Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2011, 13:52
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Question

Jeep Grand Cherokee Kokemuksia ?


Tuollaseen heräs mielenkiinto ja olisko palstalaisilla tuollaisten Jeep Grand Cherokee 3.1 TD A4 Laredo Quattra Drive vuosimallia 2001 kestävyyksistä ja tyyppivioista/ osien saatavuuksista?

samat pähkäilyt V 8 koneisesta 4,7 ym... Jeepistä miten kestävä tekniikka tuollaisessa olis?


Viimeksi muokannut hoojii : 22.08.2012 20:26
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2011, 15:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

On. Käytä hakua

Lähtisin aika pitkälti siitä, että sijoita vähän enemmän että saat uudemman missä on mersun 2,7 litrainen. Teoriassa toi vm motorin 3.1 on ihan ok kone, mutta on käytökseltään...nooh..italialainen. Eli jos on käytetty väärin (mikä tämän koneen kohdalla on helppoa), niin kansivikoja yms. ilmenee. Joka pytylle oma kansi, eli viisinkertainen määrä vikoja

Muuten ei mitään vakavempia juttuja, takaperää kandee kuunnella tarkkaan, noi alumiinibanjoiset D44:t (D44a) on hyviä rikkomaan pinionin ja lautaspyörien laakereita. Täydellinen laakeri-shimmi-stefasarja maksaa ulkomailta tilaten reilut parisataa + asennus päälle jos ei itse tee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2011, 19:07
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Mulla oli just tuota mallia mutta 240tkm ajettu ja oha hyvin pelasi koko ajan, nyt ostamassa takasin saman moisen.

Entiiä mikä saatanan kierto huhu tuosta koneesta ettei kestä, kaikki joilla on ollut tuo 3.1td niin ei mitään vikaa mitä nyt jotain antureita joskus.
Mun mielestä viisaampi keksintö tuo kun joka kansi erikseen niin eipä tarvi jokasta uusia jos joku poksahtaa ja ei paljoa avk:lla maksa kansi.
Eikä ne mihinkää halkia yhtää enempää kun muissakaan kun muistaa jähyttää ja lämmiittää ennen ja jälkeen ajon.

Mulla piti vaihtaa 80tkm aikana vain venakopan tiiviste kun oli jotaki korkkia ja kovettunut.
Aina lähti käymää oli sitten pakkasta kuinka paljon tahansa, vääntöä yhtä paljon ku 4,7 v8 mutta kiihtyvyys ei nii päätä huimaa mutta yhtä hyvin kun normaali hlö auto kulkee kyllä.
Kulutus oli mulla sekalaisella ajolla (joka pv loukuilla käyntiä yms offia ja normaali työ ajoa) 13l/100km matkassa pääsee alle kympin.
Verot on vaan siellä 800e nurkilla mutta ite laitan nyt aluksi ainaki pakuksi.

Paras ajettava tää wj mitä nyt muista autoista on kokemusta, vähän semmonen amerikan lenuava mutta mullakki johtu mud terraineista suurimmaksi osaksi.
Perä öljyt lisä aineineen ja vaihelootan öljyt kun muistaa ostaa Mopar merkkistä niin peuhaa kyllä hyvin ja lukotkin toimii perissä.

Ja jos se on vielä Quadra-drive mallia niin on moni neliveto autoilija on ihmeissään ku näkee miten se vetää joka tassulla eikä jaa riippuun mihinkää ristiriipuntaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2011, 19:34
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mitäs tuo italian kone syö seka ajossa? Näitä näyttäs olevan 3.5t koukulla joten vois harkitakkin veturiks
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2011, 20:00
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Jos ajaa kyläpyöristystä ja matkaan niin sillä 11-13l pääsee.
Joskus kun 1000kg vaunua vejettiin niin siinä 16l pyörii, bensa koneethan vie vaunuperässä heti sen 20l vaikka maantiellä ei veiskään kuin 13l

