Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2012, 11:14
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

2LT2 turbo


Heei!

Tuli sit hommattua vanhaan hiaceen tuo 2L2T moottori ja pitäisi siihen keksiä järkevämpi turbo!

millaisia turboja olette käyttäneet tai hyväksi todenneet tollaseen 4wd hiaceen jolla vedetään traileria.

Vanha kone oli 2L turbotettuna muokatulla ct20 turbolla joka ainakin ahisti pirusti!

Kiitos ja kumarrus

Edit: kirjaimet ja numerot sekasi otsikossa.


Viimeksi muokannut Eissä : 29.05.2012 11:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2012, 15:26
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Miten tuo 20 on modattu, hyvin puhalsi ainakin Hiluxissa sama puhallin mutta kesto oli pajan jäljiltä suolesta.
Vai onko orkkisputki autossa, silloin se ahdistaa eikä puhallin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2012, 17:13
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Miten tuo 20 on modattu, hyvin puhalsi ainakin Hiluxissa sama puhallin mutta kesto oli pajan jäljiltä suolesta.
Vai onko orkkisputki autossa, silloin se ahdistaa eikä puhallin.

kyllä se ct20 vaan ahdistaa henkeä..oli putki isompi tai ei..järeämpää hyrrää kylkeen vaan..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2012, 19:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
kyllä se ct20 vaan ahdistaa henkeä..oli putki isompi tai ei..järeämpää hyrrää kylkeen vaan..

Mitä sitten hakeekin, se pelkkä hyrrän koko ei asiaa autuaaksi tee vaikka niin kovin moni uskoo.
Pelkän turbon suurennus vielä vähemmän vie asiaa parempaan suuntaan.
Tuollainen modattu ct20 puhaltaa kun pumppu on laitettu ihan mukavasti ja lähtee alhaalta mukaan, väittivät pajalta silloin että periaattessa ct26 sisäkalut tulee kun oikein muokkaa tuon puhaltimen, tiedä häntä, puhalsi ihan hyvin vaan ei kestänyt käyttöä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.05.2012, 06:18
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

edellisen omistajan puolesta muokattu tiedä sitten. putki on isompi. pakolämmöt liian korkeat ei hyvä ei. isompaa mutta millasta?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.05.2012, 15:54
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
edellisen omistajan puolesta muokattu tiedä sitten. putki on isompi. pakolämmöt liian korkeat ei hyvä ei. isompaa mutta millasta?
juu kyllähän se murikka sillon ahdistaa jos pakolämmöt nousee ja putkikin on isonnettu..itsellä oli 2lt koneessa ct26 paikoillaan..helppo laittaa ku ei isompia muutoksia tarvinnu tehdä
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.05.2012, 15:59
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
juu kyllähän se murikka sillon ahdistaa jos pakolämmöt nousee ja putkikin on isonnettu..itsellä oli 2lt koneessa ct26 paikoillaan..helppo laittaa ku ei isompia muutoksia tarvinnu tehdä
Eikös tuohon vaikuta myös ahtopaine?
Ja eikö lämpöä nosta myös jos syöttö on liian isolla ja lykkää mustaa tuutin täydeltä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.05.2012, 16:16
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eikös tuohon vaikuta myös ahtopaine?
Ja eikö lämpöä nosta myös jos syöttö on liian isolla ja lykkää mustaa tuutin täydeltä?
joku asiaan paremmin perehtyny vois kertoo mut suurin syyllinen mun mielestä pikkunen turbo,itsellä ei ollut mittaria vanhassa koneessa mut veikkaisin et lämmöt oli kurissa koska ei putki hirveesti lämmennyt..syöttöä oli niin paljon ku 2lt vakiopumpusta irti vain sai ja savua ei nyt hirveesti tullu..hyvin kulki,paremminkin ois kulkenu/vetäny viripumpulla.ahdot oli 1bar pinnassa
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.05.2012, 18:10
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
joku asiaan paremmin perehtyny vois kertoo mut suurin syyllinen mun mielestä pikkunen turbo,itsellä ei ollut mittaria vanhassa koneessa mut veikkaisin et lämmöt oli kurissa koska ei putki hirveesti lämmennyt..syöttöä oli niin paljon ku 2lt vakiopumpusta irti vain sai ja savua ei nyt hirveesti tullu..hyvin kulki,paremminkin ois kulkenu/vetäny viripumpulla.ahdot oli 1bar pinnassa
Onkohan noissa sitten eri pumppuja tai nestepäitä, ihan vakipumpulla lykkäs pikimustaa orkkisahtimella ja mustaa tuli reilusti modatulla ct20 ahtimella.
Nyt Mynän sepityksen jälkeen tulee edelleen mustaa kkk ahtimella ja ahdot sen 1bar paikkeilla, lämpömittaria ei ikinä ole ollut ja 2,5" putki suoralla vaimetimella välissä.
Tuo kkk on myös pieni ulkomitoiltaan, siinä sen ct12 ja ct20 kokoluokassa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.05.2012, 20:08
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Onkohan noissa sitten eri pumppuja tai nestepäitä, ihan vakipumpulla lykkäs pikimustaa orkkisahtimella ja mustaa tuli reilusti modatulla ct20 ahtimella.
Nyt Mynän sepityksen jälkeen tulee edelleen mustaa kkk ahtimella ja ahdot sen 1bar paikkeilla, lämpömittaria ei ikinä ole ollut ja 2,5" putki suoralla vaimetimella välissä.
Tuo kkk on myös pieni ulkomitoiltaan, siinä sen ct12 ja ct20 kokoluokassa.
no 2lt:n pumpussa on 9mm nestepää 2l2 on 10mm ja 2lt2 10mm muutenkait ne taitaa olla samanlaisia..saahan sitä mustaa tulemaan vaikka millä mutta onko siitä sitte hyötyä sen kummemmin..jossain tapauksessa savu sakenee mut vedot ei parane..viripumput sit eria asia ku vakiot..polttoaineen liikkuvuus vähän eriluokkaa niin ja eihän nuo toyotan ahtimet mitään huippuja ole kyl..parempiakin löytyy kuten kkk,garrett,holset,schwitser....jne
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.10.2012, 17:17
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

