![]() |
Sukisuki "Irmeli" MYYTY...
Hei
Joulu vaihtarina saatu "Irmeli" saakon jatkoa palstalla. Iski puuhastelu inspiraatio ja saikin Suzukin tekohenkitettyä katsastuksesta läpi. Samalla muutoskatsastin korinkorotuksen. Autohan on palsatalaisille entuudestaan tuttu. Auton mukana tuli vaihtotekniikka , mutta halusin kokeilla susukin omaa konetta, josko se pelaisi uudella kannentiivisteellä, mutta nyt näyttää siltä ettei toimi. Linkki edelliseen topikkiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83850 No, niin jatkoa varmaan nyt seuraa tekniikan vaihdon tai uuden oman ehjän koneen hankitana. Olisi ahdin sarja ylimääräinen, jos tähän saisi jostain siksi aikaa ehjän suitzan 1000 koneen... ei ole inspiraatiota laittaa vielä Mazdan 1300 ohc konetta paikalleen, koska sekin täytynee ainakin avata tai koekäyttää. Turbon voisi soveltaa tähän suskin omaan koneseen, kun ei tule varmaan tehojenpuolesta muutoskatsastus ongelmia. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121336 Jos palstalaisilla olisi kohtuu hintaista suitsan ehjää konetta saisi mazdan tekniikan vaihtarina. :) Skeptinen kun olen niin purin jakopään ja otin irti vesipumpun varmistaakseni vain, että se toimii, hyvät nesteet oli, se pieni paine jäähdytysverkossa taitaa ollakin ihan normaalia näissä susukeissa? Ei tämä kylläkään lämpöjä nosta vaan pysyy tasaisena, niin katellaan vielä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121826 Tässä tuli katsastusmiehen hylätessä öljyvuodosta vasen etuakselin stefa korjattua, ei maksanut kuin 3,70 € Mätänetistä. Että tämä on asentajaystävällinen auto. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121828 Heilahduksenvaimmenin vaatisi hiekkapuhaluksen ja uudet maalit. |
Olisi Suzuki tietäjille kysymys, onko mahdollisesti perät tässä yksilössä välitetty tiheämäksi kun 60 km/h ajelee 4:sella, niin 3000 rpm/min on kierroksia ja tosiaan hidas on sitten kans hidas, ei vastavaa löytynyt edes Frankista (vaikka pykäliä oli se 22+3 tuplajakis 38,5" renkaat).
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121881 |
-86 410:ssä kokonaisvälitys nopealla nelosella vakiona 6.495 ja STRO ilmoittaa 235/75-15 renkaan piiriksi 2236mm > 3000/6.495x2.236=1033 metriä/min > ~62 km/h laskennallisesti. Välitykset vaikuttavat vakiolta ainakin nopean puolen ja perien osalta.
|
Lainaus:
Asia muuttuu siinä vaiheessa kun aletaan 31" ylöspäin kasvattamaan rengaskokoa, mutta ei taida vakioakselit sitä muutenkaan kestää, joten täytynee keskittyä parantelemaan varusteita. Otan seuraavaksi sen Mazdan koneen työn alle, kun Mätänetistä saa kaikki osat siihen edullisesti ja mittailen vähän jo korvakkeiden paikkoja ja teen kunnon konelevyt ja samalla syntyy myös pohjapanssarit. Suitsassa onkin jo edessä levyt valmiina, niin ei tule muutoskatsastus ongelmia. |
Kone pellittää vielä eikä lämpöjä nosta, niin käytiin hakemassa 1 1/2" ja 1 1/4" vesijohtoputkea. Turvakehikkoa pukkaa :=)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122050 Miten tehdään sisä- vai ulkopuolelle turvakehikko? Onko Suitsan kohdalla putketkin turhan ylimitoitettu? :) Safari peliä pukkaa... Vanhastaan jäännyt 60* 60*6 mm RHS vaikka helmaan ja diakonaaleille meinasin pulttiliitokset kun on 60*8 mm lattarautaa. Täytyy vielä hankkia 120*10 mm paloja. M10 pultit varmaan käy lattoihin. |
Pakkasta aamulla - 30 °C, niin Suitsalla vaan kauppareissu mamman kanssa heitettiin.
