastavaa löytynyt edes Frankista (vaikka pykäliä oli se 22+3 tuplajakis 38,5" renkaat).

__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 14.01.2013 21:27 Perustelu: Kuva
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2013, 18:04
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 431
Perusasetus

-86 410:ssä kokonaisvälitys nopealla nelosella vakiona 6.495 ja STRO ilmoittaa 235/75-15 renkaan piiriksi 2236mm > 3000/6.495x2.236=1033 metriä/min > ~62 km/h laskennallisesti. Välitykset vaikuttavat vakiolta ainakin nopean puolen ja perien osalta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2013, 21:26
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4WD Näytä viesti
-86 410:ssä kokonaisvälitys nopealla nelosella vakiona 6.495 ja STRO ilmoittaa 235/75-15 renkaan piiriksi 2236mm > 3000/6.495x2.236=1033 metriä/min > ~62 km/h laskennallisesti. Välitykset vaikuttavat vakiolta ainakin nopean puolen ja perien osalta.
Hienoa, elikkä vakio välitykset, niillä pärjää ihan hyvin, ei tarvii pienellekkään puolelle yhtään tiheämpiä. Jostain kaiketi se voima on ammenettava.
Asia muuttuu siinä vaiheessa kun aletaan 31" ylöspäin kasvattamaan rengaskokoa, mutta ei taida vakioakselit sitä muutenkaan kestää, joten täytynee keskittyä parantelemaan varusteita.

Otan seuraavaksi sen Mazdan koneen työn alle, kun Mätänetistä saa kaikki osat siihen edullisesti ja mittailen vähän jo korvakkeiden paikkoja ja teen kunnon konelevyt ja samalla syntyy myös pohjapanssarit.
Suitsassa onkin jo edessä levyt valmiina, niin ei tule muutoskatsastus ongelmia.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2013, 17:51
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Kone pellittää vielä eikä lämpöjä nosta, niin käytiin hakemassa 1 1/2" ja 1 1/4" vesijohtoputkea. Turvakehikkoa pukkaa :=)



Miten tehdään sisä- vai ulkopuolelle turvakehikko?
Onko Suitsan kohdalla putketkin turhan ylimitoitettu?
Safari peliä pukkaa...
Vanhastaan jäännyt 60* 60*6 mm RHS vaikka helmaan ja diakonaaleille meinasin pulttiliitokset kun on 60*8 mm lattarautaa.
Täytyy vielä hankkia 120*10 mm paloja.
M10 pultit varmaan käy lattoihin.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 16.01.2013 17:53 Perustelu: kuva, txt
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2013, 14:17
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Pakkasta aamulla - 30 °C, niin Suitsalla vaan kauppareissu mamman kanssa heitettiin.
Tallissa oli tosin -12 °C :=) lämmintä. Takaisin tulessa kauppareissulta auto vaan talliin ja samalla laitoin lämmittimen päälle ja aloitin vääntämään supervääntimellä pääkaarta Suitsaan. No vituksi vähän meni, tuli pokattua liikaa oven taitteen kohdalta, mutta ei tästä kulmakunnan kauneinta olla tekemässä.


Pitäiskö toi pääkaari hitsata koriin kiinni useamalla laatalla, loppuisi nitinät ja natinat
Täytyy miettiä niitä diakonaaleja nyt sitten.

Alatuki RHS 60x60x200X5 mm, riittäköhän kiinnitys koriin ?

No siinä se sitten on, poikittain täytynee vetäistä katon läpi, vähän viistosti.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 19.01.2013 18:19 Perustelu: kuvaa, txt
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2013, 18:31
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greenday Näytä viesti
Pakkasta aamulla - 30 °C, niin Suitsalla vaan kauppareissu mamman kanssa heitettiin.
Tallissa oli tosin -12 °C :=) lämmintä. Takaisin tulessa kauppareissulta auto vaan talliin ja samalla laitoin lämmittimen päälle ja aloitin vääntämään supervääntimellä pääkaarta Suitsaan. No vituksi vähän meni, tuli pokattua liikaa oven taitteen kohdalta, mutta ei tästä kulmakunnan kauneinta olla tekemässä.


Pitäiskö toi pääkaari hitsata koriin kiinni useamalla laatalla, loppuisi nitinät ja natinat
Täytyy miettiä niitä diakonaaleja nyt sitten.

Alatuki RHS 60x60x200X5 mm, riittäköhän kiinnitys koriin ?

No siinä se sitten on, poikittain täytynee vetäistä katon läpi, vähän viistosti.
miten minusta tuntuu että ei ole yhtään hyvät noi kiinnitykset. tuohan on niin ohutta peltiä mihin nuo sun palaset on hitsattu..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.01.2013, 21:31
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
miten minusta tuntuu että ei ole yhtään hyvät noi kiinnitykset. tuohan on niin ohutta peltiä mihin nuo sun palaset on hitsattu..
vähä samaa mietin. toi ois hyvä jos helmat ois palkista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2013, 06:03
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
miten minusta tuntuu että ei ole yhtään hyvät noi kiinnitykset. tuohan on niin ohutta peltiä mihin nuo sun palaset on hitsattu..
Niin, ohutta on, paksumpaa ei taho löytyä, alhaalta helmasta tulee vielä yksi latta 80x170x8 mm vahvistamaan rakennetta.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 20.01.2013 06:21
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.01.2013, 06:20
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
vähä samaa mietin. toi ois hyvä jos helmat ois palkista.
Minulla on pari helmapalkki kulkuneuvoa ollut ja molemissa sama ongelma, se helmapalkki tulee sisään ja ovi on sen jälkeen jumissa sekä kaikki se rakenne missä tämä helmapalkki on kiinni on tuhoutunut, koko helmapalkki sydeemin joutuu rakentamaan uusiksi peltejä sekä korin tukirakenteita myöten.
Oikaisemalla kasassa olevan ns. helmapalkin (lekaa/ tunkkia) rakenne on entistä heikompi.

