![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ40 kysymyksiäEli olen nyt tajunnut sen että on ihan oikeasti ostettava itselle ensimmäinen offipeli (korttiinki vielä reilu vuosi aikaa), ja sukulaisella olisi halvalla beejii kaupan. Auto tosin ei ole liikkunut vuoden 95 jälkeen jolloin se on paikoilleen ajettu. Ja sitten asiaan Onko toi toyotan kone kuinka varma, ja onko toivoa että se vielä tuosta avaamatta elpyisi, kone siis pyörii käsin pyörittämällä ja vedet ei ole jäätyneet ja oljy on ihan pikimustaa eli vettä ei ole seassa? Entäs tuo ohjaustehostinjuttu, onko mahdollista sovittaa sinne pajeron ohjaushilppeitä kun olisi pihassa pajero josta runko poikki ja kone + laatikko myyty? Sitten turbotus kiinnostaa siinä mielessä että olisi itsellä valmiina hyväkuntoinen 900 turbosaapin ahdin, riittääkö beejiihin, ja kuinka paljon auttaa kulkuun? Entäs alusta ja renkaat, järkeilin että soa ja traction baarit, taakse varmaan aika helppo mutta entäs eteen? Ja miten pahasti kardaanikulmat muuttuu, tartteeko niille tehdä jotain? Pyöriksi kaavailin 35 tuumasia.
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Turbo on helppo asentaa,omassani garret gt17 samaa kokoa kun pajeron ic mallissa ja hyvin puhaltaa,meno on todella kevyttä 80km/h aivan pinta kaasulla,130km/h olen uskaltanut ajaa 33/12.5 kumeilla ja vielä olisi ottanut lisää.0.6bar ahtoja,kaasuläpän yläpuoleisen nipan käänsin 180astetta,elikkä putken reikä näyttää alaspäin,vähän sai tuolla konstilla lisää syöttöä. soa on ihan ok (olis kannattanu tehdä oman berttaan myös).Traction bar ehdottomasti jos turbon laittaa,varmasti väänttää ilman traction baria norrat poikki ja soalla baari pakollinen.Etuperän kääntöpäät pitäisi kiertää akselilla eri kulmaan elikkä pallot irti perästä ja olkatapin pysty linja alkuperäiseen kulmaan.Tässä vaiheessa kannaattaa ajatella levyjarruja eteen (jos on rummuilla).Alustan saa vieläkin paremmaksi jos laittaa kierrejouset ja tukivarret eteen ja taakse,LJ.stä ovat omasta mielestäni ottaneet,rangesta taitaa myös saada,viisaammat korjatkoon. Niin tuosta ohjaustehostimesta jäi mainitsemati.HJ.n tehostajan ovat sovittaneet,saa sen oman tyhmän "apusimpukan" ja työntövarren heittää mettään se HJ,n simpukka tulee sinne syylärin kulmaan ja varsi oikeaan etupyörään ilman mitään apusimpukoita.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ Viimeksi muokannut elhapero : 16.06.2009 21:00 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja turpotus onnistuu sitten minultakin Tuo etupäänkin laittokin laittokin varmaan onnistuu minultakin kun hiukan hommaan perehtyy ja traction barit tarttee ainakin. (pajerossakin perä pyöri ihan kiitettävästi vaikka ei ollut soaa.) Muta entäs noi kartaanin kulmat kun en ite ymmärrä niistä mitään niin tartteeko tehdä jotain? Ja vielä tosta mitsun tehostimesta että onnistuuko modaan beejiihin sopivaksi?
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suhteellisen suorassa pitäisi saada jordaanin nivelet pysymään,periä kohti ne tulee aika hyvin kun perät kallistuu,jakolaatikon kardaani kulmille ei minun mielestä paljon pysty tekemään.joo jäi tuo tehostin juttu pois,en tiedä saako pajeron simpukan sovitettua,HJ,n ovat sovittaneet.Palstan haulla löytyy aika paljon juttua bj,n rakentelusta kun jaksaa vaan kahlata.BJ on hyvä rakentelu kohde
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tosin jokaisella on oikeus tehdä autolleen mitä haluaa,mutta Bj on etenkin hauska ajopeli,joten mielestäni ainakaan alkuun sitä ei kannata räjäyttää atomeiksi vain sen takia,että joillain"tosi offareilla" on soa ym.pelejä.Vaan elvyttää se semmoiseen kuosiin että sillä on kiva ajella sekä on/offroadia. Ja kun aika on kypsä ja taitoa alkaa karttua niin sitten sitä kyllä voi muokata enemmin mieleiseksi. Varoitus:Tämä on mielipide!! T:Bj andy Fj:llä vuodesta 93 Bj;llä vuodesta 95 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei kuitenkaan mahdoton homma, ja toisella kertaa menis paljon nopeemmin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Oikea termi oisi ollut no welding,eli ohjaus osien mitä EI saa hitsata tottakai joutuu poraamaan,ja etsimään sen simpukan paikan,ja pumpun kohdalla hieman hitsoittamaankin.ym. ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
terve ! miulla on kanssa vuos vielä korttiin ja tuo bj pojekti meneillään mukavaa puuhaa aina kun on rahaa millä laittaa..
![]() voin auttaa parhaanimukaan jos tulee kysyttävää! ![]() itellä tulee tuolla hj 61 tekniikalla ja akseleilla, ohjaksen tehostajat on ja soa ja tractionbar takana. se saabin ahdin To3? on kai aika passeli mitä joskus luin aika alhaalta heräilee. eikai niis 3litan koneissa paljoa vikoja ole öljypumput tuppaa vaa väljistyy jos on ollu vähillä öljyillä pyöriny kuivana ? itteeni kans kiinnostais mitä porukat on noille kardaani kulmille tehny jää itellä takana aika lyhkäseks kardaanin pituus ja mitä nyt mallailin niin ei riitä ristikossa varat sellaseen kulmaan ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ80 kysymyksiä.. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.06.2009 22:02 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
Patrolli kysymyksiä | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.08.2007 23:45 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |