![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hydraulimoottoreista!Mitä käytännön eroa on hammasratas pumpulla ja hammasratas moottorilla niinkun rakenteeltaan? Tarkotuksena olis tehdä volvoon hydraulinen flekti ja ongelma on että moottoreita on vaikeampi löytää korkeille kierroksille kun pumppuja.
Viimeksi muokannut hpotteri : 09.02.2011 22:16 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vittu kun en tota aikasemmin tajunnu. Nythän tää homma onkin pirusti helpompaa.
I've seen the light!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei välttämättä juuri mitään juuri tuossa käytössä.
Ja välitys tulee niiden pumpun ja moottorin kokoerolla. Jos esim. 4 cc. pumppu pyörii 2000 rpm. niin saman kokoinen moottori pyörii sen saman.(mitä itsestään selvyyksiä ![]() ![]() ![]() Jossain kohtaa sitten moottorissa on ne vuotoöljy paluut ym...mutta idean kanssa kun menet johonkin hytikka liikkeeseen niin kyllä ne siellä sinut nylkee ihan mielellään. ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joissain 400 Lexuksissa ja 4.7 WJ Jeepeissä on käytetty hydraulista puhallinta.
Toyota malli: ![]() Joskus tuli kokeiltua käyttää hytikkapumppua moottorina, Stefa ei kestänyt kauaa ennenkuin pullahti pihalle. Eli ainakin tiivistyksen osalta ovat erilaisia, Muuten kyllä pyöri hyvin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No semmonen on pumpun ja moottorin ero, että aika monet pumput sylkee stefansa pihalle jos pistää moottoriksi ja pyörittää molempiin suuntiin. Osa pumpuista kun ei vissiin oikein tykkää pyöriä kuin siihen suuntaan johon ne on tehty.
TT |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi on turhan spesiaalia laittaa safarivehkeeseen, tulee stressi kun pitäs uuttaa hankkia. Just toi tiivistys on yks asia että jos hammasratas kamoista puhutaan niin ihan samoissa paikoissa siellä paine vaikuttaa oli kyseessä moottori tai pumppu. Muutenkin on melko samanlaisia sisältä. Mikä tekee moottorista moottorin ja pumpusta pumpun? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Korkeille kierroksille parhaita moottoreita on Volvo/Parker/Voac F11 sarjan mäntämoottorit.Näitä voi käytettyinä kysellä työkonepurkaamoilta.Uudet taisi olla suunnilleen alkaen tonnin kappale. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ja moottoreissa on se hukka letku sielä moottorin perässä josta kusee ohivuodon tankkiin
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa tuntua siltä että ei oo mitään syytä ettiä moottoria vaan käytetään pientä pumppua flektin pyörittämisessä.
Vaikea uskoa että pumpussakaan stefat paukkuu jos miettii että paljonko painetta vaaditaan esim 240volvon muoviviskon pyörittämiseen. Kestääkö nois hytkyhimmelit jos niitä käyttää atf,ällä? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta se mikä minua hieman mietityttää on laakerointi,noissa halvoissa hammaspyöräpumpuissa on yleensä liukulaakerointi ja sekin tavallisesti vain pumpun alumiinikuori. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Miten meinasit ohjata tuota flektiä?
Nimittäin tuo hydraulimoottorin pysäyttäminenkin on tehtävä oikein.
Eli kun pumpun tuotto ei lakkaa, vaan se ohjataan jonnekkin muualle (esim takaisin tankkiin) ja flektin moottori alkaa toimia pumppuna, niin jos Öljy (paine) ei pääse purkaantumaan jonnekkin, niin silloin matalapainepuolella oleva "vuotoöljyreikä" muuttuukin yht`äkkiä suurpaineiseksi ja silloin stefa ottaa loparit. taikka jos paluu suoraan tankkiin, niin silloin kaappaa alipaineen paineputkeen, eikä sekään ole hyvä asia. Ongelma voidaan ratkaista oikeantyyppisellä lohkolla, tai ns. kolmitiehanan tapauksessa moottorin rinnalle asennetulla suuntaventtiilillä?, vai mikä sen virallinen nimi on, joka päästää öljyn vain toiseen suuntaan. Miksi et pistä tuota flektiä pyörimään sähköllä, tai kiilahihnakäyttöisenä sähkökytkimellä vrt ilmastointilaitteen kompressori? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siksi noita pumppuja ei saakkaan käyttää kuivana kun on paljonkin liikkuvia osia, eritoten mäntäpumpuissa. Ja normaalissa moottorissakin on paljon liukulaakereita... ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ei taida ratasmoottorissa olla? Ja joissain mäntämottoreissakin se vuotoöljy on ohjattu paluupuolelle, varsinkin jos moottori on suunniteltu pyörimään vain toiseen suuntaan.
|