![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Etsitään hitsaajaaPitäs tuosta backup autosta hitsailla pari reikää. En tuolla ulkona viitsi hitsailla yhtään mitään. Haluaisko joku tienata hieman hitsaamalla reijät umpeen? Pk-seudulta n.50km voisi olla max matka mitä viitsin tuota autoa ajella. Pellitkin voin käydä ostamassa niin ei tarvi niistäkään huolehtia. Riittää että reijät hitsataan. Voin toimittaa maalia mitä sitten pensselillä vähän sutasee päälle niin ei mätäne ihan heti. Ideana on että hitsauksen jälkeen massaan tuon menopelin. Sen pitäs melkein yön yli ensin sulaa jossain ettei lumet ja jäät ole edessä. Näkee reijät paremmin kun katsuri niitä tökki vähän sinne ja tänne.. Halukkaat voi lähettää vaikka yv.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hitsasin kerran pakoputkee, kelpaako tää cw:stä
![]() ![]() Juu en voi hitsata autoasi, oli vaan pakko laittaa kun muistin tän kuvan olevan vielä netistä löydettävissä ![]() (eikä ole minun hitsaus vaikka tuolta ne yleensä kyllä näyttää).. |
|
||||
|
||||
![]()
Periaatteessa tuo kannataa varovasti leikata irti,
Tehdä/Teettää visakoivuinen jalusta, Ostaa koristekultamaalia tai viedä kullattavaksi, Messinki tai hopea päällystys käy myös... Sitten vaan liittää lakattu ja petsattu alusta kullitettuun hitsimöykkyyn.. Siinä on sitten Kaverille, Pomolle , Vaimolle yms Uniikki komea lahja kun täyttää pyöreitä vuosia tai on joku muu suuri merkkipäivä ![]() Alkuperäiseen viestiin vastaus: ÄLKÄÄ PIINATKO HITSAREITA NIILLÄ LÄPIMÄDILLÄ ROMUILLA ![]()
KEHRUU-RACING Viimeksi muokannut Punanenä : 20.12.2012 19:41 |
|
|||
|
|||
![]()
Vois joutessaan tinailla mut kun on pk-seudulle se 400 km...
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Niinpä
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Niin siellä eteämpänä on naapurit polkenu hintoja... Täällä ylempänä joutuu satasia liimaileen reikien kohille että tietää hitsarien palkat... Lapissa on varmaan vielä kalliimpaa...
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ei oo nii isoa seteliä vielä keksitty mikä sopis reikien kohile ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Soon vaan niin isot reiät
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ei kyllä ihan 100e reikää kohti viitsi maksella. Mielummin laitan menopelin seisomaan ja kesällä sitten hitsaillaan. Joten jotain tolkkua hintoihin ;-)
Hieman outoa kyllä että yksi ainoa viesti toistaiseksi tullut. Olettaisin että jotain työttömiä offareita voisi löytyä mitkä varmaan hanskaa hitsaamisen ja mitkä varmaan haluais vähän extra hilloa. Vai onko tuo vaan nykyään niin että korvaukset on niin suuret ettei jaksa muuta tehdä? Tuollaisen on nimittäin huomannut tässä nykynuorison menossa. Mitään ei tehdä kun sossusta saa rahaa. |
|
|||
|
|||
![]()
No se on justiin se kun ei ole kuin se pari pientä reikää mitkä pitäisi hitsata, sovitaan etukäteen hinta työlle. Sitten saa auton talliin ja rupeaa tekemään niin se sormenpään kokoinen reikä onkin kämmenen kokoinen ja sille on ilmestynyt toistakymmentä kaveria. Sisustaa täytyy purkaa tai tankki irrottaa, että uskaltaa hitsata ja mukavimmassa tapauksessa löytyy jonkun aikaisemmana sepän kötöstelemiä ratsupaikkoja. Soittele sitten sille kaverille, että onkin vähän enemmän hommaa ja pitäisi saada pätäkkää lisää niin alkaa hirveä itku kun tulee niin kalliiksi. No sovitaan kumminkin, että hitsataan paikat ja kun kaveri tulee hakemaan pirssiä niin alkaa taas marina, että eikö siitä taksasta voisi vähän tinkiä kun eihän siinä ollut kuin pari pientä paikkaa laitettavana. No päästään kuitenkin yhteisymmärrykseen rahallisesta korvauksesta kauhean kitinän kera. Seuraavalla viikolla menet tankkaamaan autoa huoltsikalle niin siellä kuulet, että olet hirveä ryöväri kun parin pienen paikan laitosta kehtaat pyytää parisatkua. Ja aikaahan ei mennyt kuin työpäivän verran, peltiä melkein neliö (kaverin tuoman ruosteisen 8x8 cm palan nakkasit ensimmäisenä roskiin), hitsilankaa jokunen metri, suojakaasua kului, sähkömittari pyöri, paikkojen päälle piti laittaa omat maalit ja massat (kumminkin tulisi valitusta paskasta työstä jos maalaisi sillä kaverin tuomalla 1,5 euron paukkumaalilla ja paikat kukkisi seuraavalla viikolla) ja kaverin marinaa kuunnellessa paloi hermot.