Tallissa oli tosin -12 °C :=) lämmintä. Takaisin tulessa kauppareissulta auto vaan talliin ja samalla laitoin lämmittimen päälle ja aloitin vääntämään supervääntimellä pääkaarta Suitsaan. No vituksi vähän meni, tuli pokattua liikaa oven taitteen kohdalta, mutta ei tästä kulmakunnan kauneinta olla tekemässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122192 Pitäiskö toi pääkaari hitsata koriin kiinni useamalla laatalla, loppuisi nitinät ja natinat :) Täytyy miettiä niitä diakonaaleja nyt sitten. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122211 Alatuki RHS 60x60x200X5 mm, riittäköhän kiinnitys koriin ? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122218 No siinä se sitten on, poikittain täytynee vetäistä katon läpi, vähän viistosti. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Oikaisemalla kasassa olevan ns. helmapalkin (lekaa/ tunkkia) rakenne on entistä heikompi. Poikittaistuella tässä omassa tekeleessä on se ratkaisevin merkitys, se täytyisi saada pääkaaresta (mahdollisimman juuresta) katon läpi pääkaareen. Poraan reikäporalla poikittaispalkille kulkureitin korin läpi. (turvavyön kiinnike saattaa tuottaa ongelmia) Poikittaistuelle tulee pulttiliitokset, jotta saadaan rakenne kasaan. (2x M10) |
Eikös tuolla helmakotelon sisällä ole jareämpää kamaa kuin nuo pintapellit? Pystyisikö sitä käyttämään kiinnityskohtana kaarille...
|
Jos siellä yhtään on tervettä peltiä helmapalkin kiinnitykseen niin ei se suzukin painolla nyt ihan helposti mene lyttyyn ja jättää palkin muutamia senttejä oven alareunan alapuolelle.
Ei sitä siihen oveen tarvii kiinni saada. Suzukin orggis akselivälillä harvemmin edes on kovin piukassa helmoistaan. Omassa ainakaan ole ollut pienintäkään ongelmaa helmapalkkien suhteen toistaiseksi mut ei oo hirveesti kolisteltukkaan. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122281 Tossa lattiassa menevään putkeen voi vetää diakonaaleja ympäriinsä :D:D |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122282 |
Minkälaisella terällä teit nuo reiät?
|
Lainaus:
http://webshop.industriacenter.fi/pr...eikasaha-lenox |
Lauantai aamuna oli aikainen herätys, sain hankkittua palstan välityksellä Suzukin oman mottorin Turkusen suunnalta. Turvakaaren viimeistely sai toistaiseksi jäädä. Olin reissusta jo takaisin kotona hyvissäajoin. Tarkoitus oli ostaa matkanvarrelta Mätänetistä osia Suitsan mottoriin, mutta koko pulju ei ollut vielä auki, joten suunnistin kotiin vaihtomoottorin kanssa.
Päivällä kävin ostoksilla Suzukilla, hankkimassa tarveaineita moottorinvaihtoon, niin entinen moottori sanoi sopimuksen irti Tuusulassa. Olin siinä kuuluisassa kolariristeyksessä liikenevaloissa kun alkoi savuttaa niin maan sairaasti. Vihreenvalon syttyessä, eiku äkkiä hanaa ja ajelemaan kotia kohti. Taustapeiliin vilkaistessa savu oli niin sakea, että jengi ei yksinkertaisesti liikkunut mihinkään risteyksessä. Ei ollut näkyvyyttä. Ajoin sen 10 km kotia ja toivoin , että kestää ettei tarvitse vaimoa hälyttää hinamaan ja kestihän se. Ilmeisesti öljy oli päässyt sylinteriin kannetiivisteen petettyä öljykanavan kohdalta. Saavutetut kilometrit 512 km kannentiivisteen vaihdosta :rolleyes: Ei ollut ainakaan öljy ja jäähdytysnesteet vanhassa koneessa sekaisin. Veikkaan edelleen venyviä kannenpultteja. Vanha kone hirtettynä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122780 Vaihtomoottori Suzuki vs. Mazda: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122779 Uuden koneen sain paikalleen kolmessa tunnissa ja koeajo suoritettu. Pelaa hienosti eikä haise :D Suurkiiitokset Artsille, minä kiitän ja kumaran. |
Sivu luotu: 00:24 (GMT +2). |