![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Rivipumpun ennakonsäätö?Rivipumpun ennakonsäädöstä oisin kysyny sen verran että aikaisemmallehan sitä (yleensä) säädetään? Ja syöttöruuvia pitäs säätää samalla? Mikä vaikutus tällä on ja mikä voi mennä vikaan? Mitä jos säätää liikaa ennakkoa? Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se mene niin, että syöttömäärää yleensä halutaan lisätä? Ennakon säätö aikaisemmalle on tarpeen koska syöttömäärän lisääminen pidentää ruiskutusaikaa, loppupäästä, eli seurauksena voi olla että kaikki polttoaine ei ehdi palaa työtahdin aikana. Mutta kun ruiskutus säädetään alkamaan aikaisemmin saadaan poltettua enemmän. Liika ennakko aiheuttaa "nakutusta" enempi voi sitten aiheuttaa jo enempi tuhoa...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ERITTÄIN suuri kiitos!
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! Noin täydellistä vastausta en ole eläessäni nähnyt. Eipä tuohon enää lisäkysymyksiä jäänyt. Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se mene niin, että syöttömäärää yleensä halutaan lisätä? Ennakon säätö aikaisemmalle on tarpeen koska syöttömäärän lisääminen pidentää ruiskutusaikaa, loppupäästä, eli seurauksena voi olla että kaikki polttoaine ei ehdi palaa työtahdin aikana. Mutta kun ruiskutus säädetään alkamaan aikaisemmin saadaan poltettua enemmän. Liika ennakko aiheuttaa "nakutusta" enempi voi sitten aiheuttaa jo enempi tuhoa...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ERITTÄIN suuri kiitos!
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! Noin täydellistä vastausta en ole eläessäni nähnyt. Eipä tuohon enää lisäkysymyksiä jäänyt. Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
mulle pitäisi kertoa että miten lähetään toimimaan kun alkaa kohta armoton ahtaminen ja mitä noi arvot sais olla.konehan oli 3.3patrol vielä vapari
Edited by - american on 24/03/2006 13:35:27 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Upataanpas tämä kun oli nuin hyvä vastaus alussa.
Millaisia ennakoita on väki käyttänyt 2h moottorissa? Nyt sellainen ongelma että hj savuaa/käryää tyhjäkäynnillä voimakkaasti. Voihan se tietysti johtua suuttimistakin? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se ohjearvoon säädetty on vakio koneelle paras. elikkä silloin ku 1 sylinterille lähteväs elementis diesel liikahtaa niin silloin kampiakselilla ajotusmerkki kohdalla. siis sitä konetta pyöritetään hitaasti ja toinen vahtaa sitä pumpulta lähtevää päätä ja toinen kyylää niitä merkkejä kamiakselilla. ja edic käyntiasentoon...
se keskipako säädin oli ainakin mun omas 500tkm ajetussa kulunu ihan horoks niin ei tainnu ennakot pysyä paikoillansa koskaa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Eiköhän se ole ensimmäinen merkki liiasta ennakosta kun ei saa enää kylmänä käyntiin kunnolla ja on armoton harmaa savu... pumpun ennakoissa ei yleensä säätövarassa ole niin paljoa varaa, että tapahtuisi kovia tuhoja. Se on sitten eri asia jos alkaa siirtämään vaikka ennakkoa ihan pykälän verran rattaalta. Parempi vaihtoehto on kyllä silti laittaa isompi pumppu kuin kääntää ennakkoa. Tulee ainakin kunnon tujaus naftaa kerralla kun on iso pumppu ja kunnon suuttimet. Jos koneena on 3,3 vapari niin kai se on Patrolli? Ruuvaa siihen kiinni Deutzin 6-koneen pumppu (ainakin jostakin kaivinkoneesta, olisko O&K:sta/ RH:sta) sopii ihan heittämällä ja riittää takuulla kun on litroja ollut takana riitävästi. TT |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Mappe : 24.09.2009 00:09 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ:n rivipumpun viritystä? | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 30.06.2006 22:18 |