|
|
|||
|
|||
![]()
Estate kirjotti ku omasta suustani... Sitä varten en vasite kerää mätäkeikkoja. Omat tekee ja lähimpienkavereitten.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kuulostaa niin tutulta....Joskus aikanaan yhtä autoa piti hitsata kun oli pari silloisen markan kokosta reikää alustassa. Rupesin sitten ottamaan terveelle että sais hitsattua muutenkin kun pitsaamalla minivirralla ja huomasin että markan reijästä oli tullut ehkä 400 markan kolikon kokoinen reikä lattiassa.
Siinä vaiheessa soitin että tuleppa kattomaan tätä markan reikää.....Jostain kumman syystä ei sitten tehtykkään ja sain lämmintä kättä siitä hyvästä että leikkasin sen reijän auki. Noh tästä lähtien aina sanonut että alotetaan satasesta ja jos hyvin käy niin saattaa saada kahvirahat vielä takasin. Ja toinen kumma juttu mikä näissä hommissa on niin jumakauta alkomahoolia saisi varmaan yhden sotalaivan tarpeisiin mutta jos rahaa pyytää niin ei sitten millään käy.
|
|||
|
|||
![]()
Ja itte sit mikäli oikeen isoks paisuu ni oon soittanut tän "asiakkaan" käymään katsomassa et mitä mieltä on. Ja sit se, että mitään hintoja ei oo sovittu varmaksi etukäteen, kun yllätyksiä tulee. Ompa kyllä sit jälestä päin kuulunut, että oli kunnolla tehty, kun on kattonut itse jälest päin jälkeä. ja äkkiä siinä paikkoja leikellessä ja väännellessä aikaa kuluu, että pääsee eheyttään tarvittavia kohtia. Ja mikäli menis sellaseks tilkkutäkiks parsinta, niin olen tehnyt täys mittasta uutta mikäli vanhaa jää suhteessa vähän paikoilleen.
Aina olen maalaukset ja massaukset tehnyt samalla, kun eihän "asiakas" vältämättä sitä tee itte siltikkään, ja sit valitellaan et on huonosti tehty ku on jätetty suojaamatta paikat. Ei tarvi sitä kuulla, kun toimii ku tekee kuin itelle tekis. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja tuohon edellämainittuun peukalonpään kokoiseen reikään olen itse myös törmännyt.