nostellaans....

minkälaista turboa muilla toyotoissa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.10.2012, 17:54
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Nyt joku kkk ahdin kun tuo Ct20 poiki
Ruoka loppuu kesken vaikka pumppua käytin sepällä, seuravaksi vaihtoon menee nestepää...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.10.2012, 22:34
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Garrett.


Mul on nyt Garretin joku. On jonkun Sprintti cossuescortin ahtimesta muutettu,tiivisteet ja laakerit on jotku toisenlaiset. Tehty 2.0bar ahdolle mut en oo vielä raaskinu nostaa ku 1.5 bar. Alkaa jotain 1500 kierroksesta vetämään ja nousee ihan tappi kierroksille asti. Alkuun työntää mustaa jonkin verran mut jossain 1.0 bar alkaa kirkastuu. Pumppuna on HP dieselin 12mm päällä ja erinokkalevy on ja mitä lie. Pitkässä ylämäessä kiihdyttäessä on pakolämmöt käyneet kesällä jotain 500 asteessa mut normaali liikenteessä jotai 250-300 astetta. Voimaa on hyvin ja vääntöä runsaasti,heppoja pitäs olla 200-250hv mut enpä oo viittiny penkittää vielä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.10.2012, 06:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mul on nyt Garretin joku. On jonkun Sprintti cossuescortin ahtimesta muutettu,tiivisteet ja laakerit on jotku toisenlaiset. Tehty 2.0bar ahdolle mut en oo vielä raaskinu nostaa ku 1.5 bar. Alkaa jotain 1500 kierroksesta vetämään ja nousee ihan tappi kierroksille asti. Alkuun työntää mustaa jonkin verran mut jossain 1.0 bar alkaa kirkastuu. Pumppuna on HP dieselin 12mm päällä ja erinokkalevy on ja mitä lie. Pitkässä ylämäessä kiihdyttäessä on pakolämmöt käyneet kesällä jotain 500 asteessa mut normaali liikenteessä jotai 250-300 astetta. Voimaa on hyvin ja vääntöä runsaasti,heppoja pitäs olla 200-250hv mut enpä oo viittiny penkittää vielä.