Taitaapi olla nämän kaikki grandit 3500kg vetopainolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2011, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Entiiä mikä saatanan kierto huhu tuosta koneesta ettei kestä, kaikki joilla on ollut tuo 3.1td niin ei mitään vikaa mitä nyt jotain antureita joskus.
Mun mielestä viisaampi keksintö tuo kun joka kansi erikseen niin eipä tarvi jokasta uusia jos joku poksahtaa ja ei paljoa avk:lla maksa kansi.
Eikä ne mihinkää halkia yhtää enempää kun muissakaan kun muistaa jähyttää ja lämmiittää ennen ja jälkeen ajon.
Niin että kun sinulla ja parilla tutulla ja essonbaarin- kaverilla ei ole hajonnut, niin silloin niissä ei ole mitään vikaa? Kyllä noissa sekä 2.5 että 3.1 yms. variaatioissa tuosta samasta VM Motorin koneesta niitä kansiongelmia on, jos yhtään seuraa palstoja missä näistä on puhetta. Ei siis vain Jeepeissä vaan muissakin vekottimissa mihin on ruuvattu.

Toki oikealla käytöllä italo- dieseli kestää ihan hyvin, vaan kun monet ei niitä oikein käytä ja sen takia sitten paukkuu - ja tuntuu paukkuvan helpommin kuin monet muut koneet. Vaikka itse ajaisi kuten pitää niin tuoreimmillaankin 10- vuotta vanhalla käytetyllä autolla on ehtinyt jo moni ajaa päin vittua.. Ihan tuurista siis kiinni että tuleeko sutta ja sekundaa ostettua vai hyvällä pidolla ollut. Toki auton ulkonäkö ja siisteys jotain kertoo, mutta siinäkin on helppo kusettaa. Itselleni en tuollaista ostaisi, on liian iso riski.

Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2011, 23:43
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis
tässä kiteytyy hienosti se pointti miks ostin caddyn enkä diesel grandia vaik ois ollu mahtollista.

ekaks haukutaan mersun 3,1 ja sit se 2,7.. reilua

ja se pensa kasiha nyt on ihan anaalista ku sehä syö pensaa

hitto mie en usko noihi voorumi höpötyksiin tuosta marsun 3,1sestä enneku ite näen! ainut vika mitä siit tiiän todeksi on tuo kampuran rektum stefan vuoto. ja seki parantuu yllättäen vaihtamalla uuden
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2011, 23:46
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
tässä kiteytyy hienosti se pointti miks ostin caddyn enkä diesel grandia vaik ois ollu mahtollista.

ekaks haukutaan mersun 3,1 ja sit se 2,7.. reilua

ja se pensa kasiha nyt on ihan anaalista ku sehä syö pensaa

hitto mie en usko noihi voorumi höpötyksiin tuosta marsun 3,1sestä enneku ite näen! ainut vika mitä siit tiiän todeksi on tuo kampuran rektum stefan vuoto. ja seki parantuu yllättäen vaihtamalla uuden
Ei tuo 3.1 oo mersun vaan Italy VM.
En oo vielä löytäny suomalaista foorumi jossa ois jotai juttua että ois hajonnut, haukkumista kyllä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.12.2011, 00:09
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niin että kun sinulla ja parilla tutulla ja essonbaarin- kaverilla ei ole hajonnut, niin silloin niissä ei ole mitään vikaa? Kyllä noissa sekä 2.5 että 3.1 yms. variaatioissa tuosta samasta VM Motorin koneesta niitä kansiongelmia on, jos yhtään seuraa palstoja missä näistä on puhetta. Ei siis vain Jeepeissä vaan muissakin vekottimissa mihin on ruuvattu.

Toki oikealla käytöllä italo- dieseli kestää ihan hyvin, vaan kun monet ei niitä oikein käytä ja sen takia sitten paukkuu - ja tuntuu paukkuvan helpommin kuin monet muut koneet. Vaikka itse ajaisi kuten pitää niin tuoreimmillaankin 10- vuotta vanhalla käytetyllä autolla on ehtinyt jo moni ajaa päin vittua.. Ihan tuurista siis kiinni että tuleeko sutta ja sekundaa ostettua vai hyvällä pidolla ollut. Toki auton ulkonäkö ja siisteys jotain kertoo, mutta siinäkin on helppo kusettaa. Itselleni en tuollaista ostaisi, on liian iso riski.

