Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2011, 17:30
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

suzuki 1.3l ja weber dgv suutinkoot


tuli hommattua tollanen weberin dgv 32/36. paketti istui paikalleen kuin nyrkki silmään eli täysin bolt-on kitti.
homma kuitenkin ryssiintyi melkei alkuunsa kun ei tullut luettua ohjeita oikein tarkkaan eli bensapaine holahti vähän turhan kovaksi kun sähköinen pumppu hakkasi konehuoneessa auto toimi tuolloin aluksi hyvin mutta pienen ajon jälkeen alkoi ongelmat. asiaa pahensi kun nohevana laitoin mekaanisen pumpun käyttöön ja tulppasin vielä paluulinjan kun tuota ei ollut. no kaasari tulvi sitten hulluna ja käynti toppasi tyystiin. nyt on rakennettu paluulinja ja paineensäädinkin on matkalla, korjaussarja kaasarissa (neulaventtiili hajosi tuossa ekassa rumbassa), nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vetääkin pintakaasulla hyvin, mutta puolen kaasun jälkee alkaa tulla mustaa tuutin täydeltä ja kone hyytyy täysin. viisaammat käski alottaa suuttimista tuo vian haku, eli kansi auki ja siellä pääsuuttimissa lukee 140 ja 140, lisäilmasuuttimissa 160 ja 170.

kysymys kuuluukin onko joku kikkaillut tällaisen samanlaisen probleeman kanssa että minkälaisia suuttimia tuohon kannattaisi lähteä koittamaan?

nii tosiaa autoha on 89 vuosmallin samurai ja vakio moottori.


Viimeksi muokannut 0201346 : 18.04.2011 07:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2011, 18:40
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 Näytä viesti
suurelta mantereelta tuli tilattua weberin dgv 32/36 samurai conversion kitti. paketti istui paikalleen kuin nyrkki silmään eli täysin bolt-on kitti.
homma kuitenkin ryssiintyi melkei alkuunsa kun ei tullut luettua ohjeita oikein tarkkaan eli bensapaine holahti vähän turhan kovaksi kun sähköinen pumppu hakkasi konehuoneessa auto toimi tuolloin aluksi hyvin mutta pienen ajon jälkeen alkoi ongelmat. asiaa pahensi kun nohevana laitoin mekaanisen pumpun käyttöön ja tulppasin vielä paluulinjan kun tuota ei ollut. no kaasari tulvi sitten hulluna ja käynti toppasi tyystiin. nyt on rakennettu paluulinja ja paineensäädinkin on matkalla, korjaussarja kaasarissa (neulaventtiili hajosi tuossa ekassa rumbassa), nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vetääkin pintakaasulla hyvin, mutta puolen kaasun jälkee alkaa tulla mustaa tuutin täydeltä ja kone hyytyy täysin. viisaammat käski alottaa suuttimista tuo vian haku, eli kansi auki ja siellä pääsuuttimissa lukee 140 ja 140, lisäilmasuuttimissa 160 ja 170.




kysymys kuuluukin onko joku kikkaillut tällaisen samanlaisen probleeman kanssa että minkälaisia suuttimia tuohon kannattaisi lähteä koittamaan?

nii tosiaa autoha on 89 vuosmallin samurai ja vakio moottori.
Vertailun vuoksi ladan 1200:ssa moottorissa on samalla kaasuttimella käytetty näitä suuttimia hyvin tuloksin...

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
( Arvot lainattu muun käyttäjän viestistä)

Pääsuuttimen ja ilmasuuttimien suhde on ainakin eri vaikka lähes samankuutioiset moottorit. Mutta mielestäni tuo "Mustaa tuutin täydeltä" viittaisi ainavaan tulvimiseen

En ole välttämättä oikeassa mutta perstuntumalta näin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2011, 07:22
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

täytyy viel hommata bensapainemittari ja tarkastaa et mitä painetta se oikeesti tyrkkii tonne kaasarille, mut ilmiselvästi pienempää suutinta lähettävä tilaamaa tonne pääsuuttimiks. eiköhä se siitä ala käymään

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Vertailun vuoksi ladan 1200:ssa moottorissa on samalla kaasuttimella käytetty näitä suuttimia hyvin tuloksin...

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
( Arvot lainattu muun käyttäjän viestistä)

Pääsuuttimen ja ilmasuuttimien suhde on ainakin eri vaikka lähes samankuutioiset moottorit. Mutta mielestäni tuo "Mustaa tuutin täydeltä" viittaisi ainavaan tulvimiseen

En ole välttämättä oikeassa mutta perstuntumalta näin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2011, 09:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

RTFM


http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm

Luithan tuon ohjeen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2011, 09:28
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Luettu kuin piru raamattua...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.04.2011, 10:53
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
joo on luettu ja useesee otteeseekii tuo
täytyy suositella tota freetechnicsiä erittäin nöyrästi, tosi loistavaa palvelua ja neuvojaki saa ja paketit tulee tosi nopeesti. lähti äskettäi suuttimia muutamat tulemaa postilla ni jos se loppuviikosta alkas kehräämää. kertoivat siellä et vastaa 2.0litrasen säätöjä noilla suuttimilla....

