Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Sukisuki "Irmeli" MYYTY... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105980)

Greenday 13.01.2013 09:00

Sukisuki "Irmeli" MYYTY...
 
Hei
Joulu vaihtarina saatu "Irmeli" saakon jatkoa palstalla. Iski puuhastelu inspiraatio ja saikin Suzukin tekohenkitettyä katsastuksesta läpi. Samalla muutoskatsastin korinkorotuksen. Autohan on palsatalaisille entuudestaan tuttu. Auton mukana tuli vaihtotekniikka , mutta halusin kokeilla susukin omaa konetta, josko se pelaisi uudella kannentiivisteellä, mutta nyt näyttää siltä ettei toimi. Linkki edelliseen topikkiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83850

No, niin jatkoa varmaan nyt seuraa tekniikan vaihdon tai uuden oman ehjän koneen hankitana. Olisi ahdin sarja ylimääräinen, jos tähän saisi jostain siksi aikaa ehjän suitzan 1000 koneen... ei ole inspiraatiota laittaa vielä Mazdan 1300 ohc konetta paikalleen, koska sekin täytynee ainakin avata tai koekäyttää.
Turbon voisi soveltaa tähän suskin omaan koneseen, kun ei tule varmaan tehojenpuolesta muutoskatsastus ongelmia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121336

Jos palstalaisilla olisi kohtuu hintaista suitsan ehjää konetta saisi mazdan tekniikan vaihtarina. :)

Skeptinen kun olen niin purin jakopään ja otin irti vesipumpun varmistaakseni vain, että se toimii, hyvät nesteet oli, se pieni paine jäähdytysverkossa taitaa ollakin ihan normaalia näissä susukeissa? Ei tämä kylläkään lämpöjä nosta vaan pysyy tasaisena, niin katellaan vielä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121826

Tässä tuli katsastusmiehen hylätessä öljyvuodosta vasen etuakselin stefa korjattua, ei maksanut kuin 3,70 € Mätänetistä. Että tämä on asentajaystävällinen auto.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121828

Heilahduksenvaimmenin vaatisi hiekkapuhaluksen ja uudet maalit.

Greenday 14.01.2013 16:39

Olisi Suzuki tietäjille kysymys, onko mahdollisesti perät tässä yksilössä välitetty tiheämäksi kun 60 km/h ajelee 4:sella, niin 3000 rpm/min on kierroksia ja tosiaan hidas on sitten kans hidas, ei vastavaa löytynyt edes Frankista (vaikka pykäliä oli se 22+3 tuplajakis 38,5" renkaat).

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121881

4WD 14.01.2013 18:04

-86 410:ssä kokonaisvälitys nopealla nelosella vakiona 6.495 ja STRO ilmoittaa 235/75-15 renkaan piiriksi 2236mm > 3000/6.495x2.236=1033 metriä/min > ~62 km/h laskennallisesti. Välitykset vaikuttavat vakiolta ainakin nopean puolen ja perien osalta.

Greenday 14.01.2013 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4WD (Viesti 960094)
-86 410:ssä kokonaisvälitys nopealla nelosella vakiona 6.495 ja STRO ilmoittaa 235/75-15 renkaan piiriksi 2236mm > 3000/6.495x2.236=1033 metriä/min > ~62 km/h laskennallisesti. Välitykset vaikuttavat vakiolta ainakin nopean puolen ja perien osalta.

Hienoa, elikkä vakio välitykset, niillä pärjää ihan hyvin, ei tarvii pienellekkään puolelle yhtään tiheämpiä. Jostain kaiketi se voima on ammenettava.
Asia muuttuu siinä vaiheessa kun aletaan 31" ylöspäin kasvattamaan rengaskokoa, mutta ei taida vakioakselit sitä muutenkaan kestää, joten täytynee keskittyä parantelemaan varusteita.

Otan seuraavaksi sen Mazdan koneen työn alle, kun Mätänetistä saa kaikki osat siihen edullisesti ja mittailen vähän jo korvakkeiden paikkoja ja teen kunnon konelevyt ja samalla syntyy myös pohjapanssarit.
Suitsassa onkin jo edessä levyt valmiina, niin ei tule muutoskatsastus ongelmia.

