Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2005, 13:27
Ossi_p Ossi_p ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: Puurunen
Viestit: 137
Perusasetus

rangen raidetangot tyyppiin tojota


Moi

tästä oli joskus puhetta mutta en muista miten se päättyi
onko kukaan tehnyt rangeen raidetankoja samaan järjestykseen kuin tojotassa eli kummatkin tangot olisi akselin edessä
jostain kumman syystä ne BJ:ssä kestää paremmin

-Ossi-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2005, 13:37
sippis sippis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

eikös se ollut Tapsa_ja_Dumbo joka sitä suunnitteli...



-J-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2005, 22:52
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

BJ:ssä onkin lehtijouset tankojen suojana. Tosin kyllähän nekin saa kieroiksi, jopa huomaamattaan kuten viime kesänä kävi.

Nyt on kierrejousituksen myötä tulossa toivon mukaan vielä parempi ratkaisu, jossa raidetanko on akselin takana ja pinjonen yläpuolella, ja ohjaussimpukalta tuleva varsi on siellä edessä niin kuin aiemminkin.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2005, 23:15
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

erittäin kiihottava ajatus, laittakaahan kuvaa moisesta jos on.

*pres play on the tape*
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.05.2005, 23:22
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Tässäpä.




Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.05.2005, 23:36
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

-Huitsin komeeta jälkee nääs!
sitä on sitten duunattu varret ja tangot titaaniumista sissus ku häikäseeki...
nyt tutkimaan moisen modiksen toteutusta
defeen/rankkuun... taitaa tukivarsien takii olla etupuoli suotuisampi.. mites katulaillisuus ?
eikös noita jossain määrin saanut muuttaa.

*pres play on the tape*
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2005, 06:02
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tässäpä.




Mitäs matskuu tanko ja noi "kääntövarret" on niin ja vahvuudet ?
Meinaan on juurikin menossa mulla aihiot polttoon mut kun en oo ihan varma materiaalista

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.05.2005, 06:14
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

taas on jenkit vääntänyt ohjaus simpukan yli tyhmään paikkaan tossa jf kuvassa!

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.05.2005, 15:25
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Taitaa tuon simpukan kanssa olla vähän niin kuin Suomessakin: käytetään niitä osia joita on helposti saatavilla. Täällä on onneksi J-6 simpukoita saatavilla, toisin kuin Amerikassa, jossa sikäläinen FJ-60 on (käsittääkseni) aika harvinainen auto. Jonkun Chevyn simpukka kun maksaa muutaman pennosen kun niitä lojuu kaatikset pullollaan, ...

Varsien materiaalista en tiedä, ajattelin koulun materiaalilaboratoriossa testata kovuuden ihan mielenkiinnosta. Vetokoetta en mielelläni tekisi.

Ainevahvuus on muistaakseni n. 18 mm eli pitäisi riittää vaikkei se mitään superterästä olisikaan.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.05.2005, 18:42
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hups... meinasin tehdä noi varret ihan normi viiskakkosesta mut vahvuus olis ollu 25-30mm
Taitaa mennä vähän turhan vahvaks...
Täytyy vissiin tyytyä johkin 20mm
Onko taivutukset tehty "taivuttamalla" vai koneistamalla materiaalia pois..

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.05.2005, 18:50
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Niin siis toi yllä olin mä. T: SoSo

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.05.2005, 20:47
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Jäljistä päätellen ne on taivutettu särmäyspuristimella. Minusta ihan hyvä ratkaisu teräksen muokkauslujittumisen vuoksi. Olkalaakerin keskitapiksi on sitten sorvattu erikseen sellainen hyrrä joka on prässätty varteen kiinni. Kartioreijät (jako ja koko) tulee tilauksen mukaan, ja raidetangonpäiden kiinnityspisteet on laskettu Ackermannin periaatteiden mukaisesti vastaamaan auton raideleveyttä, akseliväliä ja olkalaakerin kallistuskulmia (tai niin ne väittävät).

Niissä oli kyllä vielä sellainenkin juttu, että alkuperäiset pinnapultit ovat juuri hilkulla tarpeeksi pitkät. Eli periaatteessa voisi itse tehdä vielä pienet upotukset muttereille ja prikoille, tai ottaa parin millin lastun pois alapinnasta, jos ne oikein näteiksi haluaa.

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.05.2005, 21:07
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Joo särmäys onnistuu kyllä vielä 25mm asti jos leveyttä ei ole yli 200mm ( sitten prässillä )
Noita vain on tehty myöskin koneistamalla yhdestä osasta. Särmäten meinasin kyllä tehdä kun on koneet.
Entäs mistä tai mitä toi raidetanko on

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: tojota lj 70 logset4f O/M/V Ajoneuvot 6 23.02.2008 15:46
Tarvikepallonivelet ja raidetangot? Viipo Tekniikka & Jutustelu 6 04.06.2007 21:05
tojota kelkka Tekniikka & Jutustelu 0 06.10.2006 17:09
M tojota lj-70 O/M/V Muut 15 25.12.2004 16:44
m: V 6 tojota bj arska4x4 O/M/V Muut 16 25.11.2004 23:47


Sivu luotu: 01:29 (GMT +2).