Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2011, 20:56
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

dieselin suutinten vaihdon jälkeistä jälkipuintia


käyttikseen vaihdatin virikärjet, oli omat kärjet, vaihtotyö 205€. vaihdon jälkeen käyntiin lähtö on tahmeaa. vaihtoehdot on varmaan: a) ilmaa jossain, paluuputket? luulis että dieselhuollossa kiinnitettäis huomiota tuohon käyntiinlähtöön. b) noissa kärjissä on yleisestiottaen käytetty n. 260bar avautumispainetta, oliskohan mun syöttöpumppu pian eläkeiässä? kilometrejä 580tkm, ei tietoa onko pumppua auottu. c) hehkut huonot? viime kesänä vaihdettu, hieman huono ollut käyntiin lähtemään muutenkin, "yskäsee" kerran ennen kun lähtee. tulisko startatessa sen verran enemmän soppaa nyt että hehkun vaikutus huonontunut entisestään?

tämä nyt on vähän tämmöstä itsekseni ajattelua, kokeilemalla tuota on lähettävä selvittään halvimmasta kalliimpaan. mutta saa vapaasti spekuloida, neuvoa, vittuilla ja tarinoida kokemuksen syvällä rintaäänellä.
ja autohan ei liity mitenkään offroadiin, -98 passat 1,9tdi AHU.

edit. mulla ei ole tietoa mitkä avautumispaineet noihin tuli, mutta se ilmeisesti määräytyy sen mukaan koska sumu on hyvä?

__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2011, 21:07
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ruiskun ajoitus tarkistettu pysyykö kartalla ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2011, 21:26
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

no puhe oli että ne kattois pumpun ennakon. mutta eipä ollut puhe onko ne sitä kattonut vai ei. ruiskun ajotus? ei hajuakaan. pitää ottaa taas läppäri kauniiseen käteen ja vcds:llä kurkkia hiukan arvoja. mutta mulla ei ole mitään hajua esim. tosta pumpun ennakon oikeasta arvosta, monesti sen oon kattonut kyllä mutta tosiaan ei oo tietoa sen optimaalisesta arvosta.

ign. timing 2.0BTDC, toinen ign.timing heittelee 0-4,4btdc tyhjäkäynnillä, ja hieman vaeltaa ainakin näin kylmä kone. tuntuis tasaantuvan hieman. nyt 50 asteinen moottori ja ign. timing 1,5 btdc
__________________
rocky projekti odottaa kesää.

Viimeksi muokannut santikko : 03.06.2011 21:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2011, 21:30
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...hlight=ajoitus

Jotain ohjetta tuolla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.06.2011, 21:41
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

pitäis rekisteröidä toi vcds niin pääsis käsiks tohon vcscopeen.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2011, 07:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Ei ole ensimmäinen kerta, kun moottori ei käynnisty/käynnistyy huonosti suuttimien uusimisien jälkeen. Uusissa suuttimissa on korkeampi avautumispaine, kuin vanhassa. Sulla vielä vakiota isompi? Vanha pumppu ei jaksa kehittää tarpeeksi painetta että suuttimet avautuisivat kunnolla.

