![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä särki patrolin hehkut?Parol gr lähti aamulla huonosti käymään, mittailin hehkuja niin kaikki oli rikki paitsi yksi lämpeni sen verran että nipisteli sormenpäitä. Hehkut on vasta uusittu ja on tarvike mallin HKS. Johdot mitattu ja pitäs oikein pelata mutta mikä voi särkiä nuo hehkut, Olen kuitenki useamman kerran hehkuttanut peräjälkeen mut eikai se voi niitä särkiä? Onko kenelläkään mallimerkintöjä noista patrol gr vm-91 hehkuista mitkä niihin nyt oikein kuuluvat koska pahoin pelkään että noi on väärät!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hehkuja ei sais koskaan hehkuttaa peräkkäin montaa kertaa ja jos laittaa liian lyhyellä hehkutusajalla olevat hehkut paikkaansa niin se on laaki ja vainaa.... mun paskakasa polttaa ainakin tosta listasta noi kaikki hehkut...
NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan Patrol 160 3,3D 6.80->8.82 jännite 23V (17sek) [1980->1982] 8.50 € 26-0124 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan Patrol 160 3,3D 8.82->9.85 jännite 23V (7sek) [1982->1985] 8.50 € 26-0123 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm Nissan Patrol 160 3,3D 8.82->12.86 jännite 11V (10sek) [1982->1986] 8.50 € 26-0136 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm.PATROL Patrol Y60 4,2D jos jännite 23V 9.90 € 26-0131 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm Patrol Patrol 160 3,3D 10.85->90 jännite 24V (10sek) [1985->1990] 8.80 € 26-0135 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT/Eiko-hehkutulppa Nissan Patrol Y60 2,7D/4,2D jännite 11V (TD27/TD42, ei RD28T) 8.80 € 26-0132 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan Patrol 160 3,3D 1.87->90 jännite 11V (10sek) [1987->1990] 7.90 € 26-0081 Ei kuvaa NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm NISSAN Patrol 160 3,3D 1980->6.80 jännite 10,5V (25sek) [1980->1980] 7.90 €
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
jos on ns.pikahehkut ni varmasti palaa vituks ku monta kertaa peräjälkeen hehkuttaa.ja jos on pitkän hehkun rele,eli hehkutus aika on pitempi ku pikahehkuilla ja siihen laittaa ne pikahehkut ni se tappaa ne hehkut myös.yleensä siinä käy niin että hehkutus aika on jostain syystä liian pitkä tai sitten se jälkihehku pätkii päälle ja se tuhoo ne tulpat.tietysti myös jos on myyty väärät tulpat .ekaks kannattaa varmistaa että ne tulpat on oikeet.sit ruveta mittaileen hehkutus aikaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eli rikki menee kun hehkutat useamman kerran peräkkäin. Hehkun tehtävä on lämmittää ilma esikammioissa ja sitä kautta sytyttää polttoneste palotilassa. Ei moottoria....
Jo ekalla hehkutuksella tulppa on jo "tulikuuma" (n.+900*C) ja sen vastusarvo laskee, jolloin virtamäärä nousee (jos akussa ruutia riittää). Toisella (heti perään) hehkutuksella sitten lämmöt karkaa +1000*C paikkeille ja ylikin, jolloin vastus katkeaa ja hehku (tietenkin) tuhoutuu! Itse teen näin (yli -5*C pakkasella, jos lämmitin ei ole ollut päällä): - hehkutus normaalisti, ja odotan jotta valo sammuu, ja siihen päälle vielä 5sek "jälkihehkua" - uusi hehkutus perään ja HETI kun valo sammuu niin tulille! (Lapissa -47*C pakkasesta laakista käyntiin!!!) Autona Volvo S80 2.5TDI ja nyt autolla ajettu 270.000km ja alkuperäiset hehkut vieläkin kiinni! Uudet on jo "odottamassa" tallilla, mutta ei ole tarvetta vaihtaa vaikka "pikahehkut" ovatkin. Ja diesel kyllä jyrähtää hienosti käyntiin, kun PUMPPU on ajoitettu oikein ja VENTTIILIVÄLYKSET on kohdallaan. Puristuksethan on koko homman A ja O! ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paitsi eräillä aineilla kuten pii tai hiili. Hehkutulpat tehdään käsittääkseni platinasta tai iridiumista joiden vastuksen lämpötilariippuvuus on positiivinen. ![]()
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
entisellä työmaalla tehtii yhtee gr patikkaa kansi remppa ja kansi koneistettiin paikallisella diesel korjaajalla..pistettii uudet tarvike hehkut vaikka diesel mies sano että ainoastaan alkuperäset toimii mutta asiakas päättää, noh 3päivää remontin jälkee asiakas tuli nurisemaan että patikka ei oikein lähe käyntii ni mitattii hehkut ja todettii että 2 on ehjiä....sitte alkuperäset paikoilleen ja kyllä toimi...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rompe1 meni särki | Rolpatti | Chit-Chat | 59 | 18.10.2009 22:11 |
M: L200 laatikko(särki)+jakis(ehjä) 4WD | Vilkutin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 09.05.2009 08:55 |
GR hehkut... | cossieboy | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2009 06:34 |
isoin särki? | Outdoor hobbies | 11 | 28.05.2006 14:11 | |
hj-60 hehkut | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.01.2006 20:40 |