Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.06.2009, 20:02
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

BJ40 kysymyksiä


Eli olen nyt tajunnut sen että on ihan oikeasti ostettava itselle ensimmäinen offipeli (korttiinki vielä reilu vuosi aikaa), ja sukulaisella olisi halvalla beejii kaupan. Auto tosin ei ole liikkunut vuoden 95 jälkeen jolloin se on paikoilleen ajettu.

Ja sitten asiaan
Onko toi toyotan kone kuinka varma, ja onko toivoa että se vielä tuosta avaamatta elpyisi, kone siis pyörii käsin pyörittämällä ja vedet ei ole jäätyneet ja oljy on ihan pikimustaa eli vettä ei ole seassa?

Entäs tuo ohjaustehostinjuttu, onko mahdollista sovittaa sinne pajeron ohjaushilppeitä kun olisi pihassa pajero josta runko poikki ja kone + laatikko myyty?

Sitten turbotus kiinnostaa siinä mielessä että olisi itsellä valmiina hyväkuntoinen 900 turbosaapin ahdin, riittääkö beejiihin, ja kuinka paljon auttaa kulkuun?

Entäs alusta ja renkaat, järkeilin että soa ja traction baarit, taakse varmaan aika helppo mutta entäs eteen? Ja miten pahasti kardaanikulmat muuttuu, tartteeko niille tehdä jotain? Pyöriksi kaavailin 35 tuumasia.

__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2009, 20:35
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jka Näytä viesti
Eli olen nyt tajunnut sen että on ihan oikeasti ostettava itselle ensimmäinen offipeli (korttiinki vielä reilu vuosi aikaa), ja sukulaisella olisi halvalla beejii kaupan. Auto tosin ei ole liikkunut vuoden 95 jälkeen jolloin se on paikoilleen ajettu.

Ja sitten asiaan
Onko toi toyotan kone kuinka varma, ja onko toivoa että se vielä tuosta avaamatta elpyisi, kone siis pyörii käsin pyörittämällä ja vedet ei ole jäätyneet ja oljy on ihan pikimustaa eli vettä ei ole seassa?

Entäs tuo ohjaustehostinjuttu, onko mahdollista sovittaa sinne pajeron ohjaushilppeitä kun olisi pihassa pajero josta runko poikki ja kone + laatikko myyty?

Sitten turbotus kiinnostaa siinä mielessä että olisi itsellä valmiina hyväkuntoinen 900 turbosaapin ahdin, riittääkö beejiihin, ja kuinka paljon auttaa kulkuun?

Entäs alusta ja renkaat, järkeilin että soa ja traction baarit, taakse varmaan aika helppo mutta entäs eteen? Ja miten pahasti kardaanikulmat muuttuu, tartteeko niille tehdä jotain? Pyöriksi kaavailin 35 tuumasia.
Varmasti lähtee käyntiin,omani oli seissyt 20v,konetta en avannut ja käyntiin lähti heti kun sain polttoaine järjestelmästä ilmat pois.

Turbo on helppo asentaa,omassani garret gt17 samaa kokoa kun pajeron ic mallissa ja hyvin puhaltaa,meno on todella kevyttä 80km/h aivan pinta kaasulla,130km/h olen uskaltanut ajaa 33/12.5 kumeilla ja vielä olisi ottanut lisää.0.6bar ahtoja,kaasuläpän yläpuoleisen nipan käänsin 180astetta,elikkä putken reikä näyttää alaspäin,vähän sai tuolla konstilla lisää syöttöä.

