Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2009, 22:05
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Mikä särki patrolin hehkut?


Parol gr lähti aamulla huonosti käymään, mittailin hehkuja niin kaikki oli rikki paitsi yksi lämpeni sen verran että nipisteli sormenpäitä.
Hehkut on vasta uusittu ja on tarvike mallin HKS.
Johdot mitattu ja pitäs oikein pelata mutta mikä voi särkiä nuo hehkut, Olen kuitenki useamman kerran hehkuttanut peräjälkeen mut eikai se voi niitä särkiä?
Onko kenelläkään mallimerkintöjä noista patrol gr vm-91 hehkuista mitkä niihin nyt oikein kuuluvat koska pahoin pelkään että noi on väärät!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2009, 22:27
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

hehkuja ei sais koskaan hehkuttaa peräkkäin montaa kertaa ja jos laittaa liian lyhyellä hehkutusajalla olevat hehkut paikkaansa niin se on laaki ja vainaa.... mun paskakasa polttaa ainakin tosta listasta noi kaikki hehkut...



NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan
Patrol 160 3,3D 6.80->8.82 jännite 23V (17sek) [1980->1982]
8.50 €
26-0124
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan
Patrol 160 3,3D 8.82->9.85 jännite 23V (7sek) [1982->1985]
8.50 €
26-0123
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm Nissan
Patrol 160 3,3D 8.82->12.86 jännite 11V (10sek) [1982->1986]
8.50 €
26-0136
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm.PATROL
Patrol Y60 4,2D jos jännite 23V
9.90 €
26-0131
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm Patrol
Patrol 160 3,3D 10.85->90 jännite 24V (10sek) [1985->1990]
8.80 €
26-0135
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT/Eiko-hehkutulppa Nissan
Patrol Y60 2,7D/4,2D jännite 11V (TD27/TD42, ei RD28T)
8.80 €
26-0132
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan
Patrol 160 3,3D 1.87->90 jännite 11V (10sek) [1987->1990]
7.90 €
26-0081
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm NISSAN
Patrol 160 3,3D 1980->6.80 jännite 10,5V (25sek) [1980->1980]
7.90 €
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2009, 07:21
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

jos on ns.pikahehkut ni varmasti palaa vituks ku monta kertaa peräjälkeen hehkuttaa.ja jos on pitkän hehkun rele,eli hehkutus aika on pitempi ku pikahehkuilla ja siihen laittaa ne pikahehkut ni se tappaa ne hehkut myös.yleensä siinä käy niin että hehkutus aika on jostain syystä liian pitkä tai sitten se jälkihehku pätkii päälle ja se tuhoo ne tulpat.tietysti myös jos on myyty väärät tulpat .ekaks kannattaa varmistaa että ne tulpat on oikeet.sit ruveta mittaileen hehkutus aikaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2009, 13:29
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Eli rikki menee kun hehkutat useamman kerran peräkkäin. Hehkun tehtävä on lämmittää ilma esikammioissa ja sitä kautta sytyttää polttoneste palotilassa. Ei moottoria....

Jo ekalla hehkutuksella tulppa on jo "tulikuuma" (n.+900*C) ja sen vastusarvo laskee, jolloin virtamäärä nousee (jos akussa ruutia riittää). Toisella (heti perään) hehkutuksella sitten lämmöt karkaa +1000*C paikkeille ja ylikin, jolloin vastus katkeaa ja hehku (tietenkin) tuhoutuu!

Itse teen näin (yli -5*C pakkasella, jos lämmitin ei ole ollut päällä):
- hehkutus normaalisti, ja odotan jotta valo sammuu, ja siihen päälle vielä 5sek "jälkihehkua"
- uusi hehkutus perään ja HETI kun valo sammuu niin tulille! (Lapissa -47*C pakkasesta laakista käyntiin!!!)

Autona Volvo S80 2.5TDI ja nyt autolla ajettu 270.000km ja alkuperäiset hehkut vieläkin kiinni! Uudet on jo "odottamassa" tallilla, mutta ei ole tarvetta vaihtaa vaikka "pikahehkut" ovatkin.

Ja diesel kyllä jyrähtää hienosti käyntiin, kun PUMPPU on ajoitettu oikein ja VENTTIILIVÄLYKSET on kohdallaan. Puristuksethan on koko homman A ja O!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2009, 14:04
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
tulppa on jo "tulikuuma" (n.+900*C) ja sen vastusarvo laskee
Yleisesti, kun lämpötila kasvaa niin vastus nousee ja virta laskee.
Paitsi eräillä aineilla kuten pii tai hiili.

Hehkutulpat tehdään käsittääkseni platinasta tai iridiumista joiden vastuksen lämpötilariippuvuus on positiivinen.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2009, 19:32
stoni stoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: anjalankoski
Viestit: 79
Perusasetus

entisellä työmaalla tehtii yhtee gr patikkaa kansi remppa ja kansi koneistettiin paikallisella diesel korjaajalla..pistettii uudet tarvike hehkut vaikka diesel mies sano että ainoastaan alkuperäset toimii mutta asiakas päättää, noh 3päivää remontin jälkee asiakas tuli nurisemaan että patikka ei oikein lähe käyntii ni mitattii hehkut ja todettii että 2 on ehjiä....sitte alkuperäset paikoilleen ja kyllä toimi...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rompe1 meni särki Rolpatti Chit-Chat 59 18.10.2009 22:11
M: L200 laatikko(särki)+jakis(ehjä) 4WD Vilkutin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.05.2009 08:55
GR hehkut... cossieboy Tekniikka & Jutustelu 1 13.01.2009 06:34
isoin särki? Outdoor hobbies 11 28.05.2006 14:11
hj-60 hehkut Tekniikka & Jutustelu 5 22.01.2006 20:40


Sivu luotu: 17:42 (GMT +2).