![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() patrol gr ahdotkuinka kovan ahtopaineen gr kone kestää ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
niiiin paljo kunnes hajoo
![]() vakio ahdin on todellakin AHDISTIN eli se vaihtoo ja cooleri nokalle ja paineita sopivasti... oma kesti reilun baarin ainakin 80000 km ajan ilman onkelmia vakio turbolla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ai niin autossa isompi ahdin ja cuuleri keulassa
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
onkos pakopuolella paine mittaria? niin kauan niitä ahtoja voi nostaa kunnes pakopaine kasvaa suuremmaksi mitä ahtopaine.
__________________
toyota lj73 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo pakopuolella mittaria
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Omassa pakopuolella mittari ja vakioahtimella kilossa alkaa pakopaineet karata.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mikä mittari sinne pakopuolelle ja mihin ? Ja oisko jotain konstia mistä huomais sen pakopaineen liiiallisen nousun noin perstuntumalta eli mitä tekee jos ahtaa liikaa
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
pakosarjaan nippa ja siitä putki ihan samanlaiselle mittarille mikä on ahtopaineellekin (imusarjan paineelle) ja siitä huomaa et vaikka laittasit enemmän ahtopainetta ja syöttöö niin teho ei nouse.pieni turbo ahdistaa niin paljon! maksimi ahtopaineella voi pakopaine olla vähän yli ahtopaineen,esim 1,5bar ahto niin pakopaine alle 2,0bar..sillon ahdin sopivan kokonen et herääkin alhaalta..offroad käytössä kyl pieni ahdin hyvä jolloin voima tulee heti kun lyö lapun lattiaan..super turboissa sit ihan eri asia! vakio osilla saa koneen kun koneen paskaks ihan pienilläkin paineilla!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kuvassa pakopaineputki töpöttää turbon pesässä paine kellon takana.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Off topic, mutta paljonko vakioturbolla pitäisi olla ahdot?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
onko tuossa kuvassa volvo 850 turbo?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
ei.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() orginal+lisäjousi hukkaportin painekellolle.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
#14
|
|||
|
|||
![]()
n. 0,7bar on rd28t:n vakio paine... vakio turbolla voi ottaa about 0,9bar huoletta, kilon jälkeen tuppaa pakopaineet nousemaan varsinkin jos on syöttö isolla.
vakio turbosta saa ihan hyvän kun käyttää sen modifioitavana alan liikkeessä. eikä maksa ees maltaita, about uuden turbon hinnan ja ahdinhan on käytännössä uutta vastaava kun sen käyttää sepällä. been there, done that. pers dyno kertoi vetäviltä irtoavan +150hv 1,4 bar ahdoilla, oli kyl kuuleri ja avara putki. ahtimen siivet ol 42,5mm kompura ja 47mm turbiini. sovitin myös yhteen gr:ään ärrä volvon ahtimen ja oli aika työläs laittaa, ahdasta oli joka paikassa ja laippakin oli väärä, eli jouduin muuttamaan pakosarjaan t03 laipan. ahtimen mallia en muista mut oli kyl heree heräämään ja kilon paineella irtos 148hv vetävältä, oli kyl myös cooleri ja 2,5" putkisto. ahtimen siivet ol luokkaa 41mm kompura ja 45mm turbiini... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR ? | piparix | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 17.10.2009 12:55 |
gr patrol | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.10.2009 09:07 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
ahdot? | toppa | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 27.04.2005 20:49 |
GR Patrol | Predator | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.03.2005 16:45 |