soa on ihan ok (olis kannattanu tehdä oman berttaan myös).Traction bar ehdottomasti jos turbon laittaa,varmasti väänttää ilman traction baria norrat poikki ja soalla baari pakollinen.Etuperän kääntöpäät pitäisi kiertää akselilla eri kulmaan elikkä pallot irti perästä ja olkatapin pysty linja alkuperäiseen kulmaan.Tässä vaiheessa kannaattaa ajatella levyjarruja eteen (jos on rummuilla).Alustan saa vieläkin paremmaksi jos laittaa kierrejouset ja tukivarret eteen ja taakse,LJ.stä ovat omasta mielestäni ottaneet,rangesta taitaa myös saada,viisaammat korjatkoon.
Niin tuosta ohjaustehostimesta jäi mainitsemati.HJ.n tehostajan ovat sovittaneet,saa sen oman tyhmän "apusimpukan" ja työntövarren heittää mettään se HJ,n simpukka tulee sinne syylärin kulmaan ja varsi oikeaan etupyörään ilman mitään apusimpukoita.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/

Viimeksi muokannut elhapero : 16.06.2009 21:00
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.06.2009, 21:00
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elhapero Näytä viesti
Varmasti lähtee käyntiin,omani oli seissyt 20v,konetta en avannut ja käyntiin lähti heti kun sain polttoaine järjestelmästä ilmat pois.

Turbo on helppo asentaa,omassani garret gt17 samaa kokoa kun pajeron ic mallissa ja hyvin puhaltaa,meno on todella kevyttä 80km/h aivan pinta kaasulla,130km/h olen uskaltanut ajaa 33/12.5 kumeilla ja vielä olisi ottanut lisää.0.6bar ahtoja,kaasuläpän yläpuoleisen nipan käänsin 180astetta,elikkä putken reikä näyttää alaspäin,vähän sai tuolla konstilla lisää syöttöä.
Tota mäkin veikkasin että kone lähtisi, eihä sekään nyt silti varmaa ole mutta toivoa piisaa.
Ja turpotus onnistuu sitten minultakin
Tuo etupäänkin laittokin laittokin varmaan onnistuu minultakin kun hiukan hommaan perehtyy ja traction barit tarttee ainakin. (pajerossakin perä pyöri ihan kiitettävästi vaikka ei ollut soaa.) Muta entäs noi kartaanin kulmat kun en ite ymmärrä niistä mitään niin tartteeko tehdä jotain?

Ja vielä tosta mitsun tehostimesta että onnistuuko modaan beejiihin sopivaksi?
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2009, 21:08
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Suhteellisen suorassa pitäisi saada jordaanin nivelet pysymään,periä kohti ne tulee aika hyvin kun perät kallistuu,jakolaatikon kardaani kulmille ei minun mielestä paljon pysty tekemään.joo jäi tuo tehostin juttu pois,en tiedä saako pajeron simpukan sovitettua,HJ,n ovat sovittaneet.Palstan haulla löytyy aika paljon juttua bj,n rakentelusta kun jaksaa vaan kahlata.BJ on hyvä rakentelu kohde
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2009, 21:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Onko toi toyotan kone kuinka varma, ja onko toivoa että se vielä tuosta avaamatta elpyisi, kone siis pyörii käsin pyörittämällä ja vedet ei ole jäätyneet ja oljy on ihan pikimustaa eli vettä ei ole seassa?
Kokeilemalla selviää.

Lainaus:
Entäs tuo ohjaustehostinjuttu, onko mahdollista sovittaa sinne pajeron ohjaushilppeitä kun olisi pihassa pajero josta runko poikki ja kone + laatikko myyty?
Hj 60 tehostin menee sinne helpohkosti,bolt on meiningillä eli ei tarvi säveltää,ja siis runkero runkerona,ja toyota toyotana.

Lainaus:
Sitten turbotus kiinnostaa siinä mielessä että olisi itsellä valmiina hyväkuntoinen 900 turbosaapin ahdin, riittääkö beejiihin, ja kuinka paljon auttaa kulkuun?
Lienee aika sopiva,ja kun sen asentaa niin syöttöpumpun säätökalvo menee todennäköisesti riekaleiksi.Eli se kannattaa vaihtaa jo etukäteen.

