Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.06.2012, 17:18
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Jarrupoljin lattiaan, ei paljo jarruja, jumittaa väliillä? Mazda b2600


Jeps, eli löyty kohtuuhintanen Mazda b2600 jossa tuntuu muunmummoassa jarruissa olevan häikkää. Eli poljin menee melkein lattiaan ennen ku rupee jarrut ottaa mainittavasti. Lisäks koeajulla saatiin jarrut jumiin jäämään nähtävästi jotka/jokin vapautu ku aikasa omistaja eestaas ajeli autoo hiljakseen.

(ELLEI sit ollu sika huono tuuri ja neliveto jäi jumiin ku soratiellä sitä testattiin, autossa ku erikokoset renkaat eessä ja takana, tähän en kumminkaa usko ku manuaalinapikset eessä jotka vapautettiin jo soralla ja nelivedon merkkivalokin sammu ku takavedolle nakkas.
Toisinsanoen ois pitäny olla napikset rikki ettei vapauta etusia ja lisäks se merkkivalo toimia väärin, sillon ois voinu auto jumiakki asfaltille siirryttäessä.)

Mistee tota jarruvikaa ehtis, jarrupääsylinteri ja/tai jarrutehostin vissiin? En oo moisiin tutustunu ikinä niin ei hajua mikä sieltä vois mennä. Voiko tää ihan pelkkä ilmaushomma olla?


Muutaki laittoo autossa tosiaan on, kuten syyläri, öljyvuodot, entisten omistajien "hyvät" patentit, kevyttä ruostetta, jne. mutta jarrut ois kyllä kiva olla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2012, 17:37
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Vois olla ihan ilmaushomma. Kysele ny viel onko tehty äskettäin mitään jarruremonttia ja sit tietty tarkista että jarrunestettä on tarpeeks.

Jarrut voi mennä jumiin esimerkiks jarrumännistä, mut se on sit yks nurkka kerrallaan eikä koko systeemi. Oletan että tässä on levyt edessä ja rummut takana. Menikö siinä siis kaikki jarrut jumiin? jos meni, niin siinä tapauksessa vian täytyy olla polkimessa tai pääsylkyssä. Rummut menee helpostikin jumiin jos on huonokuntoiset romut sisällä (jouset) tai liian lähelle rumpuja säädetyt kengät ja sitte sitä pihalla seisottamista...

jarruneste kannattanee myös pistää vaihtoon, jos sitä ei o tiedettävästi vaihdettu muutamaan vuoteen. Varsinkin vanhoissa linjastoissa saattaa olla roskia seassa, joka jumii liitoksissa tai ainakin aiheuttaa huonoa virtausta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.06.2012, 17:44
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Jolta auton ostin niin se ei oo autolle muuta tehny ku ajanu, aikasemmatkaan tuskin on jarruja laitellu.
Nestettä oli kyllä reilusti, pikasesti katottuna yli ylärajan.

Juu, levyt eessä, rummut takana.
Tarkkaa tietoa ei oo että menikö mikä jumiin, auto vaan rupes tosi nihkeesti liikkuu ku palattiin asfaltille. Yhen melko kovan jarrutuksen sillä tein vähän sitä ennen.
Mutta kuhan tästä intoutuu niin pitää kokeilla ilmausta eka. Nesteitten vaihtokaan ei kyllä huono idea ois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2012, 18:08
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Vaikuttaako useampi polkaisu perä jälkeen polkimen painumiseen?
Voisi hyvinkin olla jarrusatulat vain jumissa...
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2012, 18:27
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Itellä on Jeepistä menny molemmat etujarrumännät vuorotellen jumiin. Tuntuu tosiaan siltä niinku jarrut ois pohjassa, vaikka vaan yks nurkka jarruttaakin. Tää ilmenee hyvin ajaessa lämpönä vanteessa, vaikkei enää täysin jumissa oliskaan. Motarinopeudessa vetää koko levyn punahehkuseks, vaikkei isosti koskettaiskaan!

Hoitona tilasin itelleni jarrumäntäsarjat molemmille puolin. Oli helppo vaihtaa autotallivehkein eikä oo ongelmia enää ollu.

Koita saada ne jarrut melkeen uudelleen jumiin, jotta tiedät mitä sulla on jumissa. Helpottais ehkä varsinaisen vian paikallistamista, ettei tartte väkisin koko systeemiä lähteä uusimaan. Ja ainakin ne etujarrut kannattaa ilmata!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.06.2012, 18:29
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Eipäs oo tullu mieleenkää vielä pumppailla jarruja, pitää testata.

Juu, pitää koeajulla tosiaan jarruja polkee kunnolla että rupeis vika löytyy, kuhan saa pahimpia öljyvuotoja ensin koneesta tilkittyä ja ainaki syylärikorkki uusittua, voi kyllä syyläriki kusta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazda B2600 -88 matukki Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2010 17:08
Myyty Mazda B2600 4x4 -89 Frostspring O/M/V Ajoneuvot 1 19.11.2009 19:57
Myydään Mazda B2600 4x4 elhapero O/M/V Ajoneuvot 1 06.08.2009 16:12
Mazda B2600 Tekniikka & Jutustelu 2 24.10.2006 09:44
M: MAZDA B2600 Helperi O/M/V Muut 10 15.01.2005 13:02


Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).