Greenday 16.01.2013 17:51

Kone pellittää vielä eikä lämpöjä nosta, niin käytiin hakemassa 1 1/2" ja 1 1/4" vesijohtoputkea. Turvakehikkoa pukkaa :=)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122050

Miten tehdään sisä- vai ulkopuolelle turvakehikko?
Onko Suitsan kohdalla putketkin turhan ylimitoitettu? :)
Safari peliä pukkaa...
Vanhastaan jäännyt 60* 60*6 mm RHS vaikka helmaan ja diakonaaleille meinasin pulttiliitokset kun on 60*8 mm lattarautaa.
Täytyy vielä hankkia 120*10 mm paloja.
M10 pultit varmaan käy lattoihin.

Greenday 19.01.2013 14:17

Pakkasta aamulla - 30 °C, niin Suitsalla vaan kauppareissu mamman kanssa heitettiin.
Tallissa oli tosin -12 °C :=) lämmintä. Takaisin tulessa kauppareissulta auto vaan talliin ja samalla laitoin lämmittimen päälle ja aloitin vääntämään supervääntimellä pääkaarta Suitsaan. No vituksi vähän meni, tuli pokattua liikaa oven taitteen kohdalta, mutta ei tästä kulmakunnan kauneinta olla tekemässä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122192

Pitäiskö toi pääkaari hitsata koriin kiinni useamalla laatalla, loppuisi nitinät ja natinat :)
Täytyy miettiä niitä diakonaaleja nyt sitten.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122211
Alatuki RHS 60x60x200X5 mm, riittäköhän kiinnitys koriin ?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122218
No siinä se sitten on, poikittain täytynee vetäistä katon läpi, vähän viistosti.

nuti-90 19.01.2013 18:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Greenday (Viesti 961971)
Pakkasta aamulla - 30 °C, niin Suitsalla vaan kauppareissu mamman kanssa heitettiin.
Tallissa oli tosin -12 °C :=) lämmintä. Takaisin tulessa kauppareissulta auto vaan talliin ja samalla laitoin lämmittimen päälle ja aloitin vääntämään supervääntimellä pääkaarta Suitsaan. No vituksi vähän meni, tuli pokattua liikaa oven taitteen kohdalta, mutta ei tästä kulmakunnan kauneinta olla tekemässä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122192

Pitäiskö toi pääkaari hitsata koriin kiinni useamalla laatalla, loppuisi nitinät ja natinat :)
Täytyy miettiä niitä diakonaaleja nyt sitten.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122211
Alatuki RHS 60x60x200X5 mm, riittäköhän kiinnitys koriin ?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122218
No siinä se sitten on, poikittain täytynee vetäistä katon läpi, vähän viistosti.

miten minusta tuntuu että ei ole yhtään hyvät noi kiinnitykset. tuohan on niin ohutta peltiä mihin nuo sun palaset on hitsattu..

0ltzi 19.01.2013 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 962056)
miten minusta tuntuu että ei ole yhtään hyvät noi kiinnitykset. tuohan on niin ohutta peltiä mihin nuo sun palaset on hitsattu..

vähä samaa mietin. toi ois hyvä jos helmat ois palkista.

Greenday 20.01.2013 06:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 962056)
miten minusta tuntuu että ei ole yhtään hyvät noi kiinnitykset. tuohan on niin ohutta peltiä mihin nuo sun palaset on hitsattu..

Niin, ohutta on, paksumpaa ei taho löytyä, alhaalta helmasta tulee vielä yksi latta 80x170x8 mm vahvistamaan rakennetta.

Greenday 20.01.2013 06:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 962149)
vähä samaa mietin. toi ois hyvä jos helmat ois palkista.

Minulla on pari helmapalkki kulkuneuvoa ollut ja molemissa sama ongelma, se helmapalkki tulee sisään ja ovi on sen jälkeen jumissa sekä kaikki se rakenne missä tämä helmapalkki on kiinni on tuhoutunut, koko helmapalkki sydeemin joutuu rakentamaan uusiksi peltejä sekä korin tukirakenteita myöten.
Oikaisemalla kasassa olevan ns. helmapalkin (lekaa/ tunkkia) rakenne on entistä heikompi.

Poikittaistuella tässä omassa tekeleessä on se ratkaisevin merkitys, se täytyisi saada pääkaaresta (mahdollisimman juuresta) katon läpi pääkaareen.