Meni esim. nissanista kynnyskotelot kokonaan uusiksi. Ja se että "hitsaa vaan siihen ruosteen päälle", myyn pois ennen seuraavaa katsastusta.... Ja sitten kun alat hitsaamaan niin sieltä löytyy vierestä alumiinipeltiä oleva paikka, popniiteillä ja lasikuidulla kiinni.... ja sitten vajaan vuoden päästä kaveri myy auton, ja kertoo että kuka teki ruosteremontin, oli auto 3 päivää pajalla (ensimmäisen päivän suli, kun mm. matot oli parin tuuman jäässä... toisen päivän hitsasin ja kolmanen kuivattelin maalia...). eipä ole ollut semmoista himoa noihin ruosteremontteihin, että olisi tällä vuosituhannella tarvinut sekoa vieraiden autohin... mersuun kun hitsasin peukalonpään kokoisen paikan jousen juureen, niin aikaa meni 3:na päivänä yhteensä varmaan 8 tuntia, ja pikkusen lankaa, kaasua, plasman suutinpari ja hiekkapuhallushiekkaa kilo, ja pikasen maalia, rälläkänlaikkoja ja ruostesuojaa, ja paikan mitat oli jokasuunnassa alle 10cm... Mutta en yhtään katso pahalla, jos joku viitsii tehdä, ja siitä vois jopa itse maksaa asiallisen korvauksen, kun joku tekisi kunnolla... P.S Ja nuo "kuutamourakoitsijat" varmaan vois soitella, jos olisi puhelinnumero.... |
|
||||
|
||||
![]()
minkäslainen urakka tää ois?? oisko kuvia mätä paikoista? mikä auto? katsastus vai entisöinti paikkoja?
syksyllä just hitsasin fiat ducaton johon "pari paikkaa helmaan" piti laittaa. no laitettiin pari paikkaa. paikat oli vaan sellasia 30x60cm kokoisia. tuli kustantamaan vajaa 800 euroa. |
|
|||
|
|||
![]()
Niin kyseessähän on siis Subaru Justy. Alkuun oli tiedossa pari reikää. Vein sen leimalle ja siellä oli pari uutta reikää sen jälkeen. Nuo reijät mitä katsuri löysi niin pitää vetää umpeen. Mulle riittää että reijän päälle mäjäytetään tarpeeksi iso pellin pala ja reikä jää sinne. Itse voin sitten suihkia kotelosuojaa sun muuta. Subaruissa on sellainen pieni ongelma että vaikka pelti on ihan ehjää niin migiä kun näyttää niin se on melkein heti läpi.
Mikäli joku tuota viikonloppuna hitsaa niin voin jelppiä. Hioa paikat valmiiksi ja rälläköidä saumat, sekä maalailla paikat. Kunhan joku vähän osaavampi hitsaa ja kunhan on joku muu paikka kuin tuo helvetin kylmä piha. Toki hommasta saa korvauksen. Vaikka tuntipalkalla mennään jos siltä tuntuu. En mä nyt niin tarkka tuon homman kanssa ole että pitäisi helvetin hyvää jälkeä olla. Tiedän kuinka paskaa jälkeä itse hitsailen niin jos yhtään parempaan pystyy niin se riittää. Viimeksi muutama vuosi sitten caddya hitsailin ja se homma alkoi vituttaan niin paljon että hitsauksen korvasi pop niitit, roudarin teippi ja pakkeli. Tuon voisi vähän paremmin tehdä kun aattelin jopa pitää sen. Jos tuon haluaisi nopeasti kuntoon niin ottaisin sen roudarin teipin ja pakkelin. Ei se niin isoja reikiä saanut aikaiseksi vaikka kovasti se reikää haki. Tuo on siis lähtökohta. |
|
|||
|
|||
![]()
Siitä voi myös lähteä että jos olisi kesä niin kyllä mä nuo paikat voisin itsekin hitsaa. Ei ne niin pahoja paikkoja ollut. Varmaan saisin jopa päivässä itse ne hitsattua. Osaava kaveri hitsaa kyllä huomattavasti nopeammin kuin minä. Jos olen vielä itse paikan päällä niin mikäli hinta alkaa karkaan niin lopetetaan homma siihen ja maksan siitä mistä sovittu ja teen itse loput. Ei tuota ilmaiseksi kenenkään tarvi hitsaa. Maksu voi mun puolesta olla vaikka vaihtokauppa työ työstä. Jokainen kaipaa omaa pientä nörttiä laittaan kotona netit sun muut kuntoon ;-) mutta noista voidaan sopia tapauskohtaisesti sen kanssa kuka ikinä tuon tekee.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
