![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joustava runkoinen maasturi???
![]() ![]() Ja siitä huolimatta huippuluokan ristiinjousto ominaisuudet ![]() ![]() Miltäs tälläinen kuulostaa? Nykyään teräksestä voi valmistaa muutakin kuin nauloja ja ankkureita ![]() Tässä pääpiirteittäin ajatus uudesta rakenteesta Eli tuo harmaa osa on panssari, auton pohja ,tukivarret ja joustoelimet... Autocadi ei ole asennettuna ja siksi tämä tehty paintilla ![]()
Viimeksi muokannut Punanenä : 30.01.2010 16:16 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa äkkiseltään yhdeltä vääntösauvajouselta, jonka etupäässä on etuakseli ja takapäässä taka-akseli. Runko olisi siis joko kiertyvä tanko tai sitten kaksi jäykkää osaa, joiden välissä olisi jotenkin jousilla hillitty kiertonivel.
Kiertoniveltä on käytetty runko-ohjaavissa, esim: ![]() ![]() ja pelkkänä kiertonivelenä: ![]() Lisää ko. Patrollista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40778 No, tämäkin on yksi kiertonivel-sovellus: ![]() Mutta tarkoitit varmaankin kiertyvää runkoputkea, yksi keskellä ja akseli päissä?
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mahtaako V-muotoon pokattu levy kiertyä, jos on sen verran kovaa kestääkseen panssarina?
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä vääntyy ja helposti... panssarina ohut levy ei kestä mutta kanttaus/kanttaukset vähentävät lommahdus taipumusta ja tämänmallinen pohja ohjaa iskeytyvien kivien yms voimaa sivullepäin eikä suoraan kohti levyä
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Entä kun molemmin puolin on iso kivi ja putoaa niiden väliin? Tai kun ajetaan rinnettä poikittain ja renkaat lipsuvat jolloin auto mahdollisesti liukuu kylki edeltä päin kiveä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miksi ei maasturin perusrakennetta kyseenalaisteta? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tota veetähän kyllä jäykistää kaikki mitkä tulee siihen kiinni.
Esim. kori ja tekniikka plus muut. Että mitenhän sitten toimii.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on vielä auki mutta jotakin suunnitelmaa siihenkin löytyy ![]() Kaikki osat kiinitetään kiinteästi vain toisesta päästä ja toisesta päästä joustavalla liitoksella (mootori,akselit kori)... Viimeksi muokannut Punanenä : 30.01.2010 16:43 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mites tilanne, jossa koko akselin pitäis joustaa tasasesti sisään/ulos eli esim. monttuun ajo vaatii äkikseltään ajateltuna melkosta laskelmointia pituussuunnan sopivassa mitoituksessa jousto/vs kantavuus.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Haluat jättää iskunvaimentimet pois. Mikä silloin vaimentaa iskuja? Fysiikan lakeja ei voi ohittaa tässäkään tapauksessa. Eihän iskunvaimentimet ole pakollisia kierrejousillakaan, mutta kyllä ne elämää kummasti helpottaa. Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen. Ehdotus: Runko on ok, jätä akselit pois ja asenna kone suureen puhaltimeen.. Voit liikkua muuallakin kuin maalla.. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos sisään/ulosjouston jättäisi pelkästään renkaiden varaan ja muuten v-rungon kesyttäisi "ristikkäistukimaisilla" iskunvaimentimila?..
Moottori/vaihdelaatikkopeti olisi kolmipistekiinnityksellä joista kaksi joustavia , samoin turvahytti olisi vastaavalla kiinnityksellä??? Renkaina olisi tarkoitus käyttää venäläisiä mammuttirenkaita joiden nimeä ei tällä näppäimistöllä voi kirjoittaa (samat kuin niva brontossa) ![]() Akseleisen kiinnitys on täysin auki vielä....... Viimeksi muokannut Punanenä : 05.02.2010 20:40 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 31.05.2012 22:13 |
O:Maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2007 16:48 |
O:Maasturi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.04.2006 22:28 | |
O: Maasturi | Raajärvi_Rules | O/M/V Muut | 1 | 30.05.2005 16:23 |
O. Maasturi | vilbot | O/M/V Muut | 2 | 11.01.2005 14:43 |