Onko sulla cooleri? Aasinsilllan kun sain niin mukava kuulla kuinka suurilla ahtopaineilla porukat ajelee ilman cooleria?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.10.2012, 23:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

Totta mooses!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Onko sulla cooleri? Aasinsilllan kun sain niin mukava kuulla kuinka suurilla ahtopaineilla porukat ajelee ilman cooleria?
En suosittelis nostamaan ahtoja yhtään ellei oo kooleria. Ja mulla on kooleri. Se kooleri kannattaa laittaa ens töiksi kun siitä on monella tapaa hyötyä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.10.2012, 05:40
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
En suosittelis nostamaan ahtoja yhtään ellei oo kooleria. Ja mulla on kooleri. Se kooleri kannattaa laittaa ens töiksi kun siitä on monella tapaa hyötyä.
Jaa, mulla ahdot ollut 1-1,2 bar ilman cooleria nyt 4v ajan ja ilman ongelmia.
Ainoat murheet oli FinTubon "viritysturbo", tai no olihan se ihka oikea viritys
Miksi noita ahtoja ei voisi nostaa, tuonkin puhaltimen normiahto on 1,5 bar mihin säädetty valmiiksi tehtaalla.
Verrattuna esim Tojon orkkiseen joka lykkäs sen 0,7-0,8 jo 80km/h ja allekkin vauhdissa eli täpöt, nykyinen samassa ajossa siinä 0,5bar paikkeilla.
Coolerikin oli mutta ajossa ei perstuntumalla huomannut mitään eroa noilla Tojon omilla puhaltimilla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.11.2012, 13:09
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

ehotuksia tullu tässä topicissa:

kkk
ct-26
joku carret

jne.

eli hakusessa vielä tuo turbo

koneeseen tulee vesi/ilma välijäähdytin.
kone on täysin rempattu uudella kannella ja tuohon vakio pakosarjaan jonkun hukkaportillisen saisi, pumppu menee laittoon myös!

minkäs kokoset noin niinku numeroina on tuo ct-20 ja ct-26?

tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.11.2012, 13:21
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
ehotuksia tullu tässä topicissa:


tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C
Eikös tuo H1 ole vanhempi malli HX35:sta? Molempia käytetty mm. 5,9 Cumminssin kyljessä. Saattaa olla vähän iso?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.11.2012, 13:36
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

voi olla ja voikin olla isohko toine vaihtoehto HX 25W
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.11.2012, 19:00
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
ehotuksia tullu tässä topicissa:

kkk
ct-26
joku carret

jne.

eli hakusessa vielä tuo turbo

koneeseen tulee vesi/ilma välijäähdytin.
kone on täysin rempattu uudella kannella ja tuohon vakio pakosarjaan jonkun hukkaportillisen saisi, pumppu menee laittoon myös!

minkäs kokoset noin niinku numeroina on tuo ct-20 ja ct-26?

tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C
Noita ct.n puhaltimia on eri siivityksillä, ct 20b on vissiinkin sama sisuskaluiltaan kun 26.
Kiinitys pakosarjaan on noissa eri.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 04.11.2012, 19:35
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.617
Perusasetus

Tossa jotain haulla löydettyä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34517

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71695

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040

Ja toi Repron muuntuvasiipinen on mulle vastaantulleista parhaiten toiminu vaihtoehto
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 17.12.2012, 06:42
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

tuli sit hommattua tollane kkk k16 billet turbo tohon haisuliin.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 17.12.2012, 07:00
p0wer p0wer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 22
Perusasetus

Kyllä se kunnon pumpulla jaksaa HX35:nkin 2L2:n jatkeena pyöriä

Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 17.12.2012, 07:50
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Ei kenellekään varmaan uutnen tuo, mutta se on eriasia tekeekö sillä normi/offroad käytössä mitään jos ahdin herää ja kukkuu vasta 2tonnin jälkeen?
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 17.12.2012, 09:55
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

autohan ei tule offroad käyttöönn ja tossa hiacessa noi tilat turbolle minimaaliset, ihan käyttö/kärryn vetoauto, testataan tolla kkk16 katotaan sitte mite toimii.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2lt2 kansi white brothers O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 08.01.2016 11:30
Ostetaan 2LT2 turbo LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.12.2011 14:49
Myydään 2lt2 kansi white brothers O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.03.2011 21:28
Ostettu 2LT2 Laturi Arpe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.12.2010 09:56
2lt2 koneen piristys hitoy Tekniikka & Jutustelu 28 09.05.2010 19:44


Sivu luotu: 12:37 (GMT +2).