justiina! siinä vasta peli! on paria tullu hitsattua ja oikeen hyvää hitsattavaa. onkos reiät pahoissa paikoissa(iskarin yläpäissä)? yhdessä oli helmassa reikä. sitä ku alko kaivaa auki ni olikin koko helman ala sauma puhki metrin pätkän. täällä onnistuu kyllä hitsi hommat. tiettyihin autoihin. jotkut on vaan yksinkertasesti niin paperia ettei mee ku hermot. lähinnä ranskan rapeet ja foordit. 30e tunti. kerro vaikka yv:llä tarkemmin mätä paikat ym. parempi jos ite purat sisustan ym jos tarvetta. pari paikkaa yleensä kuulostaa tunnin hommalta? harvemmin se niin vaan menee. joskus tietty on oikeesti vaan ruoste paikka joka on lähteny keskeltä lattiaa kolhusta ja on tupakki askin kokonen. sellasen tekee kunnolla 20 minuutissa. |
|
||||
|
||||
![]()
Tulisi tippa silmään jos joskus tulisi auto hitsattavaksi josta on...
- palavat materiaalit poistettu - alustamassat sun muut siivottu pois - Polttoainetankki poistettu - KAIKKI kamat mitkä on hitsaamisen tiellä, penkit ,jouset, pakoputki yms - Kaikki paikkauskohdat kerrottu hitsarille - Hitsaajahan EI OLE kolarikorjaaja, verhoilija,palomies, maalari tms. Normaalisti nämä kaikki tekee hitsaaja! jotka saa palkaksi
|
|||
|
|||
![]()
Pitää tänään käydä katsomassa sitä katsurin lappua. Siinä ne paikat oli. Siitä voi lähteä että helmassa oli jotain. Takana turvavöiden kiinnitys pitää hitsaa. Takapyörät heittää paskaa suoraan siihen kiinnitys kohtaan niin ei yllätys että mätää on. Mut jokaisen renkaan luona joku reikä. Ei pitäisi olla mitään muotoiluja vaativia reikiä. Riittää että vedetään neliskanttinen paikka päälle.
Ja tosiaan jos on joku lämmin paikka missä tuo hitsataan niin voin hioa paikat ja repiä sisustat pois edestä. Ei tarvi muuta kuin hitsaa. Sisustan voin vaikka etukäteen ottaa pois. Ei ole paha nakki. |
|
||||
|
||||
![]()
Jos tosiaan teet kaiken alkuvalmiselun, maksat kunnon hinnan, noin 150 euroa,8h
Ja tuot auton akaaseen niin onnistuu ![]() Puh numero on profiilissa
|
|||
|
|||
![]()
Tietenkään en ihan etukäteen voi kaikkea tehdä kun tuolla ulkona on aika perkeleen kylmä. Sen lisäksi pyöränkotelot on täynnä lunta. Ne pitäs sulaa ensin niin saa ne paikkauskohdat näkyviin. Mutta aloittaa yhden kohdan putsauksella ja kun siirtyy seuraavaan niin sillä välin ekan kohdan voi hitsailla. Veikkaan että tuolla tavalla homma etenee aika nopeasti.
Ja akaa on vähän kaukana. Sieltä päin nimittäin tuo tuotiin pk-seudulle ja ei noin pitkää matkaa toista kertaa halua kokea sillä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etsitään kilpailijaa | paperimies | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.01.2012 21:46 |
Ostetaan autopeltiseppää etsitään! | lacrits68 | O/M/V Muut | 0 | 31.10.2011 19:56 |
Valuraudan hitsaajaa | Cruiseristi | Chit-Chat | 22 | 25.02.2011 10:31 |
Lahden seudulta osaavaa hitsaajaa? | jansa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.06.2010 19:33 |
Etsitään seisontapaikkaa :) | Holle | Chit-Chat | 8 | 04.09.2009 17:45 |