![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() hj60 vai patrol 160??Kumpikohan auto kannattaisi hankkia? Hj60 ajettu 450tkm (4.0L turboton) ja patrolilla ajettu 290tkm (sd33 turboton) Autossa kestävyys ön etusijalla, maantieajoa tulisi eniten. Teoriassa auton tulisi olla sellainen että ajelisi vaikka loppuelämän.. ( voihan niitä muitakin automalleja suositella max hinta 10000) Millaisia tyyppivikoja autoissa on? Mitä paikkoja kannattaa tarkistaa jos käy katsomassa ? Ja mitenkä varaosien saanti? Itse varmaankin helppo huoltaa nuo eikä ole mitään ylimääräisiä sähköisiä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itse valitsisin hj60 tai oikeastaan hj61, maantie ajossa paljon mukavampi ja vakaampi kuin patrol ja tilaakin on enemmän. Mutta eikös tuolla rahalla jo osta hdj80 cruiserin tai y61 patrollin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla vaikutti päätös hj61/Turbo patrol suhteen puhtaasti rahatilanne. Hojotat maksaa edelleen todella paljon verraten patukkaan ja sit omaan käyttötarkotukseen "sopivampi" malli löyty Nissan leiristä. Molemmat kestäviä ja ruostuvaisia samaan tapaan ja ruostehan se näitä raiskaa tasa vertaisesti. Sit tietysti käyttötarkoitus merkkaa siten et kuinka valmiiks rakennetun haluaa ja tarjontaa kattelee vaan. HDJ tietysti olis kiva rakentelu kohde, ihan alustankin takia mut maku kysymys tääkin.
Vastaus: osta valmiiks rakennettu HDJ ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Jos pitkäaikaista autoa etsit
Niin tuohon hintaluokkaan löytyy todella hyviä hj-61:siä
Unelmatapauksessa vähän ajettu, viimmeisiä pyöreälamppuisia oleva ja ruosteeton. Noissa nelivalokeulaisissa huonommat lyhyet valot. Ja tuo turbo on pienempi kulutukseltaa ero varmaan litran-pari maantiellä "tyyppivikoja" on vaihdelaatikko, joka pitää laakeroida suurin piirtein puolen miljoonan välein ja jos hj-61:llä vedetään isoa kärryä vitosella, niin paljon useammin, ja yleensäkkin pienillä kierroksilla vedättämällä laatikko kärsii. Toinen ongelmapaikka on lukkojen vivustot akseleissa, pitää herkistellä muutaman vuoden välein. Ja tyyppiviaksi voidaan laskea jousitus, mutta jos pintakovuus ei haittaa, niin ok, toki virittelemällä saa parannettua paljon Ja jos vielä pikkasen laajentaa skaalaa, niin hdj-80 (miksei hzj-80?) niin alkaa saamaan tuolla 10 ke:lla hyväkuntoisia, kohtuullisesti ajettuja autoja, mutta arvokkaampia korjata kuin tuo hj-61. Ole tarkka noiden ruosteiden suhteen, varsinkin jos et itse pysty/halua tehdä niitä peltihommia. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mikä km määrä on landcruiserille vähänajettu? Ja onko hj60 ja hj 61 koneissa paljonkin teho/vääntö eroja?
Onko hdj80 autoissa jo ihan eri moottoritkin? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja tuo hj-61 vääntää paljon "mukavammin", ja vieläpä kohtuu alhaisilla kierroksilla, minkä seurauksena vedätetään liian isolla vaihteella, laatikot paskaksi. Itselläni on molempia ollut, ja kyllä se turboton tuntuu kohtuuttoman hengettömältä, jopa luvattoman laiskalta trailerin kanssa, toki vieläkin laiskempia löytyy. On täysin eri kone hdj:ssa 4,2 litran suorasuihku turbodiesel, 160-170Hv ja hzj:ssä 4,2 esikammiodiesel ilman turboa, tehoja muistaakseni suunnilleen saman verran kuin hj-61:ssä. Ja vähän ajettu on suhteellinen käsite, hyvällä huollolla ja asiallisella käytöllä 500 000 km ei ole paljon, itselläni oli n. 730 tkm ajettu hj-60, ja möin sen sanomalla, että vaikka kilometrejä yli 700tkm niin kunto samanlainen kuin kaikissa muissakin 380 tkm ajetuissa, kaveri kävi koeajolla ja totesi että tehdään paperit, hänellä on 400 km kotimatkaa edessä. Ja sitten myydään aivan pokerinaamalla muka 350 tkm ajettuja loppuunasti rullattuja paskoja, kunnosta päätellen vois olla miljoona+ Tuossa hdj:ssä täysin eri tekniikka kuin hj-60/61, montakaan samaa osaa ei autoissa ole. Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 31.12.2011 14:22 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
hj61 ja hdj80 kone on ns TDI suorasuihkutus moottori eli saman tyyppinen kuin vw tdi. hj60, patrollit,pajerot,isutsut sun muut on tuolloin olleet vanhanliiton esikammio dieseleitä hj 60 4.0 6 kone n.115hv hj 61 4.0 6 kone noin 140hv hdj 80 4.2 6 kone. n.163hv-204hv 24 ventiilinen |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitä hdj80:ssä on parempaa kuin noissa vanhemmissa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
no kuusykkösessä on turbo moottori,kaskymppisessä olis kierrejousi alusta=menee pehmeemmin..!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
Myydään HJ60 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 24.05.2009 10:43 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |