![]() |
2LT2 turbo
Heei!
Tuli sit hommattua vanhaan hiaceen tuo 2L2T moottori ja pitäisi siihen keksiä järkevämpi turbo! millaisia turboja olette käyttäneet tai hyväksi todenneet tollaseen 4wd hiaceen jolla vedetään traileria. Vanha kone oli 2L turbotettuna muokatulla ct20 turbolla joka ainakin ahisti pirusti! Kiitos ja kumarrus Edit: kirjaimet ja numerot sekasi otsikossa. |
Miten tuo 20 on modattu, hyvin puhalsi ainakin Hiluxissa sama puhallin mutta kesto oli pajan jäljiltä suolesta.
Vai onko orkkisputki autossa, silloin se ahdistaa eikä puhallin. |
Lainaus:
kyllä se ct20 vaan ahdistaa henkeä..oli putki isompi tai ei..järeämpää hyrrää kylkeen vaan.. |
Lainaus:
Mitä sitten hakeekin, se pelkkä hyrrän koko ei asiaa autuaaksi tee vaikka niin kovin moni uskoo. Pelkän turbon suurennus vielä vähemmän vie asiaa parempaan suuntaan. Tuollainen modattu ct20 puhaltaa kun pumppu on laitettu ihan mukavasti ja lähtee alhaalta mukaan, väittivät pajalta silloin että periaattessa ct26 sisäkalut tulee kun oikein muokkaa tuon puhaltimen, tiedä häntä, puhalsi ihan hyvin vaan ei kestänyt käyttöä. |
edellisen omistajan puolesta muokattu tiedä sitten. putki on isompi. pakolämmöt liian korkeat ei hyvä ei. isompaa mutta millasta?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja eikö lämpöä nosta myös jos syöttö on liian isolla ja lykkää mustaa tuutin täydeltä? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Nyt Mynän sepityksen jälkeen tulee edelleen mustaa kkk ahtimella ja ahdot sen 1bar paikkeilla, lämpömittaria ei ikinä ole ollut ja 2,5" putki suoralla vaimetimella välissä. Tuo kkk on myös pieni ulkomitoiltaan, siinä sen ct12 ja ct20 kokoluokassa. |
Lainaus:
|
nostellaans....
minkälaista turboa muilla toyotoissa? |
Nyt joku kkk ahdin kun tuo Ct20 poiki :D
Ruoka loppuu kesken vaikka pumppua käytin sepällä, seuravaksi vaihtoon menee nestepää... |
Garrett.
Mul on nyt Garretin joku. On jonkun Sprintti cossuescortin ahtimesta muutettu,tiivisteet ja laakerit on jotku toisenlaiset. Tehty 2.0bar ahdolle mut en oo vielä raaskinu nostaa ku 1.5 bar. Alkaa jotain 1500 kierroksesta vetämään ja nousee ihan tappi kierroksille asti. Alkuun työntää mustaa jonkin verran mut jossain 1.0 bar alkaa kirkastuu. Pumppuna on HP dieselin 12mm päällä ja erinokkalevy on ja mitä lie. Pitkässä ylämäessä kiihdyttäessä on pakolämmöt käyneet kesällä jotain 500 asteessa mut normaali liikenteessä jotai 250-300 astetta. Voimaa on hyvin ja vääntöä runsaasti,heppoja pitäs olla 200-250hv mut enpä oo viittiny penkittää vielä.
|
Lainaus:
Onko sulla cooleri? Aasinsilllan kun sain niin mukava kuulla kuinka suurilla ahtopaineilla porukat ajelee ilman cooleria? |
Totta mooses!
Lainaus:
|
Lainaus:
Ainoat murheet oli FinTubon "viritysturbo", tai no olihan se ihka oikea viritys:D Miksi noita ahtoja ei voisi nostaa, tuonkin puhaltimen normiahto on 1,5 bar mihin säädetty valmiiksi tehtaalla. Verrattuna esim Tojon orkkiseen joka lykkäs sen 0,7-0,8 jo 80km/h ja allekkin vauhdissa eli täpöt, nykyinen samassa ajossa siinä 0,5bar paikkeilla. Coolerikin oli mutta ajossa ei perstuntumalla huomannut mitään eroa noilla Tojon omilla puhaltimilla. |
ehotuksia tullu tässä topicissa:
kkk ct-26 joku carret jne. eli hakusessa vielä tuo turbo koneeseen tulee vesi/ilma välijäähdytin. kone on täysin rempattu uudella kannella ja tuohon vakio pakosarjaan jonkun hukkaportillisen saisi, pumppu menee laittoon myös! minkäs kokoset noin niinku numeroina on tuo ct-20 ja ct-26? tuossa yksi vaihtoehto olisi tuollane Holset H1D/C |
Lainaus:
|
voi olla ja voikin olla isohko toine vaihtoehto HX 25W
|
Lainaus:
Kiinitys pakosarjaan on noissa eri. |
Tossa jotain haulla löydettyä:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34517 http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71695 http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040 Ja toi Repron muuntuvasiipinen on mulle vastaantulleista parhaiten toiminu vaihtoehto |
tuli sit hommattua tollane kkk k16 billet turbo tohon haisuliin.
|
Kyllä se kunnon pumpulla jaksaa HX35:nkin 2L2:n jatkeena pyöriä ;)
http://image.nettiauto.com/extra/car...5583f6e803.jpg |
Ei kenellekään varmaan uutnen tuo, mutta se on eriasia tekeekö sillä normi/offroad käytössä mitään jos ahdin herää ja kukkuu vasta 2tonnin jälkeen?
|
autohan ei tule offroad käyttöönn ja tossa hiacessa noi tilat turbolle minimaaliset, ihan käyttö/kärryn vetoauto, testataan tolla kkk16 katotaan sitte mite toimii.
|
Sivu luotu: 02:26 (GMT +2). |