Poikittaistuella tässä omassa tekeleessä on se ratkaisevin merkitys, se täytyisi saada pääkaaresta (mahdollisimman juuresta) katon läpi pääkaareen.

Poraan reikäporalla poikittaispalkille kulkureitin korin läpi. (turvavyön kiinnike saattaa tuottaa ongelmia) Poikittaistuelle tulee pulttiliitokset, jotta saadaan rakenne kasaan. (2x M10)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.01.2013, 08:41
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Eikös tuolla helmakotelon sisällä ole jareämpää kamaa kuin nuo pintapellit? Pystyisikö sitä käyttämään kiinnityskohtana kaarille...
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.01.2013, 09:08
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Jos siellä yhtään on tervettä peltiä helmapalkin kiinnitykseen niin ei se suzukin painolla nyt ihan helposti mene lyttyyn ja jättää palkin muutamia senttejä oven alareunan alapuolelle.
Ei sitä siihen oveen tarvii kiinni saada.

Suzukin orggis akselivälillä harvemmin edes on kovin piukassa helmoistaan.

Omassa ainakaan ole ollut pienintäkään ongelmaa helmapalkkien suhteen toistaiseksi mut ei oo hirveesti kolisteltukkaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.01.2013, 11:22
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Eikös tuolla helmakotelon sisällä ole jareämpää kamaa kuin nuo pintapellit? Pystyisikö sitä käyttämään kiinnityskohtana kaarille...
No, ei sielä ole, mutta vedin vaakaputken (1 1/4") useammastakotaa yhtenäisenä korinlävitse. sen kun hitsailee ympäriinsä ja laittaa tueksi pääkaareen kolmipalat 8mm teräksestä, niin luulisi kestävän.


Tossa lattiassa menevään putkeen voi vetää diakonaaleja ympäriinsä
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.01.2013, 11:25
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Jos siellä yhtään on tervettä peltiä helmapalkin kiinnitykseen niin ei se suzukin painolla nyt ihan helposti mene lyttyyn ja jättää palkin muutamia senttejä oven alareunan alapuolelle.
Ei sitä siihen oveen tarvii kiinni saada.

Suzukin orggis akselivälillä harvemmin edes on kovin piukassa helmoistaan.

Omassa ainakaan ole ollut pienintäkään ongelmaa helmapalkkien suhteen toistaiseksi mut ei oo hirveesti kolisteltukkaan.
Löyty aikaa hyvää peltiä ja jos tosiaan alahelmaan vetää 80x170x8 mm latan poikittain, niin vähän tukee ja alavaakaputkeen tulee päätyyn kolmiopalat.

__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 20.01.2013 11:27 Perustelu: Kuvaa
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.01.2013, 12:44
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Minkälaisella terällä teit nuo reiät?
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.01.2013, 18:17
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Minkälaisella terällä teit nuo reiät?
Lenox reikäterillä :
http://webshop.industriacenter.fi/pr...eikasaha-lenox
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.01.2013, 07:14
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lauantai aamuna oli aikainen herätys, sain hankkittua palstan välityksellä Suzukin oman mottorin Turkusen suunnalta. Turvakaaren viimeistely sai toistaiseksi jäädä. Olin reissusta jo takaisin kotona hyvissäajoin. Tarkoitus oli ostaa matkanvarrelta Mätänetistä osia Suitsan mottoriin, mutta koko pulju ei ollut vielä auki, joten suunnistin kotiin vaihtomoottorin kanssa.
Päivällä kävin ostoksilla Suzukilla, hankkimassa tarveaineita moottorinvaihtoon, niin entinen moottori sanoi sopimuksen irti Tuusulassa. Olin siinä kuuluisassa kolariristeyksessä liikenevaloissa kun alkoi savuttaa niin maan sairaasti. Vihreenvalon syttyessä, eiku äkkiä hanaa ja ajelemaan kotia kohti. Taustapeiliin vilkaistessa savu oli niin sakea, että jengi ei yksinkertaisesti liikkunut mihinkään risteyksessä. Ei ollut näkyvyyttä.
Ajoin sen 10 km kotia ja toivoin , että kestää ettei tarvitse vaimoa hälyttää hinamaan ja kestihän se. Ilmeisesti öljy oli päässyt sylinteriin kannetiivisteen petettyä öljykanavan kohdalta. Saavutetut kilometrit 512 km kannentiivisteen vaihdosta
Ei ollut ainakaan öljy ja jäähdytysnesteet vanhassa koneessa sekaisin. Veikkaan edelleen venyviä kannenpultteja.

Vanha kone hirtettynä:


Vaihtomoottori Suzuki vs. Mazda:


Uuden koneen sain paikalleen kolmessa tunnissa ja koeajo suoritettu. Pelaa hienosti eikä haise
Suurkiiitokset Artsille, minä kiitän ja kumaran.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 27.01.2013 07:37 Perustelu: txt,kuvaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myyty 40" 17" r15 sarja/Vaihdetaan 35"-37"/699E/Tarjous tommitt O/M/V Renkaat ja vanteet 37 18.07.2012 20:21
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin Sam66 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 27.06.2012 20:39
Myydään Vanteet 8/10x15 / All/Mud 31"/32"/33"/35" + 4x4 Tarvikkeet korjaushuolto O/M/V Renkaat ja vanteet 40 04.08.2011 22:34
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 22:21 (GMT +2).