Poraan reikäporalla poikittaispalkille kulkureitin korin läpi. (turvavyön kiinnike saattaa tuottaa ongelmia) Poikittaistuelle tulee pulttiliitokset, jotta saadaan rakenne kasaan. (2x M10)

Punanenä 20.01.2013 08:41

Eikös tuolla helmakotelon sisällä ole jareämpää kamaa kuin nuo pintapellit? Pystyisikö sitä käyttämään kiinnityskohtana kaarille...

bluevan 20.01.2013 09:08

Jos siellä yhtään on tervettä peltiä helmapalkin kiinnitykseen niin ei se suzukin painolla nyt ihan helposti mene lyttyyn ja jättää palkin muutamia senttejä oven alareunan alapuolelle.
Ei sitä siihen oveen tarvii kiinni saada.

Suzukin orggis akselivälillä harvemmin edes on kovin piukassa helmoistaan.

Omassa ainakaan ole ollut pienintäkään ongelmaa helmapalkkien suhteen toistaiseksi mut ei oo hirveesti kolisteltukkaan.

Greenday 20.01.2013 11:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 962292)
Eikös tuolla helmakotelon sisällä ole jareämpää kamaa kuin nuo pintapellit? Pystyisikö sitä käyttämään kiinnityskohtana kaarille...

No, ei sielä ole, mutta vedin vaakaputken (1 1/4") useammastakotaa yhtenäisenä korinlävitse. sen kun hitsailee ympäriinsä ja laittaa tueksi pääkaareen kolmipalat 8mm teräksestä, niin luulisi kestävän.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122281

Tossa lattiassa menevään putkeen voi vetää diakonaaleja ympäriinsä :D:D

Greenday 20.01.2013 11:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 962300)
Jos siellä yhtään on tervettä peltiä helmapalkin kiinnitykseen niin ei se suzukin painolla nyt ihan helposti mene lyttyyn ja jättää palkin muutamia senttejä oven alareunan alapuolelle.
Ei sitä siihen oveen tarvii kiinni saada.

Suzukin orggis akselivälillä harvemmin edes on kovin piukassa helmoistaan.

Omassa ainakaan ole ollut pienintäkään ongelmaa helmapalkkien suhteen toistaiseksi mut ei oo hirveesti kolisteltukkaan.

Löyty aikaa hyvää peltiä ja jos tosiaan alahelmaan vetää 80x170x8 mm latan poikittain, niin vähän tukee ja alavaakaputkeen tulee päätyyn kolmiopalat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122282

Punanenä 20.01.2013 12:44

Minkälaisella terällä teit nuo reiät?

Greenday 20.01.2013 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 962368)
Minkälaisella terällä teit nuo reiät?

Lenox reikäterillä :
http://webshop.industriacenter.fi/pr...eikasaha-lenox

Greenday 27.01.2013 07:14

Lauantai aamuna oli aikainen herätys, sain hankkittua palstan välityksellä Suzukin oman mottorin Turkusen suunnalta. Turvakaaren viimeistely sai toistaiseksi jäädä. Olin reissusta jo takaisin kotona hyvissäajoin. Tarkoitus oli ostaa matkanvarrelta Mätänetistä osia Suitsan mottoriin, mutta koko pulju ei ollut vielä auki, joten suunnistin kotiin vaihtomoottorin kanssa.
Päivällä kävin ostoksilla Suzukilla, hankkimassa tarveaineita moottorinvaihtoon, niin entinen moottori sanoi sopimuksen irti Tuusulassa. Olin siinä kuuluisassa kolariristeyksessä liikenevaloissa kun alkoi savuttaa niin maan sairaasti. Vihreenvalon syttyessä, eiku äkkiä hanaa ja ajelemaan kotia kohti. Taustapeiliin vilkaistessa savu oli niin sakea, että jengi ei yksinkertaisesti liikkunut mihinkään risteyksessä. Ei ollut näkyvyyttä.
Ajoin sen 10 km kotia ja toivoin , että kestää ettei tarvitse vaimoa hälyttää hinamaan ja kestihän se. Ilmeisesti öljy oli päässyt sylinteriin kannetiivisteen petettyä öljykanavan kohdalta. Saavutetut kilometrit 512 km kannentiivisteen vaihdosta :rolleyes:
Ei ollut ainakaan öljy ja jäähdytysnesteet vanhassa koneessa sekaisin. Veikkaan edelleen venyviä kannenpultteja.

Vanha kone hirtettynä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122780

Vaihtomoottori Suzuki vs. Mazda:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122779

Uuden koneen sain paikalleen kolmessa tunnissa ja koeajo suoritettu. Pelaa hienosti eikä haise :D
Suurkiiitokset Artsille, minä kiitän ja kumaran.


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).