![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() om605.911Nyt mersutietäjät huom huom. kyseisestä koneesta mielipiteitä, onko minkälaisen koneen maineessa siis kestävyydessä.? javielä jos ajattelee ahtamista järkipaineilla, pitääko suosiolla ottaa tuplakansipahvit paikoilleen vai sorvata mäntiä yms, vai meneekö palotapahtuma sekasi jos sorvaa tuon vehkeen mäntiä?
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla vaparin ja turbon eroja: http://www.peachparts.com/shopforum/...non-turbo.html
|
#3
|
||||
|
||||
![]() 605
mistään mitään tietämättä voin kertoa että mulla oli om605vapari entisessä G-mersussa. Ruuvasin siihen pienen kkk turbon ja tein öljynpaluun lohkossa olevaan aihioon, öljylähdön otin paineanturilta ja ahtoja oli hiukan alle 1bar. Ihan kiva moottori se oli, hiljainen ja sivistynyt käynti, pikkusen alavääntöä olis tarvinnu olla enempi. woimaa en siitä saanu joten tunkkasin sen pois ja laitoin tilalle om606turbon. Kyllä se pitäis kestää jos ei hullutteleen ala, ei mulla ainakaan tainnut olla muuta ongelmaa kuin woima puuttui. Kierroksilla oli hyvin vetoja.
__________________
HJ45 pickup |
#4
|
||||
|
||||
![]()
welhon ohje ahdettuun OM 60X vapariin on pitää paineet alle 1 barin...
syötön säädöllä / isoilla elementeillä saat ruokaa sinne alemmakskin - ja jos ja kun pakopaineet ja pakolämmöt on hallinnassa niin kyllä niistä alavetojakin saa, hyvä cooleri auttaa myös litratehoissa ei ST luokkaan pääse, tai koneen ikä lyhenee radikaalisti, mutta hyvin tehtynä ja järkikäytöllä kestää pitkäänkin.... nykyäänhän saapi sitten alkup turboja ja monivenojakin aika kohtuuhintaan... ![]() eli ei taida maksaa vaivaa ruveta tuplapahvittelemaan tai mäntiä sorvaileen, helpompi vaan pitää paineet alempana ja seurata lämpöjä
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 27.01.2012 19:21 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
niin mutta mutta, tuossa otsikon koneesas oli öljysuihkut??
harmi jos ei alas muuten vetoja saa kun pumpun pajoituksella, nimittäin sitä juuri kaivataan, vai onko meillä eri "alaväännöt". 1400 kun lähtis kohtuudela vetämään ja tyhjäkäynnillä ei sammuis jos hiippailee. kartoittelen hiukan tojotaan moottorivaihtoehtoja ja yksi tuommoinen olisi tiedossa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#6
|
||||
|
||||
![]()
SORRY !!!
nyt tuli ajatuskatkonen... tuohan on 20V eli pitäis siis olla suihkut, ja ainakin pyttyä pidemmässä on elementitkin hiukka isommat kuin kapeakantisissa kyllä sen saa vetämään alhaalta ihan asiallisesti, jos pumppu on sähköohjattu niin kannattaa vaihtaa siihen 602 sen pumppu ja päivittää se mynällä tai ppd llä kysys -Jeeper- nimimerkiltä miten se vetää alhaalta, on Jeepissä manuaalin kanssa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 | mersuana | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 23.06.2011 13:08 |
Myyty Mese C250 OM605:lla | LaaLaa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.03.2011 15:50 |