Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2006, 19:34
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Rivipumpun ennakonsäätö?


Rivipumpun ennakonsäädöstä oisin kysyny sen verran että aikaisemmallehan sitä (yleensä) säädetään?
Ja syöttöruuvia pitäs säätää samalla?
Mikä vaikutus tällä on ja mikä voi mennä vikaan?
Mitä jos säätää liikaa ennakkoa?

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2006, 20:53
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Eikös se mene niin, että syöttömäärää yleensä halutaan lisätä? Ennakon säätö aikaisemmalle on tarpeen koska syöttömäärän lisääminen pidentää ruiskutusaikaa, loppupäästä, eli seurauksena voi olla että kaikki polttoaine ei ehdi palaa työtahdin aikana. Mutta kun ruiskutus säädetään alkamaan aikaisemmin saadaan poltettua enemmän. Liika ennakko aiheuttaa "nakutusta" enempi voi sitten aiheuttaa jo enempi tuhoa...

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2006, 20:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

ERITTÄIN suuri kiitos!
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Noin täydellistä vastausta en ole eläessäni nähnyt.
Eipä tuohon enää lisäkysymyksiä jäänyt.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2006, 20:53
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Eikös se mene niin, että syöttömäärää yleensä halutaan lisätä? Ennakon säätö aikaisemmalle on tarpeen koska syöttömäärän lisääminen pidentää ruiskutusaikaa, loppupäästä, eli seurauksena voi olla että kaikki polttoaine ei ehdi palaa työtahdin aikana. Mutta kun ruiskutus säädetään alkamaan aikaisemmin saadaan poltettua enemmän. Liika ennakko aiheuttaa "nakutusta" enempi voi sitten aiheuttaa jo enempi tuhoa...

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2006, 20:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

ERITTÄIN suuri kiitos!
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Noin täydellistä vastausta en ole eläessäni nähnyt.
Eipä tuohon enää lisäkysymyksiä jäänyt.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2006, 13:34
american american ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.06
Sijainti: karkkila
Viestit: 425
Perusasetus

mulle pitäisi kertoa että miten lähetään toimimaan kun alkaa kohta armoton ahtaminen ja mitä noi arvot sais olla.konehan oli 3.3patrol vielä vapari



Edited by - american on 24/03/2006 13:35:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2009, 06:38
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Upataanpas tämä kun oli nuin hyvä vastaus alussa.

Millaisia ennakoita on väki käyttänyt 2h moottorissa?

Nyt sellainen ongelma että hj savuaa/käryää tyhjäkäynnillä voimakkaasti.

Voihan se tietysti johtua suuttimistakin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2009, 08:37
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

kyllä se ohjearvoon säädetty on vakio koneelle paras. elikkä silloin ku 1 sylinterille lähteväs elementis diesel liikahtaa niin silloin kampiakselilla ajotusmerkki kohdalla. siis sitä konetta pyöritetään hitaasti ja toinen vahtaa sitä pumpulta lähtevää päätä ja toinen kyylää niitä merkkejä kamiakselilla. ja edic käyntiasentoon...

se keskipako säädin oli ainakin mun omas 500tkm ajetussa kulunu ihan horoks niin ei tainnu ennakot pysyä paikoillansa koskaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2009, 20:58
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Eiköhän se ole ensimmäinen merkki liiasta ennakosta kun ei saa enää kylmänä käyntiin kunnolla ja on armoton harmaa savu...
pumpun ennakoissa ei yleensä säätövarassa ole niin paljoa varaa, että tapahtuisi kovia tuhoja. Se on sitten eri asia jos alkaa siirtämään vaikka ennakkoa ihan pykälän verran rattaalta.

Parempi vaihtoehto on kyllä silti laittaa isompi pumppu kuin kääntää ennakkoa. Tulee ainakin kunnon tujaus naftaa kerralla kun on iso pumppu ja kunnon suuttimet. Jos koneena on 3,3 vapari niin kai se on Patrolli? Ruuvaa siihen kiinni Deutzin 6-koneen pumppu (ainakin jostakin kaivinkoneesta, olisko O&K:sta/ RH:sta) sopii ihan heittämällä ja riittää takuulla kun on litroja ollut takana riitävästi.

TT
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.09.2009, 11:13
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Tervehdys!
Eiköhän se ole ensimmäinen merkki liiasta ennakosta kun ei saa enää kylmänä käyntiin kunnolla ja on armoton harmaa savu...
pumpun ennakoissa ei yleensä säätövarassa ole niin paljoa varaa, että tapahtuisi kovia tuhoja. Se on sitten eri asia jos alkaa siirtämään vaikka ennakkoa ihan pykälän verran rattaalta.

Parempi vaihtoehto on kyllä silti laittaa isompi pumppu kuin kääntää ennakkoa. Tulee ainakin kunnon tujaus naftaa kerralla kun on iso pumppu ja kunnon suuttimet. Jos koneena on 3,3 vapari niin kai se on Patrolli? Ruuvaa siihen kiinni Deutzin 6-koneen pumppu (ainakin jostakin kaivinkoneesta, olisko O&K:sta/ RH:sta) sopii ihan heittämällä ja riittää takuulla kun on litroja ollut takana riitävästi.

TT
Mersuissa ainakin pelkällä ennakon säädöllä päästään hyviin tuloksiin. Se on vakiona aikas jäljes. En tiiä voisko patrollin vakiopumpusta tehä viripumppua isommilla elementeillä ja saada vähä kuutiomillejä enemmän?

Viimeksi muokannut Mappe : 24.09.2009 00:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n rivipumpun viritystä? Eskimo Tekniikka & Jutustelu 28 30.06.2006 22:18


Sivu luotu: 14:43 (GMT +2).