Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2009, 09:25
heicola:n Avatar
heicola heicola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.06.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 181
Perusasetus

Blazer/Suburban 6.2l startti ja sen kaaveli - pikaasesti


1990 Subikasta prakasi startti, kun on roikkunut vain kahden pultin varassa ja nyt leikannut pultit poikki ja rikkonut startin kaavelin.
Kone on 6.2dsl, joka on vaihdettu -94 vanista vanhan bensan tilalle. onkohan tuo startin kaaveli auto vai kone kohtainen?
Olisko kenelläkään mulle Startti moottoria ja kaavelia?!?
Eikös tuossa Startin perässä pitäisi olla vielä kolmas kiinnityspaikka?!

Kiitos jo avuista

__________________
Sen on pakko olla sallittua, jos sitä ei ole erikseen kielletty...
Alla GM Zafira... Edesmenneet: 1996 GMC Suburban, Chevy Suburban -90, 4x4 GMC Vandura -91, Chevy Suburban -80...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2009, 12:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heicola Näytä viesti
1990 Subikasta prakasi startti, kun on roikkunut vain kahden pultin varassa ja nyt leikannut pultit poikki ja rikkonut startin kaavelin.
Kone on 6.2dsl, joka on vaihdettu -94 vanista vanhan bensan tilalle. onkohan tuo startin kaaveli auto vai kone kohtainen?
Olisko kenelläkään mulle Startti moottoria ja kaavelia?!?
Eikös tuossa Startin perässä pitäisi olla vielä kolmas kiinnityspaikka?!

Kiitos jo avuista
Mikä on kaaveli?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2009, 15:19
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Kyllä sinne startin perään tulee sellainen lattarauta. Maksaa muutaman euron vauhtikaupassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2009, 19:20
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Jos alkuperäinen startti on vaihdettu pienempään ja välitettyyn ni se takakiinnike ei sovi...moni jättää sen pois ja tossa on lopputulos. Itselläkin noita pultteja katkesi/irtosi samasta syystä. Koskaan ei kyllä kaavelia rikkonut samalla. Ja katkenneet pultin jämätkin sai aina helposti pois vastakierretapilla.

Miten se kaaveli hajosi?
Miten se startti meni rikki? Vai mihin uusi tarvitaan?


Uutta starttia kannattaa käydä kyselemässä puutarhakadulta... laturi ja startti vai mikäköhän se oli.... pieni putka puutalonkellarissa.

Viimeksi muokannut Rölli : 21.04.2009 19:22
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2009, 22:22
heicola:n Avatar
heicola heicola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.06.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 181
Perusasetus

Niin ja jotta ei olisi turhan helppoa auto on manuaali, elikkä kaaveli on irtonainen alumiini murikka - näköjään, joka on kiinni koneen perässä - johon starttimoottori on kiinnitetty. Ihan silleen se on rikki, että kummallakin puolella, sekä ylä- että alapuolella, vasemmalla ja oikealla on halkeamia monen sentin matkalta ja leveitä, jotka estävät startin asettumisen oikealle paikalle. Startin pulteista jengat menneet, jotka on nyt aarporattu isommiksi ja pistetty jengan korjaussarja, mutta siitä ei juuri ole apua, kun startti on vinossa ja liian kaukana starttikehään nähden.

Mistäköhän helvatista osaisi ruveta kyselemään tuollaista startin kiinnityskaavelia, tuolle manuaaliaskille. Automaagi ei olisikaan mikään ongelma. Tosin tuon saa kohtuudella purettua alakautta pois, kun pudottaa laatikon alas. löytäis uuden vaan jostain, mistä?!?
__________________
Sen on pakko olla sallittua, jos sitä ei ole erikseen kielletty...
Alla GM Zafira... Edesmenneet: 1996 GMC Suburban, Chevy Suburban -90, 4x4 GMC Vandura -91, Chevy Suburban -80...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2009, 22:43
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

--------------------------------------------------------------------------------

A/C Delco has a part # specifically for the manual transmission: 323-447, this is a probably a direct drive starter.

A/C Delco's part number for the auto transmission is: 323-446.

I'm pretty sure that your bellhousing will be fine (but other's here may be able to verify that fact), it just that it's shallower on the manual tranny, because the clutch/flywheel assembly doesn't need as much depth, so the starter uses an open nose to match.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Chevyn 10-pulttinen etuakseli, Blazer, Suburban ja Pick-upit karjalai O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.12.2012 20:40
O: Blazer/Suburban roihnaa ja mm. vinssi. heicola O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.09.2007 22:10
M:Chevy Blazer/Pickup/Suburban lippa Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 08.12.2006 06:29
O: Diisseli Blazer tai Suburban - ostettu on - Chevysti O/M/V Ajoneuvot 4 21.04.2006 09:12
M:Lippa Chevy Blazer/Pickup/Suburban Racingrabbit O/M/V Muut 2 27.11.2004 19:12


Sivu luotu: 05:29 (GMT +2).