Niissä mersun 2.7 kiisseleissä on sitten suutin- ja imusarjavikoja jonkin verran, ja huollot ei ole siinä vaiheessa halpoja. Jotta paskojahan ne kaikki siis

Ompahan noita kansia joutunu vaihteleen ihan työn puolesta, ja tämä auto ollu uuesta asti samalla omistajalla. suosittelin perusteellista jälkikäyttöä jo toisen kannen vaihettua..Tiesi itsekkin tämän ominaisuuden, mutta rakastaa kuulema ajomukavuutta
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.12.2011, 01:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Kertokaas nyt ihmeessä eteenpäinkin noista Grand Cherokeessa käytetyistä diisseleistä. Mitä vikoja sitten siinä Mersun OM 642 koneessa on? Mitä siitä palstojen mukaan hajoaa? Siis huvittaa tietää, miksi ei kannata hankkia.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.12.2011, 21:44
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Ei tuo 3.1 oo mersun vaan Italy VM.
En oo vielä löytäny suomalaista foorumi jossa ois jotai juttua että ois hajonnut, haukkumista kyllä.
perkele tähä tietomakoneeseen pitäs asennuttaa alkolukko
ehä se juu mikään marsun kone oo! syytän tästä koffia.

tuossa naapuri kylässä on jenkkejä korjaava yritys ja niil on ainuut diesel grandi potilaat oikeestaan ollu nuo 3.1 vehkeet. ja niissäkin jotaki vittumaisia öljy vuotoja. MERSULAISISSA ollu jotai parin pikku anturit yms perus huoltoa.

emmätiä... vähä tekis kyl miel tollasta riisel grandia.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.12.2011, 12:02
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

pistää todella mietityttämään mikä noissa diisseleissä niin viehättää. V8 on kestävämpi, kokonaisuutena halvempi, eikä ole tehoiltaan alimitoitettu.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.12.2011, 12:05
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

kyllä se tullee niin kalliiksi jos ajaa vuojessa vaja 30 000km
vähänkään ku ryösii metässä niin keskikulutus pomppaa heti 20l
ja diisselissä yhtä paljo vääntöä ku siinä veekasissa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.12.2011, 12:48
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
kyllä se tullee niin kalliiksi jos ajaa vuojessa vaja 30 000km
vähänkään ku ryösii metässä niin keskikulutus pomppaa heti 20l
ja diisselissä yhtä paljo vääntöä ku siinä veekasissa
no enpä tiedä. 3.1td:n ja 4.7:n kulutukset ei niin montaa litraa eroa, että kannattaisi valita moottori, jolla huomattavasti heikompi maine ja vain puolet 4.7:n tehoista.

varsinkin kun joutuu maksamaan sen 800€ käyttövoimaveroja ja dieselin hintakin nousee bensan tasolle. suhteutetaan moottorin tuottamat tehot vielä kulutukseen/kuluihin, niin ei jää kahta sanaa siitä kumpi koneista antaa paremman vastineen rahalle.

2.7crd:n ominaisuudet alkavat olemaan jo houkuttelevassa tasapainossa, mutta senpä vuoksi niistä pyydetäänkin MIN. 5000€ kovempia hintoja kuin saman ikäisistä ja saman verran ajetuista 4.7:ista, mikä menee jo täysin naurettavaksi. onhan V8 kuitenkin paras kone mitä WJ:lle on tarjolla.

en sitten tiedä onko noissa pikkumyllyissä tiheämmät välitykset. jos on, niin pelkässä metsäkäytössä siitä olisi kyllä etua.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.12.2011, 13:14
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Onkos se niin että mersun koneen mukana tulee myös mersun laatikko?

Itte en oo oikein ajolleen ihastunu eurooppalaisiin tomaatteihin.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.12.2011, 13:18
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Onkos se niin että mersun koneen mukana tulee myös mersun laatikko?
kyllä
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.12.2011, 15:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kumitassu Näytä viesti
no enpä tiedä. 3.1td:n ja 4.7:n kulutukset ei niin montaa litraa eroa, että kannattaisi valita moottori, jolla huomattavasti heikompi maine ja vain puolet 4.7:n tehoista.

varsinkin kun joutuu maksamaan sen 800€ käyttövoimaveroja ja dieselin hintakin nousee bensan tasolle. suhteutetaan moottorin tuottamat tehot vielä kulutukseen/kuluihin, niin ei jää kahta sanaa siitä kumpi koneista antaa paremman vastineen rahalle.

