Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patrol gr ahdot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103021)

Roller 24.10.2012 19:58

patrol gr ahdot
 
kuinka kovan ahtopaineen gr kone kestää ?

Rotpal GR 24.10.2012 21:12

niiiin paljo kunnes hajoo :D
vakio ahdin on todellakin AHDISTIN eli se vaihtoo ja cooleri nokalle ja paineita sopivasti... oma kesti reilun baarin ainakin 80000 km ajan ilman onkelmia vakio turbolla.

Roller 24.10.2012 21:19

Ai niin autossa isompi ahdin ja cuuleri keulassa

luke_L 24.10.2012 22:04

onkos pakopuolella paine mittaria? niin kauan niitä ahtoja voi nostaa kunnes pakopaine kasvaa suuremmaksi mitä ahtopaine.

Roller 24.10.2012 22:07

Ei oo pakopuolella mittaria

HCK 26.10.2012 06:36

Omassa pakopuolella mittari ja vakioahtimella kilossa alkaa pakopaineet karata.

Roller 26.10.2012 07:59

Mikä mittari sinne pakopuolelle ja mihin ? Ja oisko jotain konstia mistä huomais sen pakopaineen liiiallisen nousun noin perstuntumalta eli mitä tekee jos ahtaa liikaa

maukka79 26.10.2012 11:56

pakosarjaan nippa ja siitä putki ihan samanlaiselle mittarille mikä on ahtopaineellekin (imusarjan paineelle) ja siitä huomaa et vaikka laittasit enemmän ahtopainetta ja syöttöö niin teho ei nouse.pieni turbo ahdistaa niin paljon! maksimi ahtopaineella voi pakopaine olla vähän yli ahtopaineen,esim 1,5bar ahto niin pakopaine alle 2,0bar..sillon ahdin sopivan kokonen et herääkin alhaalta..offroad käytössä kyl pieni ahdin hyvä jolloin voima tulee heti kun lyö lapun lattiaan..super turboissa sit ihan eri asia! vakio osilla saa koneen kun koneen paskaks ihan pienilläkin paineilla!

HCK 26.10.2012 16:24

Tässä kuvassa pakopaineputki töpöttää turbon pesässä paine kellon takana.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107003

Ewerglade 12.11.2012 14:32

Off topic, mutta paljonko vakioturbolla pitäisi olla ahdot?

gr patrol 18.11.2012 22:32

onko tuossa kuvassa volvo 850 turbo?

mikkoimp 20.11.2012 21:08

ei.

HCK 20.11.2012 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol (Viesti 939051)
onko tuossa kuvassa volvo 850 turbo?


orginal+lisäjousi hukkaportin painekellolle.

jv 21.11.2012 18:43

n. 0,7bar on rd28t:n vakio paine... vakio turbolla voi ottaa about 0,9bar huoletta, kilon jälkeen tuppaa pakopaineet nousemaan varsinkin jos on syöttö isolla.

vakio turbosta saa ihan hyvän kun käyttää sen modifioitavana alan liikkeessä. eikä maksa ees maltaita, about uuden turbon hinnan ja ahdinhan on käytännössä uutta vastaava kun sen käyttää sepällä. been there, done that. pers dyno kertoi vetäviltä irtoavan +150hv 1,4 bar ahdoilla, oli kyl kuuleri ja avara putki. ahtimen siivet ol 42,5mm kompura ja 47mm turbiini.

sovitin myös yhteen gr:ään ärrä volvon ahtimen ja oli aika työläs laittaa, ahdasta oli joka paikassa ja laippakin oli väärä, eli jouduin muuttamaan pakosarjaan t03 laipan. ahtimen mallia en muista mut oli kyl heree heräämään ja kilon paineella irtos 148hv vetävältä, oli kyl myös cooleri ja 2,5" putkisto. ahtimen siivet ol luokkaa 41mm kompura ja 45mm turbiini...


Sivu luotu: 07:58 (GMT +2).