Lainaus:
Entäs alusta ja renkaat, järkeilin että soa ja traction baarit, taakse varmaan aika helppo mutta entäs eteen? Ja miten pahasti kardaanikulmat muuttuu, tartteeko niille tehdä jotain? Pyöriksi kaavailin 35 tuumasia.
Jos korttiin on vielä aikaa,niin se kannattaa käyttää peltitöihin.Nuo SOA:t ym jutut joutaa tehdä sitten paremmalla ajalla,Maksimi rengaskoko on 33* 12.5(tai 34 mutta ei löydy paljon tarjontaa) joten isompia ei kannata kaavailla,ja siinä vaiheessa kun on renkaita ostamassa niin suoritteleepi hieman vertailua millä rengasmerkillä saa eniten vastinetta.Ja koirkea auto kaatuu helpommin kuin matala.

Tosin jokaisella on oikeus tehdä autolleen mitä haluaa,mutta Bj on etenkin hauska ajopeli,joten mielestäni ainakaan alkuun sitä ei kannata räjäyttää atomeiksi vain sen takia,että joillain"tosi offareilla" on soa ym.pelejä.Vaan elvyttää se semmoiseen kuosiin että sillä on kiva ajella sekä on/offroadia.
Ja kun aika on kypsä ja taitoa alkaa karttua niin sitten sitä kyllä voi muokata enemmin mieleiseksi.

Varoitus:Tämä on mielipide!!

T:Bj andy Fj:llä vuodesta 93 Bj;llä vuodesta 95
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.06.2009, 21:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Hj 60 tehostin menee sinne helpohkosti,bolt on meiningillä eli ei tarvi säveltää
Yhteen Berttaan rakensin HJ:n tehostimen, eikä se nyt ihan bolt on-juttu ollut. Kyllä sitä simpukan paikkaa joutui tovin miettimään ja peltejä leikkelemään että oikea paikka löytyi. Samaten pumpun kiinnityksen joutui värkkäämään.

Ei kuitenkaan mahdoton homma, ja toisella kertaa menis paljon nopeemmin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.06.2009, 21:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Yhteen Berttaan rakensin HJ:n tehostimen, eikä se nyt ihan bolt on-juttu ollut. Kyllä sitä simpukan paikkaa joutui tovin miettimään ja peltejä leikkelemään että oikea paikka löytyi. Samaten pumpun kiinnityksen joutui värkkäämään.
Haa!!! Vasen käsi ylös virheen merkiksi,eli meikäläisen.

Oikea termi oisi ollut no welding,eli ohjaus osien mitä EI saa hitsata tottakai joutuu poraamaan,ja etsimään sen simpukan paikan,ja pumpun kohdalla hieman hitsoittamaankin.ym.:confused
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.06.2009, 22:09
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

terve ! miulla on kanssa vuos vielä korttiin ja tuo bj pojekti meneillään mukavaa puuhaa aina kun on rahaa millä laittaa..
voin auttaa parhaanimukaan jos tulee kysyttävää!
itellä tulee tuolla hj 61 tekniikalla ja akseleilla, ohjaksen tehostajat on ja soa ja tractionbar takana.

se saabin ahdin To3? on kai aika passeli mitä joskus luin aika alhaalta heräilee.
eikai niis 3litan koneissa paljoa vikoja ole öljypumput tuppaa vaa väljistyy jos on ollu vähillä öljyillä pyöriny kuivana ?
itteeni kans kiinnostais mitä porukat on noille kardaani kulmille tehny jää itellä takana aika lyhkäseks kardaanin pituus ja mitä nyt mallailin niin ei riitä ristikossa varat sellaseen kulmaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ80 kysymyksiä.. LöpöLassi Tekniikka & Jutustelu 2 12.06.2009 22:02
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
Patrolli kysymyksiä Eissä Tekniikka & Jutustelu 2 27.08.2007 23:45
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 09:21 (GMT +2).