2.7crd:n ominaisuudet alkavat olemaan jo houkuttelevassa tasapainossa, mutta senpä vuoksi niistä pyydetäänkin MIN. 5000€ kovempia hintoja kuin saman ikäisistä ja saman verran ajetuista 4.7:ista, mikä menee jo täysin naurettavaksi. onhan V8 kuitenkin paras kone mitä WJ:lle on tarjolla.

en sitten tiedä onko noissa pikkumyllyissä tiheämmät välitykset. jos on, niin pelkässä metsäkäytössä siitä olisi kyllä etua.
Aika pitkälti olen yhtä mieltä ylläolevasta.

Tosin uudemmissa bensakasoissa on toi päästövero- ogelma, jopa tuon 4.7:n päästöt sen verta kovat että parempi olisi kattoa alkupään malleja mitkä menee kokonaismassan mukaan. Mutta kyllä itteä himottais toisaalta tollanen 4.7HO v8, tehot ja väännöt aika samaa luokkaa nykyisen 5.9:n kanssa, mutta kulutus helvetisti pienempi.

Vähemmän ajavalle bensa on halvempi, ja nyt kun dieselin hinta nousee niin eipä se dieselikään enää halpa ole kuten ennen vaikka ajaisi vähän enemmänkin.

Joku kysyi noista 2.7:n vioista, samat ne on kuin mersuissakin. Eli suutin- ja imusarjavikoja mitkä on perhanan kalliita korjata. Toisaalta ne ei ole kovin yleisiä, mutta jos kohdalle osuu niin taskua saa kaivaa syvältä. Ja WJ:ssä muutamia muitakin vittumaisia vikoja, lähinnä parempien varustetasojen dual- zone ilmastoinnin läppäviat. Pirullinen korjattava. Muutenhan noi on varsin asiallisia vermeitä, hyviä ajaa & kulkee metsässä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.12.2011, 16:08
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

esitin ehkä turhankin kärjistetysti mielipiteeni. jos itse olisin jeeppiä vaille, niin ei se olisi täysin poissuljettua, ettenkö päätyisi 3.1td:hen, jos vain hyvä yksilö sattuu kohdalle. omakohtaista kokemusta ei 3.1:stä ole, mutta 4.7:sta tiedän että janoinen on. en kuitenkaan näe kuinka 3.1 voisi olla ratkaisevasti halvempi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Aika pitkälti olen yhtä mieltä ylläolevasta.

Tosin uudemmissa bensakasoissa on toi päästövero- ogelma, jopa tuon 4.7:n päästöt sen verta kovat että parempi olisi kattoa alkupään malleja mitkä menee kokonaismassan mukaan. Mutta kyllä itteä himottais toisaalta tollanen 4.7HO v8, tehot ja väännöt aika samaa luokkaa nykyisen 5.9:n kanssa, mutta kulutus helvetisti pienempi.

Vähemmän ajavalle bensa on halvempi, ja nyt kun dieselin hinta nousee niin eipä se dieselikään enää halpa ole kuten ennen vaikka ajaisi vähän enemmänkin.
Totta mitä V8:sta sanoit. Viisainta hankkia ennen 2001 rekisteröity niin 600€:n co2 perusteinen vero tippuu massaperusteiseen, joka tais tänä vuonna olla 250€. Harmi vain ettei sitä High Outputtia saanut ensimmäisissä vuosimalleissa. Perus 4.7:aan sais kyllä sen 30hp lisätehoja vaihtamalla H.O:n nokka-akselit ja imusarjan. Paitsi... markkinoilta on loppunut oikeanpuoleiset nokka-akselit. Vasemmanpuoleisia on varastoissa vaikka kuinka, mutta uusia oikeanpuoleisia ei tällä hetkellä löydy mistään päin maailmaa

Viimeksi muokannut kumitassu : 27.12.2011 16:11
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 27.12.2011, 16:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

HO- koneen hyviä puolia tosin on myös paremmat sisuskalut verrattuna peruskoneeseen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.12.2011, 17:38
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

Niin, onhan tuossa H.O:ssa paljon muitakin eroja anturoinnista ja sytyksestä lähtien vahvistettuun kampiakseliin jne. Suurin osa H.O:n extratehoista on kuitenkin saavutettu nokka-akseleilla, joiden profiili on agressiivisempi. Muistaakseni mopar on jopa myynyt kittiä, jolla perus 4.7 muutetaan H.O:ksi ja tähän kittiin kuului ainoastaan nokka-akselit ja imusarja.