Viimeksi muokannut 0201346 : 18.04.2011 07:45
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2011, 19:58
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

pistetäämpäs väliinformaatiota weberin istutuksesta....

suutinrumbaa olis pyöritelty useemman tuntia, tänää saapu siis freetechnicsiltä 110, 120 2kpl, 130 pääsuuttimet ja yksi 45 tyhjäkäyntisuutin.
muutama tunti meni ku vaihteli suuttimia ees taas ja ajeli lenkkiä kylällä. lopulta jäi ensiökurkulle 130 suutin ja toisiokurkulle 110 suutin ni nyt pelaa koko kaasun alueella, hieman vedot tuntuu huonolta ni koitan tonne ensiökurkulle vielä takaisin 140suutinta joka siinä tehtaalta tullessaa oliki ja tuosta laitan vielä infoa myöhemmin, nyt loppui vain päivä kesken jo. toi tyhjäkäyntisuuttimen vaihto meni mielestäni persdynolla huonompaan suuntaan eli 50tyhjäkäyntisuutin kummallakin puolella.

yksi jännä ilmiö tuohon vielä jäi, kun kaartaa oikealla tuntuu et bensa karkaa johonkin, mietin että olisiko kohon korkeus vielä väärä että loiskahtaa bensat toiseen laitaan..... tossa kaarroksessa huomaa kun seosmittarikin vetää laihalle....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.04.2011, 13:23
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Laitappa sitten infoa, mulla on tosiaan sama kaasari, ja kiinnostaisi noi suutin hommat kanssa. Itellä vähän nuhanen alakierroksilla, kun kierrokset nousee niin kieukuu kyllä.
Lämä pohjassa jos huutaa pitkäään niin booaa.. hetki rauhotusta ja taas laulaa.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.04.2011, 18:28
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

tänään olis taas pyöritelty suuttimia ees taas, menee muuten suuttimien vaihossa enää n.10minuuttia . lopputulos oli et 120suutin ensiökurkussa ni menee liian laihaks, 140suutin ni liian rikkaalle eli takas 130suutin mikä oliki jo eile paineen säätelin tänää 0.2barii, oli vähä alle. aamulla töihin ajaessa tuntui kun olisi taas ruvennu yliuittamaa neula, perillä vilkasin ja ilmaputsarin adapteri olikin bensassa vähän, eli uintia harrastettiin. kyselin sitten taas tuolta freetechnicsiltä tyhmiä ja sano siel et joskus saattaa joutua uutta neulaa sisäänajamaan eli uutuuttaa saattaa joskus takertaa. huomenna täytyy viel käydä testaa ku nyt on vähä pinna täys tota rumbaa mut informoin huomenna miten toi nyt sit lopulta pelaa.

kehtaatko vilkutin mulkasta mitä suuttimia siulla on tossa kaasarissa kii, kiinnostas vähä verrata.

täällä siis tällaset arvot:
pääsuuttimet
1.kurkku 130
2.kurkku 110

tyhjäkäyntisuuttimet
1.kurkku 50
2.kurkku 50

kiihdytyspumpun suutin 50

lisäilmasuuttimet
1.kurkku 170
2.kurkku 160
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2011, 09:14
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

tuli mielee jos jollai on toi weberin dgv suzukissa sellasissa säädöissä et toimii hyvi ja kiekuu koko alueella ilman booausilmiöö ni nöyränä tää pyytää ja ois erittäin kiitollinen (vois auttaa varmasti muitaki saman asian kanssa painiville) et jos kehtais vilkassa kannen alle et minkälaista suutinta sieltä löytyy illasta koitan raportoida miten noi nykyset säädöt tällä pelaa. tuntuu vaa olevan melko tarkka säädöistä toi kaasari.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2011, 17:08
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

vähä yksinkirjottamiseks menee mut josko joku sais tästä hyötytietoa ettei yksin tarvii painia, kävin äskettäi ajelee testilenkkiä kylällä ja säätelemässä seokset kohallee ni näyttäs siltä et näillä säädöillä mitkä tos aiemmin onki jo mainittu ni pelaa melko mainiosti. sen verran tein muutosta aiempaa et vaihoin takas neulaventtiilin mikä siinä uutuuttaa oli ni josko tolla jäis toi tulvimine pois. kymmenen kilsan kokemuksella booausta ei tullu vastaa mut jos ilmenee ni luulen et tilaan viel 100 tai 105 suuttimen tonne toisiokurkkuu ni luulis olevan melko kohillaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.12.2012, 15:05
Ahonlaita:n Avatar
Ahonlaita Ahonlaita ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.12
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 43
Perusasetus

Suzuki 1,3 weber dgv ja suuttimet


Mullakin olis aikomuksena laittaa weber ja mietityttää jahka viitsin ruveta suutinsavottaan.Jokohan joku jakais kokemuksen perusteella lisätietoa sopivista suuttimista.Vakiokoneine samurai,orkkis suodattimella ja pakoputkella on pihassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Weber DGV 32/36 urpo600 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.12.2010 22:31
Ostetaan Weber DGV 32/36 taatusti O/M/V Muut 1 16.08.2010 20:04
Weber 34 ich Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 2 15.01.2010 14:58
M: Weber 36 Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.04.2009 20:13
o: weber 32/36 dgv veivi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 25.01.2006 20:50


Sivu luotu: 09:15 (GMT +2).