Mutta ensiksi tarkista tuo pumpun ajoitus. Onko koneessa muuten voimaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2011, 20:16
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
käyttikseen vaihdatin virikärjet, oli omat kärjet, mulla ei ole tietoa mitkä avautumispaineet noihin tuli, mutta se ilmeisesti määräytyy sen mukaan koska sumu on hyvä? vaihdon jälkeen käyntiin lähtö on tahmeaa. hieman huono ollut käyntiin lähtemään muutenkin, "yskäsee" kerran ennen kun lähtee.
Jaa "virikärjet", ja miksi??? Nyt kun laitettu toiset kärjet, niin mitä muutit suutinkärjestä? Reikien lukumäärä, reikien kokoa??? Mitään "viritystä" et saa tehtyä pelkällä kärjellä, koska pumppu määrää sen tuoton, suutin ainoastan sen millaisena se moottoriin painetaan!!! Eli pisarakokoa voidaan muokata ja siten sitten palamista...
"yskäisee" ennen käyntiinlähtöä??? Ei kuulosta kovin lupaavalta, enemmänkin huolestuttavalta, jotta moottori tiivistyisi polttoaineella ja siitä sitten "räjähtää" käyntiin, kun pytyissä lainehtii polttoainetta???
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
vaihtoehdot on varmaan:
a) ilmaa jossain, paluuputket? luulis että dieselhuollossa kiinnitettäis huomiota tuohon käyntiinlähtöön.
Jos ilmaa ei starttaa, jos starttaa niin ei jaksa käydä, eikä vetoja...
Omat osat ja viriviri, niin eivät jaksa kiinnostua, koska asiakashan on aina oikeassa... Ja tilaa mitä haluaa!!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
b) noissa kärjissä on yleisestiottaen käytetty n. 260bar avautumispainetta, oliskohan mun syöttöpumppu pian eläkeiässä? kilometrejä 580tkm, ei tietoa onko pumppua auottu.
Jos pumppu pelasi aikaisemmin, niin tuo 260bar kuulostaa aika muhkealta paineelta saavuttaa käynnistysvaiheessa. Onko pumpun runko vahvistettua mallia vaiko ihan normi AHU:n runko? Kannattaa tarkastuttaa BOSCH:n varaosanumeron kautta, koska normi runko halkeaa ennakonsäädön kotelostaan jo ihan normipaineillakin...
Se että kilometrejä on, niin tärkeämpää olisi jotta motti on iskussaan, jottei virityksen tuoma lisärasitus pamauta kiuasta solmuun (lisää tehoa, lisää lämpöä -- kuluminen nopeutuu)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
c) hehkut huonot? viime kesänä vaihdettu, tulisko startatessa sen verran enemmän soppaa nyt että hehkun vaikutus huonontunut entisestään?
Ei vaikutusta kesäkeleillä käynnistyvyyteen, koska ei edes toimi näillä lämmöilä. Lisäksi hehku lämmittää ilmaa palotilassa, eikä siten suoranaisesti vaikuta suoraan sytytystapahtumaan, kuten esim. sytytystulppa.
Kun avautumispainetta lisätty, niin käynnistysmäärä tippuu suht rajusti, kun pumppu ei vaan jaksa tehdä painetta, kun ei ole kierroksia tarpeeksi...
Missäs kunnossa akku on ja sitten moottorin maadotus kaapeli??? Tuppaa tuo hehkuongelmakin korjaantua tuota kautta...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
tämä nyt on vähän tämmöstä itsekseni ajattelua, kokeilemalla tuota on lähettävä selvittään halvimmasta kalliimpaan. mutta saa vapaasti spekuloida, neuvoa, vittuilla ja tarinoida kokemuksen syvällä rintaäänellä.
ja autohan ei liity mitenkään offroadiin, -98 passat 1,9tdi AHU.
Spekulointiahan tämä, loput mekein tarinointia...
Vittuilut jätän tallille muiden piristykseksi...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota 2lt suutinten avautumispaineineet? make-lj Tekniikka & Jutustelu 4 15.11.2006 21:29
Moottori alkoi naputtamaan öljyn vaihdon jälkeen? KJ-Wilho97 Tekniikka & Jutustelu 26 26.06.2006 13:57
Talma 2005 - kuvia ja jälkipuintia Ex_inkkari Tapahtumat 111 01.12.2005 00:15
LAHJOITETAAN: UAZ, tekniikan vaihdon ylijäämä masi_71 O/M/V Muut 0 17.10.2005 21:36
Kovalevyn vaihdon kesto Wille This And That 0 26.09.2002 12:03


Sivu luotu: 09:13 (GMT +2).