Overlandin mukanahan tulisi sitten kaikki mahdolliset herkut H.O:n tai 2.7crd:n päälle.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 27.12.2011, 17:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Juu kyllä sitä kittiä oli myynnissä, juuri siksi taitaakin olla nokka- akselit ollu jo pidemmän aikaa loppu. Se paketti eri pahan hintainen ollut jenkeissä. Toisaalta, ei se tosiaankaan ihan samaksi konetta tee, koska ei ole takokampuraa, mäntien kiinnitykset kankiin erilaiset ms.. mutta tehot ja väännöt kyllä saa samoihin.

Itselle kyllä kävisi niin 4.7:n molemmat versiot kuin 2.7 dieseli.. puolisentoista vuotta sitten jo katselin noita mersun dieseleitä, mutta ei siihen aikaan ollut järkihintaisia tarjolla. Ostin sitten ZJ 5.9:n
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.12.2011, 18:38
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Onko kellään heittää tarkempia kulutuslukemia noille kahdelle? Muistelen jossain kerrotun että 3.1 juo noin 12l/100km kun taas 4.7 14l/100km (keskikulutus). Noilla lukemilla kun laskee kuluja esimerkiksi mun ajossa, pakollista noin 22tkm vuoteen, niin ei tuo dieseli ole kuin pari sataa edukkaampi ajaa. Sitten jos sattuu huono 3.1 motori niin tulee kalliita kilometrejä.
4.7 ja kaasulaitteet jos jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi vaihtaa autoa. Tuossa ainoa iso miinus on että kaasupullot syö tavaratilaa jonkun verran.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.12.2011, 20:14
kumitassu kumitassu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
puolisentoista vuotta sitten jo katselin noita mersun dieseleitä, mutta ei siihen aikaan ollut järkihintaisia tarjolla. Ostin sitten ZJ 5.9:n
Heh, mites muutenkaan.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Onko kellään heittää tarkempia kulutuslukemia noille kahdelle? Muistelen jossain kerrotun että 3.1 juo noin 12l/100km kun taas 4.7 14l/100km (keskikulutus). Noilla lukemilla kun laskee kuluja esimerkiksi mun ajossa, pakollista noin 22tkm vuoteen, niin ei tuo dieseli ole kuin pari sataa edukkaampi ajaa. Sitten jos sattuu huono 3.1 motori niin tulee kalliita kilometrejä.
4.7 ja kaasulaitteet jos jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi vaihtaa autoa. Tuossa ainoa iso miinus on että kaasupullot syö tavaratilaa jonkun verran.
Omalla perus 4.7:lla (+300tkm) keskikulutus ollut noin 16l/100km, talvikeleillä ehkä litran enemmän. Varmaan vähemmälläkin pääsisi, jos kiinnittäisi huomiota ajotyyliin ja reittivalintoihin, eikä kuljettelisi turhia romuja matkassa. 15l/100km lukemista näkee monesti puhuttavan.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 29.06.2012, 22:09
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Perusasetus

millasia nuo vanhemmat -93 vuosimallista alkaen olevat V 8 padalla olevat grandit ovat, millä akseleilla ja koneen tyyppi?

Viimeksi muokannut hoojii : 29.06.2012 22:54
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.06.2012, 13:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Moparin peruskasi, 44RH/RE laatikko, Dana30 edessä ja takana on joko D35 tai D44a (köykämiiniversio joista tykkää laakerit kulahtaa -> kuuntele tarkkaan ennen ostoa).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand cherokee WJ kokemuksia landman Tekniikka & Jutustelu 86 07.03.2018 20:03
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? höpöhöpö Tekniikka & Jutustelu 5 08.07.2011 22:51
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2009 18:13
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Tietoa Jeep Grand Cherokee vm.2000 3.1 diesel? Bladerunner Tekniikka & Jutustelu 1 01.09.2006 11:13


Sivu luotu: